LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nieuw beleid met betaalingen
nieuw beleid met betaalingen
ik heb de rekening van oktober een week te laat betaald
en nu hebben ze de e-mail geblokeerd.
Ik heb ze zojuist aan de telefoon gehad.En die arogante telefooniste zij dat dit het nieuwe beleid van chello is.
Te laat met betaalen dan wordt je gelijk afgesloten.In mijn geval hebben ze dat maar met de e-mail gedaan
Moest ik maar op tijd betaalen.
iemand hier ook al zo iets gehad ?
m.v.g joop
en nu hebben ze de e-mail geblokeerd.
Ik heb ze zojuist aan de telefoon gehad.En die arogante telefooniste zij dat dit het nieuwe beleid van chello is.
Te laat met betaalen dan wordt je gelijk afgesloten.In mijn geval hebben ze dat maar met de e-mail gedaan
Moest ik maar op tijd betaalen.
iemand hier ook al zo iets gehad ?
m.v.g joop
Re: nieuw beleid met betaalingen
Hmm, mag dat wel dan?
Volgens mij moeten ze toch altijd minimaal 1 herrinnering sturen hoor...
Ik zelf heb heel veel problemen met UPC gehad, zowel administratief als technisch.
Technisch zijn alle problemen nu opgelost, administratief bijna.
Ik zie toch wel vooruitgang moet ik zeggen, maar vindt dit wel een hele rare gang van zaken.
Volgens mij moeten ze toch altijd minimaal 1 herrinnering sturen hoor...
Ik zelf heb heel veel problemen met UPC gehad, zowel administratief als technisch.
Technisch zijn alle problemen nu opgelost, administratief bijna.
Ik zie toch wel vooruitgang moet ik zeggen, maar vindt dit wel een hele rare gang van zaken.
Re: nieuw beleid met betaalingen
Zeg UPC toch op. Denk je nou echt dat het ze wat kan schelen. alleen als iedereen massaal bij UPC weggaat zullen de voorwaarden verbeteren.
Re: nieuw beleid met betaalingen
Hallo,
Volgens mij is opzeggen bij upc gewoon een onmogelijke opgave..Ik heb dit schriftelijk en aangetekend geprobeerd in januari 2002 en mijn laatste rekening voor het incassobureau kwam dateerd van oktober 2003....das toch knap he...ik bedoel, ik zeg op per 9 januari..vraag of ik nog een opzeg termijn in acht moet nemen omdat ik wegens omstandig heden opzeg..krijg geen antwoord ook geen eindafrekening...ik verhuis, geef ze een nieuw adres..krijg ik een afspraak..wanneer dat ze bij mij internet en telefoon komen aansluiten..ik bel op, ik wil dit niet want ik woon bij mijn zus en die heeft al internet en telefoon ik wil gewoon opzeggen..oh zegt miep aan de helpdesk..nou dan annuleer ik de afspraak..ja zeg ik is goed, en stuur me dan ook ff de rekening van wat ik nog moet betalen..ja zegt ze das goed..ik wacht af..jawel..post van upc..nieuwe rekening..ik denk hmmm, ff bellen...krijg weer een andere miep aan de foon...ze zullen het uitzoeken..na zes weken heb ik nog niks gehoord, wel weer een maandelijkse rekening gehad...dus nog maar es bellen..ja we zullen het uitzoeken...ik wacht nog maar weer een week of zes..ik schrijf een brief, en nog een, en nog een en nog een, ondertussen verhuis ik weer dus ik stuur ze ook mijn adreswijziging maar weer en ik betaal ondertussen geen rekeningen meer want het is toch vreemd dat ik een rekening ontvang van iets dat ik in januari op zeg en we zitten nu in juli 2001...en dan komt intrum justitia...of ik even 700 euro en een beetje wil betalen aan hun want dat krijgt upc van mij...nou nee, dat wil ik niet eigenlijk maar goed, ik laat het uitzoeken en het restant dat overblijft betaal ik..ondertussen email ik wat met upc omdat het nog steeds niet is uitgezocht en ik maar rekeningen blijf ontvangen die ik niet betaal..En dan zien ze het licht!!!! ik krijg een email en daar staat in:
