LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kies niet voor auto-incasso
kies niet voor auto-incasso
In andere berichten lees ik dat men steeds maar oude koeien uit de sloot haalt voor wat betreft UPC. Niets is minder waar, deze "nieuwe koe" is nog steeds aan de gang.
Met onze Chello aansluiting was niets mis, totdat wij gingen verhuizen naar een gebied waar geen chello mogelijk was. Ruim 1,5 maand voor de verhuizing hebben wij een verhuisbericht gestuurd naar UPC. Per 1 sept. 2003 zouden wij daar niet meer woonachtig zijn. Per auto incasso werd nog steeds voor sept. van onze rekening gehaald. Weer bellen naar UPC. Zij hadden niets ontvangen.... nogmaals een verhuisbericht. Deze kwam wel door, alleen ze snapten er helemaal geen pepernoot van daar... Sturen ze de opzegbevestiging op 1 okt. naar het oude adres(waar ondertussen al nieuwe mensen wonen). Weer bellen.... Sorry komt goed... tuuuuuuuuuuuuuuuurlijk.
Vervolgens krijgen we een brief dat we een afspraak met het koeriersbedrijf moeten maken om de modem op te laten halen. Die brief kergen we op 1 nov. Oh en er was ook weer het maandbedrag van nov. afgeschreven.
Bellen met het koeriersbedrijf heeft niet veel uitgehaald, zij waren niet bereikbaar. Nieuw nummer bij UPC gevraagd. UIteindelijk heb ik het bedrijf jan. 2004 te pakken gekregen, zij wisten van het probleem. Volgens hen hield UPC zich ook niet aan de gemaakte afspraken en zou het koeriersbedrijf het contract per 31 jan. beeindigen.
Ook konden ze mij vertellen dat zij geen modems buiten de regio ophaalden.... Waar wij dus inmiddels al een halfjaar woonden. OPsturen kon wel.
Dus hebben we de modem opgestuurd, opgelost....dachten we
Begin maart is er via auto-incasso het bedrag van de modem van onze rekening gehaald, zonder enige brief of uitleg. Bij UPC zeiden ze dat de modem niet was opgehaald dus moesten we betalen. Ruim 150 euro zomaar van je rekening.
Uitgelegd dat ie opgestuurd was, bewijsje per fax verstuurd...
En nu maar wachten.
Volgende keer maar weer terugverhuizen, kost minder energie....
Met onze Chello aansluiting was niets mis, totdat wij gingen verhuizen naar een gebied waar geen chello mogelijk was. Ruim 1,5 maand voor de verhuizing hebben wij een verhuisbericht gestuurd naar UPC. Per 1 sept. 2003 zouden wij daar niet meer woonachtig zijn. Per auto incasso werd nog steeds voor sept. van onze rekening gehaald. Weer bellen naar UPC. Zij hadden niets ontvangen.... nogmaals een verhuisbericht. Deze kwam wel door, alleen ze snapten er helemaal geen pepernoot van daar... Sturen ze de opzegbevestiging op 1 okt. naar het oude adres(waar ondertussen al nieuwe mensen wonen). Weer bellen.... Sorry komt goed... tuuuuuuuuuuuuuuuurlijk.
Vervolgens krijgen we een brief dat we een afspraak met het koeriersbedrijf moeten maken om de modem op te laten halen. Die brief kergen we op 1 nov. Oh en er was ook weer het maandbedrag van nov. afgeschreven.
Bellen met het koeriersbedrijf heeft niet veel uitgehaald, zij waren niet bereikbaar. Nieuw nummer bij UPC gevraagd. UIteindelijk heb ik het bedrijf jan. 2004 te pakken gekregen, zij wisten van het probleem. Volgens hen hield UPC zich ook niet aan de gemaakte afspraken en zou het koeriersbedrijf het contract per 31 jan. beeindigen.
