LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe wifi modem.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
bprosman

Re: nieuwe wifi modem.

Ongelezen bericht door bprosman »

Meestal krijgen die mensen dan ook een nieuw modem bij een sneller abo.
Ziggo wil ook nog wel eens zn snelheden zo verhogen.
(Veel mensen miepen wel over de verhoging van de telefoonkosten maar de "gratis" verhoging hoor je nooit niemand over).

Alles-in-1 Basis, van 20/2Mbit/s naar 30/3Mbit/.
Alles-in-1 Extra naar van 150/15 naar 180/18Mbit/s
Alles-in-1 Plus van 60/6Mbit/s naar 90/9Mbit/s

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

encore schreef:Maar die oude modems die de nieuwe snelheden niet halen hebben maar 1 tot 3 sporen. Terwijl voor de nieuwe snelheden minimaal 7 sporen nodig zijn. Meestal krijgen die mensen dan ook een nieuw modem bij een sneller abo. En voor die WiFi-Spots krijgt iedereen een nieuw modem, juist omdat het een tweedelig modem betreft. 1 deel voor de Wifi-spots, daar kun je zelf niets aan afregelen en het andere deel als vanouds...
Maar goed, ik zie TS verder ook niet meer. Het zal wel ok zijn weer..

@encore

Wat moet ok zijn?
TS wil helemaal geen Wifi spot en geen nieuw modem.
Hij heeft genoeg aan de bestaande situatie. :shock:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

eleven schreef:
encore schreef:Maar die oude modems die de nieuwe snelheden niet halen hebben maar 1 tot 3 sporen. Terwijl voor de nieuwe snelheden minimaal 7 sporen nodig zijn. Meestal krijgen die mensen dan ook een nieuw modem bij een sneller abo. En voor die WiFi-Spots krijgt iedereen een nieuw modem, juist omdat het een tweedelig modem betreft. 1 deel voor de Wifi-spots, daar kun je zelf niets aan afregelen en het andere deel als vanouds...

@encore

Wat moet ok zijn?
En in de bestaande situatie heeft hij een modem in bruikleen, dus kan Ziggo beslissen om deze te vervangen. Als hij, met minder muisklikken als hier een topic openen en er een paar keer in reageren, de WiFi uit kan zetten, merkt hij er dus verder niks van. Bijkomend voordeel, die nieuwere modems gebruiken minder stroom, dus dat is weer een (relatief klein) financieel voordeel.

eleven

sjohie schreef:
eleven schreef:

@encore

Wat moet ok zijn?
En in de bestaande situatie heeft hij een modem in bruikleen, dus kan Ziggo beslissen om deze te vervangen. Als hij, met minder muisklikken als hier een topic openen en er een paar keer in reageren, de WiFi uit kan zetten, merkt hij er dus verder niks van. Bijkomend voordeel, die nieuwere modems gebruiken minder stroom, dus dat is weer een (relatief klein) financieel voordeel.
En hoe wil Ziggo mij verplichten een andere modem te gebruiken?

Misschien zijn er mensen die bij de installatie gebruik van een monteur gemaakt hebben.

Dus nu zouden deze mensen het nieuwe modem zelf te installeren, of stuur Ziggo nu een gratis monteur?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:En hoe wil Ziggo mij verplichten een andere modem te gebruiken?

Misschien zijn er mensen die bij de installatie gebruik van een monteur gemaakt hebben.

Dus nu zouden deze mensen het nieuwe modem zelf te installeren, of stuur Ziggo nu een gratis monteur?
In principe zouden ze adhv het mac adres het oude modem kunnen blokkeren. Niet dat ik denk dat ze dat doen.

eleven

olaf79 schreef:

In principe zouden ze adhv het mac adres het oude modem kunnen blokkeren. Niet dat ik denk dat ze dat doen.
Dan leveren zij het afgesproken product niet meer, of wat bedoel je anders, als je denkt, dat het niet zo is?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

eleven schreef:
olaf79 schreef:

Dan leveren zij het afgesproken product niet meer, of wat bedoel je anders, als je denkt, dat het niet zo is?
Ja hoor, ze leveren nog steeds, op het nieuwe modem, welke gewoon hun eigendom is, net als het oude modem. Verhaal van de installatiemonteur is wel lastiger, ben zelf technisch, dus voor mij is het simpel. Op zich is het de kabeltjes los maken en terug zetten naar de nieuwe. Als het goed is, past ieder kabeltje maar op 1 gaatje

olaf79

eleven schreef:
olaf79 schreef:

Ziggo mag je verplichten het nieuwe modem te gebruiken als het oude niet meer geschikt wordt geacht of te oud. Ze kunnen dan het mac adres blokkeren om je te "dwingen". In de praktijk zullen ze dat niet zo snel doen tenzij je echt iets middeleeuws hebt...

eleven

olaf79 schreef:
eleven schreef:
olaf79 schreef:]In principe zouden ze adhv het mac adres het oude modem kunnen blokkeren. Niet dat ik denk dat ze dat doen.
Ziggo mag je verplichten het nieuwe modem te gebruiken als het oude niet meer geschikt wordt geacht of te oud. Ze kunnen dan het mac adres blokkeren om je te "dwingen". In de praktijk zullen ze dat niet zo snel doen tenzij je echt iets middeleeuws hebt...

