LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NLEx let op met nieuw abonnement

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Bossie69

NLEx let op met nieuw abonnement

Ongelezen bericht door Bossie69 »

Ik heb vandaag (15-05-2017) een contract bij NLEx afgesloten omdat deze heel goedkoop is. Bij het krijgen van het contract kwam ik er achter dat er een paar dingen niet netjes zijn:
[*] De activeringsdatum ligt niet binnen een maand vanaf vandaag (eerste activering is 26-06-2017).
[*] Het contract gaat in na de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, Vanaf dan (29-05-2017) ga ik dus betalen voor een dienst die een maand later geactiveerd word. Houd in dat het abonnement in mijn geval geen € 38,50 maar € 42,00 per maand is (11 maanden gebruik). Dit staat nog los van het feit dat het huidige abonnement nog doorloopt.
[*] Tevens staat in de algemene voorwaarden dat zij per begin kalenderjaar het recht voorhouden om een consumentenprijsindex uit te voeren (zie artikel 5.1).

Let goed op, ze blijven wel goedkoop. maar niet zo goedkoop als ze laten blijken.

Ik heb tevens per vandaag het contract weer opgezegd, ik hou niet van dit soort praktijken.

NeoDutchio

Re: NLEx let op met nieuw abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

* U kunt uw eigen startdatum bepalen, waarom zou dat binnen 1 maand na aanvraag moeten zijn?
* Natuurlijk gaat de leverdatum in NA de bedenktijd. Maar de bedenktijd en leverdatum zijn compleet verschillende zaken. Het is niet zo dat u 2 weken mag gaan kijken en dan mag beslissen. U moet een keuze maken binnen de 14 dagen na aanvraag. Anders zou er vooraf een hoop kosten gemaakt moeten worden met het sturen van modem e.d. En u gaat pas betalen bij leverdatum, niet per aanvraagdatum.
* Waarom mag er geen prijsaanpassing gedaan worden? Wettelijk is bepaald dat dit niet binnen 2 maanden na aanvang mag zijn. En begin januari is wel iets verder weg dan 2 maanden vanaf nu. Overigens past iedere aanbieder zijn prijzen aan elk jaar.

Voor mij een vraag waar uw redenatie vandaan komt dat bovenstaande punten oneerlijke handelspraktijken zouden zijn.

berndv

Re: NLEx let op met nieuw abonnement

Ongelezen bericht door berndv »

Bossie69 schreef:[*] De activeringsdatum ligt niet binnen een maand vanaf vandaag (eerste activering is 26-06-2017).
Ik zie op zich het probleem niet zo, maar goed, zal aan mij liggen. Die datum kan voor zover ik kan zien zelf gekozen worden.
Bossie69 schreef:[*] Het contract gaat in na de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, Vanaf dan (29-05-2017) ga ik dus betalen voor een dienst die een maand later geactiveerd word.
dat is op zich wel vreemd. U gaat dus al betalen voor een dienst die nog niet geactiveerd is? Dat zou niet mogen kloppen. Wat zeiden ze daarover toen u daar naar informeerde? Over de bedenktijd is consuwijzer helder, de bedenktijd is niet om deze dienst uit te proberen, maar om u te bedenken wat u afgesloten heeft.
Bossie69 schreef:Dit staat nog los van het feit dat het huidige abonnement nog doorloopt.
welk abonnement? Van uw huidige provider? Zoals ik al vroeg, wat zei de leverancier van die rare constructie?

Wat betreft de bedenktijd en activerningsdatum kan ik op zich nog wel een logische verklaring bedenken. De bedenktijd gaat in na de aanvraag, die bedraagt 14 dagen. Die bedenktijd is niet om de dienst te gebruiken. Na de bedenktijd worden alle processen pas in gang gezet. Misschien maakt u gebruik van de overstapservice, om bijvoorbeeld uw vaste telefoonnummer mee te nemen. Dat betekent dus opzeggen bij uw oude provider. Gangbaar is een opzegtermijn van 1 maand. Hoewel ietwat kort, kan ik, als ik 1 maand verder reken vanaf 29 mei, wel in de buurt van 26 juni komen. Neemt niet weg dat het vreemd is dat u al wel gaat betalen voor een contract dat nog niet geactiveerd is, maar goed, daar kunnen zij wellicht duidelijkheid in verschaffen.
Bossie69 schreef:[*] Tevens staat in de algemene voorwaarden dat zij per begin kalenderjaar het recht voorhouden om een consumentenprijsindex uit te voeren (zie artikel 5.1).
niet heel vreemd, die voorwaarde hanteren de meeste providers, als ze het niet allemaal doen. Zal een stijging van 1 á 2 procent zijn.

Let u wel op dat, buiten die rare datums met het contract, u dit bij alle providers zult gaan meemaken.

Gesloten