M'n ouders hebben Maandagavond van UPC een nieuw modem gekregen en moesten uiteraard het oude werkende COM21 modem inleveren. Vanaf dat moment zijn ze offline want er is iets mis gegaan met hun klantgegevens bij UPC waardoor ze het nieuwe modem niet kunnen aanmelden. De helpdesk van UPC gaf aan dat het wel een aantal dagen kon duren voordat ze weer online zijn...
Heeft iemand dit ook meegemaakt? Zoja, hoe snel was dat verholpen?
Bij het wijzigen van modem op kabel-internet verandert ook het fysieke MAC adres dat bij de aansluiting hoort. Dat MAC adres moet dan bij je provider worden veranderd, voordat je uberhaupt weer gebruik kan maken van internet.
Probleem had ik ook. even bellen, mac adres opgeven en het was gefixt. Moet je wel een medewerker krijgen die weet wat hij moet doen. Als dit hetzelfde probleem is tenminste, kan mischien ook iets anders zijn (klantgegevens kwijt).
Bij het aanmelden geef ik hun gebruikersnaam en wachtwoord op waarna hun gegevens verschijnen enz. druk ik dan op volgende verschijnt de melding "onbekende fout".
Volgens de UPC helpdesk is er iets mis gegaan met hun klantgegevens (in hun database)...
Kregen jullie ook deze melding toen het probleem het MAC adres was? Anders hebben hun denk ik een ander probleem.
Nee dat had ik niet. Moest inderdaad eerst hetzelfde doen wat jij moest doen en moest toen de pc even uitzetten en de stroom van de modem een halve minuut eraf halen. Daarna alles weer aan zetten.
Dat, dus zo gedaan en daarna was ik weer online. Alleen heb ik wel vaak na die wissel, de stroom van de modem moeten halen, daar ik anders geen verbinding had. Dat vond ik wel vervelend. Maar op dit moment gaat het goed!
Ik denk inderdaad dat het bij jullie iets anders is!
Dat klopt, het is inderdaad iets anders en net weer contact gehad met de helpdesk. Ze verwachten dat het probleem vandaag opgelost is maarja dat was gisteren en eergisteren ook zo...
Bij mij thuis ging de modemwissel probleemloos. Ik had alleen even moete om hem via mn router te laten werken totdat ik erachter kwam dat ik mn MAC adres moest clonen in de router.
UPC heeft geen enkel belang bij snel oplossen van storingen. De douwen je een ander modem door je maag en als het niet werk intereseert ze niet. Het antwoord dat het waarschijnlijk vandaag wel opgelost wordt is gewoon een bewuste leuge van de helpdesk. Ze zijn bang voor terecht boze klanten. Als ze maar van je af zijn, want chatten is voor zo'n arrogante helpdeskmedewerker altijd belangrijker dan integere gebruikers te helpen. Ik snap werkelijk niet dat zo'n incompetent bedrijf hier in Nederland hier bestaanrecht heeft. Ik vind dat het tijd wordt dat de overheid ingrijpt.
Ik neem aan dat er een keurige storingsmelding gemaakt is, want ook dat gaat wel eens fout. Je hebt namelijk een goede storingsmelding nodig om gebruik te kunnen maken van het garantieplan van UPC/Chello.
Dit garantieplan houd in dat je voor elke dag geen internet (als het aan UPC/Chello ligt) twee dagen vergoed krijgt. Het enige grote nadeel ervan is dat de storing opgelost moet zijn om aanspraak te kunnen maken.....
Ik wens je erg veel succs met het op orde krijgen van je zaken met UPC, en ook om je recht bij deze firma te halen .... (garantieplan).
Sinds afgelopen Maandag zijn ze weer online. M'n moeder belde weer eens met de helpdesk en die persoon zag dat ze al een week offline was. Hij ging even bellen met z'n baas en het probleem was direct opgelost.
Jammer he, dat je eerst een week lang elke dag moet bellen naar een 0900 nummer en dan ineens het probleem direct opgelost kan worden...
UPC... alles kan in dit land... dit land gaat niet kapot... het is al kapot... overheid doet er geen flikker aan...
Vergeet geen aanspraak op het garantieplan te maken !!!
Ik begrijp dat ze kunnen zien dat je een week offline bent geweest en dat het door hun toedoen weer werkt. Alle reden om aanspraak te maken op het grarantieplan, wat ze graag willen vergeten