LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Onvoldoende snelheid Internet.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Calavera

KPN Onvoldoende snelheid Internet.

Ongelezen bericht door Calavera »

Hallo!

Ik ben nieuw op deze fora, kijk zo nu en dan het programma, en wens hier mijn frustratie over KPN uit te spreken.

Ik ben 16 jaar, dus excuseert u mij voor mijn eventueel matige taalgebruik.

Ons huishouden heeft een abbonoment van KPN wat Internet+Bellen heet, je betaalt voor internet & bellen in 1 pakket, wat je voordeel zou moeten opleveren.
Mijn klacht hierover is dat wij teveel betalen voor te slecht internet, hier meer over in het volgende stukje.

Ik heb een vriend in de nabijgelegen stad wonen, die 50MBs/ps geleverd krijgt, ik krijg op dit moment 2MBs/ps, je hoeft geen verstand te hebben van deze technische termen om te begrijpen dat het verschil vrij groot is.

Wij betalen rond de €50,00 om dus laten we zeggen 50MBs/ps te krijgen, dit onder optimale omstandigheden, vanzelfsprekend.

Een aantal weken geleden ontvingen wij rond de 1.5MBs/ps, hiermee laden web-pagina's zeer traag, daarom hebben we de klantenservice gebeld.

Na lang bellen kregen we eindelijk iemand aan de telefoon die ons vertelde dat ons 8MBs/ps kon worden gegarandeerd, wij waren hiermee natuulijk zeer tevreden wetend dat dat 5X meer MBs/ps is.

(Overigens, wij wonen in een onrendabel gebied)

Na 10 werkdagen zouden we het verschil moeten kunnen merken, al na 3 dagen resette ons modem, ik ging hierop mijn internet snelheid testen, en jawel - we kregen 2.5MBs/ps - dit was al bijna 2X meer dan eerst.
Toen de volle 10 dagen voorbij waren belden we alsnog, omdat het verder niet sneller geworden was. Na 1 uur aan de lijn gehangen te hebben, wat overigens niet gratis is, wisten ze ons te vertellen dat ze ons maar 3MBs/ps konden garanderen.

Ook werd ons verteld dat het modem resetten de snelheid kon verbeteren, ik dus dat modem resetten, weer testen - en wat blijkt?
2MBs/ps - zijn we weer trager dan voor het resetten.

Conclusie, jarenlang teveel betalen voor te weinig internet, telefonisten die blijkbaar niet weten wat ze wel of niet kunnen garanderen, en assistenten die in plaats van iets verhelpen; het erger maken.

We worden dus dingen gegarandeerd die ze niet kunnen waarmaken.

Zoals jullie allemaal kunnen begrijpen frustreert dit mij zeer, omdat ik een intensief internetgebruiker ben, mede omdat ik 16 jaar oud ben.

Ik hoop hier hulp mee te krijgen, omdat KPN zelf geen enkel initiatief neemt ons te helpen bij ons probleem, ze krijgen hun geld toch wel.

bprosman

Re: KPN Onvoldoende snelheid Internet.

Ongelezen bericht door bprosman »

ADSL geeft eigenlijk nooit een garantie qua snelheid en hoe verder van de centrale hoe lager je snelheid. Heb je deze testen overigens bedraad of draadloos uitgevoerd ? "onrendabel gebied" , is er wel en mogelijkheid tot kabeltv ?

Calavera

Dit is op draad, draadloos is helemaal een drama.

Het probleem met het onrendabele gebied is dat ze er eerst niks over zeggen, nadat je er een klacht over indient, krijg je te horen dat je 8MBs/ps kunt krijgen...

En na 10 werkdagen hoor je dat zelfs dat niet haalbaar is, dan maar naar 3MBs/ps.

Oh en dat kan niet eens, ons werd dus geadviseerd het modem te resetten, maar van die 2.5MBs/ps bleef toen maar 2MBs/ps over...

