| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] internet snelheid
internet snelheid
hoi, ik heb een vraagje. ik zit te kijken naar de verschillende providers die een bepaalde snelheid aanbieden. maar ik kan niet zo goed wijs uit die snelheden. ik zit nu op internetsnelheid testen te kijken en daar komt 574.40 kbps uit, maar hoeveel mbit is dat? want ik heb een abonnement voor 30 mbit, maar dan is 574.40 toch echt heel langzaam? of hangt dat af van je modem ofzo? hoor het graag!
Re: internet snelheid
Ga eens naar speedtest.net en test daar eens weer.
Als ik test via speedtest.nl krijg ik...

Doe ik dezelfde test via jouw klink dan heb een snelheid van 23.03Mbps
Als ik test via speedtest.nl krijg ik...

Doe ik dezelfde test via jouw klink dan heb een snelheid van 23.03Mbps
nee hangt er vanaf hoever je van de centrale afzit.of hangt dat af van je modem ofzo?
beloofde snelheden kloppen nooit bij providers.
Bij mij wel. Ik betaal voor 60 MBit en krijg ook 60 MBit.ciske schreef:beloofde snelheden kloppen nooit bij providers.
Daan_1978 schreef:Bij mij wel. Ik betaal voor 60 MBit en krijg ook 60 MBit.ciske schreef:beloofde snelheden kloppen nooit bij providers.
Makkelijk te bewijzen, zou ciske niet kunnen meten?ciske schreef:Daan_1978 schreef:Bij mij wel. Ik betaal voor 60 MBit en krijg ook 60 MBit.ciske schreef:beloofde snelheden kloppen nooit bij providers.bewijs het maar
-
renegade66
helaas ciske, dit geld alleen voor ADSL.nee hangt er vanaf hoever je van de centrale afzit.
beloofde snelheden kloppen nooit bij providers.
**als ze via de kabel, Upc of Ziggo, de snelheid aanbieden wordt dit ook daadwerkelijk aangeboden,** heeft niets met afstand centrale te maken.
**(mits alles goed aangesloten, geen defect modem of storing is)**
En ook niet (meer) afhankelijk van het aantal gebruikers op dat moment zoals sommigen hier wel ééns beweren.**als ze via de kabel, Upc of Ziggo, de snelheid aanbieden wordt dit ook daadwerkelijk aangeboden,** heeft niets met afstand centrale te maken.
-
renegade66
klopt volledig
dat is altijd al een bullsh!t verhaal geweest.
dat is altijd al een bullsh!t verhaal geweest.
Goed dan, speciaal voor Ciske, een filmpje downloaden (wat overigens volledig legaal is in Nederland maar dat even terzijde) via het programma Newsleecher op een Ziggo 120Mbit verbinding tegelijkertijd met 2 internettende kinderen.bewijs het maar

bprosman schreef:Goed dan, speciaal voor Ciske, een filmpje downloaden (wat overigens volledig legaal is in Nederland maar dat even terzijde) via het programma Newsleecher op een Ziggo 120Mbit verbinding tegelijkertijd met 2 internettende kinderen.bewijs het maar
@Lisbecks,
Wat voor abonnement heb je eigenlijk ? Bij welke provider ?
@Ciske,
Ach je weet, als ik jou ergens een plezier mee kan doen dan doe ik dat
Wat voor abonnement heb je eigenlijk ? Bij welke provider ?
@Ciske,
@Ciske,
Ik heb jaren internet via de kabel van Ziggo gekregen; een vuistregeltje dat ik altijd hanteerde was dat ik ongeveer 80% van de beloofde snelheid kon binnen halen en dat klopte eigenlijk bijna altijd afgezien van de incidentele storing.
Nu zit ik bij Tele2 (ADSL = niet slim) en kan ik van de beloofde snelheid maximaal 60% binnen halen afhankelijk van de drukte op het netwerk.
Nu zit ik bij Tele2 (ADSL = niet slim) en kan ik van de beloofde snelheid maximaal 60% binnen halen afhankelijk van de drukte op het netwerk.
Je zult er wel een reden voor gehad hebben om over te stappen.
maar dan nog.....tele2 stomste wat een mens ken doen.bprosman schreef:Je zult er wel een reden voor gehad hebben om over te stappen.
kies dan een goede provider.
ciske schreef:maar dan nog.....tele2 stomste wat een mens ken doen.bprosman schreef:Je zult er wel een reden voor gehad hebben om over te stappen.
kies dan een goede provider.
Zouden 1,5 miljoen mensen nu stom zijn muv
wat is een defintie van een goede provider?
die bestaan niet Henri, providers zijn allemaal oplichters.wat is een defintie van een goede provider?
ze weten dat je afhankelijk van ze bent dus helaas, misbruik komt bij velen voor.
Zoals hierboven al wordt aangegeven, adsl is gewoon op zijn einde. Download is max 20Mbit (mag je blij zijn als je het haalt)en de upload is al helemaal een drama.
Ik ben daarom een paar jaar geleden weer naar Ziggo gegaan. 40Mbit is bij hun ook exact 40Mbit.
Tevens krijg ik bij interactieve TV bij adsl providers al de lachers als ik zaken als onderstaande lees (Telfort faq):
"Het digitale tv-signaal maakt gebruik van je internetverbinding. Bij gelijktijdig gebruik van de tv-ontvanger en internetten, daalt de internetsnelheid op je pc of laptop. Er blijft echter voldoende snelheid over om normaal te internetten, e-mailen en bellen."
Ik ben daarom een paar jaar geleden weer naar Ziggo gegaan. 40Mbit is bij hun ook exact 40Mbit.
Tevens krijg ik bij interactieve TV bij adsl providers al de lachers als ik zaken als onderstaande lees (Telfort faq):
"Het digitale tv-signaal maakt gebruik van je internetverbinding. Bij gelijktijdig gebruik van de tv-ontvanger en internetten, daalt de internetsnelheid op je pc of laptop. Er blijft echter voldoende snelheid over om normaal te internetten, e-mailen en bellen."