LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe wifi modem.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rizzo01

nieuwe wifi modem.

Ongelezen bericht door Rizzo01 »

Goedemiddag, ik heb net een niet zo prettig gesprek gehad met Ziggo. Wat is het geval? Ik kreeg een email dat ze hier een nieuwe wifi modem gaan bezorgen in het kader van zoveel mogelijk wifi spots. Ik heb de medewerker uitgelegd dat ik dat helemaal niet wil hebben. Ik heb nu al een poos een gewone ubee modem zonder wifi en alles werkt gewoon naar behoren. Dat wilde ik wel zo houden. Nu is mijn vraag of ik nu verplicht ben om dat ding te plaatsen of niet? De respons van de medewerker was ook dat dan de buren geen gebruik van mijn wifi spot kunnen maken. Nu ben ik nog altijd degene die de rekeningen betaald aan Ziggo dus baas over wat ik wel of niet wil hebben. Daar ik al diverse problemen ben tegen gekomen over hun nieuwe modem op het forum, wil ik dat ding helemaal niet hebben. Dus nogmaals, ik hoef hem toch niet te plaatsen? Dan blijft hij gewoon in de doos en in de kast. Met vriendelijke groet. Ed.

bprosman

Re: nieuwe wifi modem.

Ongelezen bericht door bprosman »

Je kunt ook het Wifi spots gedeelte uitzetten en alleen zelf gebruik maken van het WiFi deel. Nadeel is dan kun je zelf ook geen gebruik (meer) maken van WiFi spots.
De nieuwere modems zijn ook een voorbereiding op de hogere snelheden die in aantocht zijn.
Daar ik al diverse problemen ben tegen gekomen over hun nieuwe modem op het forum, wil ik dat ding helemaal niet hebben
Tja... zoals altijd , en al die anderen die er probleemloos mee werken (waaronder ik) en dat niet op het forum plaatsen ?

Rizzo01

Dank voor de reactie. Ik zal kijken wat ik zal doen. Mijn grootste zorg is dat ik hoorde dat die nieuwe modems heel gemakkelijk te hacken zijn. En ik hoop dan dat qua installatie er geen problemen zullen zijn.

bprosman

dat ik hoorde dat die nieuwe modems heel gemakkelijk te hacken zijn.
Heb je daar een bron van of "van horen zeggen" ?
Ben het op de (Ziggo) fora nog niet tegengekomen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

bprosman schreef:
dat ik hoorde dat die nieuwe modems heel gemakkelijk te hacken zijn.
Heb je daar een bron van of "van horen zeggen" ?
Ben het op de (Ziggo) fora nog niet tegengekomen.
Inderdaad, ik ook niet. Daarnaast is de beveiliging van de oude en nieuwe ubee nagenoeg gelijk, met dat verschil dat er WiFi op zit. WiFi is uit te schakelen, zodat "inbreken" via WiFi niet mogelijk is. Tevens kan zoals gezegd wifispots uitgezet worden. Op die manier zult u niets merken van het wisselen van modem. Daarnaast is het niet UW modem, maar het modem van Ziggo, u hebt het modem in bruikleen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Rizzo01 schreef:Dank voor de reactie. Ik zal kijken wat ik zal doen. Mijn grootste zorg is dat ik hoorde dat die nieuwe modems heel gemakkelijk te hacken zijn. En ik hoop dan dat qua installatie er geen problemen zullen zijn.
Ja dat zijn vaak de mensen die alles over zichzelf op facebook, twitter en whatsapp zetten. Alsof dat wel veilig is.
Wifi spots kun je uitzetten en ook het hele wifi deel trouwens als je er zelf een wifi router tussen wilt hangen.
Bovendien kunnen de oude ubees de nieuwe snelheden van sommige pakketten niet meer aan. Vooral upload is dan een probleem.

Minckfcdh

Ongelezen bericht door Minckfcdh »

In de doos laten in wegleggen is een optie, alleen ziggo wil haar producten verbeteren, ik denk niet dat dit een stap achteruit is.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:De wifispot in het modem staat compleet los van het eigen wifi netwerk. M.i. vindt u het modem geen probleem maar u wil een wifispot gebruiker niet op uw modem mee laten liften.
Hoezo complete los? Is waarschijnlijk een extra SSID op dezelfde radio. En dus gewoon weer extra storing op het kanaal dat je zelf in gebruik hebt.

bprosman

En dus gewoon weer extra storing op het kanaal dat je zelf in gebruik hebt.
Als het het zelfde kanaal is betekend dit dan dat je jezelf zit te storen ? :wink:

Rizzo01

Wow wat een reacties. Dat hacken heb ik gelezen op Security.nl. Er is daar in het verleden een stuk overgeschreven. Ik heb nergens gezegd dat dit bij Ziggo is gebeurt. Maar tegenwoordig kan alles. Daarom ben ik wat huiverig. En op het forum staat ook nog een stuk van iemand die gelijk al problemen had met die nieuwe modem. Dan denk ik ook, waarom iets veranderen wat nu gewoon goed werkt. Ik hoop dat dit ook op wat begrip kan rekenen. Maar ik zal zien wat ik zal doen. Ga ik hem toch installeren, en gaat er iets niet goed, dan hoop ik dat ik hier ook wat hulp kan krijgen. Alvast dank voor alle reacties. :)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Rizzo01 schreef:Wow wat een reacties. Dat hacken heb ik gelezen op Security.nl. Er is daar in het verleden een stuk overgeschreven. Ik heb nergens gezegd dat dit bij Ziggo is gebeurt. Maar tegenwoordig kan alles. Daarom ben ik wat huiverig. En op het forum staat ook nog een stuk van iemand die gelijk al problemen had met die nieuwe modem. Dan denk ik ook, waarom iets veranderen wat nu gewoon goed werkt. Ik hoop dat dit ook op wat begrip kan rekenen. Maar ik zal zien wat ik zal doen. Ga ik hem toch installeren, en gaat er iets niet goed, dan hoop ik dat ik hier ook wat hulp kan krijgen. Alvast dank voor alle reacties. :)
Tsja, misschien moet je dan überhaupt geen internet nemen? Je leest 1 verhaal, terwijl er meer dan 1 miljoen van deze modems in dagelijks gebruik zijn. Ter info, er zijn volgens Ziggo meer dan 1 miljoen hotspots actief, wat tenminste dat aantal WiFi modems betekent. Dat zou dus betekenen dat 1 op de miljoen gebruikers er problemen mee heeft. Dat noem ik een voorbeeldige foutmarge. Goed, er zullen heus wel wat meer zijn, dat snap ik ook wel, maar je snapt wel wat ik bedoel met die getallen denk ik?

Los daarvan, je kan alle WiFi verbindingen op zo'n modem uitzetten, dus een eventueel draadloos netwerk voor eigen gebruik, en het Ziggo WiFi spots netwerk wat er naast draait. Dat eerste doe je via de browser, de handleiding bij het modem vertelt hoe je daar op in moet loggen. Zoniet, dan kan je kijken op pagina 72 van de geavanceerde gebruikershandleiding die hier te vinden is, WiFi spots uitzetten doe je op je beheerspagina bij Ziggo, waar je al je abonnementszaken regelt. Gevolg is dan wel, dat jij zelf ook geen WiFi spots meer kan gebruiken.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Rizzo01 schreef:Wow wat een reacties. Dat hacken heb ik gelezen op Security.nl. Er is daar in het verleden een stuk overgeschreven. Ik heb nergens gezegd dat dit bij Ziggo is gebeurt. Maar tegenwoordig kan alles. Daarom ben ik wat huiverig. En op het forum staat ook nog een stuk van iemand die gelijk al problemen had met die nieuwe modem. Dan denk ik ook, waarom iets veranderen wat nu gewoon goed werkt. Ik hoop dat dit ook op wat begrip kan rekenen. Maar ik zal zien wat ik zal doen. Ga ik hem toch installeren, en gaat er iets niet goed, dan hoop ik dat ik hier ook wat hulp kan krijgen. Alvast dank voor alle reacties. :)
@Rizzo01
Blijf maar hier lezen op het forum, dan begrijp je heel snel, hoe hier de reacties zijn. :wink:
Mijn tip,
als je geen gebruik van WiFi wil maken, laat lekker je oude modem staan en zet het nieuwe modem in de kast.
Niemand verplicht jou, om een WiFi point te maken.

Vergeet wel niet, dat je zelf ook geen gebruik van het Hotspot WiFi kan maken.

sjohie

eleven schreef:
@Rizzo01
Blijf maar hier lezen op het forum, dan begrijp je heel snel, hoe hier de reacties zijn. :wink:
Mijn tip,
als je geen gebruik van WiFi wil maken, laat lekker je oude modem staan en zet het nieuwe modem in de kast.

Volgens mij kon het wel eens zo zijn dat je het oude modem retour moet sturen. Er zat bij mij de laatste keer een retour-sticker in de doos van het nieuwe modem, en ik kon die doos ook gebruiken om het oude retour te sturen. Het modem is volgens mij ook in bruikleen, geen eigendom. Dus dat oude modem blijven gebruiken kan mogelijk niet.

eleven

sjohie schreef:
eleven schreef:
@Rizzo01
Mijn tip,

Volgens mij kon het wel eens zo zijn dat je het oude modem retour moet sturen. Er zat bij mij de laatste keer een retour-sticker in de doos van het nieuwe modem, en ik kon die doos ook gebruiken om het oude retour te sturen. Het modem is volgens mij ook in bruikleen, geen eigendom. Dus dat oude modem blijven gebruiken kan mogelijk niet.

