LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Mijn probleem begon al vanaf het begin. Ziggo was vergeten om het kabeltje in de kast aan te sluiten van het appartement waar ik verblijf. Hierdoor had ik al 1 maand geen gebruik kunnen maken van de diensten.
Sinds de kabel door de monteur, welke de sleutel van het kastje had, langs was geweest en het had aangesloten, kon ik eindelijk gebruik maken van de diensten. Internet werkte, Telefonie werkte, echter had ik problemen met de Humax irHD 5200 C welke ik erbij kreeg toen ik het abonnement aan ging. Na 10 tot 15 seconden veranderde het beeld in een groen beeld. Dit probleem heb ik in maart jl gemeld.
3 Humax irHD 5200 C decoders verder en het probleem was niet verholpen.
Ook nadat er 4 monteurs, waarvan er eentje niet kwam opdagen, over de vloer kwamen was het probleem niet verholpen. Vandaag was monteur nummer 4 aan de deur welke een samsung HD recorder had, nadat de update plaatsvond, was het beeld ook weer weg en kon ik wederom alleen nog via de Scart aansluiting kijken. HDMI werkte wederom niet. Met een oude Humax irHD 5000 C, welke ik van mijn ouders had geleend, daarmee de monteur ook kon zien dat het niet aan de HDMI port lag, had ik nergens last van. Ik kon daarmee gewoon HD beeld via de HDMI port ontvangen en bekijken.
Eind augustus had ik al contact met de financiële administratie, welke mij kon vertellen dat ik 106,50 euro zou ontvangen, omdat ik al voor 6 maanden geen TV kon kijken. Echter zou ik in de toekomst geen aanspraak meer mogen maken op een vergoeding voor het zelfde probleem. Ik besloot dus nog te wachten totdat het probleem was opgelost.
Nadat de Samsung decoder ook niet werkte, had ik vandaag wederom contact met de KS hierover. Deze had contact met de klachtenafdeling. Doordat Ziggo zelf geen Humax irHD 5000 C meer leverde, kreeg ik een coulance korting van 95 euro. doordat de irHD 5200 C al meer dan 6 maanden oud was, konden zij mij geen volledige terugbetaling geven, maar bleef de irHD 5200 C mijn eigendom. Met het de coulancekorting zou ik dan zelf op zoek moeten gaan om een irHD 5000 C te kopen. Voor de creditering van de niet genoten diensten zou ik contact moeten opnemen met de financiële afdeling. De medewerker kon mij namelijk niet door verbinden met deze afdeling, omdat zijn toestel niet werkte en hij mij terugbelde met de looptelefoon van de afdeling. Hij zou de nodige notities nog er in zetten en alles nog bevestigen via de mail. De 95 euro was dus puur voor de decoder.
Ik neem 1 uur later contact op met de financiële afdeling. Daar kreeg ik te horen dat de 95 euro een coualancekorting was voor alles. Ik had dus geen recht meer op andere crediteringen, welke wel was toegezegd eind augustus. Ik kreeg dus in feite nu minder toegekend dan eind augustus en datgene wat diegene van de KS had gezegd klopte dus niet.
Ziggo probeert dus nu langzaam een heel vies spelletje te spelen. OK, het is nu niet anders. Ik wilde dus gelijk doorverbonden worden met de opzeglijn van Ziggo. Ik werd warm doorverbonden. Gedeelte nog een keer uitgelegd. Diegene van de opzeglijn kon ook weinig voor mij betekenen en had de hele tijd contact met de klachtenafdeling en de leidinggevende. Ik kon wel opzeggen, maar zou ik helemaal geen coulancekorting meer krijgen. Deze zou dan helemaal komen te verdwijnen. Dus in feite wordt ik nu zelfs geblackmailed om bij Ziggo te blijven. blijf ik niet krijg ik geen korting. blijf ik wel zie ik er niks van terug en ben ik ongeveer evenveel geld kwijt.
