LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN met angst en beven
Re: KPN met angst en beven
Het wordt nog leuker, ja serieus.
Nadat we maandag een nietwetende mevrouw aan de foon hadden, wij zeiden al, die heeft nog niet helemaal door hoe het werkt, maar affijn.
Zij constateerde dat het modem kapot was, en zou zorgen dat we dinsdag een nieuw modem hadden.
Dat is idd gebeurd, maar ook dit werkte natuurlijk niet.
Dinsdag werd ons beloofd dat er een monteur zou komen, die zou bellen voor een afspraak wat dus niet is gebeurd, degene die de zaak onder zijn hoede heeft, zou me bellen, maar die moet nog steeds bellen.
Woensdag zelf zo'n beetje de hele middag met kpn gebeld, ik heb ze allemaal gehad, welwillende telefoonisten, maar die worden behoorlijk kriegel want ik begrijp wel, ze kunnen daar weinig doen en wat ze zouden kunnen doen dat mogen ze niet doen.
Ze zien het signaal van online binnenkomen, maar het signaal van kpn wordt onderbroken, dus ligt het tussen binnenkomst van het signaal en tussen het modem.
Dat klinkt aannemelijk, maar ik blijf het vreemd vinden dat online dan wel binnenkomt op dezelfde draden.
Nog vreemder dat we in 2006 kpn hebben gehad voor telefoon en internet en dit allemaal normaal en fatsoenlijk werkend liep.
Nadat ik ze ook 100x heb uitgelegt dat we te maken hebben met 2 huizen en 1 aansluiting (2 huizen zijn verbouwd tot 1 huis, voor elke aansluiting die we hebben is natuurlijk ook van 2 1 gemaakt, zoals gasmeter, stoppenkast, meters enz. zo ook dus telefoon)
Volgens hun is dat niet waar en heb ik 2 aansluitingen van telefoon, dan zeg ik als ik logisch nadenk, dan hebben jullie de verkeerde aangesloten en moeten jullie het andere knopje omzetten, probleem opgelost.
Dat blijkt niet te kunnen zonder dat we "verhuizen", dat duurt natuurlijk een aantal weken.
Affijn het bellen van woensdag heeft kennelijk toch nut gehad, want er zal donderdagochtend om 8 uur een monteur buiten bij de centrale kast komen die de draden gaat verleggen.
Ik zeg nog, dan heb ik dus helemaal niks meer, je moet niet in die meterkast met draden lopen klooien, het loopt nu toch ook?
Een monteur voor binnen is iets anders als een monteur voor buiten, dat kan niet gelijktijdig.
Wat had ik gister een geluk zeg.
Rond kwart voor 9 zie ik een auto van kpn achter het huis staan en een mannetje wat op zoek is naar mijn voordeur.
Deze meneer bekijkt de boel, meet vanuit hier binnen door, en komt tot de ontdekking dat er geen signaal binnenkomt.
Dat wisten wij al, maar goed deze meneer moet ook volgens zijn boekje werken dat snap ik ook nog wel.
Nadat we nog eens het van 2 huizen 1 verhaal uitleggen, gaat bij deze meneer direct een lampje branden, in de centrale moet een andere knop om.
Joehoeoe, bingo.
Hij gaat even naar de centrale en regelt dat even, ik ben zo bij u terug.
Bij terugkomst wederom meten, er is een signaal, maar de boel doet het nog steeds niet, de meneer zegt ook, ik heb geen goed gevoel hierover.
Nee wij ook niet hihi.
Zonder dollen de monteur legt uit, hoe een en ander werkt bij de kpn, een monteur voor buiten mag niet naar binnen, tenzij hij zijn "buitenpet" van kpn afdoet (bij wijze van).
Maar dit is toch wel een uitzonderlijk geval, dus doet ie graag zijn pet even op en af.
Nou dat is fijn, maar ondertussen werkt het nog niet, ik zeg, ik heb hier nog een modem, weet niet of je daar iets mee kan, want volgens een medewerkster is ie kapot.
