LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KLACHT Online Internetprovider
Re: KLACHT Online Internetprovider
Helaas ook ik kan online.nl niet aanraden als provider.
Ik kan al weken niet meer bellen naar het buitenland.
Heb contact opgenomen met online en die belden terug met de mededeling dat het niet aan hun ligt het komt door de providers van de mensen die ik bel. Die buitenlandse providers herkennen namelijk het signaal van online.nl niet en daar kunnen en gaan ze niets aan doen.
Je zou denken dat ze dat probleem willen oplossen maar NEE online.nl heeft geen probleem dat andere providers hun signaal niet erkennen/herkennen maakt ze niets uit en dat ik onnodig veel kosten maak door mobiel naar het buitenland te moeten bellen is ook niet hun probleem krijg niets vergoed en kan gewoon niet naar het buitenland bellen. En juist het feit dat ik familie in het buitenland heb is de reden dat ik een huistelefoon heb.
Enige positieve aan dit verhaal is dat ze me precies 1 maand voor mijn contract afloopt vertelden dat het niet hun probleem is en er dus ook niets aan gaan doen. Heb zodoende meteen opgezegd en een nieuwe provider uitgezocht. Timing hebben ze bij online.nl wel het is alleen niet in hun voordeel interne klantvriendelijkheid is ze ook niet bekend.
Ik kan al weken niet meer bellen naar het buitenland.
Heb contact opgenomen met online en die belden terug met de mededeling dat het niet aan hun ligt het komt door de providers van de mensen die ik bel. Die buitenlandse providers herkennen namelijk het signaal van online.nl niet en daar kunnen en gaan ze niets aan doen.
Je zou denken dat ze dat probleem willen oplossen maar NEE online.nl heeft geen probleem dat andere providers hun signaal niet erkennen/herkennen maakt ze niets uit en dat ik onnodig veel kosten maak door mobiel naar het buitenland te moeten bellen is ook niet hun probleem krijg niets vergoed en kan gewoon niet naar het buitenland bellen. En juist het feit dat ik familie in het buitenland heb is de reden dat ik een huistelefoon heb.
Enige positieve aan dit verhaal is dat ze me precies 1 maand voor mijn contract afloopt vertelden dat het niet hun probleem is en er dus ook niets aan gaan doen. Heb zodoende meteen opgezegd en een nieuwe provider uitgezocht. Timing hebben ze bij online.nl wel het is alleen niet in hun voordeel interne klantvriendelijkheid is ze ook niet bekend.
Re: KLACHT Online Internetprovider
@Ruth**
IP's van Nederlandse providers worden met grote regelmaat door grote ISP's in het buitenland geblocked om ruimte te creeëren in hun eigen systeem. Alleen KPN kan het, door het verleden, vrij makkelijk laten terugdraaien. Goedkope ISP's, zoals TMob., moeten per IP een bedrag overhandigen om het te laten deblokkeren. Die kosten halen ze nooit uit jouw abonnementgeld terug. En daarom laten ze het maar op hun beloop. Nare ervaring voor jou, maar zakelijk gezien logisch. Niet hun schuld, en dus doen ze er ook niets aan. Het draait uiteindelijk toch om geld.
IP's van Nederlandse providers worden met grote regelmaat door grote ISP's in het buitenland geblocked om ruimte te creeëren in hun eigen systeem. Alleen KPN kan het, door het verleden, vrij makkelijk laten terugdraaien. Goedkope ISP's, zoals TMob., moeten per IP een bedrag overhandigen om het te laten deblokkeren. Die kosten halen ze nooit uit jouw abonnementgeld terug. En daarom laten ze het maar op hun beloop. Nare ervaring voor jou, maar zakelijk gezien logisch. Niet hun schuld, en dus doen ze er ook niets aan. Het draait uiteindelijk toch om geld.
Re: KLACHT Online Internetprovider
Uit onderzoek onder honderden mensen blijkt T-mobile Onlinebest goed te scoren. Samen met ADSL providers Scarlet en XS4ALL.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: KLACHT Online Internetprovider
nou mogen ze blij zijn dat ze mij niets gevraagd hebben over online.Uit onderzoek onder honderden mensen blijkt T-mobile Onlinebest goed te scoren. Samen met ADSL providers Scarlet en XS4ALL.
heb al heel wat storingen gehad de laatste tijd, waardoor ik gedwongen werd mobiel naar ze toe te bellen.
denk je dat ik die kosten vergoed krijg?
nee hoor daar doen ze niets mee, echter bij een aantal anderen wel, waaronder mijn schoonouders.
lijkt me leuk voor de opta.
ik ga die kosten maar eens van de komende factuur inhouden.
Re: KLACHT Online Internetprovider
Vanaf 8-8-2012 zou ik 9,50 per maand gaan betalen. 4 maanden lang 9,50 per maand maakt nog geen 93 euro. er klopt nog steeds niks van. Ik moet het weer terug halen.
graag nu echt de goede oplossing.
de laatste keer heb ik Marco Wiemes gesproken. er klopt van deze rekening weer helemaal niets!
Graag nu de goede correctie.
Succes!
Hoeveel klachten moet ik nu weer indienen?
Gr. Meike
[email protected]
Geachte mevrouw,
In uw e-mailbericht stelt u een vraag betreffende de verrekening die heeft plaatsgevonden naar aanleiding van teveel in rekening gebrachte abonnementskosten.
Wij hebben uw bericht doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen telefonisch met u in contact treden om de situatie nader toe te lichten.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Online
het is dus geen 93 maar 125 euro. wanneer wordt dit nou eens goed opgelost. Ik heb Marco Wiemes gesproken. graag mij bellen voor de goede rekening, anders doe ik op klacht.nl opnieuw een klacht indienen, wat een gezeur met jullie zeg. Ik betaal per augutus 9,50 per maand. dat is nu 4 maanden bijna 40 euro. niet meer niet minder.
wanneer wordt dit nou GOED geregeld????????????????????????????????????????????????