Ook konden ze mij vertellen dat zij geen modems buiten de regio ophaalden.... Waar wij dus inmiddels al een halfjaar woonden. OPsturen kon wel.
Dus hebben we de modem opgestuurd, opgelost....dachten we
Begin maart is er via auto-incasso het bedrag van de modem van onze rekening gehaald, zonder enige brief of uitleg. Bij UPC zeiden ze dat de modem niet was opgehaald dus moesten we betalen. Ruim 150 euro zomaar van je rekening.
Uitgelegd dat ie opgestuurd was, bewijsje per fax verstuurd...
En nu maar wachten.
Volgende keer maar weer terugverhuizen, kost minder energie....
Re: kies niet voor auto-incasso
Ik hoop dat u de Euro 150 toch wel hebt laten storneren door de bank?
Re: kies niet voor auto-incasso
van verhuisberichten en andere communicatie snapt UPC geen bal. De enige taal die UPC kent is BETALEN ook al hebben ze geen recht op het geld.
Tip: Laat uw bankrekening blokkeren voor incasso van UPC anders blijven ze onterecht gewoon afschrijven.
Tip: Laat uw bankrekening blokkeren voor incasso van UPC anders blijven ze onterecht gewoon afschrijven.
Re: kies niet voor auto-incasso
In januari 2000 heb ik voor het eerst Chello gekregen op mijn ouderlijk adres in Veldhoven. In volle tevredenheid heb ik hier tot begin 2002 van genoten.
Er waren wel eens storingen, maar dat kon even goed aan mijn eigen PC liggen.
Per mei 2002 ben ikzelf verhuisd naar Helmond.
Om budgetaire redenen heb ik eind februari Chello opgezegd.
Ik zou een telefoontje krijgen om een afspraak te maken voor het ophalen van de modem.
Na 3 weken heb ik nog geen telefoontje ontvangen, en bel met de bekende helpdesk.
Hier werd mij verteld dat er geen modems meer werden opgehaald, en dat ik deze maar zelf moest komen afgeven.
Zo gezegd, zo gedaan. Het geld van de borg zou ik teruggestort krijgen.
Inmiddels had ik al middels de rode incasso-kaart de automatische incasso stop gezet, en gelukkig kreeg ik voor de laatste maand (april) een acceptgiro. Netjes betaald, en nu verhuizen.
...Dus niet, ik heb op mijn ouderlijk adres vervolgens nog 5 rekeningen ontvangen. Ik heb dus elke maand gebeld met weer diezelfde helpdesk.
Na 5 maanden kreeg ik dus een acceptgiro met allemaal kruisjes.
Er zat een begeleidende brief bij, met de mededeling dat alles verrekend was.
...Dus niet, ik had nog borg tegoed. Deze was verrekend met de "openstaande schuld".
Echter door alle moeite die ik al had moeten doen, ben ik die borg maar vergeten. Ik was echt blij dat ik ervan was.
Er wordt beweerd dat UPC (en Chello) momenteel verbeterd zijn.
Met name de klantenservice moet zijn verbeterd (het kon toen ook niet erger).
Ik zal echter iedereen die bij mij informeert naar een goede internet-provider de naam Chello niet noemen.
Sinds januari 2003 ben ik een zeer tevreden ADSL-klant bij XS4ALL.
...Nu alleen die kabel nog.
Joris van Litsenburg
Helmond
Er waren wel eens storingen, maar dat kon even goed aan mijn eigen PC liggen.
Per mei 2002 ben ikzelf verhuisd naar Helmond.
Om budgetaire redenen heb ik eind februari Chello opgezegd.
Ik zou een telefoontje krijgen om een afspraak te maken voor het ophalen van de modem.
Na 3 weken heb ik nog geen telefoontje ontvangen, en bel met de bekende helpdesk.
Hier werd mij verteld dat er geen modems meer werden opgehaald, en dat ik deze maar zelf moest komen afgeven.
Zo gezegd, zo gedaan. Het geld van de borg zou ik teruggestort krijgen.