Ik pak het modem en meteen zegt ie, die moet ik hebben, het modem wat dus opgestuurd is, is voor adsl en niet voor vdsl.
Heeft die dame waar we al van zeiden, ahum dus een verkeerd modem gestuurd, en ja die zal hier nooit werken volgens de monteur.
Hij zet het "kapotte" modem ertussen en ....................VOILA.
We hebben signaal, alles moet het straks gaan doen.
Hij legt uit hoe en wat, resetten en opstarten, een half uurtje wachten en de **** moet het allemaal doen.
Hij had gelijk.
Nu heeft ie het zo gedaan dat er 2 knoppen omstaan, want in de centrale zijn ook 2 knoppen voor dit ene huis, hoe je het nu ook went of keert er moet een signaal binnenkomen.
In de toekomst kan volgens deze monteur dit probleem nooit weer opspelen, welke aanbieder we nu ook willen want alles loopt hier dus op de lijnen van kpn.
Het heeft even geduurd, de medewerkers van het 0800 0402 nr. hebben vast hun best gedaan (naja sommigen dan, anderen hadden geen verstand van zaken maar goed) dit konden zij kennelijk niet oplossen of bedenken.
De monteur had het binnen een uur gevonden en gepiept.
Dus zeg ik met recht DANK JE WEL, MONTEUR
Snap alleen nog niet waarom het zo moeilijk moest zijn om die monteur vlotjes aan te sturen, maar goed, ik hoop dat we nu verder geen problemen meer zullen hebben.
Case closed
Nadat we maandag een nietwetende mevrouw aan de foon hadden, wij zeiden al, die heeft nog niet helemaal door hoe het werkt, maar affijn.
Zij constateerde dat het modem kapot was, en zou zorgen dat we dinsdag een nieuw modem hadden.
Dat is idd gebeurd, maar ook dit werkte natuurlijk niet.
Dinsdag werd ons beloofd dat er een monteur zou komen, die zou bellen voor een afspraak wat dus niet is gebeurd, degene die de zaak onder zijn hoede heeft, zou me bellen, maar die moet nog steeds bellen.
Woensdag zelf zo'n beetje de hele middag met kpn gebeld, ik heb ze allemaal gehad, welwillende telefoonisten, maar die worden behoorlijk kriegel want ik begrijp wel, ze kunnen daar weinig doen en wat ze zouden kunnen doen dat mogen ze niet doen.
Ze zien het signaal van online binnenkomen, maar het signaal van kpn wordt onderbroken, dus ligt het tussen binnenkomst van het signaal en tussen het modem.
Dat klinkt aannemelijk, maar ik blijf het vreemd vinden dat online dan wel binnenkomt op dezelfde draden.
Nog vreemder dat we in 2006 kpn hebben gehad voor telefoon en internet en dit allemaal normaal en fatsoenlijk werkend liep.
Nadat ik ze ook 100x heb uitgelegt dat we te maken hebben met 2 huizen en 1 aansluiting (2 huizen zijn verbouwd tot 1 huis, voor elke aansluiting die we hebben is natuurlijk ook van 2 1 gemaakt, zoals gasmeter, stoppenkast, meters enz. zo ook dus telefoon)
Volgens hun is dat niet waar en heb ik 2 aansluitingen van telefoon, dan zeg ik als ik logisch nadenk, dan hebben jullie de verkeerde aangesloten en moeten jullie het andere knopje omzetten, probleem opgelost.
Dat blijkt niet te kunnen zonder dat we "verhuizen", dat duurt natuurlijk een aantal weken.
Affijn het bellen van woensdag heeft kennelijk toch nut gehad, want er zal donderdagochtend om 8 uur een monteur buiten bij de centrale kast komen die de draden gaat verleggen.
Ik zeg nog, dan heb ik dus helemaal niks meer, je moet niet in die meterkast met draden lopen klooien, het loopt nu toch ook?
Een monteur voor binnen is iets anders als een monteur voor buiten, dat kan niet gelijktijdig.