Gewenste oplossing: gewoon dat doen wat is toegezegd. datgene wat ik met de meneer die ik vandaag aan de lijn had, had besproken. Een excuses mag op zich ook wel voor het blackmailen, want daar hou ik helemaal niet van.
Sinds de kabel door de monteur, welke de sleutel van het kastje had, langs was geweest en het had aangesloten, kon ik eindelijk gebruik maken van de diensten. Internet werkte, Telefonie werkte, echter had ik problemen met de Humax irHD 5200 C welke ik erbij kreeg toen ik het abonnement aan ging. Na 10 tot 15 seconden veranderde het beeld in een groen beeld. Dit probleem heb ik in maart jl gemeld.
3 Humax irHD 5200 C decoders verder en het probleem was niet verholpen.
Ook nadat er 4 monteurs, waarvan er eentje niet kwam opdagen, over de vloer kwamen was het probleem niet verholpen. Vandaag was monteur nummer 4 aan de deur welke een samsung HD recorder had, nadat de update plaatsvond, was het beeld ook weer weg en kon ik wederom alleen nog via de Scart aansluiting kijken. HDMI werkte wederom niet. Met een oude Humax irHD 5000 C, welke ik van mijn ouders had geleend, daarmee de monteur ook kon zien dat het niet aan de HDMI port lag, had ik nergens last van. Ik kon daarmee gewoon HD beeld via de HDMI port ontvangen en bekijken.
Eind augustus had ik al contact met de financiële administratie, welke mij kon vertellen dat ik 106,50 euro zou ontvangen, omdat ik al voor 6 maanden geen TV kon kijken. Echter zou ik in de toekomst geen aanspraak meer mogen maken op een vergoeding voor het zelfde probleem. Ik besloot dus nog te wachten totdat het probleem was opgelost.
Nadat de Samsung decoder ook niet werkte, had ik vandaag wederom contact met de KS hierover. Deze had contact met de klachtenafdeling. Doordat Ziggo zelf geen Humax irHD 5000 C meer leverde, kreeg ik een coulance korting van 95 euro. doordat de irHD 5200 C al meer dan 6 maanden oud was, konden zij mij geen volledige terugbetaling geven, maar bleef de irHD 5200 C mijn eigendom. Met het de coulancekorting zou ik dan zelf op zoek moeten gaan om een irHD 5000 C te kopen. Voor de creditering van de niet genoten diensten zou ik contact moeten opnemen met de financiële afdeling. De medewerker kon mij namelijk niet door verbinden met deze afdeling, omdat zijn toestel niet werkte en hij mij terugbelde met de looptelefoon van de afdeling. Hij zou de nodige notities nog er in zetten en alles nog bevestigen via de mail. De 95 euro was dus puur voor de decoder.
Ik neem 1 uur later contact op met de financiële afdeling. Daar kreeg ik te horen dat de 95 euro een coualancekorting was voor alles. Ik had dus geen recht meer op andere crediteringen, welke wel was toegezegd eind augustus. Ik kreeg dus in feite nu minder toegekend dan eind augustus en datgene wat diegene van de KS had gezegd klopte dus niet.
Ziggo probeert dus nu langzaam een heel vies spelletje te spelen. OK, het is nu niet anders. Ik wilde dus gelijk doorverbonden worden met de opzeglijn van Ziggo. Ik werd warm doorverbonden. Gedeelte nog een keer uitgelegd. Diegene van de opzeglijn kon ook weinig voor mij betekenen en had de hele tijd contact met de klachtenafdeling en de leidinggevende. Ik kon wel opzeggen, maar zou ik helemaal geen coulancekorting meer krijgen. Deze zou dan helemaal komen te verdwijnen. Dus in feite wordt ik nu zelfs geblackmailed om bij Ziggo te blijven. blijf ik niet krijg ik geen korting. blijf ik wel zie ik er niks van terug en ben ik ongeveer evenveel geld kwijt.
