LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN aansluiting tbv van een andere provider

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Pride-Eagle

KPN aansluiting tbv van een andere provider

Ongelezen bericht door Pride-Eagle »

HELP!
Na mijn nieuwe woning te hebben opgeknapt en er in getrokken te zijn wilde ik mijn internet gaan aansluiten via een isra punt van KPN, Wat bleek dat deze niet in de woning aanwezig was! vreemde zaak maar na veel zoeken vond ik buiten in de tuin net aan de gevel een kabel opgerold in de aarde dit bleek de KPN Kabel te zijn, Gewoonweg door de vorige bewoner verwijderd uit de woning! Ik KPN Storingsdienst gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was en gevraagd of ze dat kwamen herstellen Ja dat konden ze doen mits ik klant werd van KPN ik legde uit dat ik dat niet kon daar ik vastzat aan online. Welnu dan moest ik maar naar Online want die moesten de kabel herstellen ok ok ik Online gebeld en Online zegt KPN is de kabel beheerder en die moet hem herstellen wij kunnen niets doen! ok ok weer KPN gebeld en weer Online gebeld van het kastje naar de muur dus maar ik betaal wel mijn abo aan online voor telefoon en internet voor Jan met de korte achternaam!

Wie weet raad

devious

Re: KPN aansluiting tbv van een andere provider

Ongelezen bericht door devious »

Het is echt zo simpel als maar kan. Je huidige provider zou inderdaad KPN de opdracht kunnen geven die kabel terug in huis te plaatsen. MAAR, omdatde vorige bewoner de kabel heeft verwijderd zullen alle herstelkosten op jou worden verhaald. En dan ook echt alle kosten. En dat is een behoorlijk bedrag. Reken op een kleine 700 euri.
OF
je zoekt in de kruipruimte waar die kabel binnenkwam ( zit ergens een gaatje, je kent het wel ) en je steekt die kabel weer terug in huis. Vervolgens ga je naar een bouwmarkt en daar haal je een ADSL-verbindingsdoos. Of een telefoondoos/communicatieverbindingsdoos. Neem de dure versie, want die heeft een fraaie gebruiksaanwijzing. En met die gebruiksaanwijzing kun je de draadjes uit die telefoonkabel netjes in de juiste volgorde in die doos klemmen. Dan is dat je IS/RA, en nog mooi weggewerkt in de kruipruimte ook. Korte telefoonkabel naar je modem en vanaf daar kun je superlange UTP gebruiken of WiFi. Moet je zelf weten. Hang de doos zo vochtvrij mogelijk. En da's eigenlijk het enige waar je rekening mee moet houden. Kost je geloof ik 35 euri en een paar uurtjes.
( en als je klaar bent heb je dus TWEE ingangen voor het signaal, dus check ook ff welke je moet hebben ) Heb je op allebei de aderparen/lijnen geen signaal ( het DSLlampje van je modem blijft dus NIET branden) bel dan gewoon ff naar je provider en zeg dat je "geen sync " hebt. En zeg daarbij gewoon niet dat je je ISRA zelf hebt aangelegd. Je hebt gewoon een type 2, in de kruipruimte.

Komt goed, je gaat ongetwijfeld even vloeken en probeer het vooral niet alleen te doen. Een maatje om mee te klussen is dan wel zo prettig. Succes.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Pride-Eagle schreef:HELP!
Na mijn nieuwe woning te hebben opgeknapt en er in getrokken te zijn wilde ik mijn internet gaan aansluiten via een isra punt van KPN, Wat bleek dat deze niet in de woning aanwezig was! vreemde zaak maar na veel zoeken vond ik buiten in de tuin net aan de gevel een kabel opgerold in de aarde dit bleek de KPN Kabel te zijn, Gewoonweg door de vorige bewoner verwijderd uit de woning! Ik KPN Storingsdienst gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was en gevraagd of ze dat kwamen herstellen Ja dat konden ze doen mits ik klant werd van KPN ik legde uit dat ik dat niet kon daar ik vastzat aan online. Welnu dan moest ik maar naar Online want die moesten de kabel herstellen ok ok ik Online gebeld en Online zegt KPN is de kabel beheerder en die moet hem herstellen wij kunnen niets doen! ok ok weer KPN gebeld en weer Online gebeld van het kastje naar de muur dus maar ik betaal wel mijn abo aan online voor telefoon en internet voor Jan met de korte achternaam!

Wie weet raad
De route van devious is de gemakkelijkste, maar je zou de aansluitkosten kunnen verhalen op de mensen waarvan je het huis gekocht hebt?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Of een jaar lang een belbudget-aansluiting afnemen bij KPN (Of een KPN internet-abo voor 12 maanden?).

KPN is wettelijk verplicht om Belbudget te leveren. Kost 12,25 euro per maand + 25 euro eenmalig. Je hebt dan weer een vaste telefoonlijn. Die moet KPN dan zelf opnieuw aanleggen. De kosten daarvan zijn voor KPN zélf.
KPN: in geval dat de aanvrager klant wordt bij kpn, hierbij geldt ook een leverplicht bij minimaal een belbudget abonnement. Vaste telefoonlijn is bij wet geregeld.
Zie uitleg onderaan:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 2&t=116642

En
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... onrekening

devious

Ongelezen bericht door devious »

Maar TS heeft een abo bij Online en heeft geen zin in dubbele kosten. En het simpelste KPN abo-tje is toch weer een kleine 200 euri op jaarbasis. Zonde geld.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Absoluut zonde. Maar als je nou geen schroevendraaier kan vasthouden (dat beweer ik niet van topicstarter, maar ze zitten d'r tussen).

Gesloten