Zie hier voor meer informatie: http://www.online.nl/landing/tmobileact ... obileactie
Maar toen ik vanmiddag aangaf gebruik te willen maken, wees de medewerker erop dat het zou betekenen dat mijn abonnementperiode tot februari 2010 verlengd zou worden. Dat is in mijn geval 5 maanden langer aan Online vast zitten. En dat zou ook in de voorwaarden moeten staan volgens de medewerker. Zij kon dat eerst zelf niet vinden dus heb ik het snel opgezocht en er stond in art. 13 van de actievoorwaarden:
"Indien u van abonnementstype wisselt, gaat u een nieuwe overeenkomst aan waarop de algemene voorwaarden van Online Breedband BV van toepassing zijn. Dat betekent o.a. dat u een nieuw contract heeft dat 12 maanden geldig is. "
Volgens de medewerker was het bovenstaande het geval. Maar ik wissel helemaal niet van abonnementstype! Ik blijf dezelfde abonnement behouden, en dat is zelfs de duurste die ze verkopen. Maar toch, de medewerker bleef stug volhouden dat er wel sprake was van een abonnementwisseling en dat daarom de abonnementsperiode verlengd werd.
Ik ben van mening dat dit je reinste vorm is van onduidelijke en misleidende reclame cq. actievoorwaarden. Volgens de website van Online staat dat bedrijf voor gemak, maar let op de addertjes in het gras, die er eigenlijk niet zijn, maar zij wel hanteren.
complete actievoorwaarden:
ADSL Extra + Telefonie Basis voor een vaste lage prijs
Algemeen
Hier genoemde voorwaarden hebben uitsluitend betrekking op de speciale T-mobile klantenaanbieding; ADSL Extra + Telefonie Basis voor een vaste lage prijs.
De T-mobile klanten aanbieding; ADSL Extra + Telefonie Basis voor een vaste lage prijs actie loopt tot en met 31 december 2008 en is geldig voor:
T-mobile abonnees die niet Online internet abonnee zijn
T-mobile abonnees die al Online abonnee zijn
T-mobile abonnees die tevens Online abonnee zijn met een inbel abonnement
Modem: als u kiest voor de T-mobile klanten aanbieding; ADSL Extra + Telefonie Basis voor een vaste lage prijs dan ontvang u automatisch een standaard modem. U betaalt hiervoor een bedrag van € 1 per maand
Indien de T-mobile klanten aanbieding; ADSL Extra + Telefonie Basis voor een vaste lage prijs gedurende de actieperiode niet bestelbaar of beschikbaar is in uw postcode gebied kunt u geen gebruik maken van deze aanbieding.
U kunt alleen gebruik maken van deze aanbieding indien uw aanvraag zowel administratief als technisch verwerkt kan worden door Online. Hierover ontvangt u van Online een bevestiging.
De gegevens voor uw T-mobile klanten aanbieding; ADSL Extra + Telefonie Basis voor een vaste lage prijs, aanvraag dienen volledig en correct ingevuld te zijn. Indien dit niet het geval is, kunnen wij uw aanvraag niet verwerken, en zullen wij u moeten vragen de gegevens in uw aanvraag te verbeteren of aan te vullen.
Indien u niet beschikt over een KPN telefoonaansluiting op het moment van bestellen, geeft u Online toestemming een telefoonlijn zonder KPN abonnement op het aansluitadres te bestellen ten behoeve van de aansluiting voor ADSL van Online.
Online kan niet garanderen dat de aangegeven maximum snelheid van de dienst ADSL Extra gehaald kan worden. De gehaalde snelheid is afhankelijk van verschillende elementen, waaronder de kwaliteit en lengte van de koperverbinding (telefoonlijn) van KPN Telecom, de kwaliteit en lengte van door de eindgebruiker gebruikte bekabeling en de kwaliteit en instellingen van door de eindgebruiker gebruikte randapparatuur.
Deze actievoorwaarden gelden in aanvulling op de algemene voorwaarden van Online.
Als u gebruik maakt van een ISDN telefoonlijn voor uw ADSL aansluiting, dan kunt u de T-mobile klanten aanbieding; ADSL Extra + Telefonie Basis voor een vaste lage prijs niet bestellen.
Online behoudt zich het recht voor om de Telefonie dienst te beëindigen, indien u tenminste drie aaneengesloten maanden geen gebruik hebt gemaakt van de gratis Telefonie Basis dienst; dat wil zeggen geen uitgaande of inkomende gesprekken. Online zal daarbij altijd de redelijke belangen van de klant in acht nemen en voor afsluiting verifiëren wat de reden is van het niet gebruiken van de Telefoniedienst.
U kunt maximaal één keer per maand kosteloos uw Telefonie abonnement wisselen. Het nieuwe abonnement wordt na een periode van 11 kalenderdagen geactiveerd en het oude abonnement wordt dan automatisch beëindigd.
Indien u van abonnementstype wisselt, gaat u een nieuwe overeenkomst aan waarop de algemene voorwaarden van Online Breedband BV van toepassing zijn. Dat betekent o.a. dat u een nieuw contract heeft dat 12 maanden geldig is.
Actiepakket
Abonnementsgeld: De normale abonnementsprijs voor ADSL Extra + Telefonie Basis bedraagt € 35 per maand. Kiest u gedurende deze actieperiode voor de T-mobile klanten aanbieding; ADSL Extra + Telefonie Basis voor een vaste lage prijs, dan betaalt u:
In combinatie met één (1) jaarcontract elke maand maar € 20 (inclusief gebruik van de standaard modem).
Aansluitkosten: Er worden binnen het eigen netwerk van Online tijdens de actieperiode geen aansluitkosten in rekening gebracht (normaal € 55). Buiten het netwerk van Online brengen wij € 55 aansluitkosten in rekening.
Er worden tijdens de actieperiode geen aansluitkosten van € 25 voor Telefonie van Online in rekening gebracht.
Gratis installatieservice: Gedurende de actieperiode zijn tevens de actievoorwaarden voor de gratis installatieservice (linken naar actie voorwaarden installatie service) van toepassing.
Gratis Veilig E-mailen pakket: Ontvang als nieuwe ADSL klant van Online nu een E-mail Antivirus en Antispam abonnement gratis (normaal € 3 p/m).