LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Modemgebruik UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ties06

Modemgebruik UPC

Ongelezen bericht door ties06 »

Ik was vanaf het begin al kabel internetter in onze plaats.
Dit was eerst via gelrevision(gamog).
Eindelijk overgestapt op ADSL.
Modem van upc opgestuurd en ik zou borg terug krijgen.
Dit is mij per brief en per telefoon ook medegedeeld.
Maar ik krijg natuurlijk niets, ik ken upc…….
Ik weer enkele mailtjes gestuurd, met bellen verdienen ze ook nog geld aan, je wordt zo weer 30 minuten in de wacht gezet.
Ik heb toen maar zelf de borg ingehouden van een rekening, dus teweinig betaald.
Vandaag word ik gebeld door een medewerker, en die zegt dat ik nooit geen borg heb betaald en dat ik dus ook niets terug krijg.
Lekker is dat….
Moest ik maar even gelrevision bellen… ja die bestaan al een jaar of 6 niet meer want dat heeft upc allemaal overgenomen.
Ik zei dan stuur het modem maar terug want die is dan van mij, maar dat kon ook niet…
Ik weet nu niet meer of ik toen de tijd borg heb betaald en upc heeft mij nu verschillende malen beloofd dat ik de borg terug zou krijgen.
Maar ik heb hier dus geen recht op…

Mijn advies aan de oud gelrevisionklanten (als die er nog zijn),je mag je modem houden als je opzegt bij upc…:twisted:

Ik ben nu een zeer tevreden adsl gebruiker zonder storingen.
Het lijkt wel of upc geregeld de stekker eruit trekt, en dat dan de klanten gaan bellen naar hun helpdesk met de storing.
Verdienen ze weer aan a 10 cent per minuut….

jurrien

Re: Modemgebruik UPC

Ongelezen bericht door jurrien »

Je vind het toch niet erg als ik zeg dat dit een slap onzin verhaal is he ? Een modem waar je zelf niet eens van weet of je 6 Jaar geleden borg heb betaalt. En dan vragen om teruggave bij upc? Je opmerking dat bij upc er de stekker word uitgetrokken voor de helpdesk te bellen slaat ook al nergens op, en je kan het ook nog eens niet weten want je hebt geen Chello. Ik heb al enige jaren internet bij hun en de stekker word er alleen maar bij wanbetalers express uitgetrokken.

Jurrien

Chima

Ongelezen bericht door Chima »

Ik kan het verhaal van Ties alleen maar bevestigen.

Ik was er direct bij toen kabelinternet geintroduceerd werd. Voor het overgenomen werd door UPC wat het Goldmine. Helaas had ik geen correspondentie meer van die tijd maar na opzegging bij Chello heb ik dus ook nooit geen borg terug gehad terwijl ik 100% zeker weet dat ik destijd 100 GULDEN borg heb betaald. Na diverse telefoontje naar UPC heb ik het maar opgegeven. De ene keer werd me verteld dat ik inderdaad die borg terug zou krijgen en de volgende keer was het weer dat ik nooit geen borg betaald zou hebben.

Nou ik kan me niet herinneren of indenken dat er ten tijde van de introductie van kabelinternet al acties waren waarbij geen borg voor het modem betaal hoefde te worden. Het is misschien wel mijn eigen fout dat ik geen overeenkomst of zo meer heb daarvan maar UPC maakt daar door hun slechte administratie dus optimaal ge(mis)bruik van.

@Jurien
IK vind het dus WEL erg dat je dit een slap onzin verhaal vind aangezien ik deze ervaring met ties deel!

jurrien

Natuurlijk begrijp ik wel dat als je in het verleden borg hebt betaalt je dit terug wil hebben. Maar je weet ook dat zeker bij dit soort grote logge bedrijven waarde administratie niet helemaal jofel is , Dat zij van jullie gaan vragen naar bewijzen dat het betaalt is. Kijk dan op oude afschriften van de bank waarop het is afgeschreven, dan kan je upc erop aanspreken. Maar als je zelf zegt , ik weet het niet meer ,dan is hun antwoord negatief.
succes ,Jurrien

Chima

Ongelezen bericht door Chima »

Oude afschriften was inderdaad een optie. Daar had ik ook aan gedacht alleen was het op dat moment zo'n 7 jaar geleden. Zo lang bewaar ik geen afschriften. Daarbij komt nog, als ik die afschriften nog had, daar een totaal bedrag op staat van abonnementskosten, borg, en aansluitkosten. Dus best lastig om daar de exacte bedragen uit te filteren.

