LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over Chello

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
PeeGee

Klacht over Chello

Ongelezen bericht door PeeGee »

Beste TROS Radar en mede forum gebruikers!

Sinds 10 augustus heb ik thuis een Chello light abbonoment en was hier opzich tevreden over. Een van de redenen dat ik dit abonoment gekozen heb is omdat het geen datalimiet heeft, maar een FUP (fair use policy) Zeker de snelheid tussen aanvraag en online zijn beviel me zeer!
Op 14 Augustus kree ik de eerste Email dat ik tegen hun "datalimiet" (die dus officieel niet bestaat) aan het oplopen was, ik zat al meer dan over de helft.
Dit viel me als eerste erg van ze tegen, zeker omdat het pas 1,3 GB was, wat voor een 1 megabit verbinding niet erg veel is. Ten tweede, in hun algemene voorwaarden, op hun internet site, op de site van UPC en in hun e-mail staat niet waaraan ik me moet houden, dus weet ik ook niet warneer ik hun regels overtreed, zeker niet als nieuwe gebruiker.
Als derde vond ik de toon van de email zeer kinderachtig, voelde me een kleuter die omdat hij iets fout deed in de hoek gestuurd werd en daarbij ook nog een internet crimineel die dus omdat ik normaal internet, waarvoor ik betaal, van te veel bandbreedte gebruik maak. Ik download bewust geen illegale software, gebruik geen nieuwsgroepen, gebruik alleen wel regelmatig internet radio en tv, waarvoor ik juist deze verbinding heb!
Ik heb na dit bericht ook een reactie naar Chello EN UPC gestuurd, dat ze hiermee mij niet voldoende geinformeerd hadden vanwege het ontbreken van hun "grenzen" waaraan ik mij moet houden. Hierdoor ging ik er vanuit dat het een vergissing was en beschouwde ik hun bericht als nooit verzonden. En of ze graag even contact met me op wilden nemen, Zoniet, dan beschouwde ik mijn bericht als akkoord.
Vanochtend sloegen figuurlijk de stoppen door! Ik was het hele weekend niet thuis, dus de PC heeft ook uitgestaan en heb ook niet van internet gebruik gemaakt.
Kreeg een email dat mijn modem med onmiddelijke ingang was terug geschroeft naar 46kb/s ipv 1024, vanwege buitensporig internetgebruik! sowieso zou ik eerst een tweede email krijgen welke ik nooit gehad heb.
Meteen gebeld, krijg ik te horen dat hun ongeveer een limiet van 3 GB ( maar dat varrieert dus weet absoluut niet hoever ik gaan kan), hanteren op mijn abbonoment, dus wel een harde limiet, niet onbeperkt internetgebruik en de breedband verbinding terugschroeven naar 48kb, wat ik van jullie begrijp, wettelijk verboden is, deze moet boven de 128 blijven, anders is het geen breedband verbinding.
Een paar keer gebrobeerd met de helpdesk van Chello te bellen, werd ik eerst doorgeschakeld met afdeling opzeggingen notabene!! Daarna een medewerker gesproken, hij vertelde me het hele verhaal van dat het datalimiet ingeveer 3 GB is. Mijn reactie was, jullie hanteren dus wel harde limieten, waarna deze boos reageerde en stelde van joh, wil je dat je snelheid ooit nog is terug gezet wordt naar waar je voor betaald of dat deze op 46 kB blijft???
Beste mensen van Radar, ik hoop dat ik hier met mijn klacht over Chello aan het juiste adres ben. Als nieuw lid ben ik zeer tevreden over de snelheid, alleen als het betekend dat ik nog geen week per maand normaal kan internetten levert Chello geen reeel abbonoment, maken hun misleidende reclame en met het terugzetten van de verbinding op ELK moment dat hun dat willen overtreden ze de wet!

In afwachting van uw reactie met de hoop dat in de toekomst ik een betere samenwerking met Chello kan verwachten.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

PeeGee

ikkuhook

Re: Klacht over Chello

Ongelezen bericht door ikkuhook »

Wat is nou precies je klacht dan?

