Enkele jaren geleden werd mijn Tiscali-account door KPN omgezet in een Planet-account. Dat gebruik ik nog steeds. Bij de verhuizing is mijn Tiscali-emailadres echter niet opgeheven. Aanvankelijk zag ik dit als handige service voor mensen die per ongeluk nog mijn oude adres gebruikten maar nu na minstens vijf jaar is mijn huidige Planet-adres voldoende bekend. De enige mail die nu via mijn Tiscali-adres binnenkomt op mijn Planet-adres, is spam.
In oktober 2009 ontving ik een bericht van een leverancier aan een naamgenoot met een Telfort-account. Ik ontving zomaar een email met betaalgegevens die niet voor mij bestemd waren. Omdat ik dacht dat dit misschien te maken had met mijn oude Tscali-account heb KPN via de website verzocht mijn oude Tiscali-adres op te heffen. Omdat KPN de privacy van één van zijn (Telfort-)klanten had geschonden verwachtte ik een snelle actie van KPN.
In maart 2010, dus na vijf maanden, reageert KPN met de mededeling dat mijn Tiscali-adres niet is aangetroffen. Maar een test-mailtje aan mijn Tiscali-adres komt nog steeds "gewoon" binnen in mij Planet-inbox. Nadat ik het probleem aan de redactie van TROS Radar hebt voorgelegd met een cc aan KPN krijg ik twee reacties: Mijn klacht wordt doorgegeven aan een andere afdeling en ik ontvang mijn tweede klachtnummer, Wow! Tevens ik krijg het advies om contact op te nemen met Telfort.
Ik was klant van Tiscali en werd (niet op mijn verzoek) klant van Planet en dus KPN. Ik ben nooit klant geweest van Telfort en wil dat KPN zijn overlast beëindigt en geef KPN op 23 maart 2010 tien werkdagen de tijd. Sindsdien krijg ik bijna dagelijks een mail van KPN dat ik een betaalnummer van Telfort moet bellen om hun probleem op te lossen.
Ik vind KPN (eigenaar/rechtopvolger van Tiscali, Planet en ook Telfort) onzorvuldig omgaat met privégegevens van zijn klanten en onwillig om hun fouten zelf te herstellen.
Iemand suggesties?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN is onzorgvuldig en onwillig
-
Re: KPN is onzorgvuldig en onwillig
Waarschijnlijk is dit ook een spam mail geweest meteen verwijderen en niet aanklikken of beantwoorden want dan gaat de spam kraan nog meer open.Vooral jouw opmerking aan een naam genoot zegt eigenlijk al genoegDe enige mail die nu via mijn Tiscali-adres binnenkomt op mijn Planet-adres, is spam.
In oktober 2009 ontving ik een bericht van een leverancier aan een naamgenoot met een Telfort-account. Ik ontving zomaar een email met betaalgegevens die niet voor mij bestemd waren. Omdat ik dacht dat dit misschien te maken had met mijn oude Tscali-account heb KPN via de website verzocht mijn oude Tiscali-adres op te heffen. Omdat KPN de privacy van één van zijn (Telfort-)klanten had geschonden verwachtte ik een snelle actie van KPN.
Dit soort mails worden dagelijks verzonden en gaat helemaal buiten KPN/Ziggo/UPC etc om. Als je computer goed beveiligd is gooit hij dit soort mailtjes al bij voorbaat in de spam map. Je hebt je e-mail adres zoals velen in het verleden overal achtergelaten of is via een listig programa welke je onbewust hebt binnengehaald verstuurd naar de spammer en die maakt er nu veelvuldig gebruik van. Dit fenomeen overkomt echt iedereen, ook grote bedrijven hebben er last van. Vorig jaar kreeg ik veel mails over bestelde vliegtickets via creditkaart
was ik niet alleen maar gezien de geopende topics op Radar en Kassa vele anderen, weggooien en nooit op reageren maakt het alleen maar erger.
gr Henk
-
"Ik was klant van Tiscali en werd (niet op mijn verzoek) klant van Planet en dus KPN"
Dat kan niet kloppen. Alle Tiscali abonnees zijn destijds over gegaan naar Telfort.
Zie http://www.tiscali.nl
Verder verbaas ik me altijd over de gigantische problemen die mensen ondervinden met het "gratis" e-mailadres dat ze bij hun ADSL-abonnement gebruiken. Deze e-mailadressen moet je nooit in gebruik nemen. De reden hiervoor is dat deze e-mailadressen door de provider worden gebruikt om klanten te "gijzelen" en zo de overstap naar een nieuwe provider te voorkomen. Immers wordt je Planet/KPN e-mailadres beëindigd zodra je je abonnement beëindigt.
Je moet daarom altijd een alternatief e-mailadres gebruiken, zoals bijvoorbeeld gratis Google mail (Gmail).
http://mail.google.com
Dat kan niet kloppen. Alle Tiscali abonnees zijn destijds over gegaan naar Telfort.
Zie http://www.tiscali.nl
Verder verbaas ik me altijd over de gigantische problemen die mensen ondervinden met het "gratis" e-mailadres dat ze bij hun ADSL-abonnement gebruiken. Deze e-mailadressen moet je nooit in gebruik nemen. De reden hiervoor is dat deze e-mailadressen door de provider worden gebruikt om klanten te "gijzelen" en zo de overstap naar een nieuwe provider te voorkomen. Immers wordt je Planet/KPN e-mailadres beëindigd zodra je je abonnement beëindigt.
Je moet daarom altijd een alternatief e-mailadres gebruiken, zoals bijvoorbeeld gratis Google mail (Gmail).
http://mail.google.com
snap het probleem hierin niet echt. Een bedrijf stuurt mailtjes naar een naamgenoot van TS, maar vult in plaats van @telfort.nl @tiscali.nl in.
Wat is hierin de fout van KPN, en waarin gaat KPN niet goed om met de privacygegevens?
Als dit al een officieel mailtje is van een bedrijf en geen spam is kpn hierin niet fout geweest, maar of degene voor wie het bericht bedoeld, of het bedrijf dat het bericht stuurt.
Wat is hierin de fout van KPN, en waarin gaat KPN niet goed om met de privacygegevens?
Als dit al een officieel mailtje is van een bedrijf en geen spam is kpn hierin niet fout geweest, maar of degene voor wie het bericht bedoeld, of het bedrijf dat het bericht stuurt.
-
@Bob Schurkjens
Mijn Tiscali-account is overgegaan naar het Planet-account dat ik nog steeds gebruik.
Mijn Tiscali-account is overgegaan naar het Planet-account dat ik nog steeds gebruik.
Planet heeft niets met Tiscaly te maken als je het hebt over email adressen. Tiscaly is Telfort. Telfort beheert Tiscaly email accounts.
Telfort bellen dus, het kan zijn dat de Tiscaly een forwarding staat naar een planet emailadres.
Telfort bellen dus, het kan zijn dat de Tiscaly een forwarding staat naar een planet emailadres.