LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN administratie EEN groot DRAMA

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
PJ 66

KPN administratie EEN groot DRAMA

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Hoewel ik even heb getwijfeld om over te stappen naar UPC heb ik me toch laten verleiden om bij KPN te blijven. Maar wel over te stappen van planet naar Internet + bellen van de KPN.

Vanaf 16 december vorig jaar komen er flinke problemen, want KPN heeft zoveel mensen in dienst dat ze van elkaar niet weten wie wat doet. Gemaakte afspraken worden niet op papier gezet, klanten krijgen geen mail wat is afgesproken, geen referentienummer en de afdelingen onderling weten niets van elkaar. Het is een grote puinhoop bij KPN.

Het probleem! Op 16 december komt de monteur alles aansluiten, maar doordat er geen directe aansluiting zit van stroomvoorziening en de monteur (ondanks toezegging aan de telefoon) dit niet gaat aansluiten gaat ie met onverichte zaken weer weg. Een dag kwijt van je werk. Nieuwe afspraak gemaakt. Wat gebeurt, het abonnement gaat al in!!!! Over gebeld, maar ja kunnen ze niks aan doen. Ondertussen zonder nieuwe aansluiten betaal ik 2 abonnementen!!! Heb alles toen gestorneerd. Nieuwe monteur komt, maar levert de verkeerde kabel. Twee dagen later is dan alles in orde. Maar nog niet de administratie. Datum abonnement is niet goed en krijg ik niet veranderd. Geld tegoed monteur en storingen etc zijn nog niet vergoed. Bol com bon nog steeds niet ontvangen (sommigen weten zelfs niet wat voor aktiie het is) Dan een klacht indienen. Well u wordt gebeld op die en die datum om 10.30. Geen telefoon natuurlijk. Weer bellen. Misschien morgen. Ook niet. Okay dan maar een nieuwe afspraak maken. Schikt het u volgende week? Weer een week wachten maar geen telefoontje van KPN. Ondertussen eerste aanmaning voor niet geleverde diensten.

Weer bellen. Ja nou het zit zo. Als we bellen op bijvoorbeeld 28 januari om 10.30 dan betekent dat niet dat we dan ook bellen. Het kan ook op 7 februari zijn

Zucht zucht zucht wat een brok ellende bij KPN :evil: :evil: :evil:

DRGA-de rooij grafica

Re: KPN administratie EEN groot DRAMA

Ongelezen bericht door DRGA-de rooij grafica »

Ik deel samen met iemand een bovenverdieping in Amsterdam, maar ben zelf degene die als ADSL lijn eigenaar geregistreerd sta,

Zelf was ik zeer tevreden met mijn Orange (nu Online ) ADSL lijn, ( afgezien dat de smtp server ( uitgaande post ) niet reageerde ) en mijn huisgenoot, mocht daar ook gewoon gebruik van maken. Maar had bedacht dat, omdat ik toch waarschijnlijk een keer weg zou gaan,en het abbonnement dan met mij meegaat, zelf Internet aan te vragen.

Hij kwam daarvoor terecht bij KPN, en heeft KPN gebeld om zich te laten adviseren over de mogelijkheden en besluit om inderdaad internet van KPN te nemen, LET OP! dat is dus nog een ADSL lijn, en dat kan niet over een lijn, iemand zal dus moeten wijken. Het is in Nederland bij wet geregeld dat het overnemen van een ADSL lijn, of andere verbindingsvorm zowel vast als Mobiel, door een andere partij als waarbij deze op het huidige moment is vertegenwoordigd, niet mag worden tegengehouden door die partij. Online, moest dus zijn lijn afstaan.

Ik kreeg tot mijn grote verbazing ( mijn huisgenoot had mij hierover nog niet ingelicht ) een mailtje van Online, waarbij zij aangaven dat ik (??) aan had gegeven dat ik mijn ADSL lijn wou opzeggen, maar dat ik na de opzegging nog wel gewoon het resterende Abbonnementsgeld moest betalen.
Ik heb toen gebeld naar Online, en kwam er achter dat zij aan dit euvel niets konden doen, maar dat ik naar KPN moest bellen om aan te geven dat de aanvraag, voor ADSL van KPN moest worden stopgezet. Let wel, dit is meer dan twee weken voordat KPN daadwerkelijk zijn verlate leveringsdatum had vastgesteld.

