KRUIDENIERSMENTALITEIT BIJ Tele2 / ALICE
Voor de mensen die nog overwegen om een abonnement af te sluiten bij Tele2 c.q. ALICE heb ik hieronder de afhandeling van een klacht weergegeven.
De kosten die deze provider hanteert zijn concurrerend maar dit gaat wel ten koste van de service en de after-service. Die zijn zoals onderstaand relaas weergeeft echter bedroevend. Als je eenmaal klant bent bij ALICE krijg je als je een probleem hebt heel veel vriendelijke excuses maar geen hulp.
Klacht (verstuurd naar ALICE, tegenwoordig onderdeel van Tele2)
Van 23 augustus tot 22 september is het voor mij niet mogelijk geweest om gebruik te maken van vaste telefonie. De reden was een defect modem.
U had of heeft een achterstand bij verschillende afdelingen waardoor deze storing veel langer heeft geduurd dan normaal.
Mede daardoor heb ik meerdere malen, tot vervelens toe contact met uw klantenservice moeten hebben om dit probleem op te lossen.
Ik verzoek u om mij, conform de reeds met u gemaakte afspraak tegemoet te komen in het betaalde abonnementsgeld.
Daarnaast heb ik onevenredige kosten (mobiele prepaidkosten) moeten maken omdat deze storing langer dan normaal heeft geduurd.
Ik doe daarbij een beroep op uw hardheidsclausule en verzoek u deze kosten (euro 40,-) tevens te vergoeden.
Noot: de euro 40 is gebaseerd op 7x bellen met Alice tegen mobiele kosten + 15ct/minuut. Lijkt mij realistisch en zeker niet te veel gevraagd.
Antwoord van ALICE
Geachte heer …….,
De storing van uw telefoniedienst heeft gelopen tot 22/09/2011. De eerste melding van deze storing die bij ons bekend is, is gedateerd op 25/08/2011. Deze datum houden wij aan als de begindatum van de storingsperiode.
In deze periode heeft u geen gebruik kunnen maken van de door ons geleverde telefoniedienst
Wij zullen de abonnementskosten over deze periode vergoeden. Het totaal bedrag komt dan op €9,33 incl. BTW. Deze creditering zal verwerkt worden op uw eerstvolgende factuur.
Op uw verzoek, om de door u gemaakte gesprekskosten te vergoeden, kunnen wij helaas niet ingaan. Enige vorm van gevolgschade is, conform onze Algemene Voorwaarden, uitgesloten van vergoeding.
Onze excuses voor het ontstane ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Het Alice klachtenteam
Dus resumerend:
- 1 volle maand geen vast bellen en onbereikbaar op het vaste nummer
- oorzaak een forse achterstand bij de Technische Dienst
- talloze excuses van ALICE, dat weer wel
- een krenterige vergoeding van €9,33
- geen enkele tegemoetkoming in de gemaakte extra kosten, direkt gerelateerd aan deze storing
Kruideniersmentaliteit, ik heb er geen andere bewoording voor.
Wees gewaarschuwd.
Ik ben in ieder geval overgestapt naar een andere provider.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KRUIDENIERSMENTALITEIT BIJ Tele2 / ALICE
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 sep 2011 13:17
Re: KRUIDENIERSMENTALITEIT BIJ Tele2 / ALICE
misschien verkopen ze wel goede koffie?
Re: KRUIDENIERSMENTALITEIT BIJ Tele2 / ALICE
jfmlankheet schreef:KRUIDENIERSMENTALITEIT BIJ Tele2 / ALICE
Voor de mensen die nog overwegen om een abonnement af te sluiten bij Tele2 c.q. ALICE heb ik hieronder de afhandeling van een klacht weergegeven.
De kosten die deze provider hanteert zijn concurrerend maar dit gaat wel ten koste van de service en de after-service. Die zijn zoals onderstaand relaas weergeeft echter bedroevend. Als je eenmaal klant bent bij ALICE krijg je als je een probleem hebt heel veel vriendelijke excuses maar geen hulp.
Klacht (verstuurd naar ALICE, tegenwoordig onderdeel van Tele2)
Van 23 augustus tot 22 september is het voor mij niet mogelijk geweest om gebruik te maken van vaste telefonie. De reden was een defect modem.
U had of heeft een achterstand bij verschillende afdelingen waardoor deze storing veel langer heeft geduurd dan normaal.
Mede daardoor heb ik meerdere malen, tot vervelens toe contact met uw klantenservice moeten hebben om dit probleem op te lossen.
Ik verzoek u om mij, conform de reeds met u gemaakte afspraak tegemoet te komen in het betaalde abonnementsgeld.
Daarnaast heb ik onevenredige kosten (mobiele prepaidkosten) moeten maken omdat deze storing langer dan normaal heeft geduurd.
Ik doe daarbij een beroep op uw hardheidsclausule en verzoek u deze kosten (euro 40,-) tevens te vergoeden.
Noot: de euro 40 is gebaseerd op 7x bellen met Alice tegen mobiele kosten + 15ct/minuut. Lijkt mij realistisch en zeker niet te veel gevraagd.
Antwoord van ALICE
Geachte heer …….,
De storing van uw telefoniedienst heeft gelopen tot 22/09/2011. De eerste melding van deze storing die bij ons bekend is, is gedateerd op 25/08/2011. Deze datum houden wij aan als de begindatum van de storingsperiode.
In deze periode heeft u geen gebruik kunnen maken van de door ons geleverde telefoniedienst
Wij zullen de abonnementskosten over deze periode vergoeden. Het totaal bedrag komt dan op €9,33 incl. BTW. Deze creditering zal verwerkt worden op uw eerstvolgende factuur.
Op uw verzoek, om de door u gemaakte gesprekskosten te vergoeden, kunnen wij helaas niet ingaan. Enige vorm van gevolgschade is, conform onze Algemene Voorwaarden, uitgesloten van vergoeding.
Onze excuses voor het ontstane ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Het Alice klachtenteam
Dus resumerend:
- 1 volle maand geen vast bellen en onbereikbaar op het vaste nummer
- oorzaak een forse achterstand bij de Technische Dienst
- talloze excuses van ALICE, dat weer wel
- een krenterige vergoeding van €9,33
- geen enkele tegemoetkoming in de gemaakte extra kosten, direkt gerelateerd aan deze storing
Kruideniersmentaliteit, ik heb er geen andere bewoording voor.
Wees gewaarschuwd.
Ik ben in ieder geval overgestapt naar een andere provider.
de geschillencommissie inschakelen een idee???
Re: KRUIDENIERSMENTALITEIT BIJ Tele2 / ALICE
inderdaad daar zit de geschillen commissie voor, effe een mailtje of telefoontje naar ze sturen.
succes met dat gedoe met die flut tele2
succes met dat gedoe met die flut tele2