Gewenste oplossing: gewoon dat doen wat is toegezegd. datgene wat ik met de meneer die ik vandaag aan de lijn had, had besproken. Een excuses mag op zich ook wel voor het blackmailen, want daar hou ik helemaal niet van.
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Heb je al eens gekeken of er een software upgrade is voor je TV ?. HDMI problemen worden ook nogal eens door de TV veroorzaakt.
"It takes 2 to tango".
"It takes 2 to tango".
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Software is up to date. Nieuwere software is er niet. Bovendien is de Humax irHD 5000 C uit 2009, welke goed werkt. De Humax irHD 5200 C is uit 2010 ( een jaar ouder dus ) en die werkt niet. andere apparatuur die ook via HDMI is aangesloten is van 2011 en 2012 en deze werken gewoon naar behoren.
Uiteraard heb ik ook al verschillende kabels geprobeerd. Helaas zonder succes.
Uiteraard heb ik ook al verschillende kabels geprobeerd. Helaas zonder succes.
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
wat voor merk / type TV is het ?
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Level 6542bprosman schreef:wat voor merk / type TV is het ?
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Ik weet dat ik eigenwijs ben maar gok toch dat de TV wel met de oudere HDMI normen overweg kan en niet met die van de 5200c.
http://forum.fok.nl/topic/1280320/3/25
http://forum.fok.nl/topic/1280320/3/25
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Dat kan, maar dat is de issue niet. Het gaat er nu er om dat er iets is toegezegd, wat ze blijkbaar toch niet waar willen maken.
Net zo wat ik eerst al schreef. Ze willen mij nu een vergoeding geven van 95 euro. eind vorige maand was het nog 106,50 euro. Tijdens het telefoongesprek was het ook alleen een coulancevergoeding voor de decoder, dus excl. datgene wat er eind van vorige maand werd gezegd met betrekking tot een creditering voor niet genote diensten. Dat bleek achteraf dus niet zo te zijn. Toen ik daar niet mee eens was, van de gang van zaken en wat ze niet waar wilden maken wat ze eerst wel hadden toegezegd, wilde ik opzeggen. Echter als ik dat doe, dan krijg ik geen coulancevergoeding meer. Dus ik moet bij ze blijven om die vergoeding te krijgen. Daar gaat deze hele klacht over.
Net zo wat ik eerst al schreef. Ze willen mij nu een vergoeding geven van 95 euro. eind vorige maand was het nog 106,50 euro. Tijdens het telefoongesprek was het ook alleen een coulancevergoeding voor de decoder, dus excl. datgene wat er eind van vorige maand werd gezegd met betrekking tot een creditering voor niet genote diensten. Dat bleek achteraf dus niet zo te zijn. Toen ik daar niet mee eens was, van de gang van zaken en wat ze niet waar wilden maken wat ze eerst wel hadden toegezegd, wilde ik opzeggen. Echter als ik dat doe, dan krijg ik geen coulancevergoeding meer. Dus ik moet bij ze blijven om die vergoeding te krijgen. Daar gaat deze hele klacht over.
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Nou bprosman, ik durf nog een stapje verder te gaan.
Die TV kàn helemaal niet met de huidige HD-streams overweg. Ver buiten zijn bereik en daarmee: groen beeld.
Weg bij Ziggo gaat het probleem niet oplossen, een andere TV wel. Ik zou die coulancekorting aanpakken en een leuk tv-tje kopen van het geld. Aansluiten+done.
Nu heb je alleen maar gezeur en gezeik. Leuk is anders. Bel die Klachtendinges, vraag om die hele hele grote korting en laat een decoder sturen. Niet de oplossing die je voor ogen had, maar wel de beste en snelste nu. Uiteindelijk ben je ook zelf debet aan het probleem. Maar dat mag je wel verzwijgen. Je TV dateert uit 2009...Da's in HD termen al HEEEEEEL OUD.
