LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Glasvezel complete chaos

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ekantnl

KPN Glasvezel complete chaos

Ongelezen bericht door ekantnl »

Sinds januari 2012 KPN Glasvezel in huis. Zilver pakket, dus gratis Spotify Premium erbij. Alle NLse zenders in HD. Erg mooi, toch?

Fout!

Tot nu toe, drie maanden later, 8 keer bellen met de helpdesk, ondanks vele toezeggingen, beloftes etc nog steeds geen Spotify Premium inloggegevens ontvangen. De helpdesk vertelt sprookjes. Keer op keer wordt beloofd dat we binnen 10 dagen de inloggegevens zouden ontvangen. Tot nu toe niets. Maar er wel voor betalen natuurlijk.

Als klap op de vuurpijl werkt de Interactieve TV ook niet meer. De eerste 2 maanden niets aan het handje. Perfect beeld. Daarna af en toe een foutcode, simpel te verhelpen door de draadloze verbindingssetjes + moden te herstarten. Sinds 4 dagen werkt echter helemaal niets meer. Foutcode op foutcode, herstarten werkt niet meer, niks noppes nada.

De helpdesk vanavond maar weer eens gebeld. Instructie gehad hoe eea op te lossen. Werkte natuurlijk niet. Redelijk wanhopig geworden vwb de oplossing. Er zit niets anders op dan de boel bedraad aan te sluiten.

Echt zwaar teleur gesteld in KPN. Het is een waardeloze bende wat we in huis gehaald hebben.

1 ding werkt natuurlijk wel perfect: de automatische incasso.

KPN: Dikke faal!

BvdMast

Re: KPN Glasvezel complete chaos

Ongelezen bericht door BvdMast »

Bij mij precies het zelfde...

Sinds 2011 heb ik een glasvezel alles in een pakket. In het begin ging het goed, maar de laatste maanden is het schering en inslag! Interactieve TV modem begon kuren te vertonen. Eerst werd deze trager, later liep hij vast en toen deed hij niets meer. Nieuw apparaat gehad, bedraad aangesloten en tot nu toe redelijk storingsvrij...
Toen begonnen de problemen met spotify. Januari de eerste meldingen gemaakt. Een aantal keren van het kasje naar de muur gestuurd: 'Binnen 10 werkdagen is het geregeld / heeft u de codes'. Twee weken later nog maar eens proberen... Na een paar keer geprobeerd te hebben werd eindelijk de 2de lijn ingeschakeld. Er bleek een instelling in mijn account niet te kloppen, maar was verholpen en ik zou voor eind van volgende week spotify premium kunnen gebruiken. Twee weken later toch maar weer eens gebeld. Weer iets fout gegaan. Opnieuw werden de codes aangevraagd en weer zou het een paar dagen duren. Een week later waren ze er nog mee bezig... Nog een week later waren ze er nog mee bezig. Ik kon de volgende dag terugbellen om iemand van de 2de lijn aan de lijn te krijgen. Hij/zij zou mij gaan vertellen wat er nu gaande was. De volgende dag gebeld, mag ik niet doorverbonden worden... Ze kunnen niet een nieuwe melding maken, want er staat al 1 melding in... MAAR, hij zou er op letten. Ik zou die dag nog gebeld worden. Dat was woensdag, het is nu zaterdag en ik heb nog niets gehoord.

Voor KPN is Spotify Premium leuk om klanten te trekken, maar bestaande klanten met problemen hebben geen prioriteit. Die zijn toch al 'lid' en betalen toch wel...

KPN: Dikke faal is wat mij betreft een gigantische understatement!!!

jarnow

Ongelezen bericht door jarnow »

Op dit bericht wil ik toch even reageren, enkele weken terug een KPN Glasvezel abonnement verlengt. Hierbij kreeg ik als klant sinds 2009 eenmalig meer dan honderd euro korting op mijn nieuwe pakket en alle tv-ontvangers (6 stuks) en de modem werden vervangen voor de meest recente versies. Daarbij gingen mijn maandlasten ook nog omlaag. Mocht je erg veel met de klantenservice bellen vraag dan naar het gratis 0800 nummer.