Inmiddels had ik al middels de rode incasso-kaart de automatische incasso stop gezet, en gelukkig kreeg ik voor de laatste maand (april) een acceptgiro. Netjes betaald, en nu verhuizen.
...Dus niet, ik heb op mijn ouderlijk adres vervolgens nog 5 rekeningen ontvangen. Ik heb dus elke maand gebeld met weer diezelfde helpdesk.
Na 5 maanden kreeg ik dus een acceptgiro met allemaal kruisjes.
Er zat een begeleidende brief bij, met de mededeling dat alles verrekend was.
...Dus niet, ik had nog borg tegoed. Deze was verrekend met de "openstaande schuld".
Echter door alle moeite die ik al had moeten doen, ben ik die borg maar vergeten. Ik was echt blij dat ik ervan was.
Er wordt beweerd dat UPC (en Chello) momenteel verbeterd zijn.
Met name de klantenservice moet zijn verbeterd (het kon toen ook niet erger).
Ik zal echter iedereen die bij mij informeert naar een goede internet-provider de naam Chello niet noemen.
Sinds januari 2003 ben ik een zeer tevreden ADSL-klant bij XS4ALL.
...Nu alleen die kabel nog.
Joris van Litsenburg
Helmond
Re: kies niet voor auto-incasso
L.S.,
Kan de (slechte) verhalen alleen maar bevestigen. UPC kan en wil geen verhuizing begrijpen. Gevolg; tientallen euro's verspilde telefoonkosten, onterechte nota's en verdere beslommeringen.
Bovendien is UPC de mening toegedaan dat de opdracht tot aut. incasso, mondeling kan worden doorgegeven. NIET DUS.
Zo gauw het kan stap ik over naar een andere provider.
Kan niet anders concluderen dat UPC een grote corrupte bende is.
Wees gegroet
Kan de (slechte) verhalen alleen maar bevestigen. UPC kan en wil geen verhuizing begrijpen. Gevolg; tientallen euro's verspilde telefoonkosten, onterechte nota's en verdere beslommeringen.
Bovendien is UPC de mening toegedaan dat de opdracht tot aut. incasso, mondeling kan worden doorgegeven. NIET DUS.
Zo gauw het kan stap ik over naar een andere provider.
Kan niet anders concluderen dat UPC een grote corrupte bende is.
Wees gegroet
Re: kies niet voor auto-incasso
De verhalen van de UPC-gedupeerden komen mij zo bekend voor. Ik ondervind het nog steeds. Geen bevestiging op opzegbrieven(kabel en Chello), tientallen onnodige telefoontjes naar incompetente helpdesk-medewerkers (die beloftes niet nakomen), onterechte nota's. Ik heb ook aut. incas. ingetrokken, toch halen nog steeds geld van mijn rekening. Oplichters!
Heb het geld vanzelfsprekend laten storneren.
Inmiddels is het vier maanden geleden en het is nog steeds niet opgelost. Ik krijg soms moordneigingen door die waardeloze geldwolven bij UPC. Schande!
Groeten,
Jonh Doe
UPC-slachtoffer
Heb het geld vanzelfsprekend laten storneren.
Inmiddels is het vier maanden geleden en het is nog steeds niet opgelost. Ik krijg soms moordneigingen door die waardeloze geldwolven bij UPC. Schande!
Groeten,
Jonh Doe
UPC-slachtoffer
Re: kies niet voor auto-incasso
Nog nooit problemen gehad met UPC inzake Chello internet, totdat we gingen verhuizen.
Verhuizing op 29 april 2004 tijdig online doorgegeven en bevestigd gekregen. Nog steeds niets aan de hand, op de gewenste datum gewoon internet op ons nieuwe adres dus alles netjes geregeld, dachten wij.
Wij betalen al ruim twee jaar € 49,94 per maand middels automatische incasso. Nooit problemen gehad tot dat er voor de maandtermijn juni 2004 opeens € 165,- wordt afgeschreven zonder enige communicatie of andere vermeldingen.