Opzeggen zou ik nu gewoon niet doen. Ook bij andere HDTV-providers ga je dit probleem krijgen. Problemen oplossen ( en soms even slikken ) is nu eenmaal beter dan problemen verschuiven en denken dat je gelijk hebt terwijl dat niet zo is.
Die TV kàn helemaal niet met de huidige HD-streams overweg. Ver buiten zijn bereik en daarmee: groen beeld.
Weg bij Ziggo gaat het probleem niet oplossen, een andere TV wel. Ik zou die coulancekorting aanpakken en een leuk tv-tje kopen van het geld. Aansluiten+done.
Nu heb je alleen maar gezeur en gezeik. Leuk is anders. Bel die Klachtendinges, vraag om die hele hele grote korting en laat een decoder sturen. Niet de oplossing die je voor ogen had, maar wel de beste en snelste nu. Uiteindelijk ben je ook zelf debet aan het probleem. Maar dat mag je wel verzwijgen. Je TV dateert uit 2009...Da's in HD termen al HEEEEEEL OUD.
Opzeggen zou ik nu gewoon niet doen. Ook bij andere HDTV-providers ga je dit probleem krijgen. Problemen oplossen ( en soms even slikken ) is nu eenmaal beter dan problemen verschuiven en denken dat je gelijk hebt terwijl dat niet zo is.
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Kijk, ik maak heel eenvoudig zeer aannemelijk dat Ziggo wel heeft geleverd maar dat jij het niet gebruikte/niet kon gebruiken. Dus van "niet geleverde/genoten diensten" kan geen sprake zijn. Blijft over de coulancekorting. Daar heb je eigenlijk geen recht op, daarom heet het coulance. Aanpakken, niet opzeggen, andere TV halen en lekker kijken.Klock schreef:Dat kan, maar dat is de issue niet. Het gaat er nu er om dat er iets is toegezegd, wat ze blijkbaar toch niet waar willen maken.
Net zo wat ik eerst al schreef. Ze willen mij nu een vergoeding geven van 95 euro. eind vorige maand was het nog 106,50 euro. Tijdens het telefoongesprek was het ook alleen een coulancevergoeding voor de decoder, dus excl. datgene wat er eind van vorige maand werd gezegd met betrekking tot een creditering voor niet genote diensten. Dat bleek achteraf dus niet zo te zijn. Toen ik daar niet mee eens was, van de gang van zaken en wat ze niet waar wilden maken wat ze eerst wel hadden toegezegd, wilde ik opzeggen. Echter als ik dat doe, dan krijg ik geen coulancevergoeding meer. Dus ik moet bij ze blijven om die vergoeding te krijgen. Daar gaat deze hele klacht over.
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Dat weet ik zo snel nog niet. Want voor de eerste 10 a 15 seconden heb ik gewoon beeld en geluid. daarna wordt ie groen. dus signaal krijgt ie wel op zich goed binnen. Bovendien zou het amper iets mogen uitmaken. TV en decoder verschillen 1 jaar ( +/- 1 1/2 jaar om precies te zijn ). Het lijkt me dus niet dat er in die tijd zo veel verandert is.Snap wel dat techniek met zijn tijd mee gaat. en dat ik met een TV uit 2004 met HDMI meer problemen zouden opleveren gezien deze pas op HDMI 1.1 zat de huidige TV die ik in 2009 kocht op 1.4 zat. sinds 2010 zitten we op 1.4a. Voor zover ik weet zijn ze allemaal backward compatible. dus issue zou je daarmee niet mogen hebben.
Bovendien, hoe ik al eerder schreef gaat het om wat er is toegezegd en dat ze mij alleen maar de korting willen geven als ik blijf ( achteraf gezien ). Dus ik mag nu blijkbaar niet opzeggen of ik krijg geen korting.