Wij hebben u in maart 2001 aangesloten op die en die straat in almere. Ik ben met stomheid geslagen want daar woon ik al anderhalf jaar niet meer...dussuh..wie heeft daarvoor getekend?? wie woont er nou en wie zit er dus op mijn naam te internetten en te bellen?? voor wie moet ik inmiddels 1000 euro gaan betalen?? want nu komt niet meer intrum justitia..nee nu hebben we penninck en landtheer...een sjieke naam maar niet zulke sjieke mensen, want ik ga er natuurlijk tegenin, ik schrijf een dikke brief, doe al mijn bewijs en wat ik maar heb van upc erbij (een tientje copie en verzendkosten, maar daar ben ik in middels aan gewend, dat ik van een wao uitkering rond moet komen dat boeit hun niet, maar bellen mag niet want dan hebben ze geen bewijs )
en ik krijg een brief terug van Penninck en Landtheer...daar staat in: als u gelijk heeft dan hoort u van ons..echter, als WIJ vinden dat u geen gelijk heeft dan hoort u niets en zetten we de incasso procedure voort WAAR GAAT DIT OVER???? Ik hoor dus niks over wat ze hebben uitgezocht als upc het zo weet te draaien dat hun gelijk hebben wat niet kan want hoe kunnen ze nou op mijn naam internet aansluiten op een adres waar ik nu inmiddels al twee jaar niet meer woon??? Ik doe verdorie alles om het op te lossen ik schrijf bel en email me arm en dan krijg ik dit??? Ik heb uiteindelijk mijn ergernis duidelijk laten blijken in een mail en gezegd dat ik wilde dat ze het uitzoeken, dat ze me niet eerder hoefden te bellen of schrijven of mailen en dat ze al helemaal niet met een incasso of deurwaarder hoefden te komen omdat ik ze meer dan kotsbeu ben....en wat krijg ik als antwoord?? Jawel, het enige antwoord dat upc in huis heeft...een incassobureau...Nou ze zoeken het maar uit, ik kom wel voor en ze zien maar hoe ze het oplossen maar ik weet wel dat upc van mij geen cent meer ziet, ook niet in de vorm van postzegels of telefoon..
Gelukkig lees ik hier dat ik niet de enige ben, maar het is gewoon wel ff verrukkelijk om mijn gal nog een keer te kunnen spuien...op de een of andere manier geloven mensen me niet als ik mijn verhaal vertel, ze denken dat het wel aan mij zal liggen dat ik niet heb opgezegd ofzo...nou opzeggen kan gewoon niet bij upc want ze sluiten je gewoon weer aan...zelfs als je ergens allang niet meer woont...knap maar waar...als iemand wil reageren, doen!!! elke steun is welkom want ik word er echt zwaar overspannen van..op sommige mensen hebben deurwaarders en incasso bureau\s misschien geen impact maar mij werken ze zwaar op mijn zenuwen moet ik zeggen..ik word er bloednerveus van. Ik heb er zelfs nachtmerries van
Groetjes Laura
Volgens mij is opzeggen bij upc gewoon een onmogelijke opgave..Ik heb dit schriftelijk en aangetekend geprobeerd in januari 2002 en mijn laatste rekening voor het incassobureau kwam dateerd van oktober 2003....das toch knap he...ik bedoel, ik zeg op per 9 januari..vraag of ik nog een opzeg termijn in acht moet nemen omdat ik wegens omstandig heden opzeg..krijg geen antwoord ook geen eindafrekening...ik verhuis, geef ze een nieuw adres..krijg ik een afspraak..wanneer dat ze bij mij internet en telefoon komen aansluiten..ik bel op, ik wil dit niet want ik woon bij mijn zus en die heeft al internet en telefoon ik wil gewoon opzeggen..oh zegt miep aan de helpdesk..nou dan annuleer ik de afspraak..ja zeg ik is goed, en stuur me dan ook ff de rekening van wat ik nog moet betalen..ja zegt ze das goed..ik wacht af..jawel..post van upc..nieuwe rekening..ik denk hmmm, ff bellen...krijg weer een andere miep aan de foon...ze zullen het uitzoeken..na zes weken heb ik nog niks gehoord, wel weer een maandelijkse rekening gehad...dus nog maar es bellen..ja we zullen het uitzoeken...ik wacht nog maar weer een week of zes..ik schrijf een brief, en nog een, en nog een en nog een, ondertussen verhuis ik weer dus ik stuur ze ook mijn adreswijziging maar weer en ik betaal ondertussen geen rekeningen meer want het is toch vreemd dat ik een rekening ontvang van iets dat ik in januari op zeg en we zitten nu in juli 2001...en dan komt intrum justitia...of ik even 700 euro en een beetje wil betalen aan hun want dat krijgt upc van mij...nou nee, dat wil ik niet eigenlijk maar goed, ik laat het uitzoeken en het restant dat overblijft betaal ik..ondertussen email ik wat met upc omdat het nog steeds niet is uitgezocht en ik maar rekeningen blijf ontvangen die ik niet betaal..En dan zien ze het licht!!!! ik krijg een email en daar staat in:
Wij hebben u in maart 2001 aangesloten op die en die straat in almere. Ik ben met stomheid geslagen want daar woon ik al anderhalf jaar niet meer...dussuh..wie heeft daarvoor getekend?? wie woont er nou en wie zit er dus op mijn naam te internetten en te bellen?? voor wie moet ik inmiddels 1000 euro gaan betalen?? want nu komt niet meer intrum justitia..nee nu hebben we penninck en landtheer...een sjieke naam maar niet zulke sjieke mensen, want ik ga er natuurlijk tegenin, ik schrijf een dikke brief, doe al mijn bewijs en wat ik maar heb van upc erbij (een tientje copie en verzendkosten, maar daar ben ik in middels aan gewend, dat ik van een wao uitkering rond moet komen dat boeit hun niet, maar bellen mag niet want dan hebben ze geen bewijs )
en ik krijg een brief terug van Penninck en Landtheer...daar staat in: als u gelijk heeft dan hoort u van ons..echter, als WIJ vinden dat u geen gelijk heeft dan hoort u niets en zetten we de incasso procedure voort WAAR GAAT DIT OVER???? Ik hoor dus niks over wat ze hebben uitgezocht als upc het zo weet te draaien dat hun gelijk hebben wat niet kan want hoe kunnen ze nou op mijn naam internet aansluiten op een adres waar ik nu inmiddels al twee jaar niet meer woon??? Ik doe verdorie alles om het op te lossen ik schrijf bel en email me arm en dan krijg ik dit??? Ik heb uiteindelijk mijn ergernis duidelijk laten blijken in een mail en gezegd dat ik wilde dat ze het uitzoeken, dat ze me niet eerder hoefden te bellen of schrijven of mailen en dat ze al helemaal niet met een incasso of deurwaarder hoefden te komen omdat ik ze meer dan kotsbeu ben....en wat krijg ik als antwoord?? Jawel, het enige antwoord dat upc in huis heeft...een incassobureau...Nou ze zoeken het maar uit, ik kom wel voor en ze zien maar hoe ze het oplossen maar ik weet wel dat upc van mij geen cent meer ziet, ook niet in de vorm van postzegels of telefoon..
Gelukkig lees ik hier dat ik niet de enige ben, maar het is gewoon wel ff verrukkelijk om mijn gal nog een keer te kunnen spuien...op de een of andere manier geloven mensen me niet als ik mijn verhaal vertel, ze denken dat het wel aan mij zal liggen dat ik niet heb opgezegd ofzo...nou opzeggen kan gewoon niet bij upc want ze sluiten je gewoon weer aan...zelfs als je ergens allang niet meer woont...knap maar waar...als iemand wil reageren, doen!!! elke steun is welkom want ik word er echt zwaar overspannen van..op sommige mensen hebben deurwaarders en incasso bureau\s misschien geen impact maar mij werken ze zwaar op mijn zenuwen moet ik zeggen..ik word er bloednerveus van. Ik heb er zelfs nachtmerries van
Groetjes Laura
Re: nieuw beleid met betaalingen
Beste Laura, je ben helaas niet de enige. Ik heb vergelijkbare ervaringen. Van de week heb ik nog een aangetekende brief met tientallen pagina's verzonden aan Intrum Justitia. Waarschijnlijk moet ik weer 6 maanden wachten op antwoord. Ze zoeken het maar uit. Het is voor mij ook erg frustrerend geweest. Als je gelijk hebt hoef je niks te betalen. De rechters weten inmiddels wel wat voor een puinhoop UPC er van heeft gemaakt. Misschien moet je eens aan smarte geld gaan denken. Praat met een advocaat en kijk wat er mogelijk is.
