LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit meer Alice

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
nooitmeeralice

Nooit meer Alice

Ongelezen bericht door nooitmeeralice »

Na een jaar tevreden klant bij Alice geweest te zijn
begonnen de problemen toen ik ging verhuizen.
Ik had de verhuizing doorgegeven en kreeg een
brief dat het allemaal goed zou komen.

5 september zou ik verbinding moeten hebben
maar dat was natuurlijk niet zo. Toen ik ze belde
hadden ze opeens nooit van mijn verhuizing gehoord.
Na lang zoeken en bellen kwamen ze er achter dat
ze me hadden geprobeerd te bellen over de verhuizing
maar mijn oude telefoonnummer nog hadden.
Voor het gemak hadden ze de hele verhuizing maar
geannuleerd. Het zou weer 4 weken duren.
Ik had mijn abonnement onmiddelijk opgezegd en
tuurde een brief naar de klantenservice dat ik
de abonnementskosten voor september niet wilde
betalen omdat ik helemaal niet kon internetten.
Ook schreef ik dat ik geen verhuiskosten wilde
betalen om duidelijke redenen.

Natuurlijk werd wel twintig euro afgeschreven voor
de maand september. Ik moest weer bellen om het
ongedaan te krijgen. Vervolgens werd er weer twintig
euro afgeschreven voor oktober. Ik annuleerde de
incasso-opdracht en kreeg een aanmaning van Alice.
Weer gebeld en eindelijk geregeld.

De tijd verstreek en ik kreeg een brief dat ze 75 euro
gingen afschrijven omdat ik de modem nog niet had
teruggestuurd. Weer bellen: ze hadden de 'retourbox'
naar mijn oude adres gestuurd! Tijd om gek te worden?
Nee, er is meer. Nadat ik begin november de modem
eindelijk had teruggestuurd werd 28 december € 75.01
afgeschreven. Na weer gebeld te hebben werd beweerd
dat ze de modem niet ontvangen hadden en het verzendbewijs
moest opsturen. Laat ik dat bewijs nu net kwijt zijn...

Zucht, de ongeloofelijke stupiditeit van Alice lijkt
gewonnen te hebben. Ze hebben aan me verdiend door
het bellen en de modem.

Wat kan ik nu nog doen?

Bob Schurkjens

Re: Nooit meer Alice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Geschil aanspannen via www.sgc.nl Electronische Communicatiediensten.

nooitmeeralice

Bob Schurkjens schreef:Geschil aanspannen via http://www.sgc.nl Electronische Communicatiediensten.
Goede tip. Ga ik doen,
want het kan toch niet zo zijn dat hun gebrekkige administratie mij € 75.01 moet kosten.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bewijs van versturen altijd goed bewaren, net als brieven van deze niet bepaald betrouwbaarste provider.....

Verder hopen ze vermoedelijk op zoekgeraakte stukken en tijdig melden verhuizing is beter want ook zij hebben tijd nodig om het te regelen.
Hoe korter die tijd, hoe meer problemen en dat geld voor elke provider!

Verders zou ik nooit verhuizen, gezien de extra kosten die de meeste hiervoor rekenden.
Een nieuwe klant kreeg meestal korting en gratis aansluiten, alleen het telefoon nummer zal dan nieuw worden maar dat is voor mij geen probleem.

nooitmeeralice

stofzuigertje schreef:Bewijs van versturen altijd goed bewaren, net als brieven van deze niet bepaald betrouwbaarste provider.....
Bedankt voor de tip. Dat wist ik natuurlijk al.

Verder hopen ze vermoedelijk op zoekgeraakte stukken en tijdig melden verhuizing is beter want ook zij hebben tijd nodig om het te regelen.
Hoe korter die tijd, hoe meer problemen en dat geld voor elke provider!
Ik ga natuurlijk niet nog verder van te voren aangeven dat ik wil verhuizen
(Dat kon in dit geval ook niet, daar niet van) om eventuele problemen bij de provider te kunnen opvangen. Vier weken lijkt me tijd zat om zoiets te regelen.

Verders zou ik nooit verhuizen, gezien de extra kosten die de meeste hiervoor rekenden.
Daar kwam ik ook achter. Achteraf bleek het overstappen naar Online gemakkelijker en voordeliger dan verhuizen, ware het niet dat ik tevreden over Alice was.

Een nieuwe klant kreeg meestal korting en gratis aansluiten, alleen het telefoon nummer zal dan nieuw worden maar dat is voor mij geen probleem.
Telefoon had ik niet van ze, dus dat zat niet in de weg.

---

Hoe dan ook. Ik heb hun incasso-opdracht geannuleerd en ze krijgen een pittige brief van mij. Deze brief gaat ook naar Tros Radar en de Consumentenbond.
Ik laat het er niet zomaar bij zitten. Zij mogen blijkbaar alles verprutsen en als ik een fout maak (verzendbewijs kwijt) kost het me opeens een bak geld. Te gek voor woorden.

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

Alice als provider ook met het bellen en internetpakket is een nachtmerrie....

Veelvuldige klachten...

1.wegvallen telefoonlijn
2.krakende telefoonlijn
3.wegvallen van adsl verbinding
4.opeens geen emails meer kunnen versturen
5.opeens geen emails meer kunnen verzenden
6.allebei niet meer
7.password voor email pakt niet meer
8.geen toegang meer tot alice lounge en dus geen email meer
9.service call centre met studenten is een hel
10.terugbel afspraak wordt niet nageleefd
11.de 3 werkdagen termijnafhandeling wordt niet nageleefd,is vaak 3 weken....
12.afhandeling klachten moet via een publiek forum,alicebruikersforum...

