Hieronder een samenvatting van de gebeurtenissen in de afgelopen periode.
25 augustus:
* storing waarbij internet/bellen niet meer mogelijk was
storing gemeld bij KPN. Deze contateren/meten een defect modem.
27 augustus:
ontvangst van nieuw modem per post. Functioneert helaas niet.
storing gemeld bij KPN. Monteur ingepland voor dinsdag 30 augustus.
nog steeds geen internet/vaste telefonie
30 augustus:
monteur KPN komt dinsdag avond maar krijgt het probleem niet opgelost. (blijkt daarnaast ook nog het verkeerde modem toe te zijn gestuurd)
stelt voor dat hij de dag erna terugkomt met een collega/hardware specialist.
31 augustus:
2 monteurs KPN komen en lossen na halve dag probleem met internet verbinding op.
nog steeds geen vaste telefonie.
2 September
KPN belt me of storing is opgelost. Gemeld dat internet gemaakt is maar telefoonverbinding nog steeds niet hersteld is. KPN-medewerker zal iemand laten bellen voor het maken van een afspraak met een monteur
andere collega van KPN belt 5 minuten later om te vragen of storing is opgelost. zelfde gemeld... Ze zou met andere collega kortsluiten om dubbele melding uit te sluiten
nog steeds geen vaste telefonie.
5 September:
Om 12.00 uur valt de internetverbinding weg. KPN gemeld dat internet uitgevallen is.
KPN meldt dat ik “gesloopt” ben omdat ik een andere aanbieder zou hebben......
Volgens haar kunnen de eerdere storingen al te maken hebben gehad met het gedeeltelijk slopen van de verbinding ????
In het gebouw waar ik woon bevinden zich 4 appartementen. Ik woon op nummer 68.
Mijn buren (de familie H) wonen op 68-B !!!
Bij navraag blijkt dat xs4all mijn lijn gekaapt heeft voor het realiseren van een internetverbinding bij de buren op 68-B. en dat terwijl ik een lopend abonnement heb bij KPN !!!!!
XS4all had de familie toegezegd een extra ISRA-punt aan te leggen omdat er maar een lijn op dit adres zat die reeds bezet was. Op het laatste moment (vlak voor de monteur zou komen werd ze door hem gebeld met de medeling dat dit extra punt niet meer nodig was. De internet verbinding was aangelegd. Wat bleek was dat Ze mijn verbinding illegaal gekaapt hadden.
6 September:
uren gebeld met xs4all en KPN om een en ander hersteld te krijgen. regels zijn regels zeggen ze allemaal. De een schuift het op de ander.
iedereen vindt het heel vervelend voor mij maar kunnen me niet verder helpen. Ik moet een nieuw verbinding aanvragen.
Later op de dag weer hoop. KPN gaat ze proberen mijn account te reanimeren.... dit kan 2 weken duren.
Vraag aan KPN of ik tijdelijk een dongel kan huren. Men stuurt men mij een dongel per post.
nog steeds geen telefoonverbinding.
7 September:
Heb dongel ontvangen. Kan een keer mail ophalen en werkt daarna helaas niet meer.
8 September:
Storingsdienst KPN gebeld. Zeggen dat xs4all in eerste instantie fout is geweest maar dat daarna de afhandeling cq reanimeren niet goed in het systeem is verwerkt.Hierdoor is reanimeren niet meer mogelijk. Volgens hun heeft xs4all nog niets ondernomen.
Zij adviseren maar een nieuw abonnement aan te vragen via het 0900-nummer of naar de KPN winkel te gaan. dit zou sneller gegaan.
XS4all gebeld. Zij zeggen dat het abonnement van mevrouw H nog gewoon staat en dat ik zelf een nieuw abonnement moet aanvragen bij KPN. Zij kunnen verder niets doen. heb gezegd hier niet mee akkoord te gaan en zal worden teruggebeld.
Door medewerker KPN gebeld voor handling van de het probleem
Dongel via haar/klantenservice KPN vrij gezet voor ophalen mail.
