LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Alles-in-een opzeggen via kpn.nl lukt niet
-
KPN Alles-in-een opzeggen via kpn.nl lukt niet
Vandaag 30 mei 2014 wilde ik het Alles-in-één pakket van KPN stopzetten.
Laat ik voorop stellen dat ik dit uit kostenoverweging doe en dat het Alles-in-1 pakket van KPN erg uitgebreid is en dat ik zeker tevreden was, Online of Telfort of Tele2 is stukken goedkoper.
Op de site van KPN raden ze aan om je abonnement telefonisch stop te zetten.
Omdat ik meteen bewijs per e-mail wilde (voordat je het weet moet je anders alsnog een hele maand extra betalen!) leek het mij verstandig om dit via internet te doen via kpn.nl of kpn.com.
Wat ik toen te zien kreeg was geniaal:
Wanneer je categorie 'televisie' kiest, dien je minimaal één van bijbehorende televisie-diensten te selecteren
Wanneer je categorie 'thuis bellen' kiest, dien je minimaal één van bijbehorende 'thuis bellen' diensten te selecteren
1. Jouw abonnement(en)
Geef aan welke abonnement(en) je wilt opzeggen. Voor het invullen van dit formulier heb je specifieke klantgegevens nodig, die kun je vinden op je rekening. Zorg ervoor dat je deze bij de hand hebt
Pakketten
Een pakket bestaat uit verschillende diensten waaronder bijvoorbeeld internet , televisie en /of bellen en kun je herkennen aan de namen Alles-in-één Pakket, InternetPlusBellen, InternetPlusBellen + Interactieve TV of Internet + Interactieve TV.
Alles-in-één Pakket InternetPlusBellen Internet + Interactieve TV
Internet (dit is automatisch geselecteerd omdat het onderdeel uitmaakt van je gekozen pakket)
Televisie
Digitenne Interactieve TV (dit is automatisch geselecteerd omdat het onderdeel uitmaakt van je gekozen pakket)
Thuis Bellen
Vaste telefoonaansluiting Bellen via Internet (dit is automatisch geselecteerd omdat het onderdeel uitmaakt van je gekozen pakket)
Mobiel Bellen
Mobiel Internet (Let op: selecteer deze optie voor: Dongel en Mobiele internetkaart (dus niet internetten op mobiel))
Overige abonnementen
Hieronder vallen de abonnementen Service Thuis en E-mail Only.
* = verplicht veld
Ik had alles netjes aangevinkt, dus internet, telefoon en interactieve tv
Toch BLEVEN deze 2 regels terugkomen:
Wanneer je categorie 'televisie' kiest, dien je minimaal één van bijbehorende televisie-diensten te selecteren
Wanneer je categorie 'thuis bellen' kiest, dien je minimaal één van bijbehorende 'thuis bellen' diensten te selecteren
En het was niet mogelijk om op volgende te klikken (tenzij je én internet én telefonie 2x aanvinkt én zowel interactieve tv als digitenne aanvinkt.
Toen kon ik wél op verder klikken.
Alleen klopt dat natuurlijk niet, want ik heb geen digitenne!
Het stopzetten lukte niet, want je moest dan ook een digitenne abonnementsnummer invoeren.
Nogmaals geprobeerd met een andere browser: weer hetzelfde probleem!
Vervolgens 0800-0402 gebeld en aan een aardige dame genaamd Rachel doorgegeven dat ik het Alles-in-één pakket wilde stopzetten per 30 juni 2014 en u raadt het al: geen e-mail ontvangen.
Ik zal binnenkort op dit forum laten weten of het allemaal goed verlopen is, zonder een maand extra kosten.
Laat ik voorop stellen dat ik dit uit kostenoverweging doe en dat het Alles-in-1 pakket van KPN erg uitgebreid is en dat ik zeker tevreden was, Online of Telfort of Tele2 is stukken goedkoper.
Omdat ik meteen bewijs per e-mail wilde (voordat je het weet moet je anders alsnog een hele maand extra betalen!) leek het mij verstandig om dit via internet te doen via kpn.nl of kpn.com.
Wat ik toen te zien kreeg was geniaal:
1. Jouw abonnement(en)
Geef aan welke abonnement(en) je wilt opzeggen. Voor het invullen van dit formulier heb je specifieke klantgegevens nodig, die kun je vinden op je rekening. Zorg ervoor dat je deze bij de hand hebt
Pakketten
Een pakket bestaat uit verschillende diensten waaronder bijvoorbeeld internet , televisie en /of bellen en kun je herkennen aan de namen Alles-in-één Pakket, InternetPlusBellen, InternetPlusBellen + Interactieve TV of Internet + Interactieve TV.
