| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Internet storing met als gevolg uitval pinautomaat
-
Elisabeth@Veldkamp
KPN Internet storing met als gevolg uitval pinautomaat
Ik heb een winkel waar veel gepint wordt. Nu is er een storing met mijn internet bij KPN, het ligt niet aan de modum maar elders. Nu wacht ik al sinds gistermiddag maar KPN laat enorm op zich wachten en ik zit al die tijd zonder het gebruik van mijn pin. Er zijn klanten weg gegaan, geen contant op zak die 'een andere keer wel terug komen'. Ik baal zo maar ik kan als kleine zelfstandige die grote reus van een KPN niet bewegen om hier spoed achter te zetten. Wie heeft hier op gelijksoortige wijze ook ervaring mee en wellicht heeft iemand advies hoe hier een serieuze klacht van te maken. Ik ben trouwens al 3 weken met KPN bezig want ik had al eerder problemen. Ik zit nu met de problemen en KPN laat niets van zich horen en ik moet keer op keer contact opnemen.
Re: KPN Internet storing met als gevolg uitval pinautomaat
Wat is er in je contract met KPN opgenomen over de bereikbaarheid en onbereikbaarheid?
Hiertegen dien je jezelf te wapenen, met een mobiel pin apparaat. Kan KPN dat niet tijdelijk bieden als storing langer duurt?
-
Elisabeth@Veldkamp
Geen idee, ik heb een zakelijk pakket. Maar als er een storing is dan moeten ze die toch zsm oplossen?
Wifi werkt ook niet, daar ben ik al 3 weken mee bezig.
Wifi werkt ook niet, daar ben ik al 3 weken mee bezig.
In je voorwaarden zal zijn opgenomen hoe snel een storing moet worden opgelost. Voor een normale verbinding is daar natuurlijk minder haast bij geboden dan als je er ook je PIN betalingsverkeer over moet doen. In dat geval had je beter je contract daarop kunnen herzien of voor een backup verbinding kunnen zorgen.
Voor "business critical" zaken moet je voor een redundante oplossing zorgen.
Daar zal je een servicecontract met de leverancier voor moeten afsluiten.16again schreef:Hiertegen dien je jezelf te wapenen, met een mobiel pin apparaat. Kan KPN dat niet tijdelijk bieden als storing langer duurt?
-
sylvesterb
Je hebt KPN zakelijk en KPN zakelijk. Variant 1 is de meest afgenomen, dit is puur een verbinding met dezelfde voorwaarden als consumenten) en heeft ook dezelfde prijsstelling.
En je hebt zakelijke lijnen met garantie afspraken. Hierin staat bijvoorbeeld vastgesteld dat KPN de verbinding binnen 5 uur dient te herstellen, wanneer ze dit niet doen krijg je veelal je abonnementsgeld terug. Deze lijnen zijn erg prijzig per maand, maar bieden wel een zekere mate van beschikbaarheid.
Op de reguliere zakelijke verbindingen heeft KPN (en dit is bij XS4ALL, Ziggo e.d. hetzelfde) een "Best Effort" ondersteuning. Concreet betekend dit dat ze hun best doen om het zo snel mogelijk te herstellen, maar hierop heb je geen enkele garantie.
XS4ALL biedt voor zakelijke gebruikers bijvoorbeeld "Service Plus' (iets van EUR 10,00 per maand). Is je modem stuk dan wordt hij binnen 4 uur vervangen door een monteur (zelfs in de avonduren) en bij uitval kun je gebruik maken van een UMTS verbinding. KPN biedt dit niet.
Als ondernemer ben je zelf verantwoordelijk voor het hebben van een backup faciliteit. Dit kan een mobiel data abonnement zijn (is uiteraard niet slim om dezelfde provider te nemen) of een 2de internet verbinding (via een andere techniek bijvoorbeeld kabel internet).
Pin verkeer heeft niet echt snelheid nodig. Een 2de pin automaat via GPRS is ook een optie maar is met aanschaf erg prijzig en je zit dan ook vast aan een extra abonnement.
En je hebt zakelijke lijnen met garantie afspraken. Hierin staat bijvoorbeeld vastgesteld dat KPN de verbinding binnen 5 uur dient te herstellen, wanneer ze dit niet doen krijg je veelal je abonnementsgeld terug. Deze lijnen zijn erg prijzig per maand, maar bieden wel een zekere mate van beschikbaarheid.
Op de reguliere zakelijke verbindingen heeft KPN (en dit is bij XS4ALL, Ziggo e.d. hetzelfde) een "Best Effort" ondersteuning. Concreet betekend dit dat ze hun best doen om het zo snel mogelijk te herstellen, maar hierop heb je geen enkele garantie.
XS4ALL biedt voor zakelijke gebruikers bijvoorbeeld "Service Plus' (iets van EUR 10,00 per maand). Is je modem stuk dan wordt hij binnen 4 uur vervangen door een monteur (zelfs in de avonduren) en bij uitval kun je gebruik maken van een UMTS verbinding. KPN biedt dit niet.
Als ondernemer ben je zelf verantwoordelijk voor het hebben van een backup faciliteit. Dit kan een mobiel data abonnement zijn (is uiteraard niet slim om dezelfde provider te nemen) of een 2de internet verbinding (via een andere techniek bijvoorbeeld kabel internet).
Pin verkeer heeft niet echt snelheid nodig. Een 2de pin automaat via GPRS is ook een optie maar is met aanschaf erg prijzig en je zit dan ook vast aan een extra abonnement.