Die dame van de opzeglijn vond het ook echt niet kunnen dat ik moet blijven om die korting te krijgen maar kon er weinig aan doen.
De Coulance korting zou voor de decoder zijn. Ik zou zelf nog met de financiële afdeling moeten praten voor datgene wat er eind augustus werd toegezegd. De meneer van de KS wilde wel, maar kon dit namelijk niet in het systeem invoeren, omdat dit via een andere afdeling gaat.
Ik zou het liefst ook een nieuwe TV willen kopen. Echter heb ik geen geldboom. Maar als ik datgene zou krijgen wat mij werd toegezegd, dan kwam ik al iets verder om alsnog een nieuwe TV te kunnen kopen en volop van de diensten gebruik kunnen maken.
Als het idd zo is dat het via HDMI ook bij andere providers het probleem zou bestaand, kan ik net zo goed SD TV kijken via digitenne. Ben ik goedkoper uit en kan ik wellicht volgend jaar weer naar Ziggo gaan met het geld wat ik heb bespaard. Echter als ik elke keer zulk gezeik van ze krijg, dan kan ik net zo goed een andere aanbieder nemen. Geldt dan niet alleen voor mij, maar ook voor mijn broer en ouders. Ouders vinden alles best, zolang ik het maar voor ze regel en aansluit, en van mijn broer heb ik volmacht. dus lopen ze niet alleen mij mis, maar ook nog 2 andere abonnementen ( bij elkaar rond de 130 euro per maand ).
Bovendien, hoe ik al eerder schreef gaat het om wat er is toegezegd en dat ze mij alleen maar de korting willen geven als ik blijf ( achteraf gezien ). Dus ik mag nu blijkbaar niet opzeggen of ik krijg geen korting.
Die dame van de opzeglijn vond het ook echt niet kunnen dat ik moet blijven om die korting te krijgen maar kon er weinig aan doen.
De Coulance korting zou voor de decoder zijn. Ik zou zelf nog met de financiële afdeling moeten praten voor datgene wat er eind augustus werd toegezegd. De meneer van de KS wilde wel, maar kon dit namelijk niet in het systeem invoeren, omdat dit via een andere afdeling gaat.
Ik zou het liefst ook een nieuwe TV willen kopen. Echter heb ik geen geldboom. Maar als ik datgene zou krijgen wat mij werd toegezegd, dan kwam ik al iets verder om alsnog een nieuwe TV te kunnen kopen en volop van de diensten gebruik kunnen maken.
Als het idd zo is dat het via HDMI ook bij andere providers het probleem zou bestaand, kan ik net zo goed SD TV kijken via digitenne. Ben ik goedkoper uit en kan ik wellicht volgend jaar weer naar Ziggo gaan met het geld wat ik heb bespaard. Echter als ik elke keer zulk gezeik van ze krijg, dan kan ik net zo goed een andere aanbieder nemen. Geldt dan niet alleen voor mij, maar ook voor mijn broer en ouders. Ouders vinden alles best, zolang ik het maar voor ze regel en aansluit, en van mijn broer heb ik volmacht. dus lopen ze niet alleen mij mis, maar ook nog 2 andere abonnementen ( bij elkaar rond de 130 euro per maand ).
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Het maakt een bedrijf als Ziggo echt niet uit of jij met familie nu wel of geen abonnement hebt. Daar liggen ze totaal niet wakker van. Dus dat argument kun je beter niet gebruiken. Toch is het belachelijk opvallend dat welhaast alle gebruikers van dezelfde soort TV over exact hetzelfde klagen als jij. En zij krijgen het alleen werkend met een verkeerde resolutie en wat andere firmware-interventies. En dan nog is het dus niet 100%. Ook spreekt het feit dat de decoders het bij jou niet doen, maar op andere TV's wel niet in jouw voordeel. Je moet het zelf weten, maar ik zeg: take the money ( probeer inderdaad via die Klachtendinges het bedrag zo groot mogelijk te krijgen ) en koop een nieuwe TV.
