LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN-veilig

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
scontra

KPN-veilig

Ongelezen bericht door scontra »

L.S.

Als gebruiker van KPN glasvezel 'alles in één'' kan ik gebruik maken van KPN-veilig (internet beveiliging).
Momenteel gebruik ik Avast Free en vraag mij af of het beter/verstandiger is om over te stappen op KPN-veilig of om Avast-Free te blijven gebruiken.

berndv

Re: KPN-veilig

Ongelezen bericht door berndv »

zelf houd ik niet zo van die door de provider gereguleerde veiligheid. Als het op de computer zelf staat, heb je het ook zelf in de hand. Ik gebruik soms nog wel eens applicaties die niet helemaal lekker werken als de virusscanner aan staat, en dan is het wel fijn om deze uit te kunnen schakelen

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

scontra schreef:L.S.

Als gebruiker van KPN glasvezel 'alles in één'' kan ik gebruik maken van KPN-veilig (internet beveiliging).
Momenteel gebruik ik Avast Free en vraag mij af of het beter/verstandiger is om over te stappen op KPN-veilig of om Avast-Free te blijven gebruiken.
KPN-veilig is onder de motorkap een product van F-Secure, dat is wel een gerenommeerd antivirus bedrijf. Er zijn wel vergelijkingssites voor AV producten, dus je zou eens kunnen kijken hoe de normale F-secure producten zich verhouden tot Avast, om een idee te krijgen?

Voor wat het waard is, wij zijn zakelijk overgestapt van Norton naar F-scecure, en ik moet zeggen, dat laatste product gooit niet mijn workstation een uur op slot bij de wekelijkse scan, waar Norton dat wel deed. Ik vind het wel een fijn product, maar zakelijke software wil nog wel eens wat verschillen van de consumentenversies.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

berndv en @shohie,

Dank voor uw reactie.

Vr.gr. scontra

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sjohie schreef:
scontra schreef:L.S.

KPN-veilig is onder de motorkap een product van F-Secure, dat is wel een gerenommeerd antivirus bedrijf. Er zijn wel vergelijkingssites voor AV producten, dus je zou eens kunnen kijken hoe de normale F-secure producten zich verhouden tot Avast, om een idee te krijgen?

Voor wat het waard is, wij zijn zakelijk overgestapt van Norton naar F-scecure, en ik moet zeggen, dat laatste product gooit niet mijn workstation een uur op slot bij de wekelijkse scan, waar Norton dat wel deed. Ik vind het wel een fijn product, maar zakelijke software wil nog wel eens wat verschillen van de consumentenversies.
Bij XS4ALL zit F-Secure (gelijk aan KPN veilig) standaard bij je abonnement en ik heb het draaien mijn ervaring is gelijk aan die van Scontra met de zakelijke versie.

Of F-Secure beter is dan Avast Free, geen idee. Volgens mij staat Avast wel goed bekend. Norton en McAffee vind ik persoonlijk dramatische en vreten veel van je performance van je PC.

Gesloten