LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lijbrandt opleverdatum onbekend, opzeggen niet mogelijk
Lijbrandt opleverdatum onbekend, opzeggen niet mogelijk
Ik heb op 06-02-13 de Klaar 50 abonnement besteld via internet met als aansluitdatum 25-02-13 als wens doorgegeven. Direct ontving ik een bevestigingsmail en de volgende dag een bevestigingsbrief.
Vorige week omdat ik nog niets had vernomen naar bovenstaande had ik maar gebeld met de helpdesk. Daar werd mij verteld dat de order niet doorgevoerd kon worden op een of ander manier. Er was ergens een fout, maar wat kon de meneer mij niet vertellen, evenmin hoe lang het nog kon duren.
Vandaag na een week heb ik nogmaals contact opgenomen, waarbij de eerste dame mij niet kon helpen omdat zij van sales was (verkeerde keus van mij?). Zij verbond mij door met de juiste afdeling, ik kreeg opeens weer het hoofdmenu te horen. Ditmaal heb ik voor overige vragen gekozen. Na langwachten kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn, maar helaas kon de meneer mij ook niet vertellen wat er aan de hand was, alleen dat de ‘bestelling’ bij de beheerder lag. Ik vroeg wederom hoelang ik moest wachten en weer werd mij verteld dat het niet duidelijk was. Ik vroeg toen of alles gecancelled kon worden. Ja, maar voor het contract moet u keuze 2 en dan 4 bellen. Ik vroeg of hij me kon doorverbinden, nee u moet opnieuw bellen ???? (Kennelijk bij sales kunnen ze wel mensen doorverbinden cq teruggooien naar hoofdmenu).
Dus hing ik maar op en belde opnieuw en na lang wachten eindelijk iemand aan de lijn van opzeggingen. Tot mijn verbazing werd mij verteld dat ik niet meer kon opzeggen want na het ontvangen van de bevestigingsbrief had ik 7 dagen bedenktijd en die is nu verstreken. Ik vroeg als jullie mijn wensdatum niet kunnen halen is het niet logisch dat jullie dit aangeven? Als jullie dat niet doen, dus ga ik als klant vanuit dat jullie dit wel kunnen halen.
Stel dat het een paar maanden gaat duren voordat het opgeleverd wordt, moet ik dan een paar maanden wachten zonder iets in huis te hebben? Het antwoord was dat hun streefdatum 4-6weken is en nu is maar slechts 3 weken voorbij. Maar niemand kan mij vertellen hoelang dit gaat duren. Weer adviseerde de meneer mij om weer te gaan bellen met helpdesk, waarbij ik al vertelde dat zij mij ook niks konden vertellen.
Via Reggefiber de glasvezelaanlegger kreeg ik via de postcode check dat mijn woning over glasvezel beschikt (vorige huiseigenaar dit ook heeft bevestigd dat de aansluiting tot in meterkast is gelegd). Op de site van Lijbrandt kwam ik eveneens door de postcodecheck en het pakket bestellen. Dan ga je vanuit dat dit op korte termijn te leveren is. Bij het invullen van de aanvraag met de doormij opgegeven streefdatum als die niet haalbaar is, dan vind ik dat ik hiervan op de hoogte gesteld moet worden. Als ik na 2 telefonische contact nog steeds met een vraagteken rondloopt wanneer ik alles krijg en dan krijg ik te horen dat ik hier nu al een jaar aanvastzit vind ik gewoon te gek voor woorden.
Kan ik hier onderuit komen?
Vorige week omdat ik nog niets had vernomen naar bovenstaande had ik maar gebeld met de helpdesk. Daar werd mij verteld dat de order niet doorgevoerd kon worden op een of ander manier. Er was ergens een fout, maar wat kon de meneer mij niet vertellen, evenmin hoe lang het nog kon duren.
