Volgens kpn heb ik 8 gig data gebruikt in 2 uur over het 3G netwerk.
Volgens mij is dit sowieso al onmogelijk!
Zo snel is 3G helemaal niet.
Weet iemand hoeveel je per uur kan binnen halen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN 3G internet
Re: KPN 3G internet
Jahoor dat kan, 3G kan, afhankelijk van de definitie ervan, tot max 14mbit zijn (als het om de 3G hsdpa smaak gaat) 14mbit is 1,75MB/sec, dus 8Gb is binnen die 2 uur wel te downloaden. 1,75MB/sec x 60 sec x 60min x 2 uur = ~12Gb volgens mij? Maar dan moet alles precies goed staan denk ik. Het is bovengemiddeld, maar T-mobile liet ooit weten dat ze mobiele internetklanten hebben die honderden Gb's per maand doen via hun 3G verbinding icm een ongelimiteerde internetbundel.patrick@m schreef:Volgens kpn heb ik 8 gig data gebruikt in 2 uur over het 3G netwerk.
Volgens mij is dit sowieso al onmogelijk!
Zo snel is 3G helemaal niet.
Weet iemand hoeveel je per uur kan binnen halen?
3g is een verzamelnaam voor hsdpa en umts, de zogenaamde 3e generatie netwerken, maar er geld hier in nederland een max snelheid van 14,4 mbit/s, hiervan uitgaande komt dat uit op 1.8 mbyte per seconde, dit vermenigvuldigd met het aantal seconden in 2 uur, 7200, komt dat uit op 12,96 gb.
Dus ja, in theorie kan er die hoeveelheid data verbruikt worden. In de praktijk vind ik dit al heel erg sterk, aangezien bijna niemand continu de maximumsnelheid kan halen.
Dus ja, in theorie kan er die hoeveelheid data verbruikt worden. In de praktijk vind ik dit al heel erg sterk, aangezien bijna niemand continu de maximumsnelheid kan halen.
Gek genoeg zijn er blijkbaar (enkele) mensen die 500 Gb/maand aan data verstoken op hun 3G verbinding, aldus T-mobile het artikel in mijn post hierboven. Dat is 16Gb/dag.berndv schreef:3g is een verzamelnaam voor hsdpa en umts, de zogenaamde 3e generatie netwerken, maar er geld hier in nederland een max snelheid van 14,4 mbit/s, hiervan uitgaande komt dat uit op 1.8 mbyte per seconde, dit vermenigvuldigd met het aantal seconden in 2 uur, 7200, komt dat uit op 12,96 gb.