Navraag bij de helpdesk, die niets anders kan (met alle respect) dan de informatie verschaffen die zij in het systeem terug kunnen vinden, leerde ons dat dit te maken had met de verhuiskosten. Daar dit ronde bedrag ons wel een beetje erg hoog leek, hebben wij dit bedrag laten storneren.
Aan de helpdesk die helaas niets kon ondernemen of wijzigen gevraagd waar ik eventueel per fax e.a. kon bevestigen. Fax nummer gekregen en melding gemaakt van de stornering en verzocht alsnog het juiste maandbedrag plus verhuiskosten € 35,11 te incasseren. Geen enkele reactie. Later op eigen initiatief en in overleg met helpdesk besloten om deze bedragen zelf maar o.v.v. juiste gegevens (klantnr etc) over te maken op het reguliere gironummer.
Achteraf blijkt dat het faxnummer dat ik had gekregen van de afdeling systeembeheer in Amsterdam is en na uiteindelijk hier bij de receptioniste terecht gekomen te zijn niemand te spreken gekregen met enige bevoegdheid. We worden steeds naar de helpdesk verwezen die (nogmaals met alle respect) niets kan of mag.
Op dit moment is onze aansluiting al een week afgesloten en zitten we waarschijnlijk in de molen waarin zich, gezien de reacties op o.a. dit forum, zich meerdere mensen bevinden. Ik vraag me af of we nog weer aangesloten worden, daar onze betaling twee weken geleden heeft plaats gevonden. Ik heb er trouwens geen moeite mee dat als je niet betaald, je direct, of na een waarschuwing/aanmaning wordt afgesloten maar in deze situatie waarin ons (buiten het verhuizen, sorry hiervoor) niets valt te verwijten, is het toch vreemd dat je direct als een of ander wanbetaler wordt afgesloten.
Waar ik dus van baal is dat je bij dit soort problemen niet tercht kunt bij iemand die verantwoording kan en durft te nemen en je maar gewoon af moet wachten of het nog goed komt.
Optie die ik nu maar achter de hand hou is eventueel opzeggen, niet eens meer aan deze situatie refereren want daar wordt toch overheen gelezen en dan maar op naam van mijn vriendin een nieuw superaanbod van UPC aangaan, of ga ik nu te ver??????? Bewust weer in zee gaan met UPC waar, als het eenmaal een keer fout gaat je na verloop van tijd rijp wordt geacht voor diverse hulpverlende instanties.
Wel jammer hoor, op zich had ik geen problemen met de geleverde dienst.
Verhuizing op 29 april 2004 tijdig online doorgegeven en bevestigd gekregen. Nog steeds niets aan de hand, op de gewenste datum gewoon internet op ons nieuwe adres dus alles netjes geregeld, dachten wij.
Wij betalen al ruim twee jaar € 49,94 per maand middels automatische incasso. Nooit problemen gehad tot dat er voor de maandtermijn juni 2004 opeens € 165,- wordt afgeschreven zonder enige communicatie of andere vermeldingen.
Navraag bij de helpdesk, die niets anders kan (met alle respect) dan de informatie verschaffen die zij in het systeem terug kunnen vinden, leerde ons dat dit te maken had met de verhuiskosten. Daar dit ronde bedrag ons wel een beetje erg hoog leek, hebben wij dit bedrag laten storneren.
Aan de helpdesk die helaas niets kon ondernemen of wijzigen gevraagd waar ik eventueel per fax e.a. kon bevestigen. Fax nummer gekregen en melding gemaakt van de stornering en verzocht alsnog het juiste maandbedrag plus verhuiskosten € 35,11 te incasseren. Geen enkele reactie. Later op eigen initiatief en in overleg met helpdesk besloten om deze bedragen zelf maar o.v.v. juiste gegevens (klantnr etc) over te maken op het reguliere gironummer.