09-11-2012
ONLINE
Terugboeking aangevraagd
-125,50
van de 60 euro, graag 20 terug per direct en dan praten we nergens meer over.
graag per direct deze verwerken:
13-08-2012
ONLINE
Verwerkt
-29,95
Tegenrekening
538653167
Type incasso
Incasso, doorlopend
Terugboekperiode
56 dagen
Omschrijving
WALDORPSTRAAT 60
2521 CC 'S-GRAVENHAGE
W2047280 B-686850261 01-08-2012
Land
Nederland
10-09-2012
ONLINE
Verwerkt
-29,95
Tegenrekening
538653167
Type incasso
Incasso, doorlopend
Terugboekperiode
56 dagen
Omschrijving
WALDORPSTRAAT 60
2521 CC 'S-GRAVENHAGE
W2047280 B-687773321 01-09-2012
Land
Nederland
graag nu echt de goede oplossing.
de laatste keer heb ik Marco Wiemes gesproken. er klopt van deze rekening weer helemaal niets!
Graag nu de goede correctie.
Succes!
Hoeveel klachten moet ik nu weer indienen?
Gr. Meike
[email protected]
Geachte mevrouw,
In uw e-mailbericht stelt u een vraag betreffende de verrekening die heeft plaatsgevonden naar aanleiding van teveel in rekening gebrachte abonnementskosten.
Wij hebben uw bericht doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen telefonisch met u in contact treden om de situatie nader toe te lichten.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Online
het is dus geen 93 maar 125 euro. wanneer wordt dit nou eens goed opgelost. Ik heb Marco Wiemes gesproken. graag mij bellen voor de goede rekening, anders doe ik op klacht.nl opnieuw een klacht indienen, wat een gezeur met jullie zeg. Ik betaal per augutus 9,50 per maand. dat is nu 4 maanden bijna 40 euro. niet meer niet minder.
wanneer wordt dit nou GOED geregeld????????????????????????????????????????????????
09-11-2012
ONLINE
Terugboeking aangevraagd
-125,50
van de 60 euro, graag 20 terug per direct en dan praten we nergens meer over.
graag per direct deze verwerken:
13-08-2012
ONLINE
Verwerkt
-29,95
Tegenrekening
538653167
Type incasso
Incasso, doorlopend
Terugboekperiode
56 dagen
Omschrijving
WALDORPSTRAAT 60
2521 CC 'S-GRAVENHAGE
W2047280 B-686850261 01-08-2012
Land
Nederland
10-09-2012
ONLINE
Verwerkt
-29,95
Tegenrekening
538653167
Type incasso
Incasso, doorlopend
Terugboekperiode
56 dagen
Omschrijving
WALDORPSTRAAT 60
2521 CC 'S-GRAVENHAGE
W2047280 B-687773321 01-09-2012
Land
Nederland
Re: KLACHT Online Internetprovider
briljant
overigens mag je geen namen noemen van degeen die je gesproken hebt. Conform TrosRADAR-forum-regels.
En wat moeten we er verder mee?
Je kunt beter naar hun website, en daar via dat "mail' formulier op de BEL ME knop drukken... Dan bellen ze jou!
overigens mag je geen namen noemen van degeen die je gesproken hebt. Conform TrosRADAR-forum-regels.
En wat moeten we er verder mee?
Je kunt beter naar hun website, en daar via dat "mail' formulier op de BEL ME knop drukken... Dan bellen ze jou!
Re: KLACHT Online Internetprovider
Die triple bundles bij adsl moet je vermijden. dat is gewoon bij voorbaat rommel.
Of je snelheid gata omlaag als je tv kijkt. of je krijgt diggitenne rommel.
ebbr, je hebt toch geen digitenne hoop ik. dat is gewoon bij voorbaat al troep. en bekend dat je er vele storingen op hebt. bv. als een scooter langs rijd kan het al gebeuren.
TS, Ik zelf ben nog wel te spreken over online. (alleen internet) maar heb zo over een aantal zaken een bedenking. Maarja, je hebt kabel of adsl hier. A heb je al , dus blijft alleen nog B over als optie.
Verder word het modem pas naar je toegestuurt NA de bedenktijdvan 7 dagen. Conslusie, eigen fout als je pas na 7 dagen er achter komt dat je het niet wilt. je zit er gewoon aan vast. Tele2 is trouwens slechter dan online hoor alleen maar problemen met tele2 en traag.
Het kan zijn dat Tele2 een ander adsl type gebruikt wat een beter snelheid geeft voor TS.
je hebt adsl, adsl2, adsl2+, VDSL (zijn ze veel te laat mee en slecht beschikbaar + duur)
Of je snelheid gata omlaag als je tv kijkt. of je krijgt diggitenne rommel.
ebbr, je hebt toch geen digitenne hoop ik. dat is gewoon bij voorbaat al troep. en bekend dat je er vele storingen op hebt. bv. als een scooter langs rijd kan het al gebeuren.
TS, Ik zelf ben nog wel te spreken over online. (alleen internet) maar heb zo over een aantal zaken een bedenking. Maarja, je hebt kabel of adsl hier. A heb je al , dus blijft alleen nog B over als optie.
Verder word het modem pas naar je toegestuurt NA de bedenktijdvan 7 dagen. Conslusie, eigen fout als je pas na 7 dagen er achter komt dat je het niet wilt. je zit er gewoon aan vast. Tele2 is trouwens slechter dan online hoor alleen maar problemen met tele2 en traag.
Het kan zijn dat Tele2 een ander adsl type gebruikt wat een beter snelheid geeft voor TS.
je hebt adsl, adsl2, adsl2+, VDSL (zijn ze veel te laat mee en slecht beschikbaar + duur)
Re: KLACHT Online Internetprovider
@sadfly
ADSL....is er nog maar in twee varianten in NL: MX-stream en ADSL2+
Bij koperlijnen rond de 1000 meter lengte of korter is ook VDSL mogelijk. Heeft niets met een ander soort ADSL te maken. Dat is alleen een "berekening"... check Wiki voor een complete uitleg
ADSL....is er nog maar in twee varianten in NL: MX-stream en ADSL2+
Bij koperlijnen rond de 1000 meter lengte of korter is ook VDSL mogelijk. Heeft niets met een ander soort ADSL te maken. Dat is alleen een "berekening"... check Wiki voor een complete uitleg
Re: KLACHT Online Internetprovider
Heb mijn abonnement bij Online half november jl beeindigd. Heb nog een bedrag (ca. € 15,00 !!) tegoed, welke zou worden terugbetaald na afloop van mijn contract. In januari jl. toen ik nog steeds het tegoed niet had terug ontvangen heb ik naar hun gereageerd, waarop ik te horen kreeg dat ik het tegoed ontvang op het moment dat stornerings termijn (56 dagen) verstreken was, welke begin januari verstreken was. Oke, maar nadat deze al lang en breed voorbij was, heb ik hun opnieuw gemaild, nu gaven ze aan dat ze het hadden doorgezet naar de financiele administratie, maar je raad het al nog steeds niet ontvangen. Vervolgens een nieuwe mail, toen kreeg ik te horen dat ze een storing hebben op de financiele administratie en dat ik EIND MAART mijn geld ontvang. Vervolgens opnieuw een mail gestuurd, maar geen reactie meer. Elke mail wordt doodgezwegen. Niet 1, niet 2, maar meerdere mails.
