Het zoveelste bericht dat KPN steelt.
Ik heb in september telefonisch ADSL van KPN aangevraagd met als voorwaarde dat ik dit kon omzetten vanuit mijn mobiel internet abonnement (dommel). Dit was geen enkel probleem. Een paar dagen later kreeg ik een brief thuis met de bevestiging. Maar helaas niks over het overzetten van de dommel naar de vaste internet verbinding. Ik heb toen direct KPN gebeld en die vertelde mij doodleuk dat dit niet mogelijk was. Ik heb toen direct het ADSL abonnement afgezegd (na meer dan een uur in de wacht gestaan te hebben). Maar een paar dagen later kreeg ik het pakketje van KPN met aansluitings apparatuur. Weer gebeld, weer lang gewacht etc etc. Na een paar weken werd er geld van mij rekening afgehaald. Dit heb ik uiteraard laten storneren en een blokkade op laten zetten. Weer KPN gebeld (zelfde verhaal). Nu een paar maanden verder krijg ik in een keer een brief van Intrum. Die gebeld. Maar die zeggen doodleuk dat ze doorgaan met de procedure en het doorsturen naar de deurwaarder.
Wat moet ik doen. Ik heb nooit een bevestiging gehad van KPN dat het abbonement was stil gezet. En zelf heb ik ook niets gestuurd omdat in de brief stond dat dit telefonisch moest. AUB Help. Wat kan ik doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN diefstal
Re: KPN diefstal
Als je zeker bent dat je het gelijk aan je kant hebt, doe dan het volgende:
Stuur naar het incassobureau een aangetekend schrijven. Verzoek om al het onderliggend bewijs voor wat betreft het afsluiten van het onderhavige abonnement!
Mogelijk is je gesprek op tape gezet. Vraag hierna en stel, in voorkomend geval, deze gehele geluidsopname te willen afluisteren. Mogelijk kan het geluidsbestandje je worden toegestuurd via internet.
Geef het incassobureau (door KPN gemachtigd) een redelijke tijd voor het schriftelijk beantwoorden van alle in jouw brief gestelde vragen.
Gebruik bij het stellen van die redelijke termijn (b.v. 3 weken) de dagtekening van je brief als startpunt.
Stel dat bij geen of onvoldoende schriftelijke, tijdige beantwoording van je brief je er van uitgaat dat het onderhavige abonnement onrechtmatig en/of op grond van onjuiste gegevens tot stand is gebracht.
Het bewijs dat het bedoelde abonnement correct is afgesloten ligt bij KPN, en niet bij jou!
In het burgerlijk recht geldt de regel: "Hij die eist, bewijst".
Je kunt gewoon in "luie stoel" wachten wat KPN aanlevert voor bewijs!
Doe vooral geen zaken telefonisch af!!!
Aangaan/opzeggen/maken van afspraken bij overeenkomsten (abonnementen) is veilig via een aangetekende brief!
Via TNT (track and trace) is de route/acceptatie van een aangetekende brief te volgen op internet.
Bewaar de kwitantie van TNT en kopieer het "track and trace-verslag" en bewaar dit als bewijs.
Een deurwaarder zal zich niet gauw wagen aan een klus, waarvan onduidelijk is hoe de bewijslast ligt!
In zo'n dergelijk geval kun je een klacht daarover indienen.
Overigens als het een rechtzaak wordt, zal deze zaak voor de kantonrechter worden afgehandeld, aangezien de vordering beneden de 5000 euro ligt.
Radar heeft op de site informatie!!!
In zo'n geval heb je geen advocaat nodig.
Je mag je zaak zelf bepleiten voor de kantonrechter.
Ik zou voor de rest maar rustig afwachten en bekijken waar het incassobureau (KPN) meekomt.
Overigens is een incassobureau geen overheidsorgaan.
Iedereen kan dit (vrije) beroep uitoefenen, dus laat je niet bang maken!
Ze vertegenwoordigen de KPN , v.w.b. het innen van de beoogde geldvordering. Meer niet!
Sterkte!
sterkearm
Stuur naar het incassobureau een aangetekend schrijven. Verzoek om al het onderliggend bewijs voor wat betreft het afsluiten van het onderhavige abonnement!
Mogelijk is je gesprek op tape gezet. Vraag hierna en stel, in voorkomend geval, deze gehele geluidsopname te willen afluisteren. Mogelijk kan het geluidsbestandje je worden toegestuurd via internet.
Geef het incassobureau (door KPN gemachtigd) een redelijke tijd voor het schriftelijk beantwoorden van alle in jouw brief gestelde vragen.
