LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwello blokt upload bij P2P prog's

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
hoffie2

Kwello blokt upload bij P2P prog's

Ongelezen bericht door hoffie2 »

Kwello is sinds afgelopen maandag dus bezig om op een andere manier je data limiet laag te houden

Hoe? simpel ze blokken je upload

Het is dus al zo prettig dat je op zeer veel plekken wordt geblokked omdat je een chello ip nummer hebt

te leuk om te stoppen??????????????????????????????????

Michellangelo

Re: Kwello blokt upload bij P2P prog's

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Misschien kan je dat iets verduidelijken?
Ik heb geen probleem met uploaden, maar ik merk wel dat de IP-nummers van Chello vaak voorkomen op een ban-lijst die naar zogenaamde mail-risico, waar ze de poorten checken waar mensen gebruik van kunnen maken om te spammen. Zo kom ik op bepaalde IRC-servers niet meer, omdat zowat alles van Chello geblocked word.

Over wat voor blokkades heb jij het? Ik weet dat je regelmatig van poortrange kan wisselen voor P2P

hoffie2

grinnn jij gebruikt zeker al poort 21 voor p2p
maar heel veel poorten worden momenteel geblokt sinds maandag door Kwello
dus als je alles op standaard hebt staan zal je merken dan je geblokked wordt

hoffie2

bericht op chelloo.com bv

ik heb een direct connect server met ongeveer 300 gebruikers...
nu kwam ik maandag thuis... en wat... alleen nog maar gebruikers met chello erin
zelfde met mijn team speak server.. mensen die geen chello hebben komen er niet meer op

direct connect server zit op poort 411
team speak server zit op poort 8768

is hier een verklaring voor?? heeft chello alle andere isp's geblocked? in ieder geval word ik hier dus niet lekker van..

Iemand die mij kan vertellen of dit een storing is? of dat het een wijziging van chello is...
en of er een oplossing voor is (omzeilen is ook goed)

Tx.. Greetz Wassa

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

De standaard poorten worden met regelmaat al gebanned door de P2P-sites ;)

Nee, ik gebruik geen poort 21 voor upload, veel chello-ip's zouden een mailserver draaien en als die onveilig zijn worden ze blacklisted. Probleem is dat als jij dus geen mailserver draait en chello beantwoord de mails niet dan kom je op de blacklist, vervolgens word je gebanned op bijvoorbeeld IRC-servers zoals undernet.org.

http://www.undernet.org/proxyscan.php voor meer info hierover.

standaard poorten afgesloten is geen ramp, gewoon 1 in de range van 60000 tot 65000 kiezen of zo ;)

hoffie2

21 werkt ook prima, maar de rest is bagger

pfff gelukkig over 2 weekjes van kwello af

Gesloten