LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] InterNLnet: kosten voor opzegging?!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
McOrmick

InterNLnet: kosten voor opzegging?!

Ongelezen bericht door McOrmick »

Ik heb tot afgelopen maandag ongeveer 5 jaar kunnen genieten van een stabiele verbinding bij InterNLnet. Eerst via hun SurfSnelADSL (studenten) abonnement, daarna via hun Flits Thuis Mars abonnement.

Ik kreeg 10 Mbit voor €32,95; aan de hoge kant vergeleken met andere providers. Normaal werd er elke maand €32.95 Incl BTW afgeschreven. In September, na opzegging, werd ineens €107.90 via die automatische incasso afgeschreven. Het bedrag heb ik teruggehaald via de bank. Zojuist om opheldering gevraagd en er werd mij verteld dat InterNLnet opzegkosten in rekening brengt; €74,95 incl. BTW. Ik ben meer dan 5 jaar abonnementshouder geweest!
Ja, daar zijn kosten aan verbonden. De eenmalige kosten hiervoor bedragen Euro 74,95 incl. BTW. De kosten berekenen wij omdat voor het beëindigen van uw abonnement handelingen verricht moeten worden in de wijkcentrale.
Bron:http://www.internl.net/index.php?option ... d=220#13.4

Worden deze kosten niet betaald door mijn nieuwe internet provider, daar het een Telco-telco-migratie betreft?

Mogen providers deze kosten in rekening brengen? Betaal je dit soort eindkosten bij alle providers? Ik ben eigenlijk niet van plan de €75 te betalen, aangezien deze kosten de afgelopen jaren in mijn abo moeten zijn verwerkt?! Wat zal/moet ik doen?

Alvast bedankt voor een reactie!

queenfan

Re: InterNLnet: kosten voor opzegging?!

Ongelezen bericht door queenfan »

Nee dit schijnt nogal normaal te zijn voor providers die van BBNED hun diensten aanbieden.

Maken wel reclame voor geen aansluitkosten, daar hebben ze helemaal gelijk in je betaald namelijk bij afsluiten.

twenty6_7

Ongelezen bericht door twenty6_7 »

hoi,

kijk eens op deze pagina van interNLnet:
http://www.internl.net/surfsneladsl/ind ... mid=23#7.3

kijk vervolgens bij: "zijn er kosten verbonden aan het beeindigen van een abbonement?"

Als antwoord staat hier dat dit niet het geval is. InterNLnet spreekt zichzelf dus tegen en geeft hier aan dat er geen kosten aan verbonden zijn!

Probeer dit eens aan te kaarten en kijk wat ze zeggen.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Het kan dat internl.net geen kosten vraagd maar BBNED wel, wordt doorbelast.

Gesloten