PeeGee

Nou, Mijn klachten (voor diegene die het niet al begrepen hebben):

*Het dreigement om mijn sneilheid nooit meer terug te schroeven naar waar ik voor betaal, gewoon omdat ik naar hun regels vraag

*Onduidelijk wanneer ik hun regels overtreed. Als ik deze overtreed, volgens er sancties, welke in tegenstrijd zijn met de wet

*De manier waarop een normale internetgebruiker bij Chelle snel al als internet-crimineel behandeld wordt

*Misleidende reclame met betrekking tot datalimiet

*Het aanbieden van geen reeel pakket, aan de hand van het aangenome datalimiet en de de snelheid (na 4,5 uur downloaden zou je theoretisch hun maandelijkse datalimiet al kunnen halen)

Mochten er nog dingen voor andere onduidelijk zijn, vraag gerust!

Lada

Ongelezen bericht door Lada »

Dit is Upc ten voeten uit. Veel beloven en weinig doen.
Ik kan je de toekomst alvast voorspellen, spookrekeningen en deurwaarders. Alweer een slachtoffer op de lijst van Upc.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

alleen de prijs in de reclame is fout. is niet 24.95 met gratis downloadlimiet maar bv 49.95 (classic) met gratis download limiet...

ach kabelmaatschappijen kunnen alles maken in nederland, er is niemand die ze aanpakt :-(

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Chello garandeert geen snelheden en dat dreigement kan je niet bewijzen. Je hebt geen poot om op te staan.

BTW: neem gewoon Classic. Alle abonnementen daaronder zijn bedoeld voor de beginnende internetter die af en toe wil surfen en mailen.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Keesjan schreef:
Je hebt geen poot om op te staan.
Nee, want die poot wordt je door UPC gewoon uitgedraaid, of was het nou afgedraaid.

In elk geval, upc doet gewoon waar het bedrijf zin in heeft en toont geen enkel respect voor de klant.

Volg verder geen adviezen van Keesjan op, die heeft aandelen upc, is waarschijnlijk medewerker helpdesk (gezien zijn domme soms standaard antwoorden zoals je die ook van de helpdesk krijgt) en altijd uitermate tevreden over het stelletje oplichters dat zich upc noemt
Laatst gewijzigd door puma73 op 20 aug 2004 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Keesjan

Klopt, maar mensen zouden ook eens moeten toegeven dat een hele boel dingen ook het gevolg zijn van hun eigen domheid. De mensen die roepen over "misleiding" zijn dezelfde mensen die alles geloven wat er in Tell Sell spotjes wordt beweerd. Dan verdienen ze de misleiding ook wel. Trouwens, met een beetje gezond verstand kan je ook wel beredeneren wat de werkelijke stand van zaken is. Een "Light" abonnement impliceert dat je geen zware toepassingen kan draaien.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Daar ga je weer Keesjan,

Mensen zijn niet dom, dat is weer een indoctrinatie van de helpdesk van upc.

regel 1. de klant is dom.

regel 2 upc heeft altijd gelijk

Keesjan

Mensen die 100 % geloven in alles wat de reclame zegt, zijn naar mijn idee vrij dom. Teken je altijd overeenkomsten zonder verder onderzoek? Zo ja? Dan word je terecht genaaid. Het zijn dezelfde mensen die houden van gokken met geleend geld en achteraf bij de rechter komen klagen dat het bedrijf met de aandelen heeft gerotzooid. Terwijl er toch duidelijk in de AV staat dat garanties onmogelijk zijn.

PeeGee

Keesjan (Den Dolder?)

LEER IS LEZEN!!!

Zoals ik al beschreef in mijn eerste verhaal, ik draai geen zware toepassingen, gebruik geen newsservers, download geen CD's en DVD's, gebruik geen Peer2Peer, alleen internet, email, dat soort dingen. De snelheid en de prijs van light voldoen prima aan mij als ligte internetgebruiker.
Wat mij tegenvalt is dat ik meteen wordt uitgemaakt van cybercrimineel na 1 week Chello, dit, zelfs bij Chello kan hun klant-beleid niet zijn??

Gast

Klopt, maar mensen zouden ook eens moeten toegeven dat een hele boel dingen ook het gevolg zijn van hun eigen domheid.
Aaaaargh, Keesjan, houd toch eens op om mensen direkt in het hoekje "dom " te drukken wanneer ze hier hun onvrede uiten ( en terecht, zie ook andere forum over datalimiet ).

Je bent zelf een uitblinker in het geven van de meest stompzinnige antwoorden en zogenaamde adviezen. Je vergelijkingen slaan nergens op...