Ok, dan laat mij een 's iets lezen, dat Ziggo mij kan verplichten, het nieuwe modem te gebruiken.

Met je Mac adres te blokkeren, maak je niemand bang, want dit is een idee van jou. :wink:

Ik had het al eens geschreven, dat ik mensen ken, die het nieuwe modem gewoon in de kast als reserve hebben staan.

olaf79

eleven schreef: Ok, dan laat mij een 's iets lezen, dat Ziggo mij kan verplichten, het nieuwe modem te gebruiken.

Met je Mac adres te blokkeren, maak je niemand bang, want dit is een idee van jou. :wink:

Ik had het al eens geschreven, dat ik mensen ken, die het nieuwe modem gewoon in de kast als reserve hebben staan.
Artikel 4 aanvullende voorwaarden internet:
2. De Klant volgt alle instructies van Ziggo in verband met het gebruik en installatie van het
Internetmodem op. Het Internetmodem kan op verzoek van Ziggo worden omgewisseld.

Zoals ik al schreef, in de praktijk zou het zo'n vaart niet lopen, maar het is een mogelijkheid en mac adres blokkeren is dan de snelste en effectiefste methode (voor Ziggo) om je weer in het gareel te krijgen.

eleven

olaf79 schreef:
eleven schreef: Ok, dan laat mij een 's iets lezen, dat Ziggo mij kan verplichten, het nieuwe modem te gebruiken.

Artikel 4 aanvullende voorwaarden internet:
2. De Klant volgt alle instructies van Ziggo in verband met het gebruik en installatie van het
Internetmodem op. Het Internetmodem kan op verzoek van Ziggo worden omgewisseld.

Zoals ik al schreef, in de praktijk zou het zo'n vaart niet lopen, maar het is een mogelijkheid en mac adres blokkeren is dan de snelste en effectiefste methode (voor Ziggo) om je weer in het gareel te krijgen.

Nou verzoek is bij mij iets anders dan verplichten.
De gedachten zijn dan ook, als het modem niet meer voldoet, naar niet om een WiFi hotspot te maken.

Dan denk ik, dat ze vele klanten om in het gareel te krijgen, moeten blokkeren.

encore

Ongelezen bericht door encore »

Nee hoor, de oude modems met 3 sporen zullen slecht en haperend functioneren als er 7 tot 9 sporen nodig zijn. VoIP zal uitvallen, TV gaat flippen..dan bel je de KS en die zullen dan zien dat het oude modem nog is aangesloten. En als oplossing: het nieuwe modem aansluiten...WiFiSpots kun je je voor afmelden, dan slaat dat gedeelte ook uit op je nieuwe modem.

Maar waarom altijd maar je kont tegen de krib gooien? Het is leuk, het is hip en gratis. De straling heb je toch overal, dus daar hoef je het ook niet voor te laten. En als je er zelf geen gebruik van maakt, dan is het toch ook leuk om een ander blij te maken met de WiFiSpot vanuit jouw modem? Met elkaar, voor elkaar. Die tijd dat er mensen zijn die wèl alles willen hebben maar er niks voor in ruil willen geven is voor bij hoor. Het Ziggo WiFi-Participatie-modem..dat is het ;-) :lol:

eleven

encore schreef:Nee hoor, de oude modems met 3 sporen zullen slecht en haperend functioneren als er 7 tot 9 sporen nodig zijn. VoIP zal uitvallen, TV gaat flippen..dan bel je de KS en die zullen dan zien dat het oude modem nog is aangesloten. En als oplossing: het nieuwe modem aansluiten...WiFiSpots kun je je voor afmelden, dan slaat dat gedeelte ook uit op je nieuwe modem.

