LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omzetten van chello classic naar chello light

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
L.F. van der Sanden

Omzetten van chello classic naar chello light

Ongelezen bericht door L.F. van der Sanden »

Wij zijn bezig met het omzetten van ons internetabonnement maar dat gaat niet eenvoudig. We krijgen tegenstrijdige informatie en er is naar onze mening sprake van misleiding. Onderstaand de brief die wij deze week verzonden hebben.

UPC Nederland
Postbus 806
2900 AV Capelle aan den IJssel

Barendrecht, 8 december 2003

Betreft: Wijziging Chello abonnement
Klantnummer 38546

Geachte mevrouw, heer,

Naar aanleiding van een bezoek aan uw internetsite hebben wij besloten om ons huidige “chello classic” abonnement te wijzigen in een “chello light” abonnement. U geeft op de site een goed overzicht van de mogelijkheden en daaruit is naar voren gekomen dat wij het beste kunnen overstappen naar dit abonnement omdat dit het beste bij ons past. Daarbij besparen wij tevens een aardig bedrag per maand.

Wij hebben op 24 november 2003 telefonisch contact opgenomen met uw customerservice en de medewerker heeft alles genoteerd met de mededeling dat wij binnen twee dagen bericht zouden ontvangen voor een afspraak om de modem om te wisselen. Zij verwachte dat we nog dezelfde week omgezet zouden kunnen worden naar het nieuwe abonnement.

Vandaag, 8 december 2003, hebben wij opnieuw contact opgenomen met de customerservice omdat tot op dat moment geen enkele actie van de zijde van UPC door ons was waargenomen. De medewerker wist ons nu te vertellen dat het op dit moment geeneens mogelijk was om over te stappen omdat de benodigde techniek voor chello light voorlopig niet in onze gemeente beschikbaar was. Ik ben hier verbaasd en boos over want op zowel uw internetsite als via de eerder verkregen telefonische informatie vormt overstappen geen enkel probleem. Wij hebben onze twijfels over de laatste informatie en wij verzoeken u om ons op een transparante manier te informeren over dit vraagstuk. Het is een slechte zaak, maar ook een misleiding, om dingen te verkopen c.q. aan te bieden die niet geleverd kunnen worden. Het is voor ons een bewuste keuze geweest om over stappen naar een goedkopere internet-aansluiting en mocht u er niet in slagen om dit op korte termijn aan ons te kunnen leveren dan lijkt het ons gepast dat u ons huidige abonnement voor de goedkopere prijs levert tot aan het moment dat chello light wel geleverd kan worden.

Wij hebben tot op heden, in tegenstelling tot landelijke publicaties, geen problemen gehad met UPC en rekenen er dan ook op dat we tot een acceptabele oplossing kunnen komen.

Met vriendelijke groet

L.F. van der Sanden

We wachten in spanning de reactie af. :x

Gast

Re: Omzetten van chello classic naar chello light

Ongelezen bericht door Gast »

Van der Zanden, welkom tot de club van UPC slachtoffers. Ik wens u veel, heel veel succes. U zal het nodig hebben. Denk aan uw gezondheid en vooral aan uw hart!!!

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedemiddag L. van der Sanden,

Mag ik u de tip meegeven om in uw schrijven alvast het voorbehoud te maken/op te nemen inzake de ingangsdatum van uw abonnementswissseling en direct gekoppeld hieraan de aanpassing van uw bijdrage. Dit daar zo de ervaring mij en vele anderen ons leert UPC/Chello cs hier toch niets mee doet. Op deze wijze kunt u geheel legitiem uw bijdrage met betrekking tot de aangekondigde/aangevraagde contractswijziging navenant aanpassen.
Dit kunt u doen middels het intrekken van uw machtiging, het aanpassen van het verschuldigde bedrag welke u via een eigen machtiging bij uw eigen bancaire instelling maandelijks kunt laten overboeken richting UPC/Chello cs.

Het bovenstaande klinkt, en is is ook helaas, wat omslachtig, edoch enkel en alleen op deze wijze is er met UPC/Chello cs zaken te doen.

Door schade en schande wijs/wijzer geworden heb ik in ieder geval gemeend daar op (deze) gepaste wijze op en in te anticiperen.

Aanvullend tip 2, fax het een en ander. Dit is beduidend goedkoper, eenvoudiger en sneller!

U vanuit hier su6 toewensend, verblijf ik,

Mazzeltov;

Ralph

Peter66

Ongelezen bericht door Peter66 »

Als u het bedrag zelf gaat aanpassen dan vertoont uw rekening na verloop van tijd en achterstand en bestaat de kans dat u word afgesloten hetgeen me hier dan ook op z'n plaats lijkt.

keyboard hero

Ongelezen bericht door keyboard hero »

GO PETER GO

dat is een wijze opmerking :wink:

maar ja, veel mensen snappen dat dan niet dat ze afgesloten worden als ze zo kortzichtig hun nota's betalen en gaan dan hier lopen vloeken en schelden op UPC

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

daar gaat het niet om keyboard hero. upc die sluit wel vaker mensen onterecht af. het zijn mongolen, dat heb ze nu wel bewezen

Quintie

Ongelezen bericht door Quintie »

read my story...

ik heb ineens een jaarabonnement aangesmeerd gekregen terwijl ik hier echt niet om gevraagd heb.

LET OP ALS JE VAN ABONNEMENT SWITCHED, SWITCH DAN EERDER VAN PROVIDER !

Gesloten