Vandaag na een week heb ik nogmaals contact opgenomen, waarbij de eerste dame mij niet kon helpen omdat zij van sales was (verkeerde keus van mij?). Zij verbond mij door met de juiste afdeling, ik kreeg opeens weer het hoofdmenu te horen. Ditmaal heb ik voor overige vragen gekozen. Na langwachten kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn, maar helaas kon de meneer mij ook niet vertellen wat er aan de hand was, alleen dat de ‘bestelling’ bij de beheerder lag. Ik vroeg wederom hoelang ik moest wachten en weer werd mij verteld dat het niet duidelijk was. Ik vroeg toen of alles gecancelled kon worden. Ja, maar voor het contract moet u keuze 2 en dan 4 bellen. Ik vroeg of hij me kon doorverbinden, nee u moet opnieuw bellen ???? (Kennelijk bij sales kunnen ze wel mensen doorverbinden cq teruggooien naar hoofdmenu).
Dus hing ik maar op en belde opnieuw en na lang wachten eindelijk iemand aan de lijn van opzeggingen. Tot mijn verbazing werd mij verteld dat ik niet meer kon opzeggen want na het ontvangen van de bevestigingsbrief had ik 7 dagen bedenktijd en die is nu verstreken. Ik vroeg als jullie mijn wensdatum niet kunnen halen is het niet logisch dat jullie dit aangeven? Als jullie dat niet doen, dus ga ik als klant vanuit dat jullie dit wel kunnen halen.
Stel dat het een paar maanden gaat duren voordat het opgeleverd wordt, moet ik dan een paar maanden wachten zonder iets in huis te hebben? Het antwoord was dat hun streefdatum 4-6weken is en nu is maar slechts 3 weken voorbij. Maar niemand kan mij vertellen hoelang dit gaat duren. Weer adviseerde de meneer mij om weer te gaan bellen met helpdesk, waarbij ik al vertelde dat zij mij ook niks konden vertellen.
Via Reggefiber de glasvezelaanlegger kreeg ik via de postcode check dat mijn woning over glasvezel beschikt (vorige huiseigenaar dit ook heeft bevestigd dat de aansluiting tot in meterkast is gelegd). Op de site van Lijbrandt kwam ik eveneens door de postcodecheck en het pakket bestellen. Dan ga je vanuit dat dit op korte termijn te leveren is. Bij het invullen van de aanvraag met de doormij opgegeven streefdatum als die niet haalbaar is, dan vind ik dat ik hiervan op de hoogte gesteld moet worden. Als ik na 2 telefonische contact nog steeds met een vraagteken rondloopt wanneer ik alles krijg en dan krijg ik te horen dat ik hier nu al een jaar aanvastzit vind ik gewoon te gek voor woorden.
Kan ik hier onderuit komen?
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Lijbrandt opleverdatum onbekend, opzeggen niet mogelijk
Is je schriftelijk meegedeeld dat je een wettelijke bedenktermijn hebt van 7 dagen?
Zo niet, dan kun je meteen opzeggen en wel binnen 3 maanden nadat je de overeenkomst bent aangegaan:
http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrie ... informeren
Doe dit aangetekend en bewaar het verzendbewijs minimaal 5 jaar.
Je kan waarschijnlijk ook per e-mail opzeggen maar dat weet ik niet zeker.
http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand
Heeft Lijbrandt wél die bedenktermijn schriftelijk meegedeeld, dan kun je de overeenkomst 30 dagen nadat je hem bent aangegaan opzeggen als er nog niet volledig is geleverd (werkend signaal tv internetten en bellen).
http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider
Zo niet, dan kun je meteen opzeggen en wel binnen 3 maanden nadat je de overeenkomst bent aangegaan:
http://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrie ... informeren
Doe dit aangetekend en bewaar het verzendbewijs minimaal 5 jaar.
Je kan waarschijnlijk ook per e-mail opzeggen maar dat weet ik niet zeker.
http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand
Heeft Lijbrandt wél die bedenktermijn schriftelijk meegedeeld, dan kun je de overeenkomst 30 dagen nadat je hem bent aangegaan opzeggen als er nog niet volledig is geleverd (werkend signaal tv internetten en bellen).
http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider
Re: Lijbrandt opleverdatum onbekend, opzeggen niet mogelijk
mag ik u hartelijk danken. De laatste link is mijn uitkomst, Lijbrandt heeft in de bevestigingsbrief idd over 7 dagen bedenktijd vernmeld, maar niets over leverdatum.