Naar huis, dr. Snuggles!! :twisted: :arrow: :arrow: :arrow:

Gast

Ten eerste. UPC & Chello is hetzelfde.
Ten tweede. In 4 dagen 1.3 GB downloaden is ook niet weinig, omdat deze getallen vaak nog lager zijn dan het werkelijke verbruik.
Ik ben een gewone internetgebruiker en download wel eens muziek en luister naar inetradio, maar ik kom niet aan 1.3 GB in 4 dagen...
Dus er moet wel meer aan de hand zijn...

Gast

luister naar inetradio, maar ik kom niet aan 1.3 GB in 4 dagen...
Dus er moet wel meer aan de hand zijn...
Nou, om eerlijk te zijn niet....

Als je regelmatig wat trailers bekijkt van films, je doet regelmatig online multiplayer spelletjes, gebruikt de PC als radio, plus vakantiefoto's heen en weer zenden via MSN, zit je er zo aan zo aan hoor!

rekensommetje: 1300mb/4*12 = 27 mb per uur. De 12 omdat bij mij de PC gemiddeld 12 uur per dag aan staat.
27*1024/3600 = 7.6 kB per seconde gemiddeld, vind ik toch niet te hoog om:
*uitgemaakt te worden voor internetcrimineel
*De hele wijk plat te leggen, wat ze wel beweren in hun email
*Meteen sancties op te leggen

Dus nee.... Zoveel andere dingen zijn er jammergenoeg niet aan de hand, had ik tenminste mezelf de schuld kunnen geven en vanwege m'n eigen domheid mezelf kwalijk kunnen nemen (om maar even iemands anders woorden te gebruiken voordat deze me weer voor is!)

Gast

Mochten er nog dingen voor andere onduidelijk zijn, vraag gerust!
Ok, mijn vraag: waarom heb je niet gewoon dat abonnement weer opgezegd ten gunste van een provider die ook daadwerkelijk provide?

PeeGee

Ik heb geen KPN, dus ook geen ADSL..............

Keesjan

Zoals ik al beschreef in mijn eerste verhaal, ik draai geen zware toepassingen
O nee? Wat is dit dan:
alleen wel regelmatig internet radio en tv
Radio en TV vallen onder de "streaming diensten" en dat genereert veel dataverkeer. Bij muziek is dat gemiddeld 1 MB per minuut. Bij elke dag een uur zit je al op 2 GB datatransfer per maand. Bij TV begint dat bij het 2 voudige. Dan pak ik de UPC website erbij. Wat staat daar bij Chello Light? "Bij streaming media staat dat het niet optimaal is." Verder zie ik staan: "Chello Light is het product voor de wat intensievere internetter die ook af en toe eens een MP3 wil downloaden." Af en toe een MP3 (4 MB) betekent niet urenlang muziek streamen (honderden MB's). Conclusie: je hebt een te licht abonnement voor wat je wilt.

PeeGee

"Bij streaming media staat dat het niet optimaal is."
Als je snelheid 1024kb is, streaming radio is rond de 64 kb........

Als je bovendien radio onder zware toepassingen rekent, wat kan je dan wel met je verbinding???

Bovendien, uit principiele redenen download ik geen mp3's, das een andere discussie, doe jij dat wel Keesjan Auteursrechten schenden??

Keesjan

Als je snelheid 1024kb is, streaming radio is rond de 64 kb........
Qua snelheid kan het, qua datatransfer vindt UPC het niet altijd goed.
Als je bovendien radio onder zware toepassingen rekent, wat kan je dan wel met je verbinding???
Zoals het abonnement omschrijft: surven, mailen en chatten zoveel je wilt. Daarbij is af en toe een bestand downloaden geen probleem. Wil je meer, dan zou je aan de Classic moeten.
Bovendien, uit principiele redenen download ik geen mp3's, das een andere discussie, doe jij dat wel Keesjan Auteursrechten schenden??
Ik zou liegen als ik zou ontkennen, maar ik heb mede daardoor niet voor een Light abonnement gekozen.

PeeGee

surven, mailen en chatten zoveel je wilt.
Hiermee spreek je jezelf lekker tegen!!

KJ, vertel jij maar hoeveel dataverbruik per uur al deze dingen tegelijkertijd "kosten". Maak een simpel rekensommetje en je snapt zelf dat wat je nu zegt jammergenoeg niet kan.

Gesloten