Alles-in-één Pakket InternetPlusBellen Internet + Interactieve TV
Internet (dit is automatisch geselecteerd omdat het onderdeel uitmaakt van je gekozen pakket)
Televisie
Digitenne Interactieve TV (dit is automatisch geselecteerd omdat het onderdeel uitmaakt van je gekozen pakket)
Thuis Bellen
Vaste telefoonaansluiting Bellen via Internet (dit is automatisch geselecteerd omdat het onderdeel uitmaakt van je gekozen pakket)
Mobiel Bellen
Mobiel Internet (Let op: selecteer deze optie voor: Dongel en Mobiele internetkaart (dus niet internetten op mobiel))
Overige abonnementen
Hieronder vallen de abonnementen Service Thuis en E-mail Only.
* = verplicht veld
Ik had alles netjes aangevinkt, dus internet, telefoon en interactieve tv
Toch BLEVEN deze 2 regels terugkomen:
En het was niet mogelijk om op volgende te klikken (tenzij je én internet én telefonie 2x aanvinkt én zowel interactieve tv als digitenne aanvinkt.
Toen kon ik wél op verder klikken.
Alleen klopt dat natuurlijk niet, want ik heb geen digitenne!
Het stopzetten lukte niet, want je moest dan ook een digitenne abonnementsnummer invoeren.
Nogmaals geprobeerd met een andere browser: weer hetzelfde probleem!
Vervolgens 0800-0402 gebeld en aan een aardige dame genaamd Rachel doorgegeven dat ik het Alles-in-één pakket wilde stopzetten per 30 juni 2014 en u raadt het al: geen e-mail ontvangen.
Ik zal binnenkort op dit forum laten weten of het allemaal goed verlopen is, zonder een maand extra kosten.
-
Re: KPN Alles-in-een opzeggen via kpn.nl lukt niet
Waarom doe je het niet zo?
Je hebt er tijd genoeg voor
(overigens werkt het ook wel goed via het opzegformulier op de site, alleen dien je naast het alles-in-1-pakket niets meer te selecteren, maar direct door te klikken naar volgende, zodat je de abonnementgegevens kunt invoeren.)website kpn schreef:Het verwerken van een schriftelijke opzegging duurt minimaal 2 weken. We kunnen je telefonisch het beste helpen met opzeggen. Zo kunnen we eventuele vragen direct beantwoorden. De klantenservice is 24/7 gratis bereikbaar via 0800-0402.
Schriftelijk opzeggen kan door een brief te sturen naar onderstaand adres. Wij adviseren de brief aangetekend te versturen.
KPN Klantenservice
T.a.v. Opzeggen
Postbus 2547
3500 GM Utrecht
Een schriftelijke opzegging moet minimaal de volgende gegevens bevatten:
Naam (van de abonnee)
Adres en woonplaats
Telefoonnummer (je mobiele nummer als je geen vast nummer hebt)
Geboortedatum
Contractnummer van het op te zeggen abonnement
Rekeningnummer waar het abonnement van wordt afgeschreven
Datum van opzegging (wensdatum, houd rekening met opzegtermijn)
Waarom niet gewoon bellen? weet je zeker dat het goed gaat. Bevestiging krijg je thuis.
-
Waarom niet gewoon bellen? Dat heb ik al uitgelegd: Als er iets fout gaat dan zit je voordat je het weet een maand extra aan het abonnement vast.ciske schreef:Waarom niet gewoon bellen? weet je zeker dat het goed gaat. Bevestiging krijg je thuis.
En ik wil het per 30-06-2014 stopzetten.
Ik heb telefonisch opgezegd , een aantal jaren geleden en er ging niks fout.
Je kan ook je volgende provider laten opzeggen, dan nemen ze je nummer en alles mee. Makkelijker kan niet.
Naam opschrijven wie je gesproken hebt, en je zal zien er gaat niks mis.
Je kan ook je volgende provider laten opzeggen, dan nemen ze je nummer en alles mee. Makkelijker kan niet.
Naam opschrijven wie je gesproken hebt, en je zal zien er gaat niks mis.