Gebruik bij het stellen van die redelijke termijn (b.v. 3 weken) de dagtekening van je brief als startpunt.
Stel dat bij geen of onvoldoende schriftelijke, tijdige beantwoording van je brief je er van uitgaat dat het onderhavige abonnement onrechtmatig en/of op grond van onjuiste gegevens tot stand is gebracht.
Het bewijs dat het bedoelde abonnement correct is afgesloten ligt bij KPN, en niet bij jou!
In het burgerlijk recht geldt de regel: "Hij die eist, bewijst".
Je kunt gewoon in "luie stoel" wachten wat KPN aanlevert voor bewijs!
Doe vooral geen zaken telefonisch af!!!
Aangaan/opzeggen/maken van afspraken bij overeenkomsten (abonnementen) is veilig via een aangetekende brief!
Via TNT (track and trace) is de route/acceptatie van een aangetekende brief te volgen op internet.
Bewaar de kwitantie van TNT en kopieer het "track and trace-verslag" en bewaar dit als bewijs.
Een deurwaarder zal zich niet gauw wagen aan een klus, waarvan onduidelijk is hoe de bewijslast ligt!
In zo'n dergelijk geval kun je een klacht daarover indienen.
Overigens als het een rechtzaak wordt, zal deze zaak voor de kantonrechter worden afgehandeld, aangezien de vordering beneden de 5000 euro ligt.
Radar heeft op de site informatie!!!
In zo'n geval heb je geen advocaat nodig.
Je mag je zaak zelf bepleiten voor de kantonrechter.
Ik zou voor de rest maar rustig afwachten en bekijken waar het incassobureau (KPN) meekomt.
Overigens is een incassobureau geen overheidsorgaan.
Iedereen kan dit (vrije) beroep uitoefenen, dus laat je niet bang maken!
Ze vertegenwoordigen de KPN , v.w.b. het innen van de beoogde geldvordering. Meer niet!
Sterkte!
sterkearm
-
Bob Schurkjens
Het kan allemaal een stuk eenvoudiger hoor. Jammer dat mensen niet even de tijd nemen om rustig het forum door te lezen op klachten over bijvoorbeeld KPN.
Je was er dan achtergekomen dat KPN bij de SGC is aangesloten. Daar kun je als consument een geschil aanspannen. De procedure is gratis wanneer je in het gelijk wordt gesteld. Dien wel eerst SCHRIFTELIJK een klacht in bij KPN, kan ook per e-mail als je maar een ontvangstbevestiging per e-mail van KPN terugkrijgt. Geef KPN 14 dagen de tijd om te reageren of niet te reageren. Daarna schriftelijke procedure SGC. Laat Intrum maar blaten en intimideren. En laat ze maar een deurwaarder sturen. Ze hebben geen poot om op te staan.
KPN: http://www.kpn.com/klantenservice/klant ... cht.htm#[0]
SGC: www.sgc.nl
Je was er dan achtergekomen dat KPN bij de SGC is aangesloten. Daar kun je als consument een geschil aanspannen. De procedure is gratis wanneer je in het gelijk wordt gesteld. Dien wel eerst SCHRIFTELIJK een klacht in bij KPN, kan ook per e-mail als je maar een ontvangstbevestiging per e-mail van KPN terugkrijgt. Geef KPN 14 dagen de tijd om te reageren of niet te reageren. Daarna schriftelijke procedure SGC. Laat Intrum maar blaten en intimideren. En laat ze maar een deurwaarder sturen. Ze hebben geen poot om op te staan.
KPN: http://www.kpn.com/klantenservice/klant ... cht.htm#[0]
SGC: www.sgc.nl
Vreemd dat op deze wijze nu gereageerd wordt. Een KPN-er soms?.
Laat KPN eerst maar eens het incassobureau uit de lijn halen, zodat de klant het geschil in redelijkheid kan oplossen, zonder dreiging van een incassobureau!
Het inzetten van een incassobureau is pas redelijk als uiteindelijk de Geschillencommissie, c.q. rechter heeft gesproken!
Overigens is KPN (uiteindelijk!!!) niet kinderachtig met de coulanceregeling zoals in het verleden, dezerzijds, is gebleken.
Wel was daarvoor een uitgebreide correspondentie, via diverse KPN-instanties, vereist!
Met vriendelijke groet,
sterkearm

Laat KPN eerst maar eens het incassobureau uit de lijn halen, zodat de klant het geschil in redelijkheid kan oplossen, zonder dreiging van een incassobureau!