Ik hoop dat RADAR en/of KASSA de diverse ervaringen ook lezen en hier een item van gaat maken. Dan komt de heer Hendrik Kerkhof ( na googelen blijkt hij de directeur te zijn) natuurlijk in het programma en vindt het heel vervelend Hij weet dan, naar zijn zeggen, nergens van. Het is een voorspelling, maar je maakt dit teveel mee, vandaar.
Er is maar 1 conclusie: no Online meer. Ik ben overgestapt naar ZIGGO, na de opstart problemen functioneert dit nu prima.
Prima en hulpvaardige klantenservice, zonder arrogantie.
Ik hoop dat RADAR en/of KASSA de diverse ervaringen ook lezen en hier een item van gaat maken. Dan komt de heer Hendrik Kerkhof ( na googelen blijkt hij de directeur te zijn) natuurlijk in het programma en vindt het heel vervelend Hij weet dan, naar zijn zeggen, nergens van. Het is een voorspelling, maar je maakt dit teveel mee, vandaar.
Er is maar 1 conclusie: no Online meer. Ik ben overgestapt naar ZIGGO, na de opstart problemen functioneert dit nu prima.
Prima en hulpvaardige klantenservice, zonder arrogantie.
Re: KLACHT Online Internetprovider
december 2013 via breedbandnet.nl de goedkoopste provider voor enkel internet opgezocht. We kijken thuis geen tv en gebruiken een mobiele telefoon. Online.nl bleek de voordeligste en zag er professioneel uit.
In januari hoorde ik nog niks dus besloot ik het nog maar eens aan te vragen. Nu kreeg ik telefoon met de vraag op welk aderpaar ze moeten leveren. Ik woon op een bovenwoning en mijn benedenburen hadden al internet via een andere provider. Ik zeg: 'op het aderpaar dat niet in gebruik is.'
Netjes kreeg ik het modem thuisgestuurd. Eenmaal aangesloten na de op te leveren datum kreeg ik geen verbinding. Slechts een DSL lampje. Ik doorliep opnieuw de stappen volgens de meegeleverde aansluit adviezen. Zonder succes.
Plots had mijn buurman geen internet meer en kreeg hij een eindrekening van zijn abonnement namens zijn provider.
De klantenservice van Online adviseerde me de aderparen te verwisselen.
Na lang uitleggen en aandringen werd er iets besproken. Het bleek hun schuld te zijn en zij zouden dit oplossen. Ze boden hun excuses aan en erkenden dat ik hier niets aan kon doen. Het duurde even voor de medewerker door had wat er aan de hand was. Ik moest aan mijn buurman melden dat zijn provider de lijn terug moest kapen. Dan zou hij er zeker zorg voor dragen dat ik spoedig mijn internet op het juiste aderpaar geleverd kreeg.
Gelukkig ging de provider van mijn buurman akkoord. Eenmaal geregeld (hier ging een aantal weken overheen natuurlijk) hing ik opnieuw met de klantenservice aan de telefoon. Hun reactie; de reden was dat het verkeerde aderpaar naar mijn woning liep. Vreemd dacht ik. Ik liep naar onze kelder waar ik een blauwe buis uit de straat zag komen. Hieruit liepen twee aderparen. Een rood/blauw en oranje/wit netjes gekoppeld aan een lichtgrijze en een donkergrijze draad. Samen met mijn buurman volgden we beide draden. De ene naar zijn woning, en de andere naar mijn woning.
Opnieuw gebeld. Online had het geregeld, ik moest het modem maar aansluiten en resetten.
Geen internet in mijn woning. We besloten het modem aan te sluiten bij mijn benedenburen. Ik had verbinding op zijn aderpaar. Bleek dat ik al die tijd internet geleverd kreeg bij de buren!
Twee dagen later verloor de buurman zijn verbinding. Zijn eerdere provider heeft de lijn gekaapt. Hij zijn eigen modem weer aangesloten, buurman een paar biertjes gegeven voor het ongemak, buurman weer blij.
Maar inmiddels was het maart 2014 en ik had nog steeds geen internet.
Ik verzocht Online opnieuw te leveren, maar dit maal op het andere aderpaar. Dit zou twee weken duren. Ik ontving kort daarop een email dat het drie weken zou duren. Na drie weken; slechts een dsl verbinding maar geen internet connectie.
Online opnieuw gebeld, nu wat langer met een meer capabel medewerker. Deze verzocht mij het modem in te zien via 198.168.0.1. Dit werkte in Windows niet. Handige jongen die ik ben had ik Linux op mijn laptop en bood ik aan daar eens te kijken. Via de terminal wisten we samen de computer van de medewerker te pingen. (dat is een miniem bericht sturen om een verbinding te bevestigen) Hij gaf te kennen dat er een verkeerd MAC adres in het geleverde modem stond. Hij zou een nieuw modem leveren. Ik gaf te kennen dat ik hem er dankbaar voor was, maar graag wilde dat het dan ook zou werken. Ik begon er behoorlijk klaar mee te geraken. Ook verzocht ik hem of ik de maanden die ik niet had gebruikt, niet hoefde te betalen. Dit verzekerde hij mij. Het modem zou binnen drie dagen komen. Ik gaf aan dat indien dit niet werkte ik het contract als nietig zou beschouwen.
