LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN ondersteunt niet inloggen op modem
KPN ondersteunt niet inloggen op modem
Het KPN-internet-abonnement biedt niet waarvoor het was aangevraagd. Er blijkt niet ingelogd te kunnen worden op het IP-adres van het modem, aangezien dat door KPN geblokkeerd blijkt te worden. Hierover was ik vooraf niet geïnformeerd. In week 44 en 45 is verschillende keren vruchteloos telefonisch contact geweest met KPN-medewerkers, waardoor kostbare tijd verloren is gegaan. KPN-medewerkers gaven tegenstrijdige adviezen. De een zei dat ik een zakelijk contract diende te sluiten, de ander zei weer dat geen enkel KPN-abonnement de mogelijkheid biedt in te kunnen loggen op het IP-adres van het modem. Daarom heb ik schriftelijk opgezegd, maar nog geen reactie ontvangen van KPN. Wie heeft hier ook ervaring in?
Re: KPN ondersteunt niet inloggen op modem
Hoezo moet jij inloggen op het modem??
Heb je wel aangetekend opgezegd?? anders dit nummer effe bellen.
0800-0402 dat is de opzeglijn.
Heb je wel aangetekend opgezegd?? anders dit nummer effe bellen.
0800-0402 dat is de opzeglijn.
ja waarom is dat nodig? als internet werkt is er toch geen probleem...
Heb jij dan een internet abonnement aangevraagd om op je modem in te kunnen loggen?
Hoe zou KPN dat trouwens moeten blokkeren?
Hoe zou KPN dat trouwens moeten blokkeren?
KPN webiste inloggen op je Thomson Speedtouch modem om wachtwoord e.d. te wijzigen
192.1.168.1.254
KPN geeft gewoon inlog methode weer op de website.
Als het draadloos niet lukt even kabeltje gebruiken.
gr Henk
192.1.168.1.254
KPN geeft gewoon inlog methode weer op de website.
Als het draadloos niet lukt even kabeltje gebruiken.
gr Henk
Tegenwoordig leen je het apparaat van KPN. Dat heeft als gevolg dat zij het kosteloos moeten komen vervangen wanneer deze stuk is maar ook dat het niet meer vanzelfsprekend is dat er in kan.
Je moet inloggen om poorten door te sturen. Dit kan nodig zijn voor sommige spelletjes.
Je moet inloggen om poorten door te sturen. Dit kan nodig zijn voor sommige spelletjes.
Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten hoor.Tegenwoordig leen je het apparaat van KPN. Dat heeft als gevolg dat zij het kosteloos moeten komen vervangen wanneer deze stuk is maar ook dat het niet meer vanzelfsprekend is dat er in kan.
Lijkt er op dat u gewoon het verkeerde IP adres gebruikt. Ik ken géén modem waarvan de configuratie niet gewoon kan worden opgeroepen door naar het interne gateway adres te surfen met een browser.Jantonxy schreef:Het KPN-internet-abonnement biedt niet waarvoor het was aangevraagd. Er blijkt niet ingelogd te kunnen worden op het IP-adres van het modem, aangezien dat door KPN geblokkeerd blijkt te worden. Hierover was ik vooraf niet geïnformeerd. In week 44 en 45 is verschillende keren vruchteloos telefonisch contact geweest met KPN-medewerkers, waardoor kostbare tijd verloren is gegaan. KPN-medewerkers gaven tegenstrijdige adviezen. De een zei dat ik een zakelijk contract diende te sluiten, de ander zei weer dat geen enkel KPN-abonnement de mogelijkheid biedt in te kunnen loggen op het IP-adres van het modem. Daarom heb ik schriftelijk opgezegd, maar nog geen reactie ontvangen van KPN. Wie heeft hier ook ervaring in?
Let wel op, u gebruikt hiervoor het interne IP adres van uw eigen netwerk, niet het IP adres wat door KPN verstrekt wordt. Dat IP adres wordt gegenereerd door de DHCP server in de modem firmware en kan 2 vormen aannemen: 192.168.xxx.yyy of 10.0.xxx.yyy
Tenzij u zelf een wachtwoord hebt ingevuld om de instellingen te beveiligen is dat wachtwoord òf gewoon leeg òf staat het in de handleiding van het modem.
[EDIT] foutje gecorrigeerd dankzij alfatrion
Laatst gewijzigd door newmikey op 25 nov 2012 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 en 192.168.0.0/16
@Alfatrion,
RFC1597 ?
Of wat bedoel je hiermee ?
RFC1597 ?
Of wat bedoel je hiermee ?
Ja, maar dan met een 1 aan het eind om op de modem configuratie pagina te komen dus:alfatrion schreef:10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 en 192.168.0.0/16
10.0.0.1, 172.16.0.1 en 192.168.0.1 en trouwens, 192.168.1.1 komt ook nog wel eens voor op interne netwerkjes.
