LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Netflix via KPN (onterecht)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
de gefrustreerde
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2009 10:55

Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door de gefrustreerde »

5 juli kreeg ik een melding dat Netflix via KPN was aangevraagd, apart want dat hebben we al jaren Netflix en niet via onze provider.
Vond het apart, dus vroeg het eerst aan mijn man of hij misschien per ongeluk iets had gedaan tijdens zijn nachtdienst maar hij weet heel het KPN wachtwoord niet dus het leek me al stug.
Die dag gelijk Netflix laten stoppen via mijn account en wachtwoord gewijzigd.
We kregen de melding dat Netflix werd stopgezet en via het account werd afgemeld.
Toen ook nog contact gehad met de servicedesk van KPN, hun zeiden dat het door phising kwam en dat meerdere klanten hier last van hadden maar dat hij nu netflix niet meer via mijn account zag.
Top dacht ik!
Tot ik de rekening kreeg en toch zag dat Netflix weer bij mijn account stond.
Weer contact opgenomen, uitgelegd dat ik via hun helemaal geen Netflix heb en dat ik niet eens weet via welk e-mailadres.
Ik kreeg alleen maar terug 'mevrouw wij gaan niet over uw netflix account u moet dit via netflix zelf regelen'
Contact gehad met Netflix, alle e-mailadressen opgegeven die ik heb, nee daar staat geen account onder dus u heeft geen account via kpn.
Toen nog ons officiele Netflix account laten controleren, alles was in orde.
Weer contact opgenomen met KPN en weer aan de medewerker uitgelegd dat ik echt geen account heb bij netflix via KPN.
Het antwoord nu was 'Oke dan laten we de fraude helpdesk contact met u opnemen'
Zo gezegd zo gebeurd 2 dagen later had ik inderdaad contact met de Fraude helpdesk.
'Mevrouw we hebben Netflix voor u stopgezet en het word teruggestort op uw rekening' (Dit was op 4 augustus)
Gisteren (31 augustus) keek ik weer bij mijn profiel en ja hoor... Netflix stond er nog steeds!!!!
Daarna weer contact opgenomen met KPN, via chat zou ik doorverbonden worden naar die afdeling, mis.....
Verbinding werd gewoon vrolijk verbroken.
Ik had een uurtje even niets dus telefonisch toen contact opgenomen.
Het was denk ik een beginner want ze wist niet goed wat ze er mee aan moest en moest het ook vragen aan de manager (prima want iedereen moet het leren).
Telefoontje heeft 55minuten geduurd voor een antwoord van 2 minuten, ik werd 53 minuten in de wacht geduwd, hoorde alles op de achtergrond daar gewoon doorgaan en hoorde mevrouw zelfs gewoon doortypen...
Ik zou weer contact krijgen met de fraude helpdesk.
Oh ja en ze zei gisteren ook 'ik heb netflix voor u gestopt en is bij uw account weggehaald'
Daar kreeg ik netjes een bevestiging van maar HELAAS netflix staat nog steeds bij mijn account.
Inmiddels ben ik zo gefrustreerd dat ik hier mijn verhaal doe in de hoop dat het dan sneller bij KPN binnenkomt.
Ik heb geen Netflix via KPN, nooit gehad en wil het ook niet! Dus ik wil het van mijn account af hebben, ik ga niet betalen voor iets waarvan ik de inloggegevens niet eens weet.
Ik wil er vanaf en wel NU en mijn geld terug! :evil: :shock:

ZeerPrivé
Berichten: 5687
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Inmiddels ben ik zo gefrustreerd dat ik hier mijn verhaal doe in de hoop dat het dan sneller bij KPN binnenkomt.

Voorzover mij bekend zijn op dit forum geen KPN medewerkers actief. Het lijkt me daarom zinvoller deze klacht te plaatsen op het KPN forum https://forum.kpn.com

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door hebra98 »

Misschien is het een optie om het te plaatsen op klacht.nl?

Methusalah
Berichten: 1221
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door Methusalah »

Sleutelwoord in dit hele verhaal is phising. Dit kan dus goed inhouden dat je inlog gegevens van je email/netflix/ andere accouns op straat liggen. Dan kan je netflix wel laten verwijderen zolang jouw inloggevens bij iemand anders bekend zijn kan deze dat dus weer terug zetten.

Dus eerst als de wiedeweerga al je wachtwoorden aanpassen, pas dan de andere stappen ondernemen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door hebra98 »

Als ik het lees lijkt het mij dat KPN het pakket blijft voeren in het abonnement van TS.

Dat lijkt me geen Phising, als het in de web interface van KPN toont dat je nog betaald voor Netflix (via KPN)

de gefrustreerde
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2009 10:55

Re: Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door de gefrustreerde »

Methusalah schreef:
01 sep 2020 12:48
Sleutelwoord in dit hele verhaal is phising. Dit kan dus goed inhouden dat je inlog gegevens van je email/netflix/ andere accouns op straat liggen. Dan kan je netflix wel laten verwijderen zolang jouw inloggevens bij iemand anders bekend zijn kan deze dat dus weer terug zetten.