Ik heb toen gebeld naar KPN, kreeg een aardig klinkend meisje aan de telefoon, Ik vertelde wat het probleem was, zij zei dat ze dat inderdaad kon zien, en dat ze de aanvraag had stopgezet: Dat houd in mijn ogen dus in dat de aanvraag van de baan is. Ik vroeg nog om een bevestiging, maar die kon ze me niet geven, omdat de KPN als beleid heeft dat ze niet mailen naar klanten vanuit de klantenservice.

Mijn internetverbinding was gered.

althans dat dacht ik, want, na een kort verblijf in het buitenland, +- 2 weken,
kwam ik thuis zet mijn computer aan, en... geen internetverbinding, mijn internet was dus toch op de datum dat KPN in eerste instantie ( voordat deze was afgezegd ) zou opleveren opgezegd.

Naar aanleiding hiervan, bel ik nog een keer naar Online om te vragen wat nu de stappen waren, om in iedergeval mijn internet weer terug te krijgen.
Ik moest weer bellen naar KPN, vragen om een bereidwilligheidsverklaring om mijn lijn weer vrij te geven aan Online, en het abbonnement stop te zetten.
Daarna natuurlijk ook meteen weer gebeld naar KPN,
weer een aardig iemand aan de telefoon,( die haar naam niet wou geven,dat mocht niet namelijk?? ik had het ditkeer gevraagd, omdat ik toch liever heb dat er tenminste iemand verantwoordelijk gehouden kan worden voor de fouten die gemaakt zijn ). Zij kon zien wat er de vorige keer was fout gegaan,-voor de mensen die littlebritain kijken, "computer says no" momentje-, en maakte een aantekening, en zou een bereidwillendheidsverklaring laten meesturen. En gaf me de garantie dat het probleem nu wel was opgelost.

Ik had dus inmiddels geen Internet meer, ook niet van KPN omdat mijn huisgenoot het ADSL modem had teruggestuurd, IVM het debacle.
Bij online kan je met een bereidwillendheidsverklaring, binnen een week weer worden ingeschoten, zoals ze dat noemen. Mijn verwachting was dus dat ik binnen ongeveer 1,5 weken weer Internet van Online zou hebben. (Ik ben voor mijn werk ( zzp ) nogal afhankelijk van Internet. en dan is 1,5 weken al behoorlijk lang, om elke dag in een internetcafe je internet te gaan halen en betalen.)

maar tot mijn grote verbazing, en eigenlijk ook tot groot ongenoegen van mijn lachspieren, krijg ik van KPN geen bereidwillendheids verklaring, maar een brief waarin ze mijn huisgenoot feliciteren met de oplevering van de ADSL lijn??
dat kan stom toeval zijn natuurlijk, maar ook een aantal dagen later, nog steeds geen ander bericht van KPN. Dan ja, een brief. met daarin de mededeling dat er nog bedragen openstaan van de kant van mijn huisgenoot, dat is logisch, die betaald niet voor iets dat hij niet wil hebben.

Weer gebeld,
Een brief geschreven,

maar telkens veranderde er niets aan de situatie.

Uiteindelijk heeft het probleem zich opgelost, doordat de KPN, vanwege de wanbetaling van mijn Huisgenoot, besloten had om de lijn op te heffen, daardoor kwam deze op 3 feb. weer beschikbaar.(inmiddels twee maanden later ). Ik heb toen meteen mijn internet weer laten inschieten, en op 6 feb. Jaja, 3 dagen later, zonder brieven, met slechts één telefoontje naar Online,( om even te illustreren dat het dus wel kan ) werd mijn internetaansluiting weer opgeleverd.

Nu heb ik een aantal vragen: waar mensen misschien antwoordt op hebben;
a) heeft iemand iets dergelijks ook meegemaakt. zodat we KPN even kunnen knijpen om ze wakker te laten worden.

b) hoe kan het dat er zonder dat het gecontroleerd wordt een lijn gekaapt wordt van iemand anders, in mijn ogen betekend dat zoveel als: ik bel voor de lol naar KPN voor een ADSL-lijn met de gegevens van mijn buren en zij hebben binnen twee weken geen internet meer?? Het lijkt mij dat dat niet kan kloppen.
er zou toch iets van een referentie moeten gedaan worden op naam o.i.d. waarbij degene van wie de lijn op dit moment is, voorang krijgt boven de nieuwe aanvrager

Ik hoop voor KPN dat dit soort situaties zich niet vaak voordoen, want mijn vertrouwen is in iedergeval behoorlijk gekelderd.

Gesloten