Beste Radar en mensen,
Op heden, draai ik een dedicated server bij leaseweb, waarvoor ik 4 TB aan bandbreedte mag verstoken.
Nu heb ik, ondanks het bannen van een IP, toch nog traffic binnenkrijg van 1 machine in USA.
LeaseWeb verschillende malen gemailed en gebeld hierover, en het enigste wat zij "kunnen" doen, is het compleet down gooien van je IP.
Tis toch vreemd, dat je per maand moet betalen voor een server die plat getrokken wordt door 1 machine die al je bandbreedte opslurpt ???
Ik heb nu een complaint neergelegd bij de provider die mijn box aanvalt, maar leaseweb wilt hier dus vooralsnog niks aan doen aan het IP dat aanvalt.
Lijkt mij dat je in de router voordat het binnenkomt, al de IP kan blokkeren zodat het de server niet eens benaderd.
Naja, het irriteerde me gewoon ontiegelijk, vandaar dat ik het hier post.
Mvg,
Jasper
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] LeaseWeb doet niets tegen een aanval van 1 machine
Re: LeaseWeb doet niets tegen een aanval van 1 machine
Hackers misbruiken deze verbindingen wel vaker en een nieuwe toegangscode plaatsen en jou PC goed beveiligen zodat ze niet kunnen meelezen bij het plaatsen van nieuwe beveiliging code.
Er zal toch echt een lek zitten en daar ben je als gebruiker verantwoordelijk voor.
Als je op de 4 Tb ruimte een IP blokkade zet voor deze bekende IP nummer is het ook opgelost.
Dus weet wat je doet en op www.helpmij.nl stond reeds in 2007 een compleet verhaal hoe je dit kunt doen.
Dit forum Helpmij is deskundiger dan dit consumenten forum en ik zal daarom ook niets plaatsen want dat gaat voor vele te moeilijk....
Er zal toch echt een lek zitten en daar ben je als gebruiker verantwoordelijk voor.
Als je op de 4 Tb ruimte een IP blokkade zet voor deze bekende IP nummer is het ook opgelost.
Dus weet wat je doet en op www.helpmij.nl stond reeds in 2007 een compleet verhaal hoe je dit kunt doen.
Dit forum Helpmij is deskundiger dan dit consumenten forum en ik zal daarom ook niets plaatsen want dat gaat voor vele te moeilijk....
Power2All, ik herken helaas de problemen (heb zelf ook een aantal servers). Als het maar 1 IP is die 4TB aan data opsoupeert, dan kun je dat IP ook blokkeren op de server zelf via iptables (linux) of via een windows firewall. Helemaal ideaal is dat nog niet, maar het kan allicht een hoop traffic schelen.
Ik ben tot nu toe nog geen provider tegen gekomen die een IP adres op router niveau blokkeert, tenzij de actie van die server het netwerk zelf in gevaar brengt.
Ik ben tot nu toe nog geen provider tegen gekomen die een IP adres op router niveau blokkeert, tenzij de actie van die server het netwerk zelf in gevaar brengt.
Ik ben hier met Renovatio mee eens.
Mits je een goede SLA hebt voor je Dedi server, zal geen enkele ISP dergelijke verzoeken verwerken - het is simpelweg te veel werk wat niks oplevert. En het zijn en blijven commerciële bedrijven.
Wel kan je, zoals al aangegeven is zelf wat maatregelen ondernemen (iptables / firewalls). Er zijn degelijke en goede remote hands in te huren voor een maatschappelijke prijs welke je server goed kunnen beveiligen.
Ik snap je klacht, het is tering vervelend - maar als je dedi neemt ben je zelf ook ervoor verantwoordelijk
Mits je een goede SLA hebt voor je Dedi server, zal geen enkele ISP dergelijke verzoeken verwerken - het is simpelweg te veel werk wat niks oplevert. En het zijn en blijven commerciële bedrijven.
Wel kan je, zoals al aangegeven is zelf wat maatregelen ondernemen (iptables / firewalls). Er zijn degelijke en goede remote hands in te huren voor een maatschappelijke prijs welke je server goed kunnen beveiligen.
Ik snap je klacht, het is tering vervelend - maar als je dedi neemt ben je zelf ook ervoor verantwoordelijk
Ik zou zeggen stel een firewall in op die server. Het eerste wat je moet doen is jezelf toegang gegeven, zodat je jezelf niet per ongeluk buitensluit. Afhankelijk van de firewall is dat een van de eerste of laatste regels. Vervolgens kun je dat ene IP adres blokkeren. Bij het blokkeren kun je uit twee soorten kiezen, bij de ene wordt een berichtje terug gestuurd dat die computer geen toegang krijgt (dat wil je niet) en bij de andere gooit je firewall het pakket weg zonder hiervan melding te maken.
Het is niet vreemd dat een provider vanwege één enkele klacht een IP niet blocked op het gehele netwerk. Leaseweb is volgens mij erg groot, dus dat zou betekenen dat het IP voor duizenden websites geblokkeerd zou worden.
Een firewall helpt alleen als er verkeer van de ene host naar de andere host gaat. Wat niet wil zeggen dat er geen verkeerd aankomt. Iemand kan ook 4 TB aan SYN pakketjes versturen.