Beste,
sinds begin dit jaar ben ik klant bij KPN. Ik ben begonnen met een voordeelpakket waarbij ik internet extra (8mb down, 1mb up) de eerste 6 maanden voordeliger kreeg. Nooit problemen mee gehad, de 8mb gewoon gehaald.
In de 6e maand heeft KPN de snelheidsverhogingen doorgevoerd en ben ik van 8mb naar 16mb gegaan, echter haalde ik maar 9mb. Volgens KPN omdat ik te ver van de centrale zit wat geloofwaardig klinkt. In overleg met KPN naar een lagere abbo gegaan (10 euro goedkoper, 8mb down - internet basis).
Echter, nu begint het. Ik haal van die 8mb maar 5mb. Ik heb al meerdere keren contact met KPN gehad en het enige wat ze zeggen is dat ik toch wel 7.9mb zou moeten halen. Het systeem is al meerdere keren gereset en nu blijven ze volhouden dat de lijn het op de een of andere manier niet aan kan. Aangezien ik begin dit jaar nog gewoon de 8mb haalde is de lijn plotseling slechter geworden? Of hebben ze me eerst warm gemaakt met een hogere snelheid en is het daarna over met de pret? Wat zijn jullie ervaringen en/of kennis hierover?
Een ander probleem is dat eens in de zoveel tijd de experia box gewoon de verbinding kwijt is. Na een minuut is deze verbinding er wel weer, maar het lijkt mij geen gewoon gedrag (zeker niet aangezien het regelmatig voorkomt) ?
Bedankt voor het lezen danwel reageren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [KPN] De lijn is 'plotseling' slechter geworden?
Re: [KPN] De lijn is 'plotseling' slechter geworden?
De oorzaak van de trage snelheid ligt hem waarschijnlijk in dat de modem zichzelf af en toe moet herstarten. Als dat te vaak gebeurd dan wordt de snelheid automatisch naar beneden ingesteld om zo de lijn weer stabiel te maken. Als de instabiele verbinding opgelost wordt dan gaat automatisch de snelheid ook weer omhoog.
Kijk in de huisbekabeling of daar iets verbeterd kan worden, bijvoorbeeld een beter kabeltje tussen modem en muur. Afstand modem/muur verkleinen etc.
Kijk in de huisbekabeling of daar iets verbeterd kan worden, bijvoorbeeld een beter kabeltje tussen modem en muur. Afstand modem/muur verkleinen etc.
De experia box heb ik de laatste tijd al meerdere keren gereset op aanwijzing van KPN zelf. Daarnaast zie ik niet zo in hoe het opeens kan ontstaan aangezien het de eerste 6 maanden gewoon perfect gewerkt heeft?
De experia box zit op max 30cm van het contact in de muur, originele kabel gebruikt en is sinds de dag van aansluiten niet meer verandert. Als dat het geval was wist ik het wel, wat het in dit geval nog vreemder maakt als je het mij vraagt.
De experia box zit op max 30cm van het contact in de muur, originele kabel gebruikt en is sinds de dag van aansluiten niet meer verandert. Als dat het geval was wist ik het wel, wat het in dit geval nog vreemder maakt als je het mij vraagt.
-
Ik heb ook dit probleem ineens had eerst tele 2 kon 11mbit halen kabel is ook getest door kpn kan dikke 10mbit aan. Had toen internet met bellen en toen alleen internet 4096mbit/512mbit. Het werdt verhoogt naar 8192mbit/1024mbit maar ik kreeg 4096mbit/1024mbit. Na veel bellen en veel klagen bij kpn business en een paar weken later had ik ineens 7680mbit/1024mbit wat eerst niet mogelijk was door slechte kabel.
Bij de centrale knijpen ze hem gewoon dicht is een stukje software.
Sinds 1 week heb ik ineens weer lage internet 5312mbit/768mbit ze blijven kloten daar.
Bij de centrale knijpen ze hem gewoon dicht is een stukje software.
Sinds 1 week heb ik ineens weer lage internet 5312mbit/768mbit ze blijven kloten daar.