Is niet zo!
Ben ervaringsdeskundige, niet bij mij, maar vaker gezien bij kennissen.
Of je hebt ergens iets anders gelezen. :shock:

sjohie

eleven schreef:
sjohie schreef:
eleven schreef:Wow wat een reacties. Dat hacken heb ik gelezen op Security.nl. Er is daar in het verleden een stuk overgeschreven. Ik heb nergens gezegd dat dit bij Ziggo is gebeurt. Maar tegenwoordig kan alles. Daarom ben ik wat huiverig. En op het forum staat ook nog een stuk van iemand die gelijk al problemen had met die nieuwe modem. Dan denk ik ook, waarom iets veranderen wat nu gewoon goed werkt. Ik hoop dat dit ook op wat begrip kan rekenen. Maar ik zal zien wat ik zal doen. Ga ik hem toch installeren, en gaat er iets niet goed, dan hoop ik dat ik hier ook wat hulp kan krijgen. Alvast dank voor alle reacties. :)

@Rizzo01
Mijn tip,

Is niet zo!
Dan ben ik ook een ervaringsdeskundige. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien en eigen handen gevoeld, aangezien het om mijn eigen oude modem ging wat ik op die manier op de post heb gedaan, retour naar Ziggo. Maar dat is al even geleden, bij de switch van de com21 naar de (pre-wifi) ubee modems, vandaar ook mijn keuze voor het woord mogelijk. Kwestie van goed lezen zegmaar. :wink:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:
En dus gewoon weer extra storing op het kanaal dat je zelf in gebruik hebt.
Als het het zelfde kanaal is betekend dit dan dat je jezelf zit te storen ? :wink:
Storing treedt vooral op zodra externen verbinden met jouw wireless.
Dit kost simpelweg bandbreedte in ether, alom bekende hidden-node probleem kan ontstaan, en bij ver verwijderde guest wordt wireless snelheid teruggeschroefd om communicatie nog mogelijk te maken.

bprosman

@eleven
Ik weet niet hoe oud het modem van TS is maar zoals al eerder opgemerkt in dit topic door meerdere mensen is dat de oude modems de verhoogde (upload) snelheid niet altijd halen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef: Hoezo complete los? Is waarschijnlijk een extra SSID op dezelfde radio. En dus gewoon weer extra storing op het kanaal dat je zelf in gebruik hebt.
Altijd leuk als mensen hun mening vormen aan de hand van aannames die nergens op slaan....

eleven

sjohie schreef:
eleven schreef:

sjohie schreef:Volgens mij kon het wel eens zo zijn dat je het oude modem retour moet sturen. Er zat bij mij de laatste keer een retour-sticker in de doos van het nieuwe modem, en ik kon die doos ook gebruiken om het oude retour te sturen. Het modem is volgens mij ook in bruikleen, geen eigendom. Dus dat oude modem blijven gebruiken kan mogelijk niet.

Is niet zo!
Dan ben ik ook een ervaringsdeskundige. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien en eigen handen gevoeld, aangezien het om mijn eigen oude modem ging wat ik op die manier op de post heb gedaan, retour naar Ziggo. Maar dat is al even geleden, bij de switch van de com21 naar de (pre-wifi) ubee modems, vandaar ook mijn keuze voor het woord mogelijk. Kwestie van goed lezen zegmaar. :wink:

Inderdaad als het al een tijd geleden is, ben je niet up to date. :wink:
Wat het ervaringsdeskundige betreft, heb ik het over het gebruiken van het oude modem, dus inderdaad ff goed lezen.
bprosman schreef:
@eleven
Ik weet niet hoe oud het modem van TS is maar zoals al eerder opgemerkt in dit topic door meerdere mensen is dat de oude modems de verhoogde (upload) snelheid niet altijd halen.
Ben het met je eens, maar sommige mensen interesseert de snelheid helemaal niet.
Maar hier gaat het hoofdzakelijk om een nieuw modem, waar WiFI hotspot ingesteld kan worden en als TS, zoals uit zijn OP blijkt genoeg aan zijn oud modem heeft, ook tevreden met de snelheid is, was mijn tip zet het in de kast.

encore

Ongelezen bericht door encore »

Maar die oude modems die de nieuwe snelheden niet halen hebben maar 1 tot 3 sporen. Terwijl voor de nieuwe snelheden minimaal 7 sporen nodig zijn. Meestal krijgen die mensen dan ook een nieuw modem bij een sneller abo. En voor die WiFi-Spots krijgt iedereen een nieuw modem, juist omdat het een tweedelig modem betreft. 1 deel voor de Wifi-spots, daar kun je zelf niets aan afregelen en het andere deel als vanouds...
Maar goed, ik zie TS verder ook niet meer. Het zal wel ok zijn weer..

Gesloten