De eerste maand werd geïncasseerd. Gelukkig zag ik het op tijd en kon ik deze storneren.
In januari hoorde ik nog niks dus besloot ik het nog maar eens aan te vragen. Nu kreeg ik telefoon met de vraag op welk aderpaar ze moeten leveren. Ik woon op een bovenwoning en mijn benedenburen hadden al internet via een andere provider. Ik zeg: 'op het aderpaar dat niet in gebruik is.'
Netjes kreeg ik het modem thuisgestuurd. Eenmaal aangesloten na de op te leveren datum kreeg ik geen verbinding. Slechts een DSL lampje. Ik doorliep opnieuw de stappen volgens de meegeleverde aansluit adviezen. Zonder succes.
Plots had mijn buurman geen internet meer en kreeg hij een eindrekening van zijn abonnement namens zijn provider.
De klantenservice van Online adviseerde me de aderparen te verwisselen.
Na lang uitleggen en aandringen werd er iets besproken. Het bleek hun schuld te zijn en zij zouden dit oplossen. Ze boden hun excuses aan en erkenden dat ik hier niets aan kon doen. Het duurde even voor de medewerker door had wat er aan de hand was. Ik moest aan mijn buurman melden dat zijn provider de lijn terug moest kapen. Dan zou hij er zeker zorg voor dragen dat ik spoedig mijn internet op het juiste aderpaar geleverd kreeg.
Gelukkig ging de provider van mijn buurman akkoord. Eenmaal geregeld (hier ging een aantal weken overheen natuurlijk) hing ik opnieuw met de klantenservice aan de telefoon. Hun reactie; de reden was dat het verkeerde aderpaar naar mijn woning liep. Vreemd dacht ik. Ik liep naar onze kelder waar ik een blauwe buis uit de straat zag komen. Hieruit liepen twee aderparen. Een rood/blauw en oranje/wit netjes gekoppeld aan een lichtgrijze en een donkergrijze draad. Samen met mijn buurman volgden we beide draden. De ene naar zijn woning, en de andere naar mijn woning.
Opnieuw gebeld. Online had het geregeld, ik moest het modem maar aansluiten en resetten.
Geen internet in mijn woning. We besloten het modem aan te sluiten bij mijn benedenburen. Ik had verbinding op zijn aderpaar. Bleek dat ik al die tijd internet geleverd kreeg bij de buren!
Twee dagen later verloor de buurman zijn verbinding. Zijn eerdere provider heeft de lijn gekaapt. Hij zijn eigen modem weer aangesloten, buurman een paar biertjes gegeven voor het ongemak, buurman weer blij.
Maar inmiddels was het maart 2014 en ik had nog steeds geen internet.
Ik verzocht Online opnieuw te leveren, maar dit maal op het andere aderpaar. Dit zou twee weken duren. Ik ontving kort daarop een email dat het drie weken zou duren. Na drie weken; slechts een dsl verbinding maar geen internet connectie.
Online opnieuw gebeld, nu wat langer met een meer capabel medewerker. Deze verzocht mij het modem in te zien via 198.168.0.1. Dit werkte in Windows niet. Handige jongen die ik ben had ik Linux op mijn laptop en bood ik aan daar eens te kijken. Via de terminal wisten we samen de computer van de medewerker te pingen. (dat is een miniem bericht sturen om een verbinding te bevestigen) Hij gaf te kennen dat er een verkeerd MAC adres in het geleverde modem stond. Hij zou een nieuw modem leveren. Ik gaf te kennen dat ik hem er dankbaar voor was, maar graag wilde dat het dan ook zou werken. Ik begon er behoorlijk klaar mee te geraken. Ook verzocht ik hem of ik de maanden die ik niet had gebruikt, niet hoefde te betalen. Dit verzekerde hij mij. Het modem zou binnen drie dagen komen. Ik gaf aan dat indien dit niet werkte ik het contract als nietig zou beschouwen.
De eerste maand werd geïncasseerd. Gelukkig zag ik het op tijd en kon ik deze storneren.
Laatst gewijzigd door lindj op 07 mei 2014 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: KLACHT Online Internetprovider
Drie dagen later: geen modem. Volgens de klantenservice was dit in verband met het weekend en zou dit nog twee dagen duren: geen modem ontvangen. Opnieuw gebeld en volgens de klantenservice was deze nog niet verzonden en zou ze hem nu verzenden, dit zou nog geruim een week duren.
Het leek iedere keer aan de telefoon met Online dat zij geen klantcontact gegevens bijhouden. Iedere keer moest ik mijn hele verhaal uitleggen. Inclusief de informatie die ik van hun collega ontving waarover navraag was gedaan bij hun technische dienst. Ik voelde mij dom behandeld en vaak leek het alsof ik beter wist hoe hun dienst behoorde te functioneren dan zijzelf. Ik werd afgewimpeld met standaard antwoorden die maar moeilijk met de realiteit te omzeilen waren.
Ik gaf opnieuw aan dat indien ze hun woord niet hielden ik het contract als beëindigd zou beschouwen.
Ik ontving een brief over de gemiste incasso. Of ik deze wil betalen.
Ik was hier zo zat van dat ik besloot mijn rechten op te zoeken. Ik begrijp dat ik na het afsluiten van een contract niet het recht heb tot het beëindigen van het contract. Slechts heb ik recht op compensatie. Wel las ik in de algemene voorwaarden van Online dat zij zich het recht voorbehouden om in iedere instantie het contract per direct te beëindigen.
Schriftelijk heb ik bondig mijn verhaal uitgelegd. Hierin verzocht ik hun om hun recht daartoe te gebruiken en dit contract te vergeten. Vriendelijk wees ik hun erop dat hier van mijn kant geen fouten gemaakt zijn en dat ik mijn hardware op orde had. Omdat ik het niet redelijk noch billijk vind dat zij mij zo beroerd, traag en onbetrouwbaar helpen, leek dit mij een realistisch verzoek.
Hun reactie was per email en eenvoudig, ik citeer:
`Om een kort antwoord te geven op uw klachtenbrief: Nee, het is niet
mogelijk een 2 jarig abonnement zonder kosten te beëindigen.
Wat is er gebeurd, wij hebben de lijn van de onderburen overgenomen.