10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 en 192.168.0.0/16
Wat Alfa aangeeft maar waarvan ik me afvraag of hij snapt wat hij gecopieerd heeft zijn de zogenaamde "Non-routable networks" ofwel netwerken die gebruikt kunnen worden voor "Private networks" (voor "intern" gebruik).Ja, maar dan met een 1 aan het eind om op de modem configuratie pagina te komen
De /8 wil zeggen een netwerk van 8 bits groot waar je 254 IP adressen tot je beschikking hebt (.0 en .255 mag je niet gebruiken). Een /8 netwerk werkt met een subnet mask van 255.255.255.0
/12 en /16 zijn netwerken van resp. 12 en 16 bits groot.
Dat het modem (je router) op x.x.0.1 of op x.x.1.1 zit komt weliswaar het meeste voor maar is geen wet van meden en perzen. Ziggo werkt tegenwoordig namelijk 192.168.178.1. waarbij de in het modem geintegreerde DHCP server adressen uitdeelt (uit kan delen) tussen 192.168.178.2 en 192.168.178.254
Absoluut waar, bij de laatste modemwissel weigerde mijn printserver (met vast IP adres) dienst en het duurde even voordat ik Ziggo hartgrondig kon vervloeken. Uiteraard was dit in de configuratiepagina van het modem weer gewoon netjes terug te zetten maar je hebt gelijk.bprosman schreef:Dat het modem (je router) op x.x.0.1 of op x.x.1.1 zit komt weliswaar het meeste voor maar is geen wet van meden en perzen. Ziggo werkt tegenwoordig namelijk 192.168.178.1. waarbij de in het modem geintegreerde DHCP server adressen uitdeelt (uit kan delen) tussen 192.168.178.2 en 192.168.178.254
Het handigste is altijd eigenlijk even een laptop verbinding laten maken en dan z'n IP adres even te noteren. Het laatste cijfer vervangen door een 1 zou eigenlijk dan in alle gevallen op de configuratie pagina van het modem moeten eindigen.
Hoe je dat op een Windows PC zou moeten doen, kan vast wel iemand anders kunnen zeggen, op een Linux PC is even invoeren van het commando ifconfig voldoende.
(dacht dat het op Win met het programma ipconfig ging maar het is al te lang geleden dat ik een Win32 PC onder handen heb gehad)
Onder Windows is het inderdaad IPCONFIG (/ALL). En ehhh , ook Windows zit al een tijdje op 64Bit hoor(dacht dat het op Win met het programma ipconfig ging maar het is al te lang geleden dat ik een Win32 PC onder handen heb gehad)
Ja, ik snap het. Uit het adres is af te leiden dat ergens een NAT daemon draait die een publiek ip adres heeft.bprosman schreef:Wat Alfa aangeeft maar waarvan ik me afvraag of hij snapt wat hij gecopieerd heeft zijn de zogenaamde "Non-routable networks" ofwel netwerken die gebruikt kunnen worden voor "Private networks" (voor "intern" gebruik).
Het masker kun jezelf kiezen. De standaard is afhankelijk van de klasse waarbinnen het valt. Zo krijg je bij het invullen van een 192.168.x.y standaard 255.255.255.0 of /24 masker.bprosman schreef:De /8 wil zeggen een netwerk van 8 bits groot waar je 254 IP adressen tot je beschikking hebt (.0 en .255 mag je niet gebruiken). Een /8 netwerk werkt met een subnet mask van 255.255.255.0
/12 en /16 zijn netwerken van resp. 12 en 16 bits groot.
Het eerste en laatste adres in het bereik mogen niet gebruik worden. Als je 192.168.0.1/25 configureert dan mag 192.168.0.0 en 169.168.0.127 niet gebruikt worden. De laatste is gereserveerd voor broadcasten.
Overigs gebruik ik dit ook om de firewall mee te configureren en dan betekent geef je er slechts het bereik mee aan.
Dat is wel het meest gebruikelijke, maar zoals je zegt, een masker kun je zelf kiezen, je zou ook een /16 Netwerk en een /16 (255.255.0.0) masker kunnen gebruiken (voor diegene die veel PC's heeft ).Zo krijg je bij het invullen van een 192.168.x.y standaard 255.255.255.0 of /24 masker.
De kleinere routers ondersteunen meestal maar /24.
Waarom wil je inloggen op het modem:
1. Wachtwoord aanpassen.
2. Porten forwarden naar binnen om services te kunnen gebruiken. bv je NAS.
3. ip adres veranderen van local lan, die staat altijd verkeert 192.168.x.x daar werk ik niet mee.
4. DHCP server uit zetten.
5. Status bekijken van netwerk.
Maar het is bekend dat KPN en de experia boxen een ramp zijn.
KPN heeft niet een webpagein waar je alles instelt ?
1. Wachtwoord aanpassen.
2. Porten forwarden naar binnen om services te kunnen gebruiken. bv je NAS.
3. ip adres veranderen van local lan, die staat altijd verkeert 192.168.x.x daar werk ik niet mee.
4. DHCP server uit zetten.
5. Status bekijken van netwerk.
Maar het is bekend dat KPN en de experia boxen een ramp zijn.
KPN heeft niet een webpagein waar je alles instelt ?