Re: Lijbrandt opleverdatum onbekend, opzeggen niet mogelijk
zolang je niks hebt en er ook niks duidelijk is over de leverdatum dan kun je altijd annuleren. Maar helaas krijg je die medewerking niet altijd van de Klantenservice. Geen idee waarom, domheid,onwelwillendheid.. Iets dergelijks kan gewoon met een paar muisklikken worden geannuleerd.
Re: Lijbrandt opleverdatum onbekend, opzeggen niet mogelijk
Kan me enigzins voorstellen dat zij met bepaalde richtlijnen/protocollen werken. Maar in mijn situatie geef mij dan duidelijkheid en help me op weg.devious schreef:zolang je niks hebt en er ook niks duidelijk is over de leverdatum dan kun je altijd annuleren. Maar helaas krijg je die medewerking niet altijd van de Klantenservice. Geen idee waarom, domheid,onwelwillendheid.. Iets dergelijks kan gewoon met een paar muisklikken worden geannuleerd.
Enfin, ik heb dus dit verhaal o.a. op klacht.nl neergezet. Daar heeft webcare Lijbrandt gereageerd en toegezegd dat mijn contract wordt beeindigd. Ik had een mail gestuurd om te vragen of ze het konden bevestigen per mail en het liefst ook per post. Maar ik heb al 2 dagen gewacht en heb nog niets vernomen, terwijl er binnen 1 dag al gereageerd was op klacht.nl
Nu heb ik weer overal dit verhaal neergezet en hopelijk kunnen ze het laatste ook goed doen door het officieel te bevestigen de beeindiging.
Re: Lijbrandt opleverdatum onbekend, opzeggen niet mogelijk
per mail is exact hetzelfde als per post.
een GMAil oid gaat eigenblijk altijd goed.. Dat het gewoon geannuleerd kon worden wisten we al, dat het weer moest via klacht.nl ( oi van gelijke strekking ) is eigenlijk ook een bekend gegeven. Jammer dat het altijd zo'n drama moet worden. Het had gewoon met een telefoontje afgehandeld moeten zijn. Je komt zo weer in aanraking met de vreemde wereld van de callcenters. Eigenlijk spreek je daar alleen mensen die er nog niet zo lang werken en dus ( nog ) niet weten hoe ze de regels kunnen/moeten interpreteren. Eenmaal mèt kennis komt dat vaste contract om de hoek kijken ... en dan toch maar liever een nieuwe en hup..weg kennis...
een GMAil oid gaat eigenblijk altijd goed.. Dat het gewoon geannuleerd kon worden wisten we al, dat het weer moest via klacht.nl ( oi van gelijke strekking ) is eigenlijk ook een bekend gegeven. Jammer dat het altijd zo'n drama moet worden. Het had gewoon met een telefoontje afgehandeld moeten zijn. Je komt zo weer in aanraking met de vreemde wereld van de callcenters. Eigenlijk spreek je daar alleen mensen die er nog niet zo lang werken en dus ( nog ) niet weten hoe ze de regels kunnen/moeten interpreteren. Eenmaal mèt kennis komt dat vaste contract om de hoek kijken ... en dan toch maar liever een nieuwe en hup..weg kennis...
Re: Lijbrandt opleverdatum onbekend, opzeggen niet mogelijk
Ik heb ondertussen een schriftelijke bevestiging van lijbrandt binnen
Afgelopen zaterdag dan gelijk naar een upc winkel een installatiepakket opgehaald en direct dezelfde dag nog aangesloten en alles werkte
Afgelopen zaterdag dan gelijk naar een upc winkel een installatiepakket opgehaald en direct dezelfde dag nog aangesloten en alles werkte
Re: Lijbrandt opleverdatum onbekend, opzeggen niet mogelijk
Mooi ook weer opgelost
Re: Lijbrandt opleverdatum onbekend, opzeggen niet mogelijk
In een woord gezegd "Waardeloos"
De hele week geen internet gehad, zakelijk helemaal lam gelegd!!
Ik raad niemand aan om met Lijbrandt in zee te gaan, ik heb inmiddels ons contract opgezegd.
De hele week geen internet gehad, zakelijk helemaal lam gelegd!!
Ik raad niemand aan om met Lijbrandt in zee te gaan, ik heb inmiddels ons contract opgezegd.
Re: Lijbrandt opleverdatum onbekend, opzeggen niet mogelijk
"zakelijk" gezien ook héél verstandig (not)