LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omzetting abonnement Chello Classic naar Lite

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Quintie

Omzetting abonnement Chello Classic naar Lite

Ongelezen bericht door Quintie »

Ik ben ruim 3 jaar abonnee van UPC Chello. Sinds kort is het mogelijk om verschillende abonenmenten te nemen.

Ik heb daarom gekozen om van classic naar lite te gaan. Ik van te voren bellen om na te gaan welke consequenties dit heeft. Datalimiet, snelheid, andere modem, administratiekosten bla bla.

Allemaal okay, totdat ik na de installatie een brief ontvang met een bevestiging van de wijziging plus veranderde voorwaarden.

Nu blijk ik ineens een JAARABONNEMENT te hebben. Staat in de voorwaarden op schriftelijk verzoek KAN hiervan worden afgeweken.

Dit hadden ze mij wel eens mogen vertellen!

Ik een verzoek gestuurd naar UPC om wijziging van het contract (maandelijkse opzegtermijn). Antwoord: sorry meneer maar u was op de hoogte gebracht. NIET DUS!

Iemand dezelfde ervaring? Of anders: MENSEN LET OP INDIEN JE ABONNEMENT WIJZIGT, ZE NAAIEN JE WAAR JE BIJSTAAT!

Inmiddels de rechtsbijstand ingeschakeld, die roepen al: Oh! UPC, had dat direct gezegd meneer...

iron mike

Re: Omzetting abonnement Chello Classic naar Lite

Ongelezen bericht door iron mike »

Hier zijn heel veel mensen ingestonken. Ik ben zelf van classic naar plus gegaan en blijkt dat ik er ook een jaar aan vastzit. Uiteraard is mij dat niet verteld. Niks verteld over nieuwe aanvullende voorwaarden. Dat is waarschijnlijk het nieuwe beleid van upc.

Quintie

Ongelezen bericht door Quintie »

En nu? Ik neem aan dat UPC ook wel verplichtingen heeft om te informeren/wijzen naar gewijzigde voorwaarden indien je hiernaar vraagt?

Tenminste ik heb dit gedaan (telefonisch).

Heb inmiddels van de Stichting Rechtsbijstand begrepen dat het hieromtrent klachten regent.

Inmiddels van UPC een laconieke houding ontvangen in de trend van: zak maar in de stront.

Geen fijne kerst toegewenst aan de regiodirecteur Regio Zuid (ik zal zijn naam maar niet vernoemen).

Gaat Radar/Consumentenbond hier geen gezamelijke actie tegen ondernemen?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Is het zo erg dan een jaarcontract?
Dit is om te voorkomen dat mensen iedere maand iets anders willen. Dan kunnen we wel aan de gang blijven.
Voortaan ook maar goed op de voorwaarden letten en niet achteraf gaan zitten janken.

Gast

jij lult lekker,wacht maar tot je met het ware gezicht van UPC te maken krijgt.
Zelden een meer onbetrouwbaar bedrijf als UPC tegen het lijf gelopen,mondelinge afspraken worden vergeten,post komt nimmer aan en restitutie of crediteringen laten rustig maanden op zich wachten terwijl iedere keer als je er over belt het binnen een week wordt overgemaakt.
Het zijn niets meer dan moderne roofridders waar de overheid een klaarblijkelijk te schijterig is om iets aan te doen.
Ze ( Den Haag) wisten wel KPN aan te pakken om hun netwerk vrij te geven maar concurrentie op de kabel is nog steeds een utopie.
Zal wel te maken hebben met de Amerikaanse achtergrond van UPC.....Balkenende en consorten willen niets liever dan het schoothondje van de "Bush Administration" zijn..
Het is een grote schande dat dit soort praktijken anno 2003 nog plaatsvinden

Gast

Zelden een meer onbetrouwbaar bedrijf als UPC tegen het lijf gelopen,mondelinge afspraken worden vergeten,post komt nimmer aan en restitutie of crediteringen laten rustig maanden op zich wachten terwijl iedere keer als je er over belt het binnen een week wordt overgemaakt.
Het zijn niets meer dan moderne roofridders waar de overheid klaarblijkelijk te schijterig is om iets aan te doen.
Ze ( Den Haag) wisten wel KPN aan te pakken om hun netwerk vrij te geven maar concurrentie op de kabel is nog steeds een utopie.
Zal wel te maken hebben met de Amerikaanse achtergrond van UPC.....Balkenende en consorten willen niets liever dan het schoothondje van de "Bush Administration" zijn..

Gast

Het zijn niets meer dan moderne roofridders waar de overheid klaarblijkelijk te schijterig is om er iets aan te doen.

caatje

Ongelezen bericht door caatje »

Hoi,

Ik las dat je bent overgestapt op lite. Ik wilde wel eens weten of je erg veel verschil merkt tussen classic en lite???

bijvoorbeeld in de snelheid van pagina's ophalen.

Gast

Ik heb contact gehad met mijn rechtsbijstandsverzekeraar en een jurist hierover gesproken.

