LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kabelbreuk in woonplaats, geen internet
Kabelbreuk in woonplaats, geen internet
9 huishoudens in Ellecom al vanaf 16 mei zonder internet door kabelbreuk. Door chaos bij de providers geen zinvolle communicatie over oplossing mogelijk. KPN beheert de kabel maar komt ook niet in actie. Wat een ergenis
Laatst gewijzigd door Radar op 30 mei 2018 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Kabelbreuk in woonplaats, geen internet
KPN moet eerst een moormelding of vergelijkbaar doen bij de gemeente Rheden om überhaupt die kabel op te mogen graven of verder vrij te graven in de openbare ruimte, vervolgens moeten ze nog een graafmelding bij het kadaster-klic doen, om, hoe ironisch, graafschade te voorkomen, en dan moeten ze nog de benodigde mensen en middelen optrommelen, en die zijn net als in alle technische branches schaars.Ineke2a schreef:9 huishoudens in Ellecom al vanaf 16 mei zonder internet door kabelbreuk. Door chaos bij de providers geen zinvolle communicatie over oplossing mogelijk. KPN beheert de kabel maar komt ook niet in actie. Wat een ergenis
Hoe vervelend ook, kabelbreuk is voor hen ook eerlijke overmacht, en zij dienen zich ook aan een aantal regels te houden, en die kennen nou eenmaal een planning.
Als de nood hoog is kan je evt bankzaken etc op je werk regelen? Met een kleine inspanning, in overleg met een werkgever, heeft elke werkende Nederlander toegang tot het internet, desnoods in de pauze op de pc/laptop van een collega ofzo. Evt kan dit ook bij een familielid of in een bibliotheek.
Verder heb je recht op compensatie, hier kan je de details lezen.
Re: Kabelbreuk in woonplaats, geen internet
Kabelbreuk is overmacht, reparatie duur van meer dan 2 weken lijkt me onkunde:
Het kan binnen een dag:
Het kan binnen een dag:
Re: Kabelbreuk in woonplaats, geen internet
Is overstappen een optie Caiway of zo?
glasvezel?
glasvezel?
Re: Kabelbreuk in woonplaats, geen internet
Het is vooral jammer omdat het zo makkelijk tijdelijk op te lossen is. Geef je klanten in dit soort gevallen een dongel voor mobiel internet onder dezelfde voorwaarden als het normale contract.
Kost weinig en voorkomt veel gezeur.
Kost weinig en voorkomt veel gezeur.
Re: Kabelbreuk in woonplaats, geen internet
Dit gaat over 9 huishoudens, dat artikel gaat over bedrijven w/o een groot sportcentrum met maatschappelijke functie, meerdere locaties van een zorggroep met oa meld- en patiëntensystemen, en in totaal duizenden mensen. Dat scheelt nog wel wat.16again schreef:Kabelbreuk is overmacht, reparatie duur van meer dan 2 weken lijkt me onkunde:
Het kan binnen een dag:
Re: Kabelbreuk in woonplaats, geen internet
De verschillende providers communiceren niet met elkaar, niet met de beheerder van de kabel ( KPN) niet met de monteurs, 1e en 2e lijn, en niet met de klanten. Niemand heeft overzicht van wie wat wanneer..... dit is geen overmacht maar gewoon chaos. Op het gebied van samenwerken en communiceren is er nog een hoop winst te behalen! Dit geval mag als casus gebruikt worden hoor voor de volgende scholing
Re: Kabelbreuk in woonplaats, geen internet
Dus als deze theorie klopt kun je bij een stroomstoring door kabelbreuk zomaar enkele weken zonder stroom zitten?sjohie schreef:KPN moet eerst een moormelding of vergelijkbaar doen bij de gemeente Rheden om überhaupt die kabel op te mogen graven of verder vrij te graven in de openbare ruimte, vervolgens moeten ze nog een graafmelding bij het kadaster-klic doen, om, hoe ironisch, graafschade te voorkomen, en dan moeten ze nog de benodigde mensen en middelen optrommelen, en die zijn net als in alle technische branches schaars.Ineke2a schreef:9 huishoudens in Ellecom al vanaf 16 mei zonder internet door kabelbreuk. Door chaos bij de providers geen zinvolle communicatie over oplossing mogelijk. KPN beheert de kabel maar komt ook niet in actie. Wat een ergenis
Hoe vervelend ook, kabelbreuk is voor hen ook eerlijke overmacht, en zij dienen zich ook aan een aantal regels te houden, en die kennen nou eenmaal een planning.
Als de nood hoog is kan je evt bankzaken etc op je werk regelen? Met een kleine inspanning, in overleg met een werkgever, heeft elke werkende Nederlander toegang tot het internet, desnoods in de pauze op de pc/laptop van een collega ofzo. Evt kan dit ook bij een familielid of in een bibliotheek.
Verder heb je recht op compensatie, hier kan je de details lezen.
Fijn voor allerlei huishoudens en bedrijven. Die moeten het maar uitzoeken.