Achteraf blijkt dat het faxnummer dat ik had gekregen van de afdeling systeembeheer in Amsterdam is en na uiteindelijk hier bij de receptioniste terecht gekomen te zijn niemand te spreken gekregen met enige bevoegdheid. We worden steeds naar de helpdesk verwezen die (nogmaals met alle respect) niets kan of mag.
Op dit moment is onze aansluiting al een week afgesloten en zitten we waarschijnlijk in de molen waarin zich, gezien de reacties op o.a. dit forum, zich meerdere mensen bevinden. Ik vraag me af of we nog weer aangesloten worden, daar onze betaling twee weken geleden heeft plaats gevonden. Ik heb er trouwens geen moeite mee dat als je niet betaald, je direct, of na een waarschuwing/aanmaning wordt afgesloten maar in deze situatie waarin ons (buiten het verhuizen, sorry hiervoor) niets valt te verwijten, is het toch vreemd dat je direct als een of ander wanbetaler wordt afgesloten.
Waar ik dus van baal is dat je bij dit soort problemen niet tercht kunt bij iemand die verantwoording kan en durft te nemen en je maar gewoon af moet wachten of het nog goed komt.
Optie die ik nu maar achter de hand hou is eventueel opzeggen, niet eens meer aan deze situatie refereren want daar wordt toch overheen gelezen en dan maar op naam van mijn vriendin een nieuw superaanbod van UPC aangaan, of ga ik nu te ver??????? Bewust weer in zee gaan met UPC waar, als het eenmaal een keer fout gaat je na verloop van tijd rijp wordt geacht voor diverse hulpverlende instanties.
Wel jammer hoor, op zich had ik geen problemen met de geleverde dienst.
Re: kies niet voor auto-incasso
Waar blijven de positieve UPC opmerkingen van KeesJAN?
DE MAN DIE ALLE UPC ELLENDE GOED PRATEN KAN? (of tenminste probeert )
DE MAN DIE ALLE UPC ELLENDE GOED PRATEN KAN? (of tenminste probeert )
Re: kies niet voor auto-incasso
Rotterdam, welkom, misschien keek je in het verleden ook een beetje sceptisch naar al die mensen die problemen met upc hadden. Ik ook omdat tot 3 jaar geleden het ook redelijk goed ging maar inmiddels weet ik wel beter. succes ik hoop dat je niet 3 jaar lang met de problemen zit zoals ik dat heb meegemaakt.
groeten uit Amsterdam
groeten uit Amsterdam
Re: kies niet voor auto-incasso
In vervolg op mijn reactie de volgende update;
Het leek allemaal wel op zijn pootjes terecht te komen maar niets is minder waar.
In tegenstelling tot de automatische incasso die dus al jaren goed ging, kunnen ze opeens, na vermelde situatie, niet meer incasseren????? Nou vraag ik je, zonder enig bericht van UPC kan ik dus nu zelf het maandbedrag over maken en maar hopen dat het goed verwerkt wordt.
Gezien bovenstaande is er dus nog steeds geen internet.......
Waarschijnlijk kunnen ze per augustus weer normaal incasseren maar begin er een hard hoofd in te krijgen.
Opzeggen lijkt voorlasnog de meest veilige oplossing. Dus waarschijnlijk bey bey UPC en dan maar hopen dat ik niet hoef te reageren op topics waar men problen heeft gekregen met de borg van het modem of andere administratieve problemen........
Terwijl ik hier nu over na denk heb ik direct de oplossing voor ieders problemen, gewoon alles maar betalen en opzeggen, kost een paar centen maar dan heb je ook wat
Het leek allemaal wel op zijn pootjes terecht te komen maar niets is minder waar.
In tegenstelling tot de automatische incasso die dus al jaren goed ging, kunnen ze opeens, na vermelde situatie, niet meer incasseren????? Nou vraag ik je, zonder enig bericht van UPC kan ik dus nu zelf het maandbedrag over maken en maar hopen dat het goed verwerkt wordt.