Het is een grijs gebied maar in mijn geval ben ik al lid van Chello vanaf 2000 en toen waren de voorwaarden nog altijd zo dat je na 3 maand mocht opzeggen met een termijn van 1 maand. De nieuwe algemene voorwaarden zijn alleen van toepassing indien men deze opstuurt (via post of e-mail maakt niet uit) en daarop een bevestiging krijgt van de consument. (nooit gebeurd dus). Derhalve ga ik proberen de strijd aan te gaan (zij staan hierachter) en ga de hele boel opzeggen (chello internet en upc televisie en priority telecom telefonie). De kans is vrij groot dat dit lukt.

svdploeg

Ongelezen bericht door svdploeg »

Logisch dat je een jaarabonnement krijgt volgens mij. Je neemt als het ware een heel ander contract, goedkoper ook nog. Alles moet worden aangepast, misschien een ander modem, logisch dat je dan een nieuw jaarcontract krijgt.

harrieparrie

Ongelezen bericht door harrieparrie »

Ben ook overgestapt van classic naar light, ze hebben de download snelheid verhoogd naar 768 was 300.
Geen merkbaar verschil.alleen de prijs (32.95).
Maar ik was eigenlijk overgestapt naar light voor de prijs, de snelheid die ze boden, toen (300) was voor mij ruim voldoende.
Maar wat doen ze!!!!!!!!!!!
Ze verhogen de snelheid van light van 300 naar 768.
Een maand na mijn wijziging komen ze met een nieuw instap abonnement (entry) nog goed koper en....300 kb/ps.
Tja.....en toen zat ik een jaar aan mijn nieuwe (light) abonnement vast.

Overigens, hier nog een tip voor eventuele overstappers!!!!!!!!!!!!
Laat je abonnement niet omzetten door UPC, ze rekenen daar €30.-- voor.!!!!!!!!!
Zeg je abonnement op en neem een nieuw abonnement op je partners naam, zo krijg je nog een maand gratis ook.

tigertje

Ongelezen bericht door tigertje »

a. De voorwaarden moeten ook schriftelijk mee gestuurt moeten worden
b. u had binnen 8 dagen hier vanaf mogen zien indien u niet eens was met de voorwaarden.

Het enige advies is nu om een snelle adsl aanbieder te vinden die betere voorwaarden steld daar kabel alleen via UPC kan.
Het is namelijk zo dat als u betere voorwaarden kan krijgen tegen een vergelijkbare bedrag dat u onmidelijk uw contrakt kan verbreken mede omdat UPC verzuimd heeft op een duidelijke en navolgbare manier u duidelijk te maken dat het om een jaarcontrakt gaat.
Tevens mag UPC nooit het contrakt zonder u daarover in te lichten met nog een jaar verlengen.
Een aangetekende brief sturen met daar in uw klacht en de dreiging van een rechtzaak tegen UPC zou kunnen helpen maar het beste is dan wel om het met zoveel mogelijk gedupeerden dit te doen daar de kosten van een advocaat flink kunnen oplopen.

verklik-kip

Ongelezen bericht door verklik-kip »

Ik ben blij dat ik deed van jullie leest, niet omzetten dus.

Ik wil geen jaar abonnement, en bij upc zijn ze niet echt zo correct en precies.

Maar je moet hun ook begrijpen, ze draaien verlies, en nu klanten maar er in laten luizen, verkoop truuc!

En die gratis basis instalatie ja ja, kastje aansluiten en klaar, voor problemen kan je bellen naar een 0900 nummer.

Ik moest zelfs een nieuwe pc aanschaffen, monteur had de decorder wel aangesloten, maar kon niet uit mijn pc software komen.

Ik vraag me af of er verschil bestaat tussen ligt en classic?
Chello is met classic wel heer erg duur hoor.

Bijna 50 euro, is wel erg duur he pff, kan beter maar weer gaan inbellen, en al dat spam wat je gratis krijgt van chello, hun taak om tegen te houden, maar tja waarom zouden ze.

Vooral die spam elke dag meer dan 20 berichten, en ze doen er niks aan, waar betaal ik voor.
Ik heb zelfs een keer een heel weekend zonder internet gezeten, maar vergoeden nee hoor.

Ja mensen waar zijn we aan begonnen, het is heel erg beroerd met upc, en de medewerkers!
Geen goede opleiding e.d., maar incasseren kunnen ze wel.

Sterkte mensen met upc

gebruiker

Ongelezen bericht door gebruiker »

Wat een slap gelul is dit,
ik begin echt te twijfelen aan dit forum :twisted:

NOFX

Ongelezen bericht door NOFX »

Ik heb ook de downgrade van chello classic naar light laten doen. Heb hiervoor 30 euro moeten betalen. Ik ben op de hoogte gesteld van de kosten en van het nieuwe jaarcontract. Ik ben best tevreden over chello, het maakt mij dan ook niets uit.

@harrieparrie: Je moet niet zo zeuren, ze heben de snelheid verhoogt en de prijs verlaagd. Ik bgrijp niet waar je je druk overmaakt.

harrieparrie

Ongelezen bericht door harrieparrie »

Ik maak me ook niet druk!!!!!
Ben goed tevreden over chello,
maar als je genoeg hebt aan 300kb/s, en ze verhogen de snelheid en dan komen ze tegelijkertijd met een 300 abonnement, dan had ik dat toch liever gehad.

scheelt toch weer een €urotje of 10 in de maand.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

mensen leer nou eens gewoon, UPC sorry UPG doet waar zijzelf zin in heeft, consument, is dat niet dat domme volk wat abonnementen afsluit en zich vervolgens door ons laat beduivelen?

joepieC

Ongelezen bericht door joepieC »

Nadeel van light/entry is de dataimiet dat je met classic niet hebt.

Datalimiet enty: 500Mb
Light: 1GigaByte

Classic: geen

Gesloten