HYKR2012

Ongelezen bericht door HYKR2012 »

Op 19-07-2012 heb ik het contract voor de levering van bovengenoemde diensten van de KPN ontvangen. Voor de installatie van de aansluiting heb ik de keuze gemaakt om deze door een monteur van de KPN uit te laten voeren.
De installatieafspraak was op maandag 3 september 2012. Op dezelfde dag is ook de aansluiting van mijn oude provider uit bedrijf gegaan.
Op de afgesproken datum kwam de monteur netjes op tijd. Na een blik in de meterkast vertelde hij mij direct dat hij de aansluiting niet kon realiseren omdat er “Geen signaal” op de aansluitkast staat. Hij vertelde dat de aansluiting waarschijnlijk in de centrale nog niet geactiveerd was. Ook vertelde hij mij dat hij de activatie in de centrale niet uit mag voeren. Dit zou door het bedrijf Reggefiber gedaan moeten worden. Hij heeft dit gelijk aan KPN gemeld. KPNheeft gelijk een bericht naar Reggefiber gestuurd om de aansluiting te activeren. De doorlooptijd was 5 werkdagen verzekerde de monteur mij. Zodra de activatie uitgevoerd was werd en nieuwe afsprak gemaakt.
U kunt zich mijn verbazing voorstellen. Er zaten ruim 6 weken tussen het afsluiten van het contract en de installatieafspraak en dan op de dag elf erachter komen dat het niet kan omdat de aansluiting niet actief is. Voor mij betekende het ½ dag verlof voor niets opgenomen en geen internet, tv en telefoon.
De 2e afspraak werd voor 10 september tussen 18.00 en 20.00 uur gemaakt. Om op tijd aanwezig te zijn, ik werk in Rotterdam, ben ik vroeg van mijn werk vertrokken. Om 1945 uur was echter nog niemand aanwezig. Dus ging ik maar bellen. De medewerker van KPN vertelde mij dat de afspraak niet doorging omdat de aansluiting door Reggefiber nog niet geactiveerd was en dat ik daarover gebeld was. Dat was ik dus niet en dat kan ook niet omdat mijn telefoon niet werkt. De medewerker vertelde mij dat Reggefiber weer een bericht ontvangen had voor de activatie en dat wij daar dan maar op moeten wachten. Op mijn verzoek om Reggefiber te bellen en te vragen wanneer de werkzaamheden uitgevoerd zouden worden kon hij niet ingaan.
Voor donderdag 20 september tussen 0800 en 1000 werd weer een afspraak gemaakt. Monteur komt en wat denkt u! De aansluiting was nog niet actief!!! Maar geen nood, wij sturen weer een mail naar Reggefiber en wachten dan maar af. Weer en ½ dag verlof weg en nog geen diensten van KPN. Ook nu kon de medewerker mij weer niet melden wanneer ik nu wel geholpen wordt.
U begrijpt dat ik geen enkel vertrouwen meer heb in het verdere verloop van de aanpak van dit probleem. Ik kan niet begrijpen dat het niet mogelijk is om mij te melden wanneer het probleem met mijn aansluiting opgelost is. De medewerkers van KPN staan mij vriendelijk te woord maar kunnen totaal niets voor mij doen. KPN wijst naar Reggefiber en Reggefiber wijst naar KPN. Ik ben zelf bij Reggefiber in Amersfoort geweest om te kijken of zij mij kunnen helpen. Daar wordt mij verteld dat de aansturing toch echt van de KPN moet komen “Dit is drie keer gedaan!!!!”. De doorlooptijd voor het uitvoeren van een opdracht van KPN was trouwen geen 5 werkdagen maar 20werkdagen!!! Buiten dat ben ik met de KPN een contract aangegaan en niet met Reggefiber.
Inmiddels zit ik bijna 4 weken zonder aansluiting. Met studerende kinderen op het HBO in het laatste jaar is het zonder internet niet te doen. Zij gaan nu naar de buren of zitten langer op school om toch maar hun studie te kunnen volgen!!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Inmiddels zit ik bijna 4 weken zonder aansluiting.
Dan mag je ontbinden, stuur ze een aangetekende brief dat je bij deze afziet van diensten bij KPN, wegens niet nakomen van levering.