Dus eerst als de wiedeweerga al je wachtwoorden aanpassen, pas dan de andere stappen ondernemen.

Sja zoals ik al eerder heb gezegd gelijk in de eerste regels heb ik alle wachtwoorden aangepast, dus die kunnen niet op mijn kpn account blijven inloggen.

de gefrustreerde
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2009 10:55

Re: Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door de gefrustreerde »

ZeerPrivé schreef:
01 sep 2020 11:58
Inmiddels ben ik zo gefrustreerd dat ik hier mijn verhaal doe in de hoop dat het dan sneller bij KPN binnenkomt.

Voorzover mij bekend zijn op dit forum geen KPN medewerkers actief. Het lijkt me daarom zinvoller deze klacht te plaatsen op het KPN forum https://forum.kpn.com
Oke dank je wel! dan ga ik het op die manier proberen

DeZevendeHenk
Berichten: 816
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Raar verhaal, als u via KPN bent aangemeld bij Netflix is dat dus op uw KPN account gebeurd en is de plek waar het stopgezet en teruggedraaid moet worden bij KPN en zeker niet bij Netflix. Als dat overigens phishing is dan is dat ook best raar, het klinkt namelijk veel eerder als een fout van KPN dan als phishing. Gebruikt u wellicht een Kpnmail adres voor uw Netflix abonnement?

16again
Berichten: 16179
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door 16again »

Kan KPN niet aangeven of via KPN-Portal website Netflix onder jou account is aangevraagd , of dat dit een fout bij KPN is?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hebra98 schreef:
01 sep 2020 12:01
Misschien is het een optie om het te plaatsen op klacht.nl?
KPN is niet actief op de commerciële klachten website klacht.nl waar bedrijven tegen betaling hun klachten kunnen laten verdwijnen. Ze zijn wel actief op https://www.klachtenkompas.nl/ van de consumentenbond.

Vraag aan @TS heeft u wel uw wachtwoord van uw KPN account gewijzigd, immers heeft KPN al aangegeven dat dit veroorzaakt wordt door phishing en zolang u uw wachtwoord niet wijzigt zullen de criminelen telkens weer een Netflix account aanmaken voor u.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door hebra98 »

Als dit (KPN) netflix account werkelijk wordt gebruikt is het misschien ook goed om toch te proberen om in samenspraak met KPN / Netflix in het account te kijken of het daadwerkelijk gebruikt wordt en waar vandaan. Dat is zichtbaar te maken, in het account.
Maar ook elke "ongewone login" in een Netflix wordt volgens mij naar het registratie mail adres gestuurd.
(net gecontroleerd en dat is inderdaad het geval)

Want als KPN echt het NF account opheft in het account van TS, dan lijkt het mij dat er wel elke keer een nieuwe aanvraag moet zijn vanuit KPN naar Netflix om dit weer terug te draaien? Dat lijkt me niet logisch en valt ook op.

Anders gaat er toch iets verkeerd in de communicatie tussen KPN en Netflix (een wijziging die niet aan beide kanten doorkomt oid)
Laatst gewijzigd door hebra98 op 01 sep 2020 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door hebra98 »

sylvesterb schreef:
01 sep 2020 17:27
hebra98 schreef:
01 sep 2020 12:01
Misschien is het een optie om het te plaatsen op klacht.nl?
KPN is niet actief op de commerciële klachten website klacht.nl waar bedrijven tegen betaling hun klachten kunnen laten verdwijnen. Ze zijn wel actief op https://www.klachtenkompas.nl/ van de consumentenbond.

Vraag aan @TS heeft u wel uw wachtwoord van uw KPN account gewijzigd, immers heeft KPN al aangegeven dat dit veroorzaakt wordt door phishing en zolang u uw wachtwoord niet wijzigt zullen de criminelen telkens weer een Netflix account aanmaken voor u.
>>
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt.
Volgens deze link lijkt het ook niet te kloppen, of bedoel je iets anders?
https://www.klacht.nl/kpn/

ZeerPrivé
Berichten: 5687
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@hebra98 Je ziet toch dat KPN niet reageert op klacht.nl? Dus niet actief.

ZeerPrivé
Berichten: 5687
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het lijkt toch om fraude te gaan, bij dat topic kan TS mooi aansluiten https://forum.kpn.com/kpn-entertainment ... kpn-504290

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Netflix via KPN (onterecht)

Ongelezen bericht door hebra98 »

ZeerPrivé schreef:
01 sep 2020 17:54
Het lijkt toch om fraude te gaan, bij dat topic kan TS mooi aansluiten https://forum.kpn.com/kpn-entertainment ... kpn-504290
>>
Goed gevonden.

Gesloten