Weet niet wat dit voor tent is,maar het kan nooit lang meer duren, lijkt me een hobbyclubje van een luie miljonair uit Italie......want daar komt deze provider vandaan....ZEER SLECHTE AFHANDELING VAN KLACHTEN.....!!

nooitmeeralice

Na een kwade brief van mijn kant hebben ze toegegeven.
De modem bleek twee december al in hun bezit.
Hopelijk ben ik er nu echt helemaal vanaf.

nika lara

Ongelezen bericht door nika lara »

Nog een drama verhaal!

In januari 2011 zijn we verhuisd. Verhuizing keurig doorgegeven aan Alice. Voor 59 euro zou het snel geregeld zijn. Nou dat klonk ons als muziek in de oren. Helaas ging dat feest niet door; we hebben twee weken zonder internet gezeten en het overzetten van ons vaste telefoonnummer heeft nog langer geduurd. We hebben in totaal voor 25 euro gebeld met de klantenservice van Alice. Uiteindelijk hebben Ferry (ook op dit forum te vinden om de vuile was weg te werken) en Jimmy van Alice zich over ons geprobeerd te ontfermen. Ons oude klantnummer (goede oude klanten kun je wel zeggen want ons klantnummer was 00000825 maar Alice wil alleen geld verdienen en van Klant is Koning, dienstverlening, service en klantvriendelijkheid heeft ze nog nooit gehoord!) is na een aantal weken opgeheven want "de computer" kon de verhuizing technisch niet regelen. Wij waarschuwden nog: "als jullie een nieuw klantnummer aanmaken, let er dan even op dat onze email account wel behouden blijft" maar nee hoor, onze mailaccount werd uit de lucht gehaald!!! Het was een ramp want we zijn bezig met een enorme verbouwing en alle offertes, communicatie met de verschillende leveranciers etc. waren opgeslagen in deze mailaccount. Alice wees meteen met haar vingertje naar ons "tsja, daar zijn wij niet verantwoordelijk voor. Belangrijke info moet je zelf opslaan" in plaats van de hand in eigen boezem te steken. Wij weer boze mails gestuurd. Toen stuurde "de computer" ons, omdat we opeens een nieuwe klant waren, een modem en allerlei standaard brieven die nieuwe klanten moeten krijgen zoals een bijbehorende factuur van voor het opsturen van een modem wat complete onzin was omdat we al klant waren. Zucht! Wij het modem weer (op tijd!!) teruggestuurd. Feit bleef dat ons mailaccount opgeheven was. Alice zei er een aantal technici op gezet te hebben om dit te verhelpen maar het zou wel erg moeilijk worden hoor!! Wij vroegen om een forward op de mails die naar dit adres gestuurd werden zodat we de mails op een ander account zouden ontvangen. Ook dit was zeer lastig en waarschijnlijk niet realiseerbaar. Ondertussen waren we heftig in conclaaf over een vergoeding. Inmiddels waren we weken verder, hadden we geen internet, geen telefoon en een boel euro's lichter zonder medewerking van Alice. Alice meldde ons doodleuk dat we voor het bellen met de klantenservice geen vergoeding zouden krijgen want "dit staat in de voorwaarden en Alice vergoedt geen gevolgschade". Woest waren en zijn we!! Ook meldden ze tot overmaat van ramp dat de verhuiskosten gewoon betaald moesten worden als de verhuizing eenmaal rond was. Hier zakt je broek toch van af!!! Zij verprutsen alles; een simpele handeling als een verhuizing, geven geen centimeter toe en doen er alles aan om je als klant kwijt te raken. Gelukkig waren wij zo snugger om de bal terug te kaatsen; de verhuizing was immers niet geslaagd; we waren nieuwe klant geworden dus de verhuiskosten waren onterecht in rekening gebracht. Er moest toen wel toegegeven worden dat we gelijk hadden. Echter gooien ze het er nu op dat de verhuiskosten uit 'coulance' niet in rekening gebracht worden, wat een lachertje. Het mooie komt nog; ze brengen ze niet in rekening, maar verrekenen ze later wel met door ons te veel betaald abonnementsgeld! om gek van te worden.

De rekening voor het modem kregen we wel toegestuurd; deze hebben we laten storneren waarna we het "advies" van Ferry/Jimmy kregen om deze toch maar even gewoon te betalen omdat ze later alles met ons zouden verrekenen. Ja daaaag we zijn gekke Henkie niet.

De status van vandaag is de volgende; we hebben ze voorgerekend wat wij terug moeten krijgen aan kosten. Zij hebben voor 2 klantnummers kosten in rekening gebracht voor dezelfde maanden. Alice zegt het een en wij zeggen het ander (de kosten van het bellen met de klantenservice hebben we al uit onze berekening weggelaten en het gaat om een totaalbedrag van onder de 100 euro dus waar hebben we het over!!!!). Ze vertikken het om dit bedrag te betalen en in de laatste mail van 14 april jl. van Ferry staat letterlijk het volgende:

Dit is de stand van zaken, hierover zal ik verder dan ook niet in discussie kunnen gaan met u. Verdere e-mails omtrent deze situatie naar dit e-mail adres zullen niet in behandeling genomen worden.

We worden als TROUWE KLANT gewoon met ons rug tegen de muur gezet. We laten het er niet bij zitten. VERTEL HET DOOR EN WORD NOOIT KLANT BIJ DEZE ZWAAR ONKLANTVRIENDELIJKE CLUB. Als het loopt, loopt het maar krijg je ooit problemen, dan kost het bergen energie, frustratie, geld en boosheid. Wordt Vervolgd. Monique W.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

Dat is een hoop gedoe , ik heb ook alice herken wel dat ze niks toegeven , heel jammer dat alice zo met zijn klanten omgaat, ik hoop voor jullie dat je er toch samen uitkomt.

Gesloten