In februari 2005 heb ik mijn eindafrekening ontvangen van Eneco.
In de eindafrekening is ook de jaarlijkse betaling voor het kabeltarief (UPC) verwerkt.
Betaalde ik in 2003 nog € 90,15 voor de kabel in 2004 is dit € 131,32 geworden. U begrijpt wel dat ik het daar niet mee eens bent, temeer omdat er middels een kort geding de voorzieningenrechter UPC heeft verboden om vanaf 25 oktober 2004 hogere tarieven in rekening te brengen dan de afgesproken 2,5% zoals vermeld staat in de overeenkomst van 1 oktober 1996.
Op 16 februari jl. heb ik schriftelijk een bezwaar ingediend bij UPC, maar tot op heden heb ik nog geen reactie ontvangen.
Belachelijk zoals de prijzen opgevoerd worden en vreemd dat het kabeltarief ook per regio verschilt en je kan nergens terugvinden hoe deze bedragen tot stand zijn gekomen.
Waarschijnlijk zijn er meerdere klachten hierover bij jullie binnengekomen en vraag mij af of jullie hier ook aandacht aan besteden?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kabeltarief UPC
Re: kabeltarief UPC
Volgens mij is dit al eens bij Kassa aan de orde geweest.
Bij ons betaal je nu 16euro per maand, ik heb de kabel in januari eruit geggooid en satelliet genomen. Ik heb een vrij uitgebreid setje, maar voor de gewone nederlandse zender heb je voor 300-350 al een mooie set. Je betaald dan alleen 20 euro per jaar om de nederlandse zender te kunnen ontvangen.
Met een simpel rekensommetje kom je snel tot de conslusie dat je je satelliet binnen 2-3jaar eruit hebt en daarna eigenlijk alleen maar voor minder geld gaat kijken.
Bij ons betaal je nu 16euro per maand, ik heb de kabel in januari eruit geggooid en satelliet genomen. Ik heb een vrij uitgebreid setje, maar voor de gewone nederlandse zender heb je voor 300-350 al een mooie set. Je betaald dan alleen 20 euro per jaar om de nederlandse zender te kunnen ontvangen.
Met een simpel rekensommetje kom je snel tot de conslusie dat je je satelliet binnen 2-3jaar eruit hebt en daarna eigenlijk alleen maar voor minder geld gaat kijken.
Hoe duurder de kabel wordt, hoe beter. Ik kijk inmiddels digitaal, en als UPC de kabel duurder maakt, heb ik sneller mijn ontvanger terugverdiend.
Normaal ben ik wel iemand van zeg nooir nooit, maar voor mij:
. !!!!! NOOIT MEER UPC !!!!!
Normaal ben ik wel iemand van zeg nooir nooit, maar voor mij:
. !!!!! NOOIT MEER UPC !!!!!
Om internet van upc te gebruiken ;moet je ook een kabel aansluiting nemen die je niet eens nodig heb. Dus ik heb ze maar beide afgesloten.
Ik wil graag overstappen op digitenne, maar helaas is dat op mijn postcode nog niet mogelijk. Raar eigenlijk, want in sommige delen van de wijk is er al wel ontvangst.
Maar goed, straks digitenne erin en UPC eruit!
Maar goed, straks digitenne erin en UPC eruit!