Vervolgens heeft u ons verzocht om op het andere aderpaar te gaan
leveren. Dit hebben wij gedaan, hierbij hebben wij van tevoren
aangegeven dat hier een lange tijd overheen gaat. Wij zien dat u
momenteel nog geen internet heeft. Hebben de buren reeds wel weer
internet?`
Zij gaven aan dat dit snel zou gaan.
Inmiddels is het zeven mei. Geen nieuw modem ontvangen. Geen internet op het eerste modem vanwege een foutief MAC adres. Het heeft tot half april aangesloten gestaan, en dagelijks heb ik een hard reset uitgevoerd met zo'n pennetje. De kabels opnieuw aangesloten en de verbinding opnieuw tot stand geprobeerd te brengen. Zonder resultaat. Op den duur ging het dsl lampje ook niet meer branden.
Opnieuw een incasso. Deze gestorneerd en de machtiging ingetrokken bij mijn bank.
Het leek iedere keer aan de telefoon met Online dat zij geen klantcontact gegevens bijhouden. Iedere keer moest ik mijn hele verhaal uitleggen. Inclusief de informatie die ik van hun collega ontving waarover navraag was gedaan bij hun technische dienst. Ik voelde mij dom behandeld en vaak leek het alsof ik beter wist hoe hun dienst behoorde te functioneren dan zijzelf. Ik werd afgewimpeld met standaard antwoorden die maar moeilijk met de realiteit te omzeilen waren.
Ik gaf opnieuw aan dat indien ze hun woord niet hielden ik het contract als beëindigd zou beschouwen.
Ik ontving een brief over de gemiste incasso. Of ik deze wil betalen.
Ik was hier zo zat van dat ik besloot mijn rechten op te zoeken. Ik begrijp dat ik na het afsluiten van een contract niet het recht heb tot het beëindigen van het contract. Slechts heb ik recht op compensatie. Wel las ik in de algemene voorwaarden van Online dat zij zich het recht voorbehouden om in iedere instantie het contract per direct te beëindigen.
Schriftelijk heb ik bondig mijn verhaal uitgelegd. Hierin verzocht ik hun om hun recht daartoe te gebruiken en dit contract te vergeten. Vriendelijk wees ik hun erop dat hier van mijn kant geen fouten gemaakt zijn en dat ik mijn hardware op orde had. Omdat ik het niet redelijk noch billijk vind dat zij mij zo beroerd, traag en onbetrouwbaar helpen, leek dit mij een realistisch verzoek.
Hun reactie was per email en eenvoudig, ik citeer:
`Om een kort antwoord te geven op uw klachtenbrief: Nee, het is niet
mogelijk een 2 jarig abonnement zonder kosten te beëindigen.
Wat is er gebeurd, wij hebben de lijn van de onderburen overgenomen.
Vervolgens heeft u ons verzocht om op het andere aderpaar te gaan
leveren. Dit hebben wij gedaan, hierbij hebben wij van tevoren
aangegeven dat hier een lange tijd overheen gaat. Wij zien dat u
momenteel nog geen internet heeft. Hebben de buren reeds wel weer
internet?`
Zij gaven aan dat dit snel zou gaan.
Inmiddels is het zeven mei. Geen nieuw modem ontvangen. Geen internet op het eerste modem vanwege een foutief MAC adres. Het heeft tot half april aangesloten gestaan, en dagelijks heb ik een hard reset uitgevoerd met zo'n pennetje. De kabels opnieuw aangesloten en de verbinding opnieuw tot stand geprobeerd te brengen. Zonder resultaat. Op den duur ging het dsl lampje ook niet meer branden.
Opnieuw een incasso. Deze gestorneerd en de machtiging ingetrokken bij mijn bank.
Re: KLACHT Online Internetprovider
Ik deel dit verhaal omdat ik de manier van zakendoen en omgaan met mij door Online geen stijl vind. Ik heb ze ervaren als stug, kortzichtig, matig opgeleid, niet eenduidig in het verstrekken van informatie, onbetrouwbaar en afstandelijk.
Ik vind dit geen manier, geen manier voor een organisatie in Nederland om zaken te doen. Ik heb hun te kennen gegeven dat ik niet door hun gebeld wil worden maar slechts op schrift wil communiceren.
Ze belden eenmaal rond het middaguur zonder voicemail achter te laten en sturen vervolgens per email een bericht dat ze mij meermalen en op verschillende tijdstippen hebben geprobeerd te bereiken.
Ik heb ze per email te kennen gegeven dat ik van goede wil ben, maar dat ik zakelijk hier gewoon niet meer akkoord mee kan zijn. Ik heb ze verzocht om op redelijke wijze en per schrift in te gaan op mijn situatie.
Hun reactie daarop bleef uit. Tenminste: Ze dreigen nu per sms, brief en email om een incassobureau in te schakelen voor ten hoogste drie gemiste incasso´s van 10 euro per maand.
In totaal heb ik ze negen keer opgebeld zo'n 100 minuten naar hun 0900 nummer mogen bellen.
Zie mijn nota.
14-02-2014 14:43 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:05:37 € 0,88
18-02-2014 14:43 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:04:55 € 0,79
26-02-2014 12:15 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:08:29 € 1,32
26-02-2014 13:01 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:01:26 € 0,27
26-02-2014 13:19 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:27:17 € 4,14
12-03-2014 09:52 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:04:06 € 0,67
13-03-2014 12:11 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:10:41 € 1,65
20-03-2014 13:44 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:32:43 € 4,95
24-03-2014 15:07 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:06:28 € 1,02
Ik heb de organisatie van Online te kennen gegeven dat ik ze zal negeren tot ze zich per schrift redelijk, billijk en schappelijk tonen.
Tot zover geen gehoor.
Ik vind dit geen manier, geen manier voor een organisatie in Nederland om zaken te doen. Ik heb hun te kennen gegeven dat ik niet door hun gebeld wil worden maar slechts op schrift wil communiceren.
Ze belden eenmaal rond het middaguur zonder voicemail achter te laten en sturen vervolgens per email een bericht dat ze mij meermalen en op verschillende tijdstippen hebben geprobeerd te bereiken.
