Hallo,
Op 16-12-2011 hebben wij via de Mediamarkt een alles in een pakket van UPC aangeschaft bestaande uit: digitale tv, bellen en 50mb internet.
Dat ging allemaal prima, de aanvraag bij UPC zou hij afhandelen, we kregen het hele pakket mee en binnen 48 uur zou alles werken.
Eenmaal thuis hebben we alles vast geinstalleerd, niks werkte nog maar dat leek logisch. Toen alles na 3 dagen nog niet werkte ben ik eens gaan bellen met UPC en wat bleek, de aanvraag was geweigerd. Wij waren niet bekend als klant bij UPC en onze Mediabox en router waren ook niet bekend.
Wij