| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internet na overname Ziggo instabiel en traag
-
richardmolenschot
Internet na overname Ziggo instabiel en traag
Sinds de overname van UPC door Ziggo is ons internet enorm verslechterd. Wie heeft daar ook ervaringen mee? Wij wonen in Amsterdam Zuidoost en de storingen zijn er nu dagelijks. Meerdere malen per dag moet het modem gereset worden.
Re: Internet na overname Ziggo instabiel en traag
Ziggo heeft UPC niet overgenomen.
UPC heeft Ziggo overgenomen incl naam, dus als u UPC had is er niets veranderd.
Een aantal maanden na het samengaan van upc en ziggo is mijn internetsnelheid ook danig gedaald topen opzichte van de upc periode (was upc klant).
Vroeger haalde ik ongeveer de beloofde snelheid , nu is dat regelmatig de helft of nog minder. Ik controleer het regelmatig de laatste tijd en het is langzaam omlaag gegaan. Ziggo levert minder als vroeger m'n oude upc!
Vroeger haalde ik ongeveer de beloofde snelheid , nu is dat regelmatig de helft of nog minder. Ik controleer het regelmatig de laatste tijd en het is langzaam omlaag gegaan. Ziggo levert minder als vroeger m'n oude upc!
-
richardmolenschot
Zoals ik aangeef is er wel iets veranderd: de verbinding is verslechterd. Of het moet zijn dat u mijn verbinding voor en na de naamsverandering heeft zitten meten en zeker weet dat het niet zo is? In dat geval zal ik mij wenden tot een psycholoog.Brainless schreef:Ziggo heeft UPC niet overgenomen.
Maar laat ik tot die tijd mijn constatering wat ruimer stellen: sinds de naamsverandering van UPC naar Ziggo is mijn internet instabiel en traag geworden. Ik weet ook niet of dat dé reden is dat mijn internet instabiel of trager is geworden, maar ik vind het zeker denkbaar. Wellicht heeft de fusie van de Ziggo- en UPC-klanten tot een capaciteitsprobleem geleid of zijn er ten tijde van de naamsverandering veel nieuwe leden geworven of... Iets is er in die periode gebeurd, waardoor ik nu met een waardeloze verbinding zit.
En het belangrijkste: ik wil graag het internet dat ten tijde van het sluiten van de overeenkomst tussen mij en UPC is afgesproken.
-
richardmolenschot
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met deze ervaring. Tijd om over te stappen wellichthasja schreef:Een aantal maanden na het samengaan van upc en ziggo is mijn internetsnelheid ook danig gedaald topen opzichte van de upc periode (was upc klant).
Overstappen kan altijd, maar, over haal je wat en laat je wat.
Een verandering van snelheid staat volkomen los van de overname van Ziggo door LG. Puur toeval dat dit optreed, vooral omdat de UPC infrastructuur niet is veranderd.richardmolenschot schreef:Zoals ik aangeef is er wel iets veranderd: de verbinding is verslechterd. Of het moet zijn dat u mijn verbinding voor en na de naamsverandering heeft zitten meten en zeker weet dat het niet zo is? In dat geval zal ik mij wenden tot een psycholoog.Brainless schreef:Ziggo heeft UPC niet overgenomen.
Maar laat ik tot die tijd mijn constatering wat ruimer stellen: sinds de naamsverandering van UPC naar Ziggo is mijn internet instabiel en traag geworden. Ik weet ook niet of dat dé reden is dat mijn internet instabiel of trager is geworden, maar ik vind het zeker denkbaar. Wellicht heeft de fusie van de Ziggo- en UPC-klanten tot een capaciteitsprobleem geleid of zijn er ten tijde van de naamsverandering veel nieuwe leden geworven of... Iets is er in die periode gebeurd, waardoor ik nu met een waardeloze verbinding zit.
En het belangrijkste: ik wil graag het internet dat ten tijde van het sluiten van de overeenkomst tussen mij en UPC is afgesproken.
Op enig nivo zullen ze toch bestaande netwerken consolideren. Als dat storingen of lagere snelheid oplevert , dan noem ik dat geen toeval.GJvdZ schreef:Een verandering van snelheid staat volkomen los van de overname van Ziggo door LG. Puur toeval dat dit optreed, vooral omdat de UPC infrastructuur niet is veranderd.
Maar zo ver zijn ze nog lang niet. Ze hebben net de TV infra geconsolideerd en zijn nu bezig met de BSS. De core is nog lang niet aan de beurt. Dat zijn meerjarenplannen.16again schreef:Op enig nivo zullen ze toch bestaande netwerken consolideren. Als dat storingen of lagere snelheid oplevert , dan noem ik dat geen toeval.GJvdZ schreef:Een verandering van snelheid staat volkomen los van de overname van Ziggo door LG. Puur toeval dat dit optreed, vooral omdat de UPC infrastructuur niet is veranderd.
Ziggo is wel wat aan het schuiven geweest met de frequenties, en dan kom ik uit bij mijn oude stokpaardje, de "zwakke broeders" qua bekabeling in huis vallen er dan tussenuit. Bekijk anders je signaalniveau's eens in je modem of dat nog een beetje op niveau zit.
Dat is alleen van toepassing voor de TV/radio zenders.bprosman schreef:Ziggo is wel wat aan het schuiven geweest met de frequenties, en dan kom ik uit bij mijn oude stokpaardje, de "zwakke broeders" qua bekabeling in huis vallen er dan tussenuit. Bekijk anders je signaalniveau's eens in je modem of dat nog een beetje op niveau zit.
-
richardmolenschot
Laat ik er van uit gaan dat het niet komt door de overname, dan nog is mijn internet om en nabij die tijd verslechterd. En ik wil graag stabiel internet. Ik zie dat mensen een speedtest doen. Hardstikke fijn, maar die speedtest meet niet mijn probleem: dat internet er vaak uit ligt en dat het internet op mijn mac op gezette momenten alsnog traag is. Dus of de modem is te zwak of er zitten veel gebruikers op dezelfde frequentie. Zou het kunnen dat door de overname het aantal gebruikers is toegenomen?
Nogmaals, voor alle duidelijkheid, ik ben niet gehecht aan het oorzakelijk verband tussen de overname en de verslechtering. Ik weet alleen zeker -en dat heeft dus niets met de snelheden te maken of 'denken dat het zo is'- dat mijn internet er frequenter uit ligt, om en nabij ten tijde van de overname (zie het als een tijdsbepaling). Namelijk van misschien 1-2 per maand naar dagelijks.
Nogmaals, voor alle duidelijkheid, ik ben niet gehecht aan het oorzakelijk verband tussen de overname en de verslechtering. Ik weet alleen zeker -en dat heeft dus niets met de snelheden te maken of 'denken dat het zo is'- dat mijn internet er frequenter uit ligt, om en nabij ten tijde van de overname (zie het als een tijdsbepaling). Namelijk van misschien 1-2 per maand naar dagelijks.
niet alleen instabiel en traag, maar als je wilt O..Ver--stappen kan dat alleen naar een internet verbinding, heb je die niet van Ziggo, dan kun ook geen mobiel abonnement afsluiten bv Familie 4G