Re: nieuw beleid met betaalingen
Hoi gast,
Nou aan smartegeld zit ik ook te denken, ik heb echt vreselijk veel zin ze een enorme claim aan hun broek te hangen maar ja, ze zijn zowat failliet geloof ik dus ik weet niet of dat nut heeft..ennuh, die advocaat, die kost ook weer geld...en daar zit ik nou eenmaal niet zo heel ruim in...maar goed, ik wacht nog even af, en mocht het zover komen dat ik ooit een antwoord krijg of misschien wel voor moet komen, dan kan het gelijk in één moeite door want dan sta ik er toch al
Maar bedankt voor je reactie en sterkte met wachten...gelukkig duurt het allemaal niet zo lang...pffffffffffffffffffffffffffffff
Groetjes, laura
Nou aan smartegeld zit ik ook te denken, ik heb echt vreselijk veel zin ze een enorme claim aan hun broek te hangen maar ja, ze zijn zowat failliet geloof ik dus ik weet niet of dat nut heeft..ennuh, die advocaat, die kost ook weer geld...en daar zit ik nou eenmaal niet zo heel ruim in...maar goed, ik wacht nog even af, en mocht het zover komen dat ik ooit een antwoord krijg of misschien wel voor moet komen, dan kan het gelijk in één moeite door want dan sta ik er toch al
Maar bedankt voor je reactie en sterkte met wachten...gelukkig duurt het allemaal niet zo lang...pffffffffffffffffffffffffffffff
Groetjes, laura
Re: nieuw beleid met betaalingen
Laura,
Je kunt mischien een advocaat krijgt met toevoeging. Dan betaal je dus alleen aan de hand van je salaris wat je krijgt. GA eens naar de rechtwinkel kunnen ze je meer over vertellen. Verder zou je eens kunnen kijken naar een no cure no pay advocaat. Ik weet niet of die er voor dit soort dignen zijn. Anders zou je kunnen afspreken en laat het zwart op wit zetten,dat de advocaat bij UPC het geld vandaan haalt en niet bij jou. Ook zou je de consumenten bond kunnen inschakelen. Of de kat in de zak/kassa of misschien wil radar hier iets aaan doen.
Verder heb je geen rechtsbijstandverzekering? Of je moeder ofzo of tante. misschien kunnen zij vragen hoe je dit kunt oplossen.
veel succes
Je kunt mischien een advocaat krijgt met toevoeging. Dan betaal je dus alleen aan de hand van je salaris wat je krijgt. GA eens naar de rechtwinkel kunnen ze je meer over vertellen. Verder zou je eens kunnen kijken naar een no cure no pay advocaat. Ik weet niet of die er voor dit soort dignen zijn. Anders zou je kunnen afspreken en laat het zwart op wit zetten,dat de advocaat bij UPC het geld vandaan haalt en niet bij jou. Ook zou je de consumenten bond kunnen inschakelen. Of de kat in de zak/kassa of misschien wil radar hier iets aaan doen.
Verder heb je geen rechtsbijstandverzekering? Of je moeder ofzo of tante. misschien kunnen zij vragen hoe je dit kunt oplossen.
veel succes
Re: nieuw beleid met betaalingen
Aan iedereen die zeker weet dat UPC niets te eisen heeft...
Doe helemaal niets, blijf relaxt en wacht de uitnodiging van de rechter af. Alles komt dan echt wel goed. Ik spreek uit ervaring.
Het is absoluut niet zinnig om kopiën op te sturen en vaak te bellen. Als je in je recht staat... gaat de rechter je dat ook geven.
UPC heeft dan geen poot om op te staan. Ze staan dan ook echt voor joker in die rechtzaal.
Doe helemaal niets, blijf relaxt en wacht de uitnodiging van de rechter af. Alles komt dan echt wel goed. Ik spreek uit ervaring.