Wat had ik gister een geluk zeg.
Rond kwart voor 9 zie ik een auto van kpn achter het huis staan en een mannetje wat op zoek is naar mijn voordeur.
Deze meneer bekijkt de boel, meet vanuit hier binnen door, en komt tot de ontdekking dat er geen signaal binnenkomt.
Dat wisten wij al, maar goed deze meneer moet ook volgens zijn boekje werken dat snap ik ook nog wel.
Nadat we nog eens het van 2 huizen 1 verhaal uitleggen, gaat bij deze meneer direct een lampje branden, in de centrale moet een andere knop om.
Joehoeoe, bingo.
Hij gaat even naar de centrale en regelt dat even, ik ben zo bij u terug.
Bij terugkomst wederom meten, er is een signaal, maar de boel doet het nog steeds niet, de meneer zegt ook, ik heb geen goed gevoel hierover.
Nee wij ook niet hihi.
Zonder dollen de monteur legt uit, hoe een en ander werkt bij de kpn, een monteur voor buiten mag niet naar binnen, tenzij hij zijn "buitenpet" van kpn afdoet (bij wijze van).
Maar dit is toch wel een uitzonderlijk geval, dus doet ie graag zijn pet even op en af.
Nou dat is fijn, maar ondertussen werkt het nog niet, ik zeg, ik heb hier nog een modem, weet niet of je daar iets mee kan, want volgens een medewerkster is ie kapot.
Ik pak het modem en meteen zegt ie, die moet ik hebben, het modem wat dus opgestuurd is, is voor adsl en niet voor vdsl.
Heeft die dame waar we al van zeiden, ahum dus een verkeerd modem gestuurd, en ja die zal hier nooit werken volgens de monteur.
Hij zet het "kapotte" modem ertussen en ....................VOILA.
We hebben signaal, alles moet het straks gaan doen.
Hij legt uit hoe en wat, resetten en opstarten, een half uurtje wachten en de **** moet het allemaal doen.
Hij had gelijk.
Nu heeft ie het zo gedaan dat er 2 knoppen omstaan, want in de centrale zijn ook 2 knoppen voor dit ene huis, hoe je het nu ook went of keert er moet een signaal binnenkomen.
In de toekomst kan volgens deze monteur dit probleem nooit weer opspelen, welke aanbieder we nu ook willen want alles loopt hier dus op de lijnen van kpn.
Het heeft even geduurd, de medewerkers van het 0800 0402 nr. hebben vast hun best gedaan (naja sommigen dan, anderen hadden geen verstand van zaken maar goed) dit konden zij kennelijk niet oplossen of bedenken.
De monteur had het binnen een uur gevonden en gepiept.
Dus zeg ik met recht DANK JE WEL, MONTEUR
Snap alleen nog niet waarom het zo moeilijk moest zijn om die monteur vlotjes aan te sturen, maar goed, ik hoop dat we nu verder geen problemen meer zullen hebben.
Case closed
Re: KPN met angst en beven
Gefeliciteerd...hopelijk blijft alles het goed doen.
Ik heb spijt dat ik op 14 juni het contract heb ondertekend want buiten het kastje in de meterkast
is er bij mij niks aangesloten een er gaat van alles mis...maar ik dinsdag 29 januari een afspraak met het Juridisch Loket hopelijk kunnen hun mij vertellen wat mijn rechten zijn. Blij dat ik mijn huidige provider nog niet heb opgezegd.
Ik heb spijt dat ik op 14 juni het contract heb ondertekend want buiten het kastje in de meterkast
is er bij mij niks aangesloten een er gaat van alles mis...maar ik dinsdag 29 januari een afspraak met het Juridisch Loket hopelijk kunnen hun mij vertellen wat mijn rechten zijn. Blij dat ik mijn huidige provider nog niet heb opgezegd.