Ik vermoed gewoon dat UPC van alles wat met Goldmine of andere bedrijven die ze destijd overgenomen hebben totaal geen administratie meer heeft bewaart.

Maar ja het zij zo, ik steek er geen tijd en ergenis meer in want dat is me die 45 euro niet waard. Ben er zowat een jaar mee bezig geweest dus die 45 euro zal ik onderhand ook wel verbelt hebben.

ties06

jurrien, wat is dit weer duidelijk.....
Hoe lang werk je al bij upc ????

Ik heb dus enkele jaren chello gehad en wat een ellende, die ik nu dus niet meer heb met adsl.
Ik heb heel wat keren gebeld en terecht maar ik kreeg nooit mijn geld terug voor de belkosten.

jurrien

Het is dus zo dat jij wel mag zeggen dat je een tevreden adsl gebruiker bent, En dan moet je omdat je met upc een probleem hebt ,onzin vertellen dat zij expres storing veroorzaken? Dom ben je ook nog als je stelt dat ik bij upc werk, want in meerdere topic's uit ook ik mijn ongenoegen op hun, Alleen een beetje meer gemotiveerd met een duidelijk probleem.
Jurrien :D

crazycat

Ongelezen bericht door crazycat »

Ik had ook Chello (Kwello). Wat een rampzalig bedrijf is dat.
Ik zit regelmatig een paar uur zonder internet. In het begin belde ik nog wel eens, maar daar ben ik mee gestopt. De ene zegt dit, en de ander dat!

Ik had ook telefonie van UPC. Ook een drama. Alles van UPC gaat er nu uit. Zelfs de kabel.

jurrien

Als ik dezelfde ervaring had als jij dan ging natuurlijk ook gelijk de hele zooi weg. Maar ja, Ik heb best wel eens storing en dan ben ik niet blij, Maar bij mijn zoon die @home heeft presteerde hun het om hem 6 weken zonder internet te laten. Kijk dat is mij tot nu toe nog niet gebeurd. Hoop dat het ook niet komt anders is mijn reactie dezelfde als die van jou.
Jurrien

ties06

Gewoon dus adsl nemen van hetnet ofzo...
Snelheid is misschien niet zo hoog als kabel maar wel altijd online, en dat kun je van chello gewoon niet zeggen...
Tot op het laatste moment nog last gehad van storingen.
Monteur weer alles nagemeten en afgesteld....
Bleef kloten....

Bij adsl alleen een aanloop probleem gehad met draadloos internetten voor de laptop.
Hadden ze mij een verkeerde gestuurd.
Kreeg voor twee maanden mijn geld terug a 19,95 per maand.
Terwijl ik nu nog maar 9,95 betaal in de maand !!!!!!!!!!!!
En een apart telefoonnummer als ik weer problemen had kan ik rechtstreeks bellen voor gewoon lokaal tarief !!!!!!

LAAT UPC DIE BORG MAAR ERGENS STEKEN WAAR HET ERG DONKER

service verlenen is iets wat ze NIET kennen
je denkt vanwel totdat je wat anders hebt

En het is echt ik heb nog geen storing gehad........... met adsl dan....

agro

Ongelezen bericht door agro »

Kijk een bij www.kpn.com en dan naar Internetplusbellen, is mogelijk een goed alternatief als je bij upc weg wil, en nog goedkoper ook dan wat upc kan aanbieden.
Dus niks inruil oude ADSL, maar inruil mafia kabel.

Zie onderstaande persbericht.

In de Zoetermeerse wijk Noordhove start KPN midden december een proef met een nieuwe generatie VDSL-techniek (Very High Bitrate Digital Subscriber Line).

