LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Galsvezel monteur - IS/RA punt verwijderd

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Poohbeerrr

KPN Galsvezel monteur - IS/RA punt verwijderd

Ongelezen bericht door Poohbeerrr »

Beste TROS/Radar,

"Oh, uw vriendin is zwanger. Maar dit let haar toch niet om even in de kruipruimte te kijken?"

Dit is een letterlijke zin uitgesproken door een KPN Klantenservice (?) medewerker toen ik belde over onderstaand probleem.

Aangezien ik op geen enkele mogelijke manier medewerking kan krijgen van KPN heb ik besloten om als laatste redmiddel mijn verhaal uit de doeken te doen op jullie site.

1,5 a 2 jaar geleden heb ik een glasvezel-abonnement afgesloten bij KPN. 2 KPN monteurs zijn toen bij mij in huis geweest om de glasvezel-connectie tot stand te brengen. Men is toen ruim een uur bezig geweest waarbij zij ook in de kruipruimte zijn geweest.

Onlangs ben ik overgestapt naar KPN Digitenne + Internet aangezien KPN Galsvezel niet voldeed aan mijn verwachtingen. Tot zover niks aan de hand.

Bij het installeren van het internet kwam ik er achter dat de KPN-galsvezel monteurs mijn IS/RA punt hadden verwijderd. Dit is illegaal en mag niet zonder toestemming van de eigenaar van het huis. Gevolg: Wel een internet-abonnement, geen internet.

Ik heb uiteraard KPN opgebeld met de vraag of zij een monteur konden sturen om het IS/RA punt te herstellen. Als antwoord kreeg ik te horen dat KPN niet verantwoordelijk is aangezien zij gebruik maken van onder-aannemers. Ik diende mijn verzoek in te dienen bij deze onder-aannemer.

Uiteraard weigerde ik dit. Ik heb niks te maken met onder-aannemers, ik was klant van KPN en had met KPN een contract.

Na nog eens tientallen telefoontjes ben ik nog geen steek verder. Laatste advies van KPN Galsvezel: Neem contact op met KPN ADSL en verzoek om een installatie-monteur, kosten EUR 35,-. Als de KPN-installatie monteur constateerd dat er geen IS/RA punt is kan hij de vraag verder uitzetten binnen de organisatie.....

Ik heb wederom aangegeven dat KPN verantwoordelijk is voor de ILLEGALE verwijdering van het IS/RA punt en zij dus verantwoordelijk zijn voor het herstellen hiervan. Bovendien wil ik gewoon KLANT blijven van KPN maar wordt dit onmogelijk gemaakt doordat ik geen internet kan ontvangen.

Uiteindelijk heb ik het opgegeven en KPN verzocht mijn internet-abonnement te beeindigen. Dit kon echter niet volgens de KPN-medewerker aangezien ik niet binnen de 7 dagen bedenktijd had gereageerd. Echter, ik kwam pas achter het probleem bij ontvangst van de internet-box, toen pas kwam het verwijderde IS/RA punt aan het licht!

Ik wil nu niks meer te maken hebben met KPN maar zij weigeren nu het internet-abonnement op te zeggen.

Heeft iemand suggesties hoe nu verder te handelen? Ik ben ten einde raad en kan het niet aan om weer een onbeschofte KPN-klantenservice (?) medewerker te spreken.

Bi voorbaat dank voor jullie reactie.

Steve

just*me

Re: KPN Galsvezel monteur - IS/RA punt verwijderd

Ongelezen bericht door just*me »

Schrijf KPN een brief (liefst aangetekend), waarbij je ze uitlegt wat er is gebeurd en ze in gebreke stelt omdat het verwijderen van het isra punt hun verantwoordelijkheid is.
Verder geef je ze een redelijk termijn dit op te lossen (14 dagen bijvoorbeeld).

Verder kun je misschien schrijven dat indien zij niet reageren, of geen oplossing kunnen binden, je per direct het contract ontbindt, omdat KPN niet aan zijn leveringsverplichting voldoet en je volgende incasso's zult laten laten terugboeken.

Mijn ervaring met providers (niet KPN maar een andere grote) is dat bellen met de klantenservice weinig nut heeft. Die mensen zijn vaak wel erg vriendelijk maar kunnen je eigenlijk niet verder helpen als je een echt probleem hebt....

crazyme

Re: KPN Galsvezel monteur - IS/RA punt verwijderd

Ongelezen bericht door crazyme »

Poohbeerrr schreef: "Oh, uw vriendin is zwanger. Maar dit let haar toch niet om even in de kruipruimte te kijken?"

Dit is een letterlijke zin uitgesproken door een KPN Klantenservice (?) medewerker toen ik belde over onderstaand probleem.
En dat is volgens jou veelzeggend ?

Misschien veelzeggend over jouw manier om het probleem aan te pakken en de bak ellende die je vervolgens over je heenkrijgt.

Gesloten