Re: KPN met angst en beven
Werd net nog gebeld door een medewerker, niks geen excuses of bloemetjes hoor, 3 vrije dagen kwijt, en een boel ergernis rijker, het enige wat de medewerker wist te vertellen, nu lekker genieten van alles
Re: KPN met angst en beven
Bij deze heropening ik dit topic.
Het leek afgesloten met goede afloop, wel een boel gedoe, maar oke.
Nu we zijn een goede week verder, en hebben nogal wat last van "opstartproblemen".
Het internet valt regelmatig uit, gelukkig werkt dan de tv nog wel, al loopt die vaak vast vooral bij programma gemist.
Voor het geld wat we voor het alles in 1 betalen krijgen we een zeer uitgekleed pakket, want de eerste 10 dagen kun je veel programma's terugkijken, maar daarna moet je ervoor betalen, en na 3 maanden kleden ze het verder uit (als ik het allemaal goed begrepen heb)
Als ik het goed bekijk dan ben ik straks nog duurder uit als dat ik al was, aan de deur wordt het mooi voorgespiegeld, alleen zijn deze mannen niet goed op de hoogte van wat ze nu eigenlijk aan jou moeten verkopen, ze vertellen maar wat, klinkt allemaal erg mooi, maar in praktijk is het dat dus niet.
Nog kwalijker vind ik eigenlijk dat in het contract staat dat kpn de eerdere abonnementen zal opzeggen.
Omdat ik het hele zaakje nog niet vertrouw besloot ik eerst upc te bellen, daar kwam ik erachter dat die helemaal niet door de kpn is opgezegt, dus dat contract loopt door.
Dan vraag ik me af, is online dan wel opgezegt?
Dus een telefoontje naar online, die heeft telefoon wel beeindigt maar internet niet, dus ook die zal rekeningen blijven sturen.
Kpn gebeld, want ik vind als zij zeggen dat ze de andere providers zullen opzeggen dat ze van hun woord een daad moeten maken. (en zoals wij altijd zeggen: doe wat je zegt, dan lieg je niet)
Oh dat is fout gegaan.
Ja hola, in het contract wat wij van de deurleurders hebben ontvangen staat duidelijk dat jullie dat zullen opzeggen, dat is niet gebeurd, heb ikzelf dan maar gedaan, maar feit is wel dat deze maand nog gerekend zal worden zowel door upc als door online.
Dat is mooi makkelijk, we zeggen het is fout gegaan, sorry en dan ben je overal vanaf.
Ik vind dat kpn de kosten daarvan maar moet dragen, heb dat ook de medewerker verteld, dat deze rekeningen voor hun zijn en dat ie dat maar in de computer kon zetten.
Ben benieuwd hoe dat weer gaat aflopen, maar al met al heb ik nog steeds geen goed (veilig) gevoel bij de kpn.
Het leek afgesloten met goede afloop, wel een boel gedoe, maar oke.
Nu we zijn een goede week verder, en hebben nogal wat last van "opstartproblemen".
Het internet valt regelmatig uit, gelukkig werkt dan de tv nog wel, al loopt die vaak vast vooral bij programma gemist.
Voor het geld wat we voor het alles in 1 betalen krijgen we een zeer uitgekleed pakket, want de eerste 10 dagen kun je veel programma's terugkijken, maar daarna moet je ervoor betalen, en na 3 maanden kleden ze het verder uit (als ik het allemaal goed begrepen heb)
Als ik het goed bekijk dan ben ik straks nog duurder uit als dat ik al was, aan de deur wordt het mooi voorgespiegeld, alleen zijn deze mannen niet goed op de hoogte van wat ze nu eigenlijk aan jou moeten verkopen, ze vertellen maar wat, klinkt allemaal erg mooi, maar in praktijk is het dat dus niet.
Nog kwalijker vind ik eigenlijk dat in het contract staat dat kpn de eerdere abonnementen zal opzeggen.
Omdat ik het hele zaakje nog niet vertrouw besloot ik eerst upc te bellen, daar kwam ik erachter dat die helemaal niet door de kpn is opgezegt, dus dat contract loopt door.