Ik heb ze per email te kennen gegeven dat ik van goede wil ben, maar dat ik zakelijk hier gewoon niet meer akkoord mee kan zijn. Ik heb ze verzocht om op redelijke wijze en per schrift in te gaan op mijn situatie.
Hun reactie daarop bleef uit. Tenminste: Ze dreigen nu per sms, brief en email om een incassobureau in te schakelen voor ten hoogste drie gemiste incasso´s van 10 euro per maand.
In totaal heb ik ze negen keer opgebeld zo'n 100 minuten naar hun 0900 nummer mogen bellen.
Zie mijn nota.
14-02-2014 14:43 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:05:37 € 0,88
18-02-2014 14:43 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:04:55 € 0,79
26-02-2014 12:15 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:08:29 € 1,32
26-02-2014 13:01 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:01:26 € 0,27
26-02-2014 13:19 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:27:17 € 4,14
12-03-2014 09:52 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:04:06 € 0,67
13-03-2014 12:11 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:10:41 € 1,65
20-03-2014 13:44 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:32:43 € 4,95
24-03-2014 15:07 Gesprek naar 09009515 servicekosten 00:06:28 € 1,02
Ik heb de organisatie van Online te kennen gegeven dat ik ze zal negeren tot ze zich per schrift redelijk, billijk en schappelijk tonen.
Tot zover geen gehoor.
Re: KLACHT Online Internetprovider
Helaas is het nog niets verbeterd bij online.nl. Wat men daar klantenservice durft te noemen is ongelovelijk slecht, onopgeleidt, geen idee wat een klant is en service is iets dat jij (als klant) moet geven aan de klantenservice. Het duurt eeuwig voor je probkleem daadwerkelijk woret opgelost, men heeft alleen al bijna een week nodig om te constateren dat je modem niet functioneert en dan nog eens een week voordat je een nieuw modem krijgt. AL met al dus bijna 2 weken zonder internet en telefoon. Ook een klacht bij de directie helt niets, die reageren ook al niet.
Re: KLACHT Online Internetprovider
@lindj
Er is geen enkele reden waarom u het contract niet zou mogen of kunnen ontbinden. Niet leveren en herhaaldelijk ook nog de buren afsluiten is geen overmacht maar pure wanprestatie.
Zeg, per aangetekende brief, uw contract met TERUGWERKENDE kracht op. Vraag ook gelijk de gemaakte kosten terug. Als het incassobureau belt legt u hun uit dat u wegens niet leveren heeft opgezegd. Als ze blijven proberen deze onterechte rekeningen te incasseren zult een klacht indienen wegens incassofraude (ben je zo van ze af).
Er is geen enkele reden waarom u het contract niet zou mogen of kunnen ontbinden. Niet leveren en herhaaldelijk ook nog de buren afsluiten is geen overmacht maar pure wanprestatie.
Zeg, per aangetekende brief, uw contract met TERUGWERKENDE kracht op. Vraag ook gelijk de gemaakte kosten terug. Als het incassobureau belt legt u hun uit dat u wegens niet leveren heeft opgezegd. Als ze blijven proberen deze onterechte rekeningen te incasseren zult een klacht indienen wegens incassofraude (ben je zo van ze af).
Re: KLACHT Online Internetprovider
Nou Olaf, dat is werkelijk het slechtste advies dat je kunt geven. Mara goed, het is verder niet mijn probleem.
Re: KLACHT Online Internetprovider
wat een ellende allemaal bij online,
ik heb ze zo net ook verteld dat ik alles ga doen om mensen wijs te maken dat ze zo slecht zijn
heb zo een spijt dat ik bijna twee jaar geleden naar online ben gegaan
altijd ellende gehad met bijna alle zenders,en vaak genoeg met telefoon en internet
afgelopen week was het de zoveelste keer en heb ik nogmaals gebeld,nu had ik een onverwachts positief mededeling dat ik vroegtijdig kon stoppen maar geen duidelijke antwoord dat het alleen om het tv abbonoment ging,
ondertussen andere provider gezocht 3in1 abbo geregeld,bel ik terug naar online en hoor ik nu wel dat het alleen mijn tv kan beeindigen.want heb al die tijd niet genoeg geklaagd over mijn internet en telefoon,
en blijkbaar moet je gewoon een zeurende klant zijn!!!
als of ik geen genoeg ellende heb gehad wordt ik nu gestraft met meer dubbele kosten, maar nee ze kunnen echt niets doen,het is gewoon afperserij
nu bel ik mijn nieuwe provider die in principe per 7 juni kan ingaan maar mijn internet en telefoon per 14 augustus pas,
nu krijg ik van ziggo gratis vergoeding van 50euro en per 7 juni toch volledig over te stappen,maar in die twee maanden staan die extra kosten van ong. 30 euro voor mijn rekening
en waarom moet een andere provider hun vuile was opruimen.ik ben het echt zat en wil onmiddelijk weg bij dit bedrijf
online is absoluut geen aanrader!!!!!!
ik heb ze zo net ook verteld dat ik alles ga doen om mensen wijs te maken dat ze zo slecht zijn
heb zo een spijt dat ik bijna twee jaar geleden naar online ben gegaan
altijd ellende gehad met bijna alle zenders,en vaak genoeg met telefoon en internet
afgelopen week was het de zoveelste keer en heb ik nogmaals gebeld,nu had ik een onverwachts positief mededeling dat ik vroegtijdig kon stoppen maar geen duidelijke antwoord dat het alleen om het tv abbonoment ging,
ondertussen andere provider gezocht 3in1 abbo geregeld,bel ik terug naar online en hoor ik nu wel dat het alleen mijn tv kan beeindigen.want heb al die tijd niet genoeg geklaagd over mijn internet en telefoon,
en blijkbaar moet je gewoon een zeurende klant zijn!!!
als of ik geen genoeg ellende heb gehad wordt ik nu gestraft met meer dubbele kosten, maar nee ze kunnen echt niets doen,het is gewoon afperserij
nu bel ik mijn nieuwe provider die in principe per 7 juni kan ingaan maar mijn internet en telefoon per 14 augustus pas,
nu krijg ik van ziggo gratis vergoeding van 50euro en per 7 juni toch volledig over te stappen,maar in die twee maanden staan die extra kosten van ong. 30 euro voor mijn rekening
en waarom moet een andere provider hun vuile was opruimen.ik ben het echt zat en wil onmiddelijk weg bij dit bedrijf
online is absoluut geen aanrader!!!!!!