Gezien bovenstaande is er dus nog steeds geen internet.......
Waarschijnlijk kunnen ze per augustus weer normaal incasseren maar begin er een hard hoofd in te krijgen.
Opzeggen lijkt voorlasnog de meest veilige oplossing. Dus waarschijnlijk bey bey UPC en dan maar hopen dat ik niet hoef te reageren op topics waar men problen heeft gekregen met de borg van het modem of andere administratieve problemen........
Terwijl ik hier nu over na denk heb ik direct de oplossing voor ieders problemen, gewoon alles maar betalen en opzeggen, kost een paar centen maar dan heb je ook wat
Re: kies niet voor auto-incasso
Ik heb mijn automatische incasso vorig jaar al ingetrokken. En betaal nu keurig via accept-giro, hiervoor rekenen ze wel extra administratiekosten maar daarvoor mogen ze mij een herinnering sturen.
Ik zit ook te twijvelen om het totaal bedrag in een paar delen te gaan betalen (zeg maar in twee-drie keer). Ik betaal immers administratiekosten, daar kunenn ze toch wel drie betalingen voor bij elkaar zoeken.
Zo snel ik van UPC/Chello afkan lever ik mijn modem zelf direct en persoonlijk in bij de dichtstbijzijnde UPC Winkel. Natuurljik voorziien van wat extra papierwerk zodat ik kan aantonen dat ie ingeleverd is mocht het toch nog fout gaan.
Ik zit ook te twijvelen om het totaal bedrag in een paar delen te gaan betalen (zeg maar in twee-drie keer). Ik betaal immers administratiekosten, daar kunenn ze toch wel drie betalingen voor bij elkaar zoeken.
Zo snel ik van UPC/Chello afkan lever ik mijn modem zelf direct en persoonlijk in bij de dichtstbijzijnde UPC Winkel. Natuurljik voorziien van wat extra papierwerk zodat ik kan aantonen dat ie ingeleverd is mocht het toch nog fout gaan.
Re: kies niet voor auto-incasso
Uit rotterdam, wijze beslissing om upc op te zeggen. Dan kunnen ze ook niet meer misbruik maken van hun machtspositie, d.w.z. betalen anders sluiten we u af. Of het nou terecht is of niet ze sluiten je toch af.
succes
succes
Re: kies niet voor auto-incasso
Dit is echt de stomzinnigste quote die ik ooit gedaan heb ! WhahahahaDan kunnen ze ook niet meer misbruik maken van hun machtspositie, d.w.z. betalen anders sluiten we u af. Of het nou terecht is of niet ze sluiten je toch af.
betalen anders sluiten wij u af ....
in de supermarkt krijg je je boodschappen ook niet mee als je geen genoeg geld hebt\niet betaald, niet bij de AH en ook niet bij de locale en enige supermarkt (monopolist dus) die er in je dorp is.
Dus zo gek vind ik deze maatregel niet, want internet\kabel tv\telefoon\digitaal zijn ook producten.
Re: kies niet voor auto-incasso
DAT hier boven is pas dom. Bij AH betaal je toch ook niet dubbel. Gast wel het verhaal lezen he?
Re: kies niet voor auto-incasso
[/quote]DAT hier boven is pas dom. Bij AH betaal je toch ook niet dubbel. Gast wel het verhaal lezen he?[quote]
Kijk eens naar WAT ik ge-quote heb .. dan weet je ook waar mijn reactie op slaat ...
dus .. "wel het verhaal lezen he?"
Kijk eens naar WAT ik ge-quote heb .. dan weet je ook waar mijn reactie op slaat ...
dus .. "wel het verhaal lezen he?"
Re: kies niet voor auto-incasso
Er zijn wel degelijk mogelijkheden om een incasso in te trekken en tijdelijk niet te betalen. Er bestaat zoiets als het opschortingsrecht hiermee kan je de betaling tijdelijk stilzetten totdat er een bepaalde kwestie is opgelost. Dit betekend niet automatisch dat het niet betaald hoeft te worden.
