LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN vs UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
agro

KPN vs UPC

Ongelezen bericht door agro »

Eindelijk goed nieuws!!!

KPN wil tv gaan aanbieden via het kabelnet van UPC.

Zijn we eindelijk verlost van de monopoly positie van UPC en kunnen we de afhankelijkheid van UPC tot ee minimum beperken.

Ik wens KPN alle succes toe, en mij hebben ze in ieder geval al als klant zodra beschikbaar is.

Wordt UPC eindelijk afgestraft voor hun arrogantie, en spreek de hoop uit dat KPN veel aanmeldingen zal krijgen.

Gast

Re: KPN vs UPC

Ongelezen bericht door Gast »

Ik neem meteen KPN!!

Gast

benieuwd welk excuus UPC straks heeft mbt hun koppelverkoop... want dan heb je wel een werkende kabel, dus zouden ze bv chello wel gewoon moeten kunnen doorverkopen

Gast

UPC zal alsnog betaald worden voor de levering door KPN.

Gast

Maar ja, als upc iets mis laat gaan dan hebben ze toch een grotere jongen voor zich genaamd KPN dan het zoveelste meneertje uit X.

Gast

Helaas,

Uit het persbericht van KPN blijkt alleen dat zij enkele ZENDERS willen gaan aanbieden op het kabelnet van UPC. Vergelijkbaar dus met Canal+.

Op de zenders van KPN zouden dan producties te zien zijn van de diverse omroepen en de HMG-groep. Het klinkt mij in de oren als een soort 'BVN TV' (voor diegenen die het kennen), of de engelse zender 'UKTV Gold'.

KPN is dus niet van plan om een compleet pakket aan te gaan bieden (zodat er keuze is tussen aanbieders). Dit kan ook (nog) niet, omdat het netwerk dan verregaande gedigitaliseerd moet worden (is nog niet overal het geval).

Maar: hoop doet leven! Zodra de vastrechten voor de kabel zijn geregeld, kun je kiezen welk bedrijf 'de zenders op de kabel zet'. De kabel zelf blijft echter van UPC (logisch, ze hebben er immers veel geld inzitten) dus ik denk dat je straks ook een (lagere) rekening van UPC blijft ontvangen voor het onderhoud van het netwerk.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik begrijp niet waarom KPN over het netwerk van UPC zou willen. Ze kunnen zelf ook TV aanbieden via ADSL.

Gast

In de UK is er al TV via ADSL.

Aanbieder HomeChoice biedt daar belachelijke hoeveelheden zenders aan voor zo'n £ 28 per maand (+/- € 42). Het wekt via een kastje dat je op je TV plaatst. Via een afstandsbediening zap je dan door het aanbod, inclusief interactieve content.

Het kastje is ook gelijk een ADSL-modem, dus je kunt je PC er op aansluiten en surfen.

Goedkoop is het dus niet (€ 42,- per maand), maar de techniek bestaat!

Link: http://www.homechoice.co.uk/

Gesloten