Het is absoluut niet zinnig om kopiën op te sturen en vaak te bellen. Als je in je recht staat... gaat de rechter je dat ook geven.
UPC heeft dan geen poot om op te staan. Ze staan dan ook echt voor joker in die rechtzaal.
Re: nieuw beleid met betaalingen
Iden dito, ben nu 2 maanden verder sinds ik de eerste maar ook de laatste brief kreeg van interum justitia.
Heb gebeld, naar interum justitia met het verzoek om een overzichtelijke opgave toe te sturen en om welke periode het gaat.
Daarnaast een mailtje verstuurd naar UPC (nog steeds geen bericht terug gehad) verstuurd en een aangetekende brief, maar ook deze zonder resultaat.
Gewoon afwachten en laat zij maar eens bewijzen dat jij nog op het oude adres staat ingeschreven.
Mijn datum van uitschrijving staat op 1 maart 2002 en heb ze met een telefoontje en persoonlijk naar de winkel geweest (3 X), met het verzoek om mij een eindafrekening toe te sturen.
Deze hebben ze dus vanaf 1 maart 2002 naar mijn oude adres gestuurd, en daar kan ik niet verantwoordelijk voor worden gesteld, moeten ze maar beter luisteren, en hun informatie beter bijhouden.
Maar ja deze kun je na het einde van de werkdag ook systeemmatisch verijderen uit de database, zonder dat er ook maar een back-up van gemaakt wordt, en dat is de handels wijze van UPC.
Als je vraagt of ze anders even een back-up terug willen halen dan krijg je toch binnen 10 minuten het antwoordt van dat kunnen wij niet.
Nou zit zelf binnen de ICT en weet zeker dat zij lekker een bakkie koffie hebben zitten drinken, je kunt zo bij zo niet een restore binnen 10 minuten terug halen, laat staan dat ze er uberhaupt enig sinds naar hebben gekeken.
Dus rea you don't walk alone.
Er zijn merdere mensen met het zelfde probleem, en rustig het gerecht afwachten.
Heb gebeld, naar interum justitia met het verzoek om een overzichtelijke opgave toe te sturen en om welke periode het gaat.
Daarnaast een mailtje verstuurd naar UPC (nog steeds geen bericht terug gehad) verstuurd en een aangetekende brief, maar ook deze zonder resultaat.
Gewoon afwachten en laat zij maar eens bewijzen dat jij nog op het oude adres staat ingeschreven.
Mijn datum van uitschrijving staat op 1 maart 2002 en heb ze met een telefoontje en persoonlijk naar de winkel geweest (3 X), met het verzoek om mij een eindafrekening toe te sturen.
Deze hebben ze dus vanaf 1 maart 2002 naar mijn oude adres gestuurd, en daar kan ik niet verantwoordelijk voor worden gesteld, moeten ze maar beter luisteren, en hun informatie beter bijhouden.
Maar ja deze kun je na het einde van de werkdag ook systeemmatisch verijderen uit de database, zonder dat er ook maar een back-up van gemaakt wordt, en dat is de handels wijze van UPC.
Als je vraagt of ze anders even een back-up terug willen halen dan krijg je toch binnen 10 minuten het antwoordt van dat kunnen wij niet.
Nou zit zelf binnen de ICT en weet zeker dat zij lekker een bakkie koffie hebben zitten drinken, je kunt zo bij zo niet een restore binnen 10 minuten terug halen, laat staan dat ze er uberhaupt enig sinds naar hebben gekeken.
Dus rea you don't walk alone.
Er zijn merdere mensen met het zelfde probleem, en rustig het gerecht afwachten.
Re: nieuw beleid met betaalingen
Ik heb nu al bijna een maand geen e-mail gehad en nu krijg ik de nieuwe rekening met het volle abo bedrag erop ?
Dat kan dan wel volgens hun.eigenlijk moesten ze een klein bedrag eraf treken omdat ik geen gebruik heb kunnen maken van de e-mail.
en ff over een eerder posting hier.Rustig afwachten tot de deurwaarder komt kun je wel vergeten.Want een vriend van mij kreeg spookrekeningen van chello en hij betaalde ook niet.
Ja als je zeker weet dat je wel betaald heb waarom zou je dan betaalen.