Dan vraag ik me af, is online dan wel opgezegt?
Dus een telefoontje naar online, die heeft telefoon wel beeindigt maar internet niet, dus ook die zal rekeningen blijven sturen.
Kpn gebeld, want ik vind als zij zeggen dat ze de andere providers zullen opzeggen dat ze van hun woord een daad moeten maken. (en zoals wij altijd zeggen: doe wat je zegt, dan lieg je niet)
Oh dat is fout gegaan.
Ja hola, in het contract wat wij van de deurleurders hebben ontvangen staat duidelijk dat jullie dat zullen opzeggen, dat is niet gebeurd, heb ikzelf dan maar gedaan, maar feit is wel dat deze maand nog gerekend zal worden zowel door upc als door online.
Dat is mooi makkelijk, we zeggen het is fout gegaan, sorry en dan ben je overal vanaf.
Ik vind dat kpn de kosten daarvan maar moet dragen, heb dat ook de medewerker verteld, dat deze rekeningen voor hun zijn en dat ie dat maar in de computer kon zetten.
Ben benieuwd hoe dat weer gaat aflopen, maar al met al heb ik nog steeds geen goed (veilig) gevoel bij de kpn.
Re: KPN met angst en beven
Ik hoop het voor je, KPN is niet zo snel met dingen terugbetalen. Alsnog kan je ze erop wijzen, dat de term die bij veel providers wordt genoemd, ( als je zelf opzegd ben je je telefoonnummer kwijt). Hou je poot stijf, zal wel een heel gevecht worden, maar het is niet jouw fout.Ik vind dat kpn de kosten daarvan maar moet dragen, heb dat ook de medewerker verteld, dat deze rekeningen voor hun zijn en dat ie dat maar in de computer kon zetten
succes.
Re: KPN met angst en beven
Lijkt mij vrij logisch als je internet regelmatig uitvalt.Renske99 schreef: Het internet valt regelmatig uit, gelukkig werkt dan de tv nog wel, al loopt die vaak vast vooral bij programma gemist.
Re: KPN met angst en beven
Rim69 schreef:Lijkt mij vrij logisch als je internet regelmatig uitvalt.Renske99 schreef: Het internet valt regelmatig uit, gelukkig werkt dan de tv nog wel, al loopt die vaak vast vooral bij programma gemist.
Want??
Re: KPN met angst en beven
Hoe denk jij dat interactieve TV werktciske schreef:Rim69 schreef:Lijkt mij vrij logisch als je internet regelmatig uitvalt.Renske99 schreef: Het internet valt regelmatig uit, gelukkig werkt dan de tv nog wel, al loopt die vaak vast vooral bij programma gemist.
Want??
Re: KPN met angst en beven
Als het goed is , werkt het . Internet hoort het dan ook gewoon te blijven doen.Hoe denk jij dat interactieve TV werkt
Re: KPN met angst en beven
Wat RIM waarschijnlijk bedoeld is dat bij KPN je TV signaal over het Internet gaat, (TV streams gaan ook ten koste van je internet capaciteit). Als nu je Internet signaal wegvalt zal ook je TV signaal wegvallen. Bij UPC en Ziggo hoeft dat niet omdat TV daar via aparte streams over je kabel komen.
Re: KPN met angst en beven
Dan zouden ze het toch op een andere manier moeten neerpennen. Als je al die reclames ziet , klopt er geen bal van.
Re: KPN met angst en beven
Terugkijken kan nu met Programma Gemist bij Interactieve TV van KPN.
Interactieve TV is televisie kijken via je internetverbinding. Je hebt dus een internetverbinding nodig van KPN.
http://www.kpn.com/prive/tv.htm
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Misschien moet je je gewoon minder focussen op reageren als je denkt dat ik er naast zit. Dat gebeurt niet.
Interactieve TV is televisie kijken via je internetverbinding. Je hebt dus een internetverbinding nodig van KPN.
http://www.kpn.com/prive/tv.htm
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Misschien moet je je gewoon minder focussen op reageren als je denkt dat ik er naast zit. Dat gebeurt niet.