Re: KLACHT Online Internetprovider
Ik wil een klacht indienen omdat ik maar liefst 3 maanden door online aan het lijntje ben gehouden voordat ze mij vertelden dat ze geen internet konden leveren op mijn adres. Ik heb al deze tijd geen internet gehad, wat voor mij iets is waar ik dagelijks gebruik van maak. Zelfs voor ik het internet heb afgesloten had ik nog gecheckt of online mij kon leveren, volgens service zou het geen probleem zijn.
Ongeveer anderhalve maand na mijn aanvraag (zou sowieso een maand duren voordat ik internet kreeg door 2 weken bedenktijd) had ik voor het eerst contact opgenomen met de klantenservice ( waarvoor ik 1 euro per gesprek moest betalen omdat ik al 'klant' was, ondertussen nog nooit iets ontvangen). Deze kon mij toen geen antwoord geven, maar de technische dienst zou het voor mij bekijken en heeft mij later ook teruggebeld. Ik heb de technische dienst uitgelegd dat er gewoon 1 vrije internet lijn was en dat deze voor mij was. De technische dienst beaamde dit en zei dat er dan gewoon internet zou worden aangesloten. Het pakket zou worden verstuurd. De weken daarna bel ik om de paar weken om te vragen hoe het zit. Er is telkens een ander excuus en ze zullen het pakket nu opsturen etcetera. Ik weet dat als ik naar een andere provider ga ik sowieso weer een maand moet wachten en kan eigenlijk miet nog 1 week langer zonder internet, dus hoop steeds dat ze wel over de brug gaan komen. Uiteindelijk na meer dan 3 maanden krijg ik te horen dat online geen internet kon leveren aan mijn adres ( dat is onzin, KPN heeft het nu binnen een maand klaar). Erg vervelend nieuws, maar het had me veel gescheeld als ik aan het begin van de rit te horen had gekregen dat jullie te incapabel zijn om internet te kunnen leveren als er een toevoeging c bij een huisnummer staat en er gewoon 1 lijn van de 4 ongebruikt is bij huisnummer 52.
Later krijg ik zelfs nog een laatste trap na van online, een brief, of ik het pakketje dat ik nooit heb gekregen kan terugsturen, geen excuus of wat dan ook. Ik raad iedereen af om in de buurt van online te komen. Zo'n duidelijk incapabele bende heb ik nog nooit meegemaakt. Meest beledigend vind ik de grote onverschilligheid van jullie naar jullie klanten toe. Ik verwacht de kosten voor de telefoontjes die ik heb gemaakt terug als wel een excuus. Maarja als ik er iets van heb geleerd is het toch wel dat ik niks van online kan verwachten hè. Als ik zo andere klachten lees denk ik Eigenlijk dat dit hele bedrijf zou moeten worden opgedoekt. Zoals online met klanten omgaat zou niet mogen kunnen. Dus consumentenbond, kunnen er ook nog fatsoenlijk harde maatregelen getroffen worden?
Ongeveer anderhalve maand na mijn aanvraag (zou sowieso een maand duren voordat ik internet kreeg door 2 weken bedenktijd) had ik voor het eerst contact opgenomen met de klantenservice ( waarvoor ik 1 euro per gesprek moest betalen omdat ik al 'klant' was, ondertussen nog nooit iets ontvangen). Deze kon mij toen geen antwoord geven, maar de technische dienst zou het voor mij bekijken en heeft mij later ook teruggebeld. Ik heb de technische dienst uitgelegd dat er gewoon 1 vrije internet lijn was en dat deze voor mij was. De technische dienst beaamde dit en zei dat er dan gewoon internet zou worden aangesloten. Het pakket zou worden verstuurd. De weken daarna bel ik om de paar weken om te vragen hoe het zit. Er is telkens een ander excuus en ze zullen het pakket nu opsturen etcetera. Ik weet dat als ik naar een andere provider ga ik sowieso weer een maand moet wachten en kan eigenlijk miet nog 1 week langer zonder internet, dus hoop steeds dat ze wel over de brug gaan komen. Uiteindelijk na meer dan 3 maanden krijg ik te horen dat online geen internet kon leveren aan mijn adres ( dat is onzin, KPN heeft het nu binnen een maand klaar). Erg vervelend nieuws, maar het had me veel gescheeld als ik aan het begin van de rit te horen had gekregen dat jullie te incapabel zijn om internet te kunnen leveren als er een toevoeging c bij een huisnummer staat en er gewoon 1 lijn van de 4 ongebruikt is bij huisnummer 52.
Later krijg ik zelfs nog een laatste trap na van online, een brief, of ik het pakketje dat ik nooit heb gekregen kan terugsturen, geen excuus of wat dan ook. Ik raad iedereen af om in de buurt van online te komen. Zo'n duidelijk incapabele bende heb ik nog nooit meegemaakt. Meest beledigend vind ik de grote onverschilligheid van jullie naar jullie klanten toe. Ik verwacht de kosten voor de telefoontjes die ik heb gemaakt terug als wel een excuus. Maarja als ik er iets van heb geleerd is het toch wel dat ik niks van online kan verwachten hè. Als ik zo andere klachten lees denk ik Eigenlijk dat dit hele bedrijf zou moeten worden opgedoekt. Zoals online met klanten omgaat zou niet mogen kunnen. Dus consumentenbond, kunnen er ook nog fatsoenlijk harde maatregelen getroffen worden?
Re: KLACHT Online Internetprovider
Online internet is een van de slechtste provider tot nu heb ik gehad.
ze zijn niet eerlijk en dief. ze krijgen geld zonder hun afspraak na te komen.
Ik heb tien keer gebeld en klacht ingediend en brief gestuurd . zonder resultaat. ze hebben mij belofte dat ik 35 euro terug krijg maar ik krijg nog brief dat ik moet 30 euro voor laatste 14 dagen moet betalen . maar ik had helemaal geen internet vooral de laatste anderhalf maand .
eigenlijk kan ik kleine boekje schrijven over slechte services en diefstal van online maar hier heb je maximum tekenen.
