LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN weigert onkosten te vergoeden ondanks toegeven van fout

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
JoerieMulder

KPN weigert onkosten te vergoeden ondanks toegeven van fout

Ongelezen bericht door JoerieMulder »

Ik heb al een aantal maanden een conflict met KPN over het terugbetalen van onkosten die ik heb moeten maken nadat ik afgesloten ben van internet.
Het volgende is het geval: Ik ben een aantal maanden geleden afgesloten van internet nadat mijn nieuwe huisgenoot een internet abonnement bij Tele2 had aangevraagd. Het blijkt dat Tele2 zonder te checken mijn lijn heeft overgenomen waardoor ik nu geen internet van KPN meer heb. Ondanks dat dit de fout is van Tele2, is KPN verantwoordelijk voor opgelopen schade. Dit hebben KPN en Tele2 afgesproken omdat ze geen onkosten kunnen vergoeden van personen die niet in hun klantenbestand zitten. Beide partijen bevestigen dit.

De enige optie was om een nieuw KPN abonnement aan te vragen. Dit heb ik tot 5 keer toe telefonisch moeten doen omdat KPN iedere keer mijn abonnement vergat te activeren/af te sluiten. Daarna nog 2 keer terug moeten bellen omdat het verkeerde abonnement afgesloten was door KPN. Tijdens al dit gebel hebben meerdere medewerkers van KPN mij gegarandeerd dat ik me geen zorgen hoefde te maken over belkosten, deze worden immers altijd vergoed door KPN.
Nu ik weer internet heb wil ik graag mijn belkosten declareren. Hierover wel 30 keer met KPN gebeld en iedere keer weer met andere afdelingen in contact gebracht die het zogenaamd zouden vergoeden. Iedere afdeling wist wel weer een smoes te verzinnen waarom zij dit niet konden doen. Daarom per aangetekende brief mijn belkosten (meer dan 150 euro) terug gevraagd.

De definitieve reactie van KPN is nu: Je krijgt misschien 10ct/min (mijn kosten zijn 35ct/min) als je al je rekeningen opstuurt. De kosten voor mobiel bellen kan je vergeten. Je had namelijk ook kunnen mailen. Dan had je afhandeling wel 3 maanden langer geduurd maar in de tussentijd had je ook in een internet cafe kunnen internetten. Als je het hier niet mee eens bent dan moet je maar een brief sturen. Dat zou dan mijn 4e aangetekende brief worden zonder enige garantie op vergoeding. Op klachten brieven wordt overigens 1 maal telefonisch gereageerd. Neem je niet op dan sluiten ze de klacht zonder er nog iets aan te doen.

Conclusie: KPN geeft toe dat ze verantwoordelijk zijn voor de schade en de kosten. Ze willen alleen geen moeite doen of garanties geven dat ze deze ook betalen. Volgens de algemene voorwaarden heb ik (ook toegegeven door KPN) inderdaad recht op volledige vergoeding maar dit kan ik alleen krijgen via een juridische procedure. Het feit dat medewerkers beloofd hebben om het te vergoeden maakt niets uit. Aan beloftes van personeel kunnen volgens KPN geen rechten worden ontleend. Het gaat zo ver dat ik nu 3 keer een bedrag heb ingediend bij iemand die aangaf dat ik terug kreeg maar dat een andere afdeling het over zou maken. Dit is vervolgens niet gebeurd doordat degene die het over moest maken een andere mening over onkosten vergoeden had. Om gek van te worden.

Iedereen die twijfelt of ze klant bij KPN moeten worden wil ik graag het volgende meegeven: Het netwerk van KPN is net zo goed/slecht als van de andere aanbieders. Zo lang je je rekeningen betaald is alles prima. Maar zodra je als klant een probleem hebt dan gaan ze het niet met je oplossen. Ze blijven je net zo lang doorsturen en ontmoedigen tot je het opgeeft.
Bij andere providers heb je misschien niet altijd de bandbreedte die je verwacht, maar bij KPN weten ze je via de aftersales zo erg te frustreren dat je eigenlijk helemaal geen internet meer wil hebben.

Graag reacties en oplossingen

ps sorry voor het lange verhaal, soms helpt het even om je frustratie van je af te typen

tiptoo

Re: KPN weigert onkosten te vergoeden ondanks toegeven van fout

Ongelezen bericht door tiptoo »

Ik herken er zoveel in , dat ze tegen je zeggen dat je in een internet cafe dan moet mailen is onzin, op mails geven ze al helemaal geen antwoord.

ga eens naar het juridisch loket of een rechtswinkel want kpn is echt onvoorstelbaar hardnekkig , dat ze de fout toegeven is alleen om onder het betalen uit te komen.

succes, ik ben onvoorstelbaar blij dat ik bij die kpn weg ben.

alfatrion

Re: KPN weigert onkosten te vergoeden ondanks toegeven van fout

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik dit zo lees gaat KPN niet uit haar zelf over de brug komen en zul je dus naar de kantonrechter of geschillencommissie moeten.

Gesloten