Maar van de week was daar dus de deurwaarder aan de deur en die maakte er weinig woorden over vuil.
Het was betaalen of hij ging omidelijk beslag op de inboedel leggen.
Nou heeft die betaald en moet die maar zien hoe die het geld wat die onterecht betaald heeft terug krijgt
Dat kan dan wel volgens hun.eigenlijk moesten ze een klein bedrag eraf treken omdat ik geen gebruik heb kunnen maken van de e-mail.
en ff over een eerder posting hier.Rustig afwachten tot de deurwaarder komt kun je wel vergeten.Want een vriend van mij kreeg spookrekeningen van chello en hij betaalde ook niet.
Ja als je zeker weet dat je wel betaald heb waarom zou je dan betaalen.
Maar van de week was daar dus de deurwaarder aan de deur en die maakte er weinig woorden over vuil.
Het was betaalen of hij ging omidelijk beslag op de inboedel leggen.
Nou heeft die betaald en moet die maar zien hoe die het geld wat die onterecht betaald heeft terug krijgt
Re: nieuw beleid met betaalingen
Bij mijn vriend heeft upc hem afgesloten van zijn internet maar ook van zijn telefoon. Mijn vriend heeft z'n rekening keurig betaald maar wel een week te laat maar ze weigeren al vier maanden om hem weer aan te sluiten terwijl hij wel elke maand de rekening krijgt terwijl hij geen gebruik kan maken van zijn internet en zijn telefoon. Als hij de rekeningen niet betaald krijgt hij een incassobureau achter zich aan. Hij heeft al een aantasl brieven gestuurd en zelfs een ingebrekestelling maar we horen maar niets terwijl de rekeningen maar blijven komen. Hij heeft wel z'n abonnement opgezegd en dat is bevestigd en als hij belt dan duurt het heel lang voordat je iemand aan de lijn krijgt en als je iemand krijgt dan moet hij maar betalen en als hij dan geirriteerd is dan hangen ze gewoon op.
Re: nieuw beleid met betaalingen
als hij opgehangen word zal hij zeker niet normaal tegen die lui daar praten, zeker zo'n schreeuwlelijk die een grote bek heeft tegen de mensen die hem kunnen helpen , blijkt maar weer dat hij niet echt slim is
Re: nieuw beleid met betaalingen
HE keyboard hero, De mensen gaan meestal pas schreeuwen als ze het tientallen keren per e-mail, brief en telefoon hebben geprobeerd. Wat je ook doet het heeft vaak toch geen zin. Misschien helpt schreeuwen juist wel. Dan horen ze het tenminste!!!
Re: nieuw beleid met betaalingen
vertrouw mij maar dat schreeuwen geen zin heeft , ik werk op een soort gelijk call center en NO ****ing way dat het zin heeft om te schreeuwen.
Zulk holbewonersgedrag accepteert toch niemand, zou je zelf toch ook niet doen als iemand tegen jou zo zou doen!!
Zulk holbewonersgedrag accepteert toch niemand, zou je zelf toch ook niet doen als iemand tegen jou zo zou doen!!
Re: nieuw beleid met betaalingen
Als ik op die afdeling zou werken zou ik de problemen van mijn werkgever en van de klanten proberen op te lossen. Als ik en mijn collega's dat niet zouden doen dan kan ik me goed voorstellen dat de klanten zouden schreeuwen.
Re: nieuw beleid met betaalingen
Keyboard hero dat is nou precies het probleem met UPC niks heeft zin. Wat je ook doet!!!!
Re: nieuw beleid met betaalingen
de nota van upc heeft een betaaltermijn van 14 dagen.
als betaling niet binnen 14 dagen bij upc binnen en verwerkt is riskeer je dat je een herinnering ontvangt.
asl je niet betaalt op de herinnering gaat upc de diensten opschorten (internet doet het niet meer, telefoon kun je alleen maar gebeld worden en zelf kun je alleen alarmnummer bellen, etcetera)...en berekent upc herinneringskosten.
