LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet erkennen van problemen bij Tele2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
robbydee

Niet erkennen van problemen bij Tele2

Ongelezen bericht door robbydee »

Ik heb al jaren internet van Tele2, eerst 20MBit, nog nooit een enkele keer uitval gehad en sinds juni van dit jaar 50MBit, en dat had ik dus nooit moeten doen.
Mijn euvel is simpel: gemiddeld hangt mijn modem gemiddeld 8 keer per dag vast. Ik moet heb dan handmatig opnieuw resetten, vervolgens softwarematig opnieuw inloggen en nogmaals resetten, anders krijg ik geen ip adres toegewezen en dit 8 keer per dag herhalen om iets op de digitale snelweg te kunnen doen.

Ik heb al tig keer met de klantenservice gebeld, wat me een aardige duit heeft gekost, ben al 5 modems verder.
Er is een Imtech monteur namens Tele2 langs gekomen, die niks vond, heeft voor de zekerheid de draad van het ISRApunt naar het modem nogmaals vervangen, wat ikzelf ook al twee keer had gedaan, hierna is er een monteur van KPN langsgekomen, die niets kon vinden en jawel hoor, nogmaals het draadje vervangen heeft.

Ik ben een thread op hun eigen forum tegen gekomen van mensen met hetzelfde probleem (http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=2130&page=1)

Alleen krijg ik met andere switches het probleem ook niet opgelost, al staat er een oplossing in de thread waar alleen Tele2 iets aan kan doen.

Ik wilde nu niet alweer gaan bellen, dus ik dacht probeer het eens via de chat, dit is het gevolg:

Tele2 zegt:Welkom bij de Klantenservice van Tele2. Waarmee kan ik je van dienst zijn?
Jij zegt:chatten met medewerker alsjeblieft
Tele2 zegt:Ik snap je helaas niet. Waarmee kan ik je helpen?
Jij zegt:ik wil graag iemand van de klantenservice spreken
Tele2 zegt:Om je verder te kunnen helpen wil ik eerst graag weten waar je vraag over gaat. Geef alsjeblieft een korte omschrijving van het onderwerp.
Jij zegt:Storingen modem
Tele2 zegt:Ik kan je hiermee ook proberen te helpen. Wil je dat?
Jij zegt:nee, ik wil graag iemand aan de chat
Tele2 zegt:Woon je in de regio Rotterdam?
Jij zegt:nee heerlen
Tele2 zegt:Excuses, maar woon je in een bovengenoemde plaats of regio?
Jij zegt:nee
Tele2 zegt:Ok, dan ga ik gewoon verder...
Even kijken waar ik was gebleven. Als ik het goed begrijp is de Tele2 verbinding uitgevallen?
Jij zegt:inderdaad
Tele2 zegt:Als je problemen hebt met je internetverbinding adviseer ik je het onderstaande stappenplan te doorlopen. Werkt de internet verbinding nu weer?
Jij zegt:nee
Tele2 zegt:Dan kan ik verder niet zoveel voor je doen. Mijn collega's zijn op dit moment telefonisch bereikbaar via 0900-2411602 (€ 0,10 p/m).
Tele2 zegt: Kan ik je verder nog ergens mee van dienst zijn?
Jij zegt:ik wil graag iemand online spreken
Tele2 zegt:Ik snap je helaas niet. Kan ik je verder nog ergens mee van dienst zijn?
Jij zegt:ik wil graag chatten met een medewerker
Tele2 zegt:Ik zal kijken of er op dit moment een medewerker online is. Om je verder te kunnen helpen wil ik eerst graag weten waar je vraag over gaat. We hadden het zojuist over een storing/niet werkend product. Gaat je vraag hier nog steeds over?
Jij zegt:ja
Tele2 zegt:Ik kan kijken of er een Tele2 klantenservice medewerker beschikbaar is om dit chatgesprek over te nemen, wil je dat?
Jij zegt:ja
Tele2 zegt:Voordat ik je kan doorverbinden heb ik nog enkele gegevens van je nodig, dan kan de klantenservice gelijk je gegevens erbij pakken. Wat zijn je voorletters en achternaam?
Jij zegt:*********
Tele2 zegt:Ok, dank je. Wat is je straatnaam en huisnummer?
Jij zegt:*********
Tele2 zegt:Mooi, en wat is de bijbehorende postcode?
Jij zegt:********
Tele2 zegt:Goed! We zijn er bijna. Wat is je telefoonnummer?
Jij zegt:********
Tele2 zegt:Ok.
Tele2 zegt:Ik ga je nu doorverbinden met een echte medewerker. Het duurt maximaal 2 minuten voordat een medewerker zal reageren via dit chatgesprek, een moment geduld alsjeblieft...
John zegt:Het doorverbinden is gelukt. Binnen enkele seconden zal een medewerker het gesprek verder oppakken.
John zegt:Klopt het dat ik met dhr. of mevr. Dee chat?
U zegt:hallo, dat klopt
John zegt:Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Ik weet niet of u de eerdere logs van mijn probleem kunt terug lezen, maar de problemen waar ik van begin af aan mee kamp, spelen nog steeds
U zegt:en toevallig val ik onder hetzelfde groepje mensen van deze trhead op jullie forum, ben ik achter gekomen:http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=2130
John zegt:Welk probleem is het precies?
U zegt:dat mijn modem om de haverklap helemaal weg valt, ik hem dan moet handmatig moet resetten, vervolgens moet inloggen en softwarematig moet rebooten en dan werkt hij weer... even
U zegt:ik heb nu ondertussen al het 5e modem van jullie hier, dus we kunnen al afkruisen, dat het probleem niet aan de electronica ligt, er is een monteur van imtech, namens tele2 langs geweest, die niets kon vinden, maar wel het kabeltje van het isra punt had vervangen (had ik zelf ook al gedaan), de problemen bleven, dus is de monteur van kpn langs gekomen, die in huis ook geen problemen vond, maar nogmaals hetzelfde kabeltje heeft vervangen
John zegt:Ik wil u verzoeken contact op te nemen met onze klantenservice op 0900-2411602(10ct/m). Zij kunnen met u de stappen doornemen om alle factoren uit te sluiten die dit kunnen veroorzaken.
U zegt:ik heb de klantenservice al 9 keer gebeld de afgelopen twee maanden en iedere keer opnieuw dezelfde stappen gevolgd
U zegt:ze hebben metingen gedaan etc
U zegt:ben al 480 belminuten kwijt geweest aan bellen naar tele2
John zegt:Ik kan u helaas via een chat niet verder helpen
U zegt:is er geen alternatief, zodat ik niet alweer hoef te bellen, het kost met handen vol geld en de oplossing is er nog steeds niet
U zegt:met=me
John zegt:Helaas niet. U dient echt met de klantenservice te bellen
U zegt:Kunnen hun geen contact met mij opnemen?
John zegt:Helaas niet
U zegt:nou daar ben ik dan mooi mee geholpen, ik bedoel het niet kwaad bedoeld tegen jou, maar ik voel me net een kind waar nooit naar geluisterd wordt of serieus genomen wordt aan de telefoon
U zegt:maar goed, ik zal de kast van tele2 dan maar weer gaan spekken en voor de 10e keer gaan bellen
John zegt:Dan dank ik u voor deze chat en wens ik u verder een heel fijne dag toe.
Tele2 zegt:Het gesprek met de Live Chat agent is beëindigd. Welkom terug bij de Virtuele Assistent van Tele2. Wij vinden jouw mening zeer belangrijk! Om inzicht te krijgen in jouw tevredenheid en wensen verzoeken wij je deze Vragenlijst in te vullen. Alvast vriendelijk bedankt en tot ziens! Kan ik je nog ergens anders mee helpen?

Zoals jullie misschien begrijpen, ben ik helemaal klaar ermee en ga niet alweer opnieuw bellen, ik zal dus gaan kijken of ik stappen kan ondernemen om onder mijn contract uit te komen, omdat Tele2 toch geen gehoor geeft aan het 'echte' probleem.

Ik raad iedereen aan die een gadget freak is zoals ik met meerdere netwerkapparaten thuis, om geen 50MBit bij Tele2 te nemen, de andere abbo's van Tele2 werkten wel prima.

Bob Schurkjens

Re: Niet erkennen van problemen bij Tele2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Over gadgets gesproken: ik heb "slechts" 3mbps. Op mijn nieuwe Sony internet teevee kan ik moeiteloos draadloos een speelfilm via Youtube streamen. En dat zonder ook maar één hapering. Wat is het toch met die fixatie op steeds maar hogere snelheden?

Gesloten