Re: KPN met angst en beven
Idd dat zou het zijn ware het niet dat we in die internet/draadloze verbinding al geen goed gevoel hadden en op aanraden van de monteur toch een draad getrokken hebben naar de tv.
Volgens de monteur staat wel draadloos op de doos, maar werkt dat 9 van de 10 keer niet, eigenlijk zo zei de monteur, is het gewoon heel misleidend want het is eigenlijk niet draadloos.
Dus dat kan nooit de reden zijn dat de tv vastloopt (in dit geval dan, normaal zeg ik je hebt gelijk omdat idd alles via internet verloopt) de pc is wel draadloos, dit omdat het niet handig is in ons geval om daar een draad tussen te leggen, die komt dan midden door de kamers, keuken, bijkeuken en achterhuis als ik dan de draad wil wegwerken heb ik maar een metertje of 30 a 40 nodig
Maar hoe dan ook, echt super tevreden ben ik nog niet, en al helemaal niet omdat ze dus de andere aanbieders niet opgezegt hebben en ik toch minstens tot maart met dubbele rekeningen zit, al snel een 60 euro die als zij netjes hadden opgezegt, onnodig was geweest.
Volgens de monteur staat wel draadloos op de doos, maar werkt dat 9 van de 10 keer niet, eigenlijk zo zei de monteur, is het gewoon heel misleidend want het is eigenlijk niet draadloos.
Dus dat kan nooit de reden zijn dat de tv vastloopt (in dit geval dan, normaal zeg ik je hebt gelijk omdat idd alles via internet verloopt) de pc is wel draadloos, dit omdat het niet handig is in ons geval om daar een draad tussen te leggen, die komt dan midden door de kamers, keuken, bijkeuken en achterhuis als ik dan de draad wil wegwerken heb ik maar een metertje of 30 a 40 nodig
Maar hoe dan ook, echt super tevreden ben ik nog niet, en al helemaal niet omdat ze dus de andere aanbieders niet opgezegt hebben en ik toch minstens tot maart met dubbele rekeningen zit, al snel een 60 euro die als zij netjes hadden opgezegt, onnodig was geweest.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 15 dec 2010 17:38
Re: KPN met angst en beven
@Renske.. de grote vraag is.. Wat voor een produkt is er dan afgenomen?? Toch geen VDSL he?? Want sommige lui krijgen het klaar om dit als glasvezel te verkopen. Tsja tot de centrale ligt glas en dat noem ik dan gewoon glasvezel..nee zelf FIBERPOWER!
Of heb je toch glasvezel tot in je huis? Benieuwd naar je reactie anders weet ik wel waarom je tv af en toe vastloopt.
Kan ook aan het kastje liggen van KPN want ook dat zal wel niet op de doos staan : Maar is vaak gewoon rommel.
Er stonden dus studenten aan de deur en die hebben ook volle kennis wat men je verkoopt? Graag verneem ik van je of je nu glas tot in je huis hebt liggen(FTTH) of dat je een produkt hebt afgenomen waar je glas tot aan de wijkcentrale hebt liggen.
Zal toch niet dat je een ADSL produkt hebt gekocht want ADSL in combi met IPTV is gedoemd op mis te lopen..
Of heb je toch glasvezel tot in je huis? Benieuwd naar je reactie anders weet ik wel waarom je tv af en toe vastloopt.
Kan ook aan het kastje liggen van KPN want ook dat zal wel niet op de doos staan : Maar is vaak gewoon rommel.
Er stonden dus studenten aan de deur en die hebben ook volle kennis wat men je verkoopt? Graag verneem ik van je of je nu glas tot in je huis hebt liggen(FTTH) of dat je een produkt hebt afgenomen waar je glas tot aan de wijkcentrale hebt liggen.
Zal toch niet dat je een ADSL produkt hebt gekocht want ADSL in combi met IPTV is gedoemd op mis te lopen..