Dat kun je geen service noemen! :evil:

Umad

Ongelezen bericht door Umad »

Calavera schreef:Dit is op draad, draadloos is helemaal een drama.

Het probleem met het onrendabele gebied is dat ze er eerst niks over zeggen, nadat je er een klacht over indient, krijg je te horen dat je 8MBs/ps kunt krijgen...

En na 10 werkdagen hoor je dat zelfs dat niet haalbaar is, dan maar naar 3MBs/ps.

Oh en dat kan niet eens, ons werd dus geadviseerd het modem te resetten, maar van die 2.5MBs/ps bleef toen maar 2MBs/ps over...

Dat kun je geen service noemen! :evil:
Dat is aktijd zo met ADSL leveranciers. Ze leveren tot een bepaalde snelheid en niet gegarandeerd een bepaalde snelheid. Ik vrees dat er weinig aan te doen is, behalve overstappen naar kabel of eventueel glas. Zolang het signaal overkomt en internet het doet (ook al is het traag als .....) zit hun werk erop.

Probeer eens naar een alternatief in je omgeving te kijken. Is het normaal dat je veel geld betaald voor iets wat je niet krijgt? Helaas met adsl wel....

Calavera

Als ik hier op de forums kijk zie ik veel negatieviteit over KPN, een goede service zou toch zeker niet iets slechts kunnen zijn in deze crisis, er zou een provider moeten zijn die dingen regelt, en daardoor vaste (tevreden) klanten krijgt.

KPN is de enige provider die ons wil leveren, omdat andere providers zeggen dat ze ons niet het gegeven aantal MBs/ps kunnen garanderen.

KPN zegt dat wel te kunnen, maar levert het niet.

De glasvezelkabel die 500 meter verderop langsgaat, waar overigens ook onze oude telefoonkabel langs gaat, is volgens KPN alleen voor zakelijk gebruik, als wij erop zouden worden aangesloten, zouden we een vreselijk duur abbonoment hebben.

Is er iemand die verstand heeft van Glasvezel?
De kabel is vorige zomer aangelegd en gaat naar een RCN-camping, is KPN hier vrij in ons te weigeren om een particulier abbonoment in te nemen?

Als ik andere verhalen lees zie ik ook mensen die (toch hoogst waarschijnlijk) particulier zijn, waarbij door KPN wordt aangeboden aangesloten te worden, is dit altijd het geval, of is dat een luxe?

Alvast bedankt!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kun je even de meters afstand tot je dichtstbijzijnde telefooncentrale posten?

http://www.speedtest.nl/adsl/

Je ouders kunnen een geschil aanspannen tegen KPN via http://www.sgc.nl

Waar wordt voor betaald? 50mb/s?

Zijn er geen alternatieven te vinden op bijvoorbeeld www.breedbandwinkel.nl of www.internetten.nl ?

Calavera

Onze afstand is 2943 meter, dit is pittig veel, maar wetend dat ze ons dan alsnog het volle bedrag laten betalen...

We hadden een abbonoment wat rond de 50 euro was, dat hebben we al omgezet naar "instap" wat goedkoper is...

Weet iemand of het mogelijk is een oude telefoonkabel "aan te sluiten" op de glasvezelkabel die 500 meter van ons huis ligt?

Er zit daar een klein hokje (zo'n soort meterkast) waar ze onderhoud kunnen uitvoeren, zouden ze ons daar niet op aan kunnen sluiten?

Nogmaals, ik begrijp dat er ERG veel snelheid verloren gaat na zo'n afstand, maar als je al bijna niet boven het minimale aantal MBs/ps komt wat je garandeert, dan kun je toch op zijn minst een beetje moeite nemen om ons na al die jaren van teveel betalen aan te sluiten op een net wat tenminste wel stabiel is?

Is dit te regelen, of zou dat puur liefdadigheid zijn?

Ik zou het zien als een vergoeding voor al die jaren, maar kun je dat zo zien?

Alvast bedankt!