dan krijg je een laatste herinnering voor afsluiting en als je dan niet betaalt wordt alles afgesloten...upc sluit je dan pas weer aan als je je rekening volledig betaalt, niet eerder...upc draagt de vordering over aan een incassoburo nadat is getracht om de randapparatuur (modem internet, decoder, telefoniemodem) terug te krijgen; lukt dit niet brengen ze de vervangingswaarde in rekening...tussen 1e herinnering en laatste herinnering proberen ze ook nog te bellen om te vragen wat er aan schort...dat de betaling uitblijft...mocht je lastig zitten kun je een betalingsregeling krijgen...als je zeker weet dat je betaald hebt en het is bij upc niet goed verwerkt dan bel je 0900-1580 en geef je je betaalgegevens door (hoeveel betaald, welke omschrijving, datum, van welk bankrekeningnummer, naar welk bankrekeningnummer) en gaan ze je betaling alsnog vinden en boeken op je klantnummer...een bezoek aan een upc center kan ook helpen als je maar even de juiste documenten meeneemt...als laatste redmiddel stuur je een brief naar antwoordnummer (zie www.antwoordnummer.nl) ter attentie van de afdeling collections...(incasso)...als je dit allemaal gedaan hebt en je bent nog steeds geen steek verder is het inderdaad leuk om te wachten op een dagvaarding want dan moet blijkbaar de rechter maar recht spreken wat krom zit...
het lijkt wel een kookboek, maar misschien moet ik maar een boek gaan schrijven met als titel UPC VOOR DUMMIES...
succes en benieuwd naar jullie ervaringen met deze 'routeplanner'...
als betaling niet binnen 14 dagen bij upc binnen en verwerkt is riskeer je dat je een herinnering ontvangt.
asl je niet betaalt op de herinnering gaat upc de diensten opschorten (internet doet het niet meer, telefoon kun je alleen maar gebeld worden en zelf kun je alleen alarmnummer bellen, etcetera)...en berekent upc herinneringskosten.
dan krijg je een laatste herinnering voor afsluiting en als je dan niet betaalt wordt alles afgesloten...upc sluit je dan pas weer aan als je je rekening volledig betaalt, niet eerder...upc draagt de vordering over aan een incassoburo nadat is getracht om de randapparatuur (modem internet, decoder, telefoniemodem) terug te krijgen; lukt dit niet brengen ze de vervangingswaarde in rekening...tussen 1e herinnering en laatste herinnering proberen ze ook nog te bellen om te vragen wat er aan schort...dat de betaling uitblijft...mocht je lastig zitten kun je een betalingsregeling krijgen...als je zeker weet dat je betaald hebt en het is bij upc niet goed verwerkt dan bel je 0900-1580 en geef je je betaalgegevens door (hoeveel betaald, welke omschrijving, datum, van welk bankrekeningnummer, naar welk bankrekeningnummer) en gaan ze je betaling alsnog vinden en boeken op je klantnummer...een bezoek aan een upc center kan ook helpen als je maar even de juiste documenten meeneemt...als laatste redmiddel stuur je een brief naar antwoordnummer (zie www.antwoordnummer.nl) ter attentie van de afdeling collections...(incasso)...als je dit allemaal gedaan hebt en je bent nog steeds geen steek verder is het inderdaad leuk om te wachten op een dagvaarding want dan moet blijkbaar de rechter maar recht spreken wat krom zit...
het lijkt wel een kookboek, maar misschien moet ik maar een boek gaan schrijven met als titel UPC VOOR DUMMIES...
succes en benieuwd naar jullie ervaringen met deze 'routeplanner'...
Re: nieuw beleid met betaalingen
wat kunnen theorie en praktijk toch van elkaar verschillen!!!!!!!!!!!!!!!!
je zou deze procedure eens aan upc moeten sturen. daar kunnen ze nog wat van leren.
je zou deze procedure eens aan upc moeten sturen. daar kunnen ze nog wat van leren.
Re: nieuw beleid met betaalingen
Laat iemand hier even duidelijk stellen dat het incassoburo NIETS anders kan doen dan jij of ik, en GEEN deurwaarder langs kan sturen om beslag te leggen op wat dan ook.
Wat ze wel kunnen doen is brieven sturen dat ze waarschuwen dat ze misschien wel heel boos gaan worden. Maar pas als de rechter eraan te pas is gekomen kan een deurwaarder langskomen om met machtsmiddelen te komen innen. En die rechter is wel bij zijn volle verstand en moet dan wel eerst eventjes hebben vastgesteld dat de vordering rechtmatig is. Als je gewoon met je bankafschriftjes langskomt op de zitting stuurt hij upc naar huis met niks anders dan de rekening voor de gerechtelijke kosten.