Heel vreemd. Ik kijk zojuist in de modem en zie dat ik op de 7.9mbit zit. Vreemd, maar laten we hopen dat het vanaf nu daarop blijft. Dan is het probleem blijkbaar opgelost.
Toch te vroeg; snelheid is weer terug gevallen. Lijkt erop dat de lijn niet zo stabiel is oid.
Ik heb net KPN weer voor een 5 de keer aan de lijn gehad voor 10 cent per minuut.
Dit is mijn verhaal:
Ikheb bij KPN zeker al 5 jaar een abb lopen en was tot op heden erg tevreden
sinds een aantal maanden herstart mijn modem zich vanzelf dit gebeurde in eerste instantie niet zo vaak maar werd steeds erger en het gebeurde soms enkele malen per uur. Ik heb toen KPN gebeld en die vertelde mij dat mijn modem stuk zou zijn, dus een nieuw modem, deze aangesloten en tot mijn verdriet geen verbetering.
Weer gebeld, nadat ik er achter kwam dat mijn snelheid gehalveerd was via de webinterface van het modem. De beste man vertelde me toen dat dit gedaan was omdat er veel ruis op de lijn zit, oplossing een nieuwe splitter vertelde hij mij... en daarna zou de snelheid aan het eind van de week weer normaal zijn. Ik bedankte hem en wenste hem een fijne dag... toen werd het vrijdagmiddag 3 uur smiddags.. snelheid gechecked en maar geen verbetering. dus maar weer aan de telefoon, weer het hele verhaal vertellen in de eerste plaats verdedigde zij de lage snelheid door mij te vertellen dat deze snelheid binnen het contract valt en dus dat zei geen schuld hierin hadden. Maar kwamen uiteindelijk met een "oplossing" nieuwe kortere kabels moet gaan gebruiken, na deze zelf te moeten gaan kopen en aansluiten zal opnieuw een meting gedaan worden en bekeken worden of de snelheid weer terug gezet kan worden. Ik wordt hier echt moe van.
Ook heb ik op wat blogs gekeken en gezien dat ik niet de enige ben die hier opeens last van heeft.. zij verwijten het aan een nieuwe firmware die door kpn op het modem is geïnstalleerd.
Hopelijk komen we hier met zn allen uit en krijg ik en anderen weer internet op de juiste snelheid zonder problemen zoals het vroeger al was.
Paul
Dit is mijn verhaal:
Ikheb bij KPN zeker al 5 jaar een abb lopen en was tot op heden erg tevreden
sinds een aantal maanden herstart mijn modem zich vanzelf dit gebeurde in eerste instantie niet zo vaak maar werd steeds erger en het gebeurde soms enkele malen per uur. Ik heb toen KPN gebeld en die vertelde mij dat mijn modem stuk zou zijn, dus een nieuw modem, deze aangesloten en tot mijn verdriet geen verbetering.
Weer gebeld, nadat ik er achter kwam dat mijn snelheid gehalveerd was via de webinterface van het modem. De beste man vertelde me toen dat dit gedaan was omdat er veel ruis op de lijn zit, oplossing een nieuwe splitter vertelde hij mij... en daarna zou de snelheid aan het eind van de week weer normaal zijn. Ik bedankte hem en wenste hem een fijne dag... toen werd het vrijdagmiddag 3 uur smiddags.. snelheid gechecked en maar geen verbetering. dus maar weer aan de telefoon, weer het hele verhaal vertellen in de eerste plaats verdedigde zij de lage snelheid door mij te vertellen dat deze snelheid binnen het contract valt en dus dat zei geen schuld hierin hadden. Maar kwamen uiteindelijk met een "oplossing" nieuwe kortere kabels moet gaan gebruiken, na deze zelf te moeten gaan kopen en aansluiten zal opnieuw een meting gedaan worden en bekeken worden of de snelheid weer terug gezet kan worden. Ik wordt hier echt moe van.
Ook heb ik op wat blogs gekeken en gezien dat ik niet de enige ben die hier opeens last van heeft.. zij verwijten het aan een nieuwe firmware die door kpn op het modem is geïnstalleerd.
Hopelijk komen we hier met zn allen uit en krijg ik en anderen weer internet op de juiste snelheid zonder problemen zoals het vroeger al was.
Paul