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Het "hokje" is een verdeelkast meer niet, maar je hebt ADSL en die is nogal onderhevig aan afstand en ruim 2 kilometer is heel veel voor ADSL.

Dat verklaard dus ook de lage snelheid, ik weet niet of er ook apparatuur in de verdeelkast zit anders zou ik via de klantenservice een overstap wagen naar VDSL.
Wij betalen rond de €50,00 om dus laten we zeggen 50MBs/ps te krijgen, dit onder optimale omstandigheden, vanzelfsprekend.
50MB/s krijg je nooit het is bij ADSL altijd tot.

Calavera

Dat VDSL, is dat het nieuwe ADSL of... kun je me daar een beetje over informeren?
Op internet krijg je altijd maar het halve verhaal, meestal vindt je niks over de nadelen etc.

Is dit simpel te regelen of moeten ze daar een nieuwe kabel voor aanleggen bijvoorbeeld?

Bedankt :wink:

bprosman

@Calavera, heb je geen mogelijkheid tot kabel (Ziggo of UPC oid)?

Calavera

Zoiets hebben we overwogen, maar die kunnen ons geen snelheid beloven, en dus willen ze ons niet hebben.

KPN wil ons wel een snelheid beloven, maar houdt zich er niet aan.
We kunnen dus feitelijk niet overstappen, tot de kabel vervangen wordt, het is nog een oude koperleiding, adsl- zo'n telefoonkabel.

We zitten dus in een heel onrendabel gebied, tot de kabel helemaal stuk gaat zullen ze hem niet vervangen, is mijn verwachting.

Als KPN mensen aansluit op glasvezel, worden die abbonomenten dan ook zakelijk?
Want wij hadden dus (zoals eerder al beschreven) informatie opgevraagd om aangesloten te worden op het glasvezel-netwerk dat 500 meter verderop loopt, maar ze zeggen dat dat alleen zakelijk is, dus als we er al op aangesloten zouden worden, waren we een vermogen kwijt aan abbonomentskosten.

Is dit terrecht, of zouden we met een particulier abbonoment aangesloten kunnen worden?

bprosman

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt... ik heb het niet over Internet via ADSL (de telefoonkabel) want ik snap dat providers zich daar niet aan willen branden. Maar ik bedoel internet via de TV kabel (vroeger centrale antenne) of heb je die niet ?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Calavera schreef:Zoiets hebben we overwogen, maar die kunnen ons geen snelheid beloven, en dus willen ze ons niet hebben.

KPN wil ons wel een snelheid beloven, maar houdt zich er niet aan.
We kunnen dus feitelijk niet overstappen, tot de kabel vervangen wordt, het is nog een oude koperleiding, adsl- zo'n telefoonkabel.

We zitten dus in een heel onrendabel gebied, tot de kabel helemaal stuk gaat zullen ze hem niet vervangen, is mijn verwachting.

Als KPN mensen aansluit op glasvezel, worden die abbonomenten dan ook zakelijk?
Want wij hadden dus (zoals eerder al beschreven) informatie opgevraagd om aangesloten te worden op het glasvezel-netwerk dat 500 meter verderop loopt, maar ze zeggen dat dat alleen zakelijk is, dus als we er al op aangesloten zouden worden, waren we een vermogen kwijt aan abbonomentskosten.

Is dit terrecht, of zouden we met een particulier abbonoment aangesloten kunnen worden?
@calavera,

Je gaat iets te kort door de bocht..
Stel je zou willen worden aangesloten op die glasvezel.. Dat betekent dus dat de KPN graafwerkzaamheden zal moeten verrichten om die 500 m te 'blazen'.. Even heel kort rondkijkend is dit zo'n 35 euro per meter ( mits niet gehinderd door een sloot, spoor of wat dan ook ).. Alleen het aanleggen kost je dus 17500 euro..

