Modems van Telfort en Tiscali die beiden werken op Tiscali Holding ADSL zijn onveilig.
Na een test die ik met meerdere modems heb gedaan is het voor hackers een peulenschil om het wachtwoord in het modem te kraken en vervolgens de telefoonnummers van de klanten van Telfort en Compuserve te ontfutsen en in de modems van desbetreffende klanten te komen. Daar hebben ze een ahckersprogramma op gemaakt. Zij hebben je vaste telfort telefoonnummer en via het hackersprogrammaatje ook het wachtwoord wat in jouw Zyxelmodem zit. Dan kunnen zij het nummer plaatsen in hun eigen Zyxelmodem en dan vervolgens zetten ze het wachtwoord erbij. Ze hebben dan waar ze ook in Nederland zitten telefoon, namelijk een nummer van een andere klant van Telfort. Je merkt dat je niet kan bellen, doordat zij op jouw nummer aan het feestvieren zijn. Telfort zegt dan doodleuk dat het jouw telefoonnummer betreft en dat jij voor de beveiliging zorg moet dragen. Daar er in technisch opzicht voor de klant alleen maar die Zyxelmodems zijn en dat een ander modem niet mogelijk is, dan schuift Telfort dat weer terug naar de klant. Dan had je je maarbeter moeten beveiligen. Doch de klant van Telfort, die gedupeerd zijn geraakt (en dat zijn er een aantal) die krijgen elke maand een hele geperde nota, die ze zelf bij geen mogelijkheid verbeld kunnen hebben. Zo hebben ze bij Telfort ook `verwijd' wisselgesprek. Dat betekent dat je onafhankelijk van elkaar met twee telefoons op 1 nummer naar twee verschillende nummers kan bellen. Dat doen die hackers ook, wanneer ze gehackt hebben in jouw modem. Dat betekent dat Telfort met internet en telefonie niet veilig is. Zelfs \zo onveilig dat je daar finaal in de puree van kan zitten. Daarom neem geen Telfort of Compuserve abonnement die aangesloten zit bij Tiscali Holding. Deze zijn totaal onveilig en zeer hackgevoelig!!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Modems van Tiscali Holding (Tefort werkt daarmee) onveilig.
-
Uranus1963
Re: Modems van Tiscali Holding (Tefort werkt daarmee) onveilig.
Gewoon zorgen dat je modem niet op afstand benaderd kan worden, die van mij zit pot en pot dicht. Ben overigens zeer tevreden met mijn Zyxel en Internet via Telfort. Of mis ik iets?
Re: Modems van Tiscali Holding (Tefort werkt daarmee) onveilig.
Beste Uranus1963, begin 2007 was je nog druk bezig hier reclame te spammen voor compusmurf.........