Dus: betaal wat je betalen moet, en wacht voor de rest gewoon de uitnodiging voor de rechtzaak af waar upc moet komen aantonen dat ze geld tegoed hebben, en jij NIET hoeft aan te tonen dat ze dat NIET hebben. Althans, niet meer dan de bankafschriften van je termijnbetalingen. En oh ja, wat je niet besteld hebt hoef je niet te betalen, dus ook geen abonnementskosten NA de beëindiging.
Wat ze wel kunnen doen is brieven sturen dat ze waarschuwen dat ze misschien wel heel boos gaan worden. Maar pas als de rechter eraan te pas is gekomen kan een deurwaarder langskomen om met machtsmiddelen te komen innen. En die rechter is wel bij zijn volle verstand en moet dan wel eerst eventjes hebben vastgesteld dat de vordering rechtmatig is. Als je gewoon met je bankafschriftjes langskomt op de zitting stuurt hij upc naar huis met niks anders dan de rekening voor de gerechtelijke kosten.
Dus: betaal wat je betalen moet, en wacht voor de rest gewoon de uitnodiging voor de rechtzaak af waar upc moet komen aantonen dat ze geld tegoed hebben, en jij NIET hoeft aan te tonen dat ze dat NIET hebben. Althans, niet meer dan de bankafschriften van je termijnbetalingen. En oh ja, wat je niet besteld hebt hoef je niet te betalen, dus ook geen abonnementskosten NA de beëindiging.
Re: nieuw beleid met betaalingen
als je bij de rechter komt met je bewijsstukken is de eerste vraag of je dat allemaal aan upc kenbaar hebt gemaakt...
ja zeg je dan en het is 1-0 voor jou...
uiteindelijk heeft upc dan niks gedaan met je spullen en draagt je over aan een incassoburo...
ook daar moet je weer je spullen opsturen...
dan is het 2-0 voor jou en indien je niks hoort van incassoburo is de wedstrijd klaar
als je ter zitting komt met je spullen en je hebt alleen 1-0 gescoord verlies je bij de rechter want die zegt dan waarom heb je bij incassoburo niet gereageerd...die rechter heeft wel wat anders te doen dan ter zitting naar bewijzen te kijken terwijl jij verweer had kunnen voeren...
upc zal aantonen dat ze alles hebben gedaan om met je in contact te komen (jij zegt dat ze niet bereikbaar zijn en hun administratie niet op orde hebben)
dan zal de rechter recht spreken en wellicht voor upc een 3-punter scoren...en dan verlies je met 2-3 en hang je voor alle verhaalbare kosten en heb je een vonnis aan je broek dat 20 jaar mee kan...
dus reageer altijd op het incassoburo met een verweer (standaardtekst hier bij radar te downloaden)...
reageer je niet dan riskeer je de 3-punter...
succes!
ja zeg je dan en het is 1-0 voor jou...
uiteindelijk heeft upc dan niks gedaan met je spullen en draagt je over aan een incassoburo...
ook daar moet je weer je spullen opsturen...
dan is het 2-0 voor jou en indien je niks hoort van incassoburo is de wedstrijd klaar
als je ter zitting komt met je spullen en je hebt alleen 1-0 gescoord verlies je bij de rechter want die zegt dan waarom heb je bij incassoburo niet gereageerd...die rechter heeft wel wat anders te doen dan ter zitting naar bewijzen te kijken terwijl jij verweer had kunnen voeren...
upc zal aantonen dat ze alles hebben gedaan om met je in contact te komen (jij zegt dat ze niet bereikbaar zijn en hun administratie niet op orde hebben)
dan zal de rechter recht spreken en wellicht voor upc een 3-punter scoren...en dan verlies je met 2-3 en hang je voor alle verhaalbare kosten en heb je een vonnis aan je broek dat 20 jaar mee kan...
dus reageer altijd op het incassoburo met een verweer (standaardtekst hier bij radar te downloaden)...
reageer je niet dan riskeer je de 3-punter...
succes!