zwabbertje

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Helaas, ook ik heb slechte ervaringen. In juni bestelling geplaatst voor een all-in 1 pakket glasvezel.
Eerste afspraak, vijf weken later, monteur kwam modem ophangen. Constateerde vervolgens dat er geen signaal was en kon dus niet verder. Een week later zou dit opgelost moeten zijn en zouden ze weer komen. De dag voor de afspraak heb ik gebeld dat er nog steeds geen signaal was en dat het wellicht niet handig was om een monteur te sturen. Antwoord van KPN was: dat moet de monteur dan maar zelf constateren (alsof ik achterlijk ben). Enfin, monteur komt en constateert...je raadt het al: geen signaal dus verder niks doen. Weer twee weken later, inmiddels was Reggefiber geweest en had ik inderdaad signaal, de derde monteur (die een half uur te laat arriveerde). TV aangesloten, lap top, computer etc. En dan nog de telefoon omzetten (nummerbehoud). Maar de monteur had geen activeringscode. Hij heeft hier zeker anderhalf uur lang zitten bellen met KPN. Uiteindelijk was het antwoord: de huidige provider weigert om het nummer te porteren. Onzin natuurlijk, het is wettelijk geregeld dat zij moeten meewerken.
Ik dus mijn huidige provider gebeld. Die heeft e.e.a. nagekeken en kwam met de mededeling dat ze nooit een porteringsverzoek hebben ontvangen voor mijn hoofdnummer (wel voor mijn tweede nummer, dat kon gewoon geactiveerd worden).
Monteur nummer 3 onverrichterzake weg. KPN heeft de hele order verwijderd en opnieuw ingebracht. Met wederom dezelfde fouten waar je dan weer achterheen moet bellen.
Vandaag zou monteur nummer 4 komen, weer een halve dag thuis gewacht. Nu kwam er gewoon niemand opdagen (en nee, ik heb mijn oude provider nog niet opgezegd, heb nog gewoon telefoon maar een belletje kon er blijkbaar niet af.
Ik heb ze nu aansprakelijk gesteld voor mijn 4x2 uur nutteloos thuis wachten en ze de volgende brief gestuurd:
---
N.a.v. uw e-mailbevestiging van 6 september en uw brief van 20 september 2012 heb ik gistermiddag voor de vierde keer voor niets thuis zitten wachten om aangesloten te worden op KPN Glasvezel. Ik stuurde u hierover al een e-mail maar blijkbaar kan KPN alleen e-mail verzenden en niet ontvangen. Een kopie van het gisteren aan u verzonden bericht treft u bijgaand aan.

Overigens blijft u mij in uw berichtgeving hardnekkig met “heer” aanspreken, ondanks meerdere telefonisch gedane mededelingen dat ik als meisje ben geboren en geen geslachtsoperaties heb ondergaan.

Mocht u nog prijs stellen op mij als klant dan kunt u dit kenbaar maken door aan het in bijgaand e-mailbericht gedane verzoek tot compensatie tegemoet te komen. Indien u hier geen prijs op stelt wijs ik u er volledigheidshalve op dat ik de door mij op 19 juni 2012 geplaatste bestelling wegens wanprestatie uwerzijds als geannuleerd beschouw.
Indien u van mening zou zijn dat tussen u en mij een overeenkomst zou zijn gesloten dan beschouw ik deze hierbij als ontbonden op grond van artikel 6:265 BW.
---

Ik ben er helemaal klaar mee en laat alles gewoon bij het oude als zij mijn schade niet compenseren.
Inmiddels heb ik ook twee installatiepakketten van ze ontvangen, iemand nog belangstelling?

Gesloten