Medewerker xs4all gaat overleggen met manager K(achternaam willen ze niet geven en zij is niet beschikbaar voor commentaar)
xs4all belt terug met de mededeling dat KPN de lijn gewoon terug kan kapen en dat mevrouw H een eigen ISRA-punt moet aanvragen.
nog steeds geen vaste telefonie
OPTA gebeld en probleem uitgelegd. Zal morgen worden teruggebeld.
Vraag :
Wie kan ik verantwoordelijk stellen ? cq welke juridische stappen kan ik ondernemen ?
Wie staat in voor alle extra gemaakte kosten en tijd voor het rechtzetten van dit hele geblunder ?
En de belangrijkste vraag wanneer gaan jullie mijn telefoon verbinding en internetverbinding repareren ?
Moet ik betalen voor de periode dat ik geen internet gehad en telefoon gehad heb ?
Een update over de ontwikkelingen. 27-09-2011
KPN stuurt mail met mededeling dat ze succesvol hebben aangesloten maar dat de technische dienst aan deze kant een xs4all modem ziet..... hoe dom kan KPN zijn ???? Na de kaping door xs4all van mijn lijn voor de buurvrouw heeft KPN nu mijn buurvrouw (die een xs4all modem heeft) aan mijn abonnement gekoppeld. Ik geef het op........
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn KPN abo Gekaapt door XS4ALL
Mijn KPN abo Gekaapt door XS4ALL
Laatst gewijzigd door jackrood op 27 sep 2011 07:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mijn KPN abo Gekaapt door XS4ALL
@
Sukses, Maxiem.
XS4ALLWie kan ik verantwoordelijk stellen?
Sukses, Maxiem.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: Mijn KPN abo Gekaapt door XS4ALL
ik zou zeker niet gaan betalen als je diensten niet hebben gewerkt en had zelf vergoeding gevraagd voor je belkosten. IK zou zeggen xs4all is aansprakelijk.
maar als ik je goed begrijp zit je nog steeds zonder diensten?
maar als ik je goed begrijp zit je nog steeds zonder diensten?
Re: Mijn KPN abo Gekaapt door XS4ALL
Het enige wat je kunt doen is Radar inschakelen.
Zoals je zelf ziet heb je als consument geen macht en daarom kom je niet verder.
Het is wel heel triest natuurlijk want je zou zeggen dat KPN met het schaamrood op de kaken meteen alles weer in oude staat brengt omdat zij de fouten maken (XS4ALL = ook KPN).
Maar inplaats daarvan leggen ze de ellende bij jou neer.
Zoals je zelf ziet heb je als consument geen macht en daarom kom je niet verder.
Het is wel heel triest natuurlijk want je zou zeggen dat KPN met het schaamrood op de kaken meteen alles weer in oude staat brengt omdat zij de fouten maken (XS4ALL = ook KPN).
Maar inplaats daarvan leggen ze de ellende bij jou neer.
Re: Mijn KPN abo Gekaapt door XS4ALL
"eigenaar van bovengenoemd verhaal" Jammer genoeg nog steeds geen internet noch telefoon. Zoveel mensen met klachten en zo'n slechte afhandeling hiervan door KPN in het algemeen. Overal waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Het is de manier waarop KPN er mee omgaat. Toch moet ik toegeven dat de mensen(medewerkers) achter het systeem van goede wil zijn, maar aan handen gebonden zijn door regeltjes en protocollen. Dit is natuurlijk geen excuus. Misschien moeten ze de hand eens in eigen boezem steken en gaan zoeken naar structurele oplossingen. Maak een denktank onder je medewerkers en klanten. Die zitten aan de bron waar het spaak loopt. Op deze manier kun je grote voorsprong op je concurrentie krijgen die momenteel moordend is onder de telecom aanbieder. Service moeten ze weer met hoofdletter schrijven. Op die maner kun je je onderscheiden.
tja... maar dat kost extra geld..... Ik zie het als een lange termijn investering...
tja... maar dat kost extra geld..... Ik zie het als een lange termijn investering...