Dan wil je nog aangesloten worden op een zakelijke lijn ( die waarschijnlijk speciaal is aangelegd voor die camping ).. Dus daar zijn ook deze kosten voor gemaakt ( waarschijnlijk nog veel meer ) en die willen ze eruit hebben.. Je maandkosten zullen dus enorm hoog worden ( zakelijke abonnementen idd. )..

Tenzij dus de glasvezel al voor je deur ligt, moet je dit echt niet willen !

Calavera

Dat was wat ik bedoelde, zijn wij dus verplicht (als wij dus al wel aangesloten zouden worden, via de telefoonkabel, op die glasvezelkabel) zakelijk te nemen, of is deze kabel een particuliere kabel?

Wat ik bedoel is dat er mensen zijn die aangeboden wordt aan te sluiten op glasvezel, krijgen die een particulier abbonoment of is glasvezel altijd zakelijk?

Bij ons zou het in dat geval dus wel particulier kunnen, maar dan moet het via de telefoonkabel op de glasvezel, is dit mogelijk?

Bedankt.

Kortom, dat KPN niet het hele verhaal vertelt, dat het wel particulier kan, ik snap het verhaal wel wat je zei over dat het extreem duur is, maar is dat genoeg reden om ons een particulier abbonoment te weigeren?

angel1978

Calavera schreef:Dat was wat ik bedoelde, zijn wij dus verplicht (als wij dus al wel aangesloten zouden worden, via de telefoonkabel, op die glasvezelkabel) zakelijk te nemen, of is deze kabel een particuliere kabel?

Wat ik bedoel is dat er mensen zijn die aangeboden wordt aan te sluiten op glasvezel, krijgen die een particulier abbonoment of is glasvezel altijd zakelijk?

Bij ons zou het in dat geval dus wel particulier kunnen, maar dan moet het via de telefoonkabel op de glasvezel, is dit mogelijk?

Bedankt.

Kortom, dat KPN niet het hele verhaal vertelt, dat het wel particulier kan, ik snap het verhaal wel wat je zei over dat het extreem duur is, maar is dat genoeg reden om ons een particulier abbonoment te weigeren?
@calavera..

Je leest niet geloof ik..

Wat heeft het voor een nut om jullie een particulier abonnement te geven dat je ongeveer 750 euro in de maand kost ? Dat zijn namelijk de kosten die je ongeveer gaat krijgen..

Je blijft maar rondhangen op het woordje zakelijk of particulier, maar dat is helemaal niet relevant..

Wat relevant is, is dat je als er speciaal voor jullie gegraven moet worden, jullie zelf de kosten hiervoor moeten dragen en dat is onbetaalbaar..
Dit is volslagen onzin.. je kunt niet een koperkabel zomaar op een glasvezelkabel aansluiten en dan denken dat je wel even internet hebt..

Calavera

Dat was dus mijn vraag, maar bedankt voor het antwoorden, ook al was het op een rottige manier.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Calavera, kun je antwoord geven op de vraag van bprosman?

Calavera

Nope we hebben schotel, vroeger liep er de telefoonkabel ergens anders, wat een stuk afsneed van ongeveer 1 kilometer, maar die kabel werd vaak beschadigd door zware voertuigen op het weggetje ernaast, daardoor hebben we hem de andere kant omgelegd.

Dit was in de tijd dat het vooral om telefoon ging, internet was toen nog amper belangrijk.

angel1978

Calavera schreef:Dat was dus mijn vraag, maar bedankt voor het antwoorden, ook al was het op een rottige manier.

Omdat je niet het antwoord kreeg waar je op zat te wachten ?
Nope we hebben schotel
internet via de schotel geen optie dan ?

Umad

Ongelezen bericht door Umad »

angel1978 schreef:
Calavera schreef:Dat was dus mijn vraag, maar bedankt voor het antwoorden, ook al was het op een rottige manier.

Omdat je niet het antwoord kreeg waar je op zat te wachten ?
Nee meer met je belerende intonatie denk ik. De vriendelijkheid druipt er nu niet echt af.

Gesloten