Kennelijk denk TS ''waarom makkelijk doen terwijl het moeilijk kan'' . Een simpel belletje met de tips van ciske is echt genoeg.
-
Als je graag een maand extra wilt betalen voor niets, dan heb je er inderdaad tijd genoeg voor.Leo The Emperor schreef:Waarom doe je het niet zo?
(overigens werkt het ook wel goed via het opzegformulier op de site, alleen dien je naast het alles-in-1-pakket niets meer te selecteren, maar direct door te klikken naar volgende, zodat je de abonnementgegevens kunt invoeren.)website kpn schreef:Het verwerken van een schriftelijke opzegging duurt minimaal 2 weken. We kunnen je telefonisch het beste helpen met opzeggen. Zo kunnen we eventuele vragen direct beantwoorden. De klantenservice is 24/7 gratis bereikbaar via 0800-0402.
Schriftelijk opzeggen kan door een brief te sturen naar onderstaand adres. Wij adviseren de brief aangetekend te versturen.
KPN Klantenservice
T.a.v. Opzeggen
Postbus 2547
3500 GM Utrecht
Een schriftelijke opzegging moet minimaal de volgende gegevens bevatten:
Naam (van de abonnee)
Adres en woonplaats
Telefoonnummer (je mobiele nummer als je geen vast nummer hebt)
Geboortedatum
Contractnummer van het op te zeggen abonnement
Rekeningnummer waar het abonnement van wordt afgeschreven
Datum van opzegging (wensdatum, houd rekening met opzegtermijn)
Ik wil het abonnement 30 juni 2014 stopzetten en dat gaat niet lukken als je het schriftelijk doet.
Dit betekent dat uw advies om het schriftelijk te doen mij een volledige maand extra zou gaan kosten
en ik pas 30 juli 2014 i.p.v. 30 juni 2014 het abonnement kan stopzetten.
Het klopt wat u zegt, dat je op verder kunt klikken als 'Alles-in-één pakket' wordt aangeklikt,
echter is er dan uitsluitend bij internet een 'vinkje' te zien en niet bij telefoon en ook niet bij televisie.
De verleiding is dan groot om dan wél telefoon en wél televisie aan te vinken!
Ten eerste vind ik het slordig dat niet én internet én telefoon én televisie standaard staat aangevinkt bij de keuze Alles-in-één pakket. Ten tweede zou het ook -,of beter gezegd - juist wél moeten werken als je zelf ook telefoon en interactieve tv aanvinkt.
Dit dus,je kan wel willen,TS maar je bent gewoon te laat en je was al te laat,zelfs al zou je het telefonisch of online gedaan hebben aangezien KPN de tijd nodig heeft om je aanvraag te verwerken.vogels schreef:Dat kan al niet meer, want morgen is het 2/6.En ik wil het per 30-06-2014 stopzetten.
Als je je hersens had gebruikt,had je dit ook zelf ook kunnen bedenken in plaats van meteen te gaan klagen.
Dus,nu snel opzeggen en je bent er eind juli vanaf.
trail46 schreef:Kennelijk denk TS ''waarom makkelijk doen terwijl het moeilijk kan'' . Een simpel belletje met de tips van ciske is echt genoeg.
Ach je hebt altijd mensen die problemen zoeken
2 juni bellen en opzeggen , per 2 juli bij een ander.
En daar komt bij dat je aan de telefoon altijd kan aangeven dat je graag een bevestiging ontvangt van je opzegging,die je trouwens zo en zo krijgt via de post.vogels schreef:Als je nou 30 mei de telefoon had gepakt, was opzeggen per 30/6 nog mogelijk geweest. ALS je tenminste al contractvrij bent. Zo niet, kun je alleen opzeggen met betaling van de resterende maanden.Vandaag 30 mei 2014 wilde ik het Alles-in-één pakket van KPN stopzetten.
-
Ze staan echter wel degelijk aangevinkt. Als je het drop down menu openklikt zie je dit met eigen ogen.Hansuit-rdam schreef:Het klopt wat u zegt, dat je op verder kunt klikken als 'Alles-in-één pakket' wordt aangeklikt,
echter is er dan uitsluitend bij internet een 'vinkje' te zien en niet bij telefoon en ook niet bij televisie.
De verleiding is dan groot om dan wél telefoon en wél televisie aan te vinken!
Het had idd iets duidelijker gekund, maar zo moeilijk is het formulier nu ook weer niet, dat een redelijk geschoolde internetter hier niet zelfstandig uitkomt