Ik denk dat bovenstaande een beetje onzin is.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Kabelbreuk in woonplaats, geen internet
Of als internet zo belangrijk voor je is, gebruik dan gewoon even de tethering functie van je hotspot. Een beetje mobiele data bundel is meer dan groot genoeg om de echt belangrijke zaken te regelen. Die dongelservice is uiteindelijk ook gewoon in de prijs van het abonnement doorberekend.Meint schreef:Het is vooral jammer omdat het zo makkelijk tijdelijk op te lossen is. Geef je klanten in dit soort gevallen een dongel voor mobiel internet onder dezelfde voorwaarden als het normale contract.
Kost weinig en voorkomt veel gezeur.
-
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59
Re: Kabelbreuk in woonplaats, geen internet
Wat vervelend zeg. Normaal wordt die vrij vlug gemaakt. Het enige wat je in de gaten dient te houden is. De tijden dat je geen internet hebt, dienen ze te verrekenen. Je hebt namelijk betaalt voor een dienst, indien deze niet wordt geleverd, dient de KPN dient te verrekenen met je abonnement. Mijn provider maakt namelijk ook gebruik van deze regel.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Kabelbreuk in woonplaats, geen internet
De kabel wordt beheerd door KPN Wholesale, hier heb jij als consument geen contract mee en is geen partij. Jouw provider moet communiceren met KPN Wholesale. Alle anders providers zijn niet relevant.Ineke2a schreef:9 huishoudens in Ellecom al vanaf 16 mei zonder internet door kabelbreuk. Door chaos bij de providers geen zinvolle communicatie over oplossing mogelijk. KPN beheert de kabel maar komt ook niet in actie. Wat een ergenis
Wat zegt KPN over de storing? Veelal reageert KPN Wholesale inhoudelijk en jouw provider kan ook direct met hun bellen, dit kun jij zelf niet.
Als storingen lang duren heeft dit veelal te maken met de complexiteit voor het herstel. Ooit kabelbreuk meegemaakt in een dijk en het was hoogwater, dan mag KPN niet graven. In deze gevallen stuurde de provider een 4G stick aan de klant waarbij het datalimiet niet laag was.
Re: Kabelbreuk in woonplaats, geen internet
Dat noem ik pas overmacht.sylvesterb schreef: Ooit kabelbreuk meegemaakt in een dijk en het was hoogwater, dan mag KPN niet graven.
En ben je getroffen door die storing nog begrijpelijk ook. Liever droge voeten en even geen internet
Re: Kabelbreuk in woonplaats, geen internet
Nee, dat zeg ik niet, geef aan hoe het werkt als het om het telecomsignaal gaat voor een klein getroffen gebied. En ik denk dat jij niet weet dat ik in precies deze branche werk, en betrokken ben bij exact die processtappen die ik schets voor 2 van de drie grote netbeheerders in Nederland. In normale gevallen, zoals deze, kan een storingsdienst niet zomaar beginnen met graven etc.Rinustp schreef:Dus als deze theorie klopt kun je bij een stroomstoring door kabelbreuk zomaar enkele weken zonder stroom zitten?sjohie schreef:KPN moet eerst een moormelding of vergelijkbaar doen bij de gemeente Rheden om überhaupt die kabel op te mogen graven of verder vrij te graven in de openbare ruimte, vervolgens moeten ze nog een graafmelding bij het kadaster-klic doen, om, hoe ironisch, graafschade te voorkomen, en dan moeten ze nog de benodigde mensen en middelen optrommelen, en die zijn net als in alle technische branches schaars.Ineke2a schreef:9 huishoudens in Ellecom al vanaf 16 mei zonder internet door kabelbreuk. Door chaos bij de providers geen zinvolle communicatie over oplossing mogelijk. KPN beheert de kabel maar komt ook niet in actie. Wat een ergenis
Hoe vervelend ook, kabelbreuk is voor hen ook eerlijke overmacht, en zij dienen zich ook aan een aantal regels te houden, en die kennen nou eenmaal een planning.
Als de nood hoog is kan je evt bankzaken etc op je werk regelen? Met een kleine inspanning, in overleg met een werkgever, heeft elke werkende Nederlander toegang tot het internet, desnoods in de pauze op de pc/laptop van een collega ofzo. Evt kan dit ook bij een familielid of in een bibliotheek.
Verder heb je recht op compensatie, hier kan je de details lezen.
Fijn voor allerlei huishoudens en bedrijven. Die moeten het maar uitzoeken.
Ik denk dat bovenstaande een beetje onzin is.
Ze schalen ook op naar proportionaliteit, als een ziekenhuis zonder stroom zit, en er staan letterlijk levens op het spel, dan wordt er harder en sneller geschakeld dan als er 9 huishoudens geen internet hebben. Zoals al gezegd, het gaat om internet, niet gas, stroom of water. Nou is internet tegenwoordig weliswaar onmisbaar om je leven te runnen (banken, interacties met zorgbedrijven en overheden, en ga maar verder), maar het is ten eerste overal, letterlijk dmv 4G, en bijvoorbeeld ook op je werk, dus je kan echt wel even die ene belangrijke opdracht bij je bank aanzetten als je creatief bent.