Ik heb gesproken met de KPN klantenservice omdat ik een factuur kreeg waarin ik gefactureerd werd voor producten die ik nooit besteld heb.
Het KPN standaard alles in één abonnement geeft normaal gesproken de mogelijkheid tot 40mbit/s maar omdat wij in het buitengebied zitten werd ons 14 mbit/s beloofd.
Daar zijn wij mee akkoord gegaan, de bijzaken als een pluspakket en fox sports heb ik geweigerd.
Nu twee maanden later ervaren wij de volgende niet waargemaakte zaken:
Er komt slechts 7mbit/s bekabeld bij de pc binnen en draadloos 2 mbit/s op een goede dag.
Ook viel de factuur ruim 20 euro duurder uit omdat er pakketten aanstonden voor een aantal extra tvzenders.
Ten slotte kunnen ze nu ineens die beloofde 14mbit/s niet meer naar mij sturen, dit is 11,6mbit/s geworden.
Omdat dit het buitengebied is scheelt elke mbit die binnenkomt.
De klantenservice was wel erg vriendelijk maar baalde enorm omdat ze niets voor mij konden doen.
Zijn er meer mensen die op deze manier door KPN "voorgelogen" zijn?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN beloofd maar maakt niet waar.
Re: KPN beloofd maar maakt niet waar.
er zijn meer mensen op deze manier "voorgelogen" . Maar liegen is nu het probleem niet. Het is het gebrek aan technisch inzicht bij de verkopers. Buitengebied is altijd moeilijk. Afstand naar de centrale is vaak enorm waardoor de kabel van centrale naar jouw aansluiting de 5 kilometer met gemak zal overschrijden. MX-stream ( ADSL1 ) zou je redding zijn, maar dat bestaat officieel niet meer.
Nu heb je te maken met koperlengte, koperkwaliteit, aantal aansluitingen DSLAM en ga zo maar door. Ik hoop dat ze je een 6 of 8 dB profiel hebben gegeven zodat je wel minder downstream hebt, maar wel superstabiel.
en dat zou de verkoper je eigenlijk moeten kunnen vertellen... maar ja..
Nu heb je te maken met koperlengte, koperkwaliteit, aantal aansluitingen DSLAM en ga zo maar door. Ik hoop dat ze je een 6 of 8 dB profiel hebben gegeven zodat je wel minder downstream hebt, maar wel superstabiel.
en dat zou de verkoper je eigenlijk moeten kunnen vertellen... maar ja..
Dit moet je meten als de TV ontvanger uitgeschakeld is. TV deelt de bandbreedte met internet toegang.mnop schreef: Er komt slechts 7mbit/s bekabeld bij de pc binnen en draadloos 2 mbit/s op een goede dag.
Bij grote afstand tot centrale heb je al minder bandbreedte, daardoor merk je nog beter het dat er voor TV wat af gaat.
er zou eigenlijk een aparte stream zijn voor TV, en ik weet dat er voor grote afstanden een tweede aderpaar wordt aangesproken. Moet die er wel zijn natuurlijk...
tjonge de wijsheid streamt binnenProlix schreef:er zou eigenlijk een aparte stream zijn voor TV, en ik weet dat er voor grote afstanden een tweede aderpaar wordt aangesproken. Moet die er wel zijn natuurlijk...