Hierbij een van mijn brief naar online.
Ik heb sinds 15-10-2016 doorgegeven dat ik mijn abonnement wil stopzetten vanaf 15-11-2016 in verband met 1 maand opzegtermijn. Dit heb ik netjes gedaan. Toen is het ook stopgezet vanaf 15-11-2016! Daarnaast heb ik de laatste 2 maanden continu problemen gehad met jullie internet en bel verbindingen. Ik heb 10 x naar jullie service gebeld met mijn mobiel, omdat ik geen gebruik kon maken van mijn huistelefoon. Ook heb ik paar e-mails naar jullie gestuurd, als resultaat geen bericht van jullie! Nu krijg ik een e-mail van jullie:
(Uw internetverbinding loopt door tot 10-11-2016. Uw huidige contract loopt tot 30-11-2016. Vindt de gewenste beëindiging voor het einde van de contractduur plaats, dan zullen wij de abonnementskosten voor de resterende periode in rekening brengen. Hierbij houden wij rekening met uw huidige contractperiode en een opzegtermijn van één kalendermaand. Uw eventuele extra diensten worden dan ook beëindigd. U hoeft hiervoor verder niets te doen.)
Hierin staat vermeld "uw huidige contract". Ik heb hierover geen contract getekend. Daarnaast heb ik geen idee wat jullie met "huidige contract tot 30-11-2016 lopen".
Bovendien tot nu toe hebben jullie mijn problemen (waarover ik meer dan genoeg over heb gebeld) niet opgelost.
Via deze mail wil ik graag de kosten van de laatste 2 maanden terug krijgen. Jullie hebben GEEN service gegeven, toen ik belde naar jullie servicelijn (na meer dan een half uur te wachten en meer dan een half uur gedicuseerd te hebben over de problemen) is er gewoon opgehangen ! Dit is de service die ik krijg na jarenlang klant van jullie te zijn. Daarnaast is mij beloofd dat er terug gebeld zou worden naar mij. Uiteraard NIKS GEHOORD! Ik ben gewoon teleurgesteld en uit woede zo sprakeloos over hoe ik behandeld werd. Dit is ook de reden waarom ik ben overgestapt, maar ik ga niet jullie nog extra kosten geven en jullie diefstal accepteren.
Wat ik dus nu wil van jullie is:
- de kosten van de afgelopen 2 maanden, die ik jullie heb moeten betalen wil ik terug. (omdat ik in de tussentijd geen gebruik van had kunnen maken, je betaald toch niet voor iets wat je niet eens krijgt of ontvangt.)
- de telefoonkosten wat ik heb moeten besteden aan jullie "belservice" wil ik terug.
- de extra kosten van de zogenaamde huidige contract tot 30-11-2016 ga ik niet betalen. ik netjes een maand daarvoor al heb aangegeven dat ik vanaf 15-11-2016 wil stoppen.
ze zijn niet eerlijk en dief. ze krijgen geld zonder hun afspraak na te komen.
Ik heb tien keer gebeld en klacht ingediend en brief gestuurd . zonder resultaat. ze hebben mij belofte dat ik 35 euro terug krijg maar ik krijg nog brief dat ik moet 30 euro voor laatste 14 dagen moet betalen . maar ik had helemaal geen internet vooral de laatste anderhalf maand .
eigenlijk kan ik kleine boekje schrijven over slechte services en diefstal van online maar hier heb je maximum tekenen.
Hierbij een van mijn brief naar online.
Ik heb sinds 15-10-2016 doorgegeven dat ik mijn abonnement wil stopzetten vanaf 15-11-2016 in verband met 1 maand opzegtermijn. Dit heb ik netjes gedaan. Toen is het ook stopgezet vanaf 15-11-2016! Daarnaast heb ik de laatste 2 maanden continu problemen gehad met jullie internet en bel verbindingen. Ik heb 10 x naar jullie service gebeld met mijn mobiel, omdat ik geen gebruik kon maken van mijn huistelefoon. Ook heb ik paar e-mails naar jullie gestuurd, als resultaat geen bericht van jullie! Nu krijg ik een e-mail van jullie:
(Uw internetverbinding loopt door tot 10-11-2016. Uw huidige contract loopt tot 30-11-2016. Vindt de gewenste beëindiging voor het einde van de contractduur plaats, dan zullen wij de abonnementskosten voor de resterende periode in rekening brengen. Hierbij houden wij rekening met uw huidige contractperiode en een opzegtermijn van één kalendermaand. Uw eventuele extra diensten worden dan ook beëindigd. U hoeft hiervoor verder niets te doen.)
Hierin staat vermeld "uw huidige contract". Ik heb hierover geen contract getekend. Daarnaast heb ik geen idee wat jullie met "huidige contract tot 30-11-2016 lopen".
Bovendien tot nu toe hebben jullie mijn problemen (waarover ik meer dan genoeg over heb gebeld) niet opgelost.
Via deze mail wil ik graag de kosten van de laatste 2 maanden terug krijgen. Jullie hebben GEEN service gegeven, toen ik belde naar jullie servicelijn (na meer dan een half uur te wachten en meer dan een half uur gedicuseerd te hebben over de problemen) is er gewoon opgehangen ! Dit is de service die ik krijg na jarenlang klant van jullie te zijn. Daarnaast is mij beloofd dat er terug gebeld zou worden naar mij. Uiteraard NIKS GEHOORD! Ik ben gewoon teleurgesteld en uit woede zo sprakeloos over hoe ik behandeld werd. Dit is ook de reden waarom ik ben overgestapt, maar ik ga niet jullie nog extra kosten geven en jullie diefstal accepteren.
Wat ik dus nu wil van jullie is:
- de kosten van de afgelopen 2 maanden, die ik jullie heb moeten betalen wil ik terug. (omdat ik in de tussentijd geen gebruik van had kunnen maken, je betaald toch niet voor iets wat je niet eens krijgt of ontvangt.)
- de telefoonkosten wat ik heb moeten besteden aan jullie "belservice" wil ik terug.
- de extra kosten van de zogenaamde huidige contract tot 30-11-2016 ga ik niet betalen. ik netjes een maand daarvoor al heb aangegeven dat ik vanaf 15-11-2016 wil stoppen.