De VDSL-techniek maakt het mogelijk voor KPN om een bandbreedte van 20 tot 30 Mbps te bieden aan zijn klanten waardoor tegelijkertijd o.a. zeer snel internet mogelijk is, gebeld kan worden en een reeks televisieprogramma's kan worden bekeken. Ook zijn hiermee tal van nieuwe ontwikkelingen te realiseren op het gebied van videocommunicatie (zorg aan ouderen op afstand, bewaking, videovergaderen met kwalitatief zeer hoogwaardige beeld- en geluidskwaliteit, etc.). Dit wordt mogelijk zonder dat de bestaande koperen telefoonlijnen vervangen hoeven te worden.
Deze pilot sluit aan op de verdere uitrol van glasvezel zoals KPN die heeft gepland. Met de introductie van VDSL wordt de glasvezelkabel de wijk in gebracht om de afstand tot de huisaansluiting nog verder te verkleinen en zo meer bandbreedte aan onze klanten in huizen en bedrijven te kunnen bieden. Het kernnetwerk van KPN is al vele jaren volledig verglaasd.

De proef zal drie maanden duren. De eerste testgroep zal enkele tientallen wijkbewoners omvatten die speciaal daartoe zullen worden uitgenodigd. Deelnemers krijgen aangepaste apparatuur ter beschikking, waaronder o.a. een TV-ontvangst-module, adapters voor draadloze verbindingen in huis en een videophone voor bellen met beeld en geluid.

Deelnemers aan de proef krijgen alle kosten vergoed. Een KPN-monteur zorgt voor de gehele aansluiting van de techniek en de apparatuur. In de proef staan de techniek, het gebruiksgemak, en de kwaliteitsbeleving van het product centraal.
Op basis van de resultaten zal KPN besluiten nemen over de eventuele verdere uitrol van VDSL.

Har

Ongelezen bericht door Har »

KPN, ===

NOOIT AAN BEGINNEN , ALLEEN MAAR BRAS

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Har, argumenten graag.

Hoog van de toren blazen kan iedereen, maar zeg eens waarom je KPN niets vindt.

ties06

Als ik kpn en upc vergelijk, en dat kan ik!!!!!!!! dan is het toch zeker kpn....

Wanneer heb je nou je nou storing bij kpn ???

Nou bij upc ben ik gestopt met het bij houden want internet lag er verschillende keren per dag eruit....

FritzTheCat
Contacteer:

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

crazycat

Geplaatst op 27 Jan 2006 20:38 door crazycat
Ik had ook Chello (Kwello). Wat een rampzalig bedrijf is dat.
Ik zit regelmatig een paar uur zonder internet. In het begin belde ik nog wel eens, maar daar ben ik mee gestopt. De ene zegt dit, en de ander dat!

Ik had ook telefonie van UPC. Ook een drama. Alles van UPC gaat er nu uit. Zelfs de kabel.
Heel slim crazycat, vlug opzeggen al die UPC troep. Zou iedereen moeten doen eigenlijk.

xDSL en CanalDigitaal in huis en je leeft een stuk vrolijker. Heb zelfs dat lelijke groene coaxkabeltje afgeknipt en weggehaald uirt mijn meterkast.

Smerige oplichters dat het daar zijn.

Mischa0320

Ongelezen bericht door Mischa0320 »

Hahahaha, Canal Digital is dat niet UPC ???

Ennneh ik wist niet dat er zoveel forumlezers bij KPN werkte.

KPN ?? Oh die logge monopolist die per maand 50.000 klanten verliest aan kabelbedrijven?

Hoe zou dat nou komen? Alle Nederlands zijn gek behalve Agro/Hoffie, FritZ de Cat..... en alle andere pseudoniemen die die freak verzint. Miauuwuuuuww ! RRRRRRrrrrrrrrrggggg.......

ties06

Monopolist ?????
Dat WAS upc
Lang leve adsl....
ALTIJD online wanneer IK dat wil..... :lol: :lol: :lol: :lol:

FritzTheCat
Contacteer:

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Mischa0320

Geplaatst op 28 Jan 2006 22:05 door Mischa0320
Hahahaha, Canal Digital is dat niet UPC ???

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Canal+ is overgenomen door UPC en dat is heel wat anders dan CanalDigitaal.

En wat heeft KPN te maken met deze topic..?????

Gesloten