Het inzetten van een incassobureau is pas redelijk als uiteindelijk de Geschillencommissie, c.q. rechter heeft gesproken!
Overigens is KPN (uiteindelijk!!!) niet kinderachtig met de coulanceregeling zoals in het verleden, dezerzijds, is gebleken.
Wel was daarvoor een uitgebreide correspondentie, via diverse KPN-instanties, vereist!
Met vriendelijke groet,
sterkearm
-
Bob Schurkjens
. Wie is hier vreemd?Vreemd dat op deze wijze nu gereageerd wordt. Een KPN-er soms?.
Ik ben geen KPN'er maar een consument die het al eens aan de stok heeft gehad met KPN. Pas NAdat ik de SGC inschakelde werden de problemen opgelost door KPN bestaande uit een schikking + schadevergoeding omdat KPN wist dat ze bij doorgang van het geschil nat zouden gaan. Zo werkt KPN: ze zijn alleen op je geld uit. Wil je je recht halen dan zul je je daar zelf voor moeten inspannen. Verder zal KPN alleen maar tegenwerken.
Naar de kantonrechter gaan is dan een dure, moeizame en daardoor dwaze omweg. Geschillencommissies zijn er om het juridische traject te vermijden. Je helpt niemand op dit forum door ze te adviseren naar de kantonrechter te gaan als er betere oplossingen zijn.
Al sinds april 2008 liggen we in de clinch met KPN. We zijn toen overgestapt naar een veel goedkopere internetverbinding in de primafoonwinkel en hebben toen gelijk een abonnement genomen op interactieve tv. DIt hadden we nooit moeten doen. We hebben een jaar lang de internetverb. van 79,95 in de maand betaald, terwijl we op de orderbevestiging konden laten zien dat dit 42,95 hoorde te zijn. Ook was de aansluiting voor interactieve tv in de aanbieding van 149,00 voor 49,00. De eerst volgende rek. was alles dubbel in rek. gebracht en daarbij was er maar 50 euro korting gegeven. Nou, om een heel lang verhaal kort te maken.. we hebben voor heel veel geld op en neer gereden en heen en weer gebeld. Veel beloftes gehoord en heel veel onbeschofte medewerkers gesproken, idd ook ik heb er aardig wat aan de tel. gehad die maarzo de hoorn op de haak gooide. Heel veel stress en hartkloppingen verder heb ik na een brief van KPN, waarin stond dat als ik de rek. niet zou betalen de overeenkomst beëindigd zou worden, dit maar laten gebeuren, ik had er helemaal genoeg van. Inmiddels schrijven ze nog steeds geld af en hebben ze niet in de gaten wat ze mensen aandoen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en ben dan ook behoorlijk wanhopig. Ik merk ook aan mezelf dat ik er geen logisch verhaal meer van kan maken, zoveel is er gebeurd!
Beste Bob Schurkjens,
Ik heb de angstige KPN-klant niet geadviseerd om naar de kantonrechter te gaan!
Lees mijn advies nog eens door.
O.a.: "Hij/zij die eist, bewijst!". Vervolgens: "Het in de luie stoel gaan zitten en afwachten wat de KPN aandraagt als "onderliggend" bewijs!"
Met andere woorden: "Zelf geen stappen ondernemen in de richting van de civiele rechter".
Overigens ben ik content met uw mededeling dat u geen KPN-er bent!
Inmiddels heeft zich nog een ontevreden KPN-klant op dit forum gemeld. Ik wacht vol verwachting uw advies aan deze klant af en zal zonodig dat naar eer en geweten aanvullen, zulks in belang van deze angstige, c.q. onwetende, danwel ontevreden KPN-klant!
Met vriendelijke groet,
sterkearm

Ik heb de angstige KPN-klant niet geadviseerd om naar de kantonrechter te gaan!
Lees mijn advies nog eens door.
O.a.: "Hij/zij die eist, bewijst!". Vervolgens: "Het in de luie stoel gaan zitten en afwachten wat de KPN aandraagt als "onderliggend" bewijs!"
Met andere woorden: "Zelf geen stappen ondernemen in de richting van de civiele rechter".
Overigens ben ik content met uw mededeling dat u geen KPN-er bent!
Inmiddels heeft zich nog een ontevreden KPN-klant op dit forum gemeld. Ik wacht vol verwachting uw advies aan deze klant af en zal zonodig dat naar eer en geweten aanvullen, zulks in belang van deze angstige, c.q. onwetende, danwel ontevreden KPN-klant!
Met vriendelijke groet,
sterkearm