Het verhaal van de topicstarter is wat onduideljik deze telt telkens in volledige maanden. Een maand opzegtermijn betekend niet dat er allen op de 1e van de maand op te zeggen is alleen dat het een maand van te voren aangekondigd moet worden. OOk moet je UPC/Chello de mogeljikheid geven het modem op te halen, dat ze echter geen gebruik maken van de door jouw gegeven mogeljikheid is geen probleem voor de ex-klant maar van UPC.
Het verhaal van de topicstarter is wat onduideljik deze telt telkens in volledige maanden. Een maand opzegtermijn betekend niet dat er allen op de 1e van de maand op te zeggen is alleen dat het een maand van te voren aangekondigd moet worden. OOk moet je UPC/Chello de mogeljikheid geven het modem op te halen, dat ze echter geen gebruik maken van de door jouw gegeven mogeljikheid is geen probleem voor de ex-klant maar van UPC.
Re: kies niet voor auto-incasso
Reink,
Ik kan helaas niet reageren op de situatie van de topicstarter en in zijn/haar geval is het ook wel raadzaam om gebruik te maken van de opschortingsmethode waar je het over hebt.
Het probleem dat UPC geeft bij klanten die in principe gewoon gebruik willen/kunnen maken van de diensten, is dat ze inderdaad een machtspositie hebben.
Voorbeeld;
Iemand betaald (automatisch) netjes zoals afgesproken. UPC maakt fout en stelt, klant heeft betalingsachterstand of klant moet deze maand opeens 3 keer zoveel betalen.
Logisch dat je als klant dit niet klakkeloos accepteerd. In deze situatie kom je al snel tot de conclusie dat je wordt afgesloten en je (normale) betalingsverplichting door loopt. Als je moet wachten tot dat de heren/dames van UPC eindelijk eens meer kunnen zien dan de beperkte en vaak niet juiste gegevens in hun schermpjes en het wonderlijke in de vorm van erkennen en oplossen eigen fouten zou geschieden wordt je uiteindelijk weer aangesloten.
Let wel bovenstaande is een heel positief beeld natuurlijk, dat de fouten echt worden gezien en opgelost.
Het grappige in mijn geval is dat juist doordat ik 165 euro heb laten storneren (uiteraard het juiste bedrag via normale overboeking betaald) het nu voor UPC niet mogelijk blijkt om gewoon zoals de voorgaande jaren automatisch te incasseren. Ik zit dus in de situatie die veel mensen juist zouden wensen; UPC incasseerd niet meer.
Zou het niet zo kunnen zijn dat UPC voor de maand juni (toen de meeste mensen net extra vakantie geld hadden ontvangen) maar wat extra incasso's heeft uit laten voeren. Met dat soort grote bedragen loont het nog al eens de moeite.....
Ik kan helaas niet reageren op de situatie van de topicstarter en in zijn/haar geval is het ook wel raadzaam om gebruik te maken van de opschortingsmethode waar je het over hebt.
Het probleem dat UPC geeft bij klanten die in principe gewoon gebruik willen/kunnen maken van de diensten, is dat ze inderdaad een machtspositie hebben.
Voorbeeld;
Iemand betaald (automatisch) netjes zoals afgesproken. UPC maakt fout en stelt, klant heeft betalingsachterstand of klant moet deze maand opeens 3 keer zoveel betalen.
Logisch dat je als klant dit niet klakkeloos accepteerd. In deze situatie kom je al snel tot de conclusie dat je wordt afgesloten en je (normale) betalingsverplichting door loopt. Als je moet wachten tot dat de heren/dames van UPC eindelijk eens meer kunnen zien dan de beperkte en vaak niet juiste gegevens in hun schermpjes en het wonderlijke in de vorm van erkennen en oplossen eigen fouten zou geschieden wordt je uiteindelijk weer aangesloten.