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Ik zou gewoon SD blijven kijken op je 5200c, dat beeld is nog vele malen strakker dan het kapot gecomprimeerde beeld van Digitenne.
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
De Humax irHD 5000 C werkt zonder problemen. het is de Humax irHD 5200 welke 1 jaar ouder is dan mijn TV welke problemen veroorzaakt.
Hoe al eerder gezegd gaat mijn klacht over iets heel anders. Ze zeggen iets toe en komen dat niet na.
Heb ook al bij Tele2 gekeken, en daar kan ik een abonnement voor 20 euro per maand hebben ( voor de eerste 9 maanden ) waarbij ik dus al 9 x 21,95 (197,55) euro bespaar. Ziggo loopt in dat jaar 1600 euro voorbij ipv. dat ze gewoon dat doen wat ze toe hebben gezegd. Het ergste vind ik nog het blackmailen van ze.
Hoe al eerder gezegd gaat mijn klacht over iets heel anders. Ze zeggen iets toe en komen dat niet na.
Heb ook al bij Tele2 gekeken, en daar kan ik een abonnement voor 20 euro per maand hebben ( voor de eerste 9 maanden ) waarbij ik dus al 9 x 21,95 (197,55) euro bespaar. Ziggo loopt in dat jaar 1600 euro voorbij ipv. dat ze gewoon dat doen wat ze toe hebben gezegd. Het ergste vind ik nog het blackmailen van ze.
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Is dat wel een TV? Klinkt als een band uit de jaren 80.Level 6542
Maar goed, duideljk HDMI handshake probleem. Heeft je provider geen bal mee te maken natuurlijk.
Probeer er eens een HDMI switch tussen te hangen.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 okt 2013 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciele link verwijderd
Reden: commerciele link verwijderd
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Het 1 heeft met het ander te maken he? Iemand bij Ziggo is er vanuit gegaan dat je geen TV kon kijken omdat het TV signaal niet door zou komen. Echter niets is minder waar, doordat je tv de decoder niet begreep kon je niet kijken. Het signaal was er dus wèl. Interpretatiefout van de KS. En dus geen recht op centjes. Ik gun het je wel trouwens.Klock schreef: Hoe al eerder gezegd gaat mijn klacht over iets heel anders. Ze zeggen iets toe en komen dat niet na.
En die 1600 euri ..., kwartaalwinst van Ziggo gaat over de 70 miljoen euro, ik denk niet dat ze jouw bijdrage zullen missen. Je contact met de KS wel, maar dan als kiespijn.
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Inmiddels een andere TV gekocht ( Samsung UE46F5500, eerste prijsvermeling van maart 2013, volgens tweakers ). Echter, het probleem blijft bestaan. 5tot 10 seconden beeld met geluid, daarna groen beeld zonder geluid. Dus aan de vorige TV ligt het niet, volgens mij. De HDMI handshake probleem lijkt me dus van tafel. Aan de HDMI kabel ligt het ook niet, omdat het de zelfde kabel is als eerst ook, welke door humax was meegeleverd. En ook een nieuwe HDMI kabel met goud, helpt niet. De humax is een HDMI 1.3 apparaat. Kabel en TV is HDMI 1.4! Het lijkt me dat HDMI backward compatible is.
Vandaag was monteur nr. 5 langs geweest en die heeft alles weer gemeten en bekeken. Signaal vanaf hoofdaansluiting was rond de 70. Bij de tv rond de 67. Denk in % uitgedrukt. TV en decoder is up to date. Ander apparatuur werkt goed via HDMI. De interne decoder van de TV laat Nederland 1 wel gewoon zien zonder problemen.
Heb ook met Samsung gesproken en zijn alles nagelopen. Aan de TV ligt het volgens Samsung niet. Volgende week komt monteur nr. 6 en die gaat testen met een Samsung decoder en een CI+ module.