Maar waarom altijd maar je kont tegen de krib gooien? Het is leuk, het is hip en gratis. De straling heb je toch overal, dus daar hoef je het ook niet voor te laten. En als je er zelf geen gebruik van maakt, dan is het toch ook leuk om een ander blij te maken met de WiFiSpot vanuit jouw modem? Met elkaar, voor elkaar. Die tijd dat er mensen zijn die wèl alles willen hebben maar er niks voor in ruil willen geven is voor bij hoor. Het Ziggo WiFi-Participatie-modem..dat is het ;-) :lol:

Volgens mij begrijp je de situatie niet.
Niet ik wil geen nieuw modem en ook geen Wifi, maar ik had het al eens op een bericht van jou geschreven, het gaat over TS.
@encore

Wat moet ok zijn?

bprosman

Hij heeft genoeg aan de bestaande situatie
Nogmaals... misschien realiseert TS zich niet dat hij daardoor eventuele hogere snelheden niet gaat halen.
Maar goed, er zijn ook mensen (voornamelijk wonende in de US) die nog steeds heel blij zijn met paard en wagen.

eleven

bprosman schreef:
Hij heeft genoeg aan de bestaande situatie
Nogmaals... misschien realiseert TS zich niet dat hij daardoor eventuele hogere snelheden niet gaat halen.
Maar goed, er zijn ook mensen (voornamelijk wonende in de US) die nog steeds heel blij zijn met paard en wagen.
Nogmaals, volgens de berichten van TS heeft hij daar geen behoefte aan,hogere snelheid of niet.
Gewoon respecteren, wat andere mensen willen.
Ik heb graag een hoge snelheid, met mijn nieuwe modem, dus ik heb hem aangesloten, maar wil niet zeggen, dat TS dit ook wil! :wink:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

encore schreef:Nee hoor, de oude modems met 3 sporen zullen slecht en haperend functioneren als er 7 tot 9 sporen nodig zijn.
Wat zijn sporen??
Het lijkt wel of het over een nieuw trein station hebben.

bprosman

Upstream & Downstream channels is de betere term.

Rizzo01

Ongelezen bericht door Rizzo01 »

Nou, nog even een update. Wel leuk om te zien trouwens waar zo'n topic heen kan gaan qua gesprekstof. :D Ik heb net de nieuwe WiFi modem toch maar geplaatst en zonder problemen. (kwestie van wat stekkertjes verwisselen) Uiteraard moest er iets fout gaan, en dat was met de "Activatie" pagina. Daar bleef ik maar een melding krijgen dat er een fout was opgetreden, en alle stappen overnieuw moesten. Bij aanhoudend probleem, de klantenservice bellen. Nou daar gaan we dan, dacht ik, na eerdere negatieve ervaringen om Ziggo via de mobiel te bereiken. (lange wachttijd) Echter binnen een minuut had ik een medewerker aan de lijn, die alles voor mij, via hem regelde. Ik had dus niets meer te Activeren, dat had hij al gedaan voor mij. En het was binnen 5 minuten geregeld, dus ook de kosten waren beperkt. Eindelijk eens een medewerker die actie onderneemt en het gelijk helemaal goed doet. Chapeau!!! Dus eigenlijk mij een beetje voor niets druk gemaakt en ik moet eerlijk zeggen dat ook het verschil in snelheid mij opvalt. Hij is duidelijk sneller. Dus wat mij betreft kan dit topic gesloten worden. Dank allemaal voor de reacties en alles is prima in orde zo. Groetjes Ed. :)

eleven

Rizzo01 schreef:Nou, nog even een update. Wel leuk om te zien trouwens waar zo'n topic heen kan gaan qua gesprekstof. :D Ik heb net de nieuwe WiFi modem toch maar geplaatst en zonder problemen. (kwestie van wat stekkertjes verwisselen) Uiteraard moest er iets fout gaan, en dat was met de "Activatie" pagina. Daar bleef ik maar een melding krijgen dat er een fout was opgetreden, en alle stappen overnieuw moesten. Bij aanhoudend probleem, de klantenservice bellen. Nou daar gaan we dan, dacht ik, na eerdere negatieve ervaringen om Ziggo via de mobiel te bereiken. (lange wachttijd) Echter binnen een minuut had ik een medewerker aan de lijn, die alles voor mij, via hem regelde. Ik had dus niets meer te Activeren, dat had hij al gedaan voor mij. En het was binnen 5 minuten geregeld, dus ook de kosten waren beperkt. Eindelijk eens een medewerker die actie onderneemt en het gelijk helemaal goed doet. Chapeau!!! Dus eigenlijk mij een beetje voor niets druk gemaakt en ik moet eerlijk zeggen dat ook het verschil in snelheid mij opvalt. Hij is duidelijk sneller. Dus wat mij betreft kan dit topic gesloten worden. Dank allemaal voor de reacties en alles is prima in orde zo. Groetjes Ed. :)

Ik had eerst het modem, welk je om geen omstandigheden wilde hebben,geïnstalleerd en achteraf op Ziggo gescholden. :shock:

Gespreksstof was niet noodzakelijk en overbodig, maar mooi, dat het jou gelukt is. :mrgreen:

Gesloten