Let wel bovenstaande is een heel positief beeld natuurlijk, dat de fouten echt worden gezien en opgelost.
Het grappige in mijn geval is dat juist doordat ik 165 euro heb laten storneren (uiteraard het juiste bedrag via normale overboeking betaald) het nu voor UPC niet mogelijk blijkt om gewoon zoals de voorgaande jaren automatisch te incasseren. Ik zit dus in de situatie die veel mensen juist zouden wensen; UPC incasseerd niet meer.
Zou het niet zo kunnen zijn dat UPC voor de maand juni (toen de meeste mensen net extra vakantie geld hadden ontvangen) maar wat extra incasso's heeft uit laten voeren. Met dat soort grote bedragen loont het nog al eens de moeite.....
Re: kies niet voor auto-incasso
Dat is niet alleen bij UPC zo hoor ! Bij Debitel is dat ook zo.Het grappige in mijn geval is dat juist doordat ik 165 euro heb laten storneren (uiteraard het juiste bedrag via normale overboeking betaald) het nu voor UPC niet mogelijk blijkt om gewoon zoals de voorgaande jaren automatisch te incasseren.
Heeft schijnbaar te maken met het feit dat de systemen waar ze mee werken een stornering ook als geweigerde automatisch incasso ziet. Als dat 1 of meerdere malen gebeurt (weigeringen om wat voor reden dat ook), dan wordt de betaalwijze automatisch weer naar accept giro gezet om oplopende bedragen te voorkomen.
Dat is was ze me bij debitel vertelden per mail
Re: kies niet voor auto-incasso
Als je hebt laten storneren kan je dit toch wel eens zuur opbreken.
UPC sluit zonder bericht af, of het nu wel of niet klopt wat je doet.
UPC gaat er van uit dat hun gegevens correct zijn, mocht je het er niet mee eens zijn kan je corresponderen telefoneren wat je wil, het zal geruime tijd duren eer je gelijk krijgt als je het al krijgt.
Mijn ervaring is dat het enigste wat een beetje wil helpen is, verdeel een A4 in vieren, ( zodat je briefkaart formaat krijgt) zet aan 1 zijde het adres van UPC, aan de andere zijde je klantnummer en klacht.
Verstuur aan UPC per antwoordnummer zie www.antwoordnummer.nl
Het antwoordnummer in Breda is niet van UPC.
Verstuur je klacht of opmerking verschillende keren aan div antwoordnummers, koste voor jou ca € 0,01 per verstuurd bericht, kosten voor UPC ca € 0,50 per ontvangen bericht.
Hoe meer je verstuurd des te groter is de kans dat je antwoord krijgt.
UPC sluit zonder bericht af, of het nu wel of niet klopt wat je doet.
UPC gaat er van uit dat hun gegevens correct zijn, mocht je het er niet mee eens zijn kan je corresponderen telefoneren wat je wil, het zal geruime tijd duren eer je gelijk krijgt als je het al krijgt.
Mijn ervaring is dat het enigste wat een beetje wil helpen is, verdeel een A4 in vieren, ( zodat je briefkaart formaat krijgt) zet aan 1 zijde het adres van UPC, aan de andere zijde je klantnummer en klacht.
Verstuur aan UPC per antwoordnummer zie www.antwoordnummer.nl
Het antwoordnummer in Breda is niet van UPC.
Verstuur je klacht of opmerking verschillende keren aan div antwoordnummers, koste voor jou ca € 0,01 per verstuurd bericht, kosten voor UPC ca € 0,50 per ontvangen bericht.
Hoe meer je verstuurd des te groter is de kans dat je antwoord krijgt.
Re: kies niet voor auto-incasso
Of stuur via een fax programma een fax van 120 pagina's met een antal zwarte bladzijden. Met 1601 kost dat je misschien 60 eurocent. Dan weten ze opeens wel met je te communiceren.