Mijn buurman zei ook dat het aan het signaal kan liggen ( hij is elektricien ), maar telefonie en internet werken gewoon. Alleen via de decoder heb ik problemen.
In het kort; ondanks dat ik geld moest uitgeven voor een nieuwe TV is het probleem niet verholpen, ondanks dat Ziggo had gezegd dat het probleem zou zijn opgelost.
Vandaag was monteur nr. 5 langs geweest en die heeft alles weer gemeten en bekeken. Signaal vanaf hoofdaansluiting was rond de 70. Bij de tv rond de 67. Denk in % uitgedrukt. TV en decoder is up to date. Ander apparatuur werkt goed via HDMI. De interne decoder van de TV laat Nederland 1 wel gewoon zien zonder problemen.
Heb ook met Samsung gesproken en zijn alles nagelopen. Aan de TV ligt het volgens Samsung niet. Volgende week komt monteur nr. 6 en die gaat testen met een Samsung decoder en een CI+ module.
Mijn buurman zei ook dat het aan het signaal kan liggen ( hij is elektricien ), maar telefonie en internet werken gewoon. Alleen via de decoder heb ik problemen.
In het kort; ondanks dat ik geld moest uitgeven voor een nieuwe TV is het probleem niet verholpen, ondanks dat Ziggo had gezegd dat het probleem zou zijn opgelost.
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Tja, maar nu lijkt mij dat je ijzersterk staat als je je klacht nogmaals meldt bij de KS van Ziggo. Ik zou zelfs een volledige restitutie van je TVabo-geld eisen..
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Dit is een bekend / gekend probleem. Het wordt veroorzaakt door de ziggo firmware op de decoders (al geven ze dat niet snel toe). Deze firmware heeft bepaalde beveiliging zodat kopieren van content onmogelijk wordt. Dit gebeurd via HDCP 2.2. Echter wordt een (nog) niet gestandaardiseerde versie van HDCP gebruikt door ziggo. Dat wordt lang niet door alle tv's en hdmi kabels ondersteund, zelfs niet de meest recente.
Laatst gewijzigd door olaf79 op 12 okt 2013 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Ik betaal liever voor mijn goederen! Dat jij ze wellicht ergens jat, moet je zelf weten!vogels schreef:Je moest natuurlijk helemaal niks! Die keuze heb je zelf gemaakt!In het kort; ondanks dat ik geld moest uitgeven voor een nieuwe TV
Re: Klacht over afhandelingen bij Ziggo
Idd. Ga daar ook niet verder op in. Zonde van mijn tijd. Maar ben nu aan het onderzoeken over het HDCP verhaal. Kwam wel veel topics tegen over het groen beeld met de humax 5050, maar niet met de 5200. Maar dat zal wel komen doordat de 5050 stuk ouder is. Het is in ieder geval een bekend probleem. De tip met de V-Format knop werkt in ieder geval niet.Prolix schreef:Maar waar gaat het nou over? Hullie gaat wel heeeeel ver off-topic
Heb vandaag ook nog getest om optisch geluid gelijk aan te sluiten op de decoder. Zodra decoder aan ging had ik geluid. Toen beeld groen werd was het geluid ook weg. Optisch is gelijk aangesloten op het geluidsysteem aangesloten. Beeld wederom via HDMI. Als het aan de tv zou liggen, zou volgens mij het geluid ook door moeten gaan. Met ander HDMI apparaat ging het geluid ook door, als ik de TV uit had gezet.
Wat ik tevens ook vreemd blijf vinden. Via de humax werk het niet, maar met de interne decoder van de TV ( alleen getest met Nederland 1 ) werkt het wel. Lijkt me dan meer een fout van de software van de humax of eventueel aan de HDMI kabel dat ie geen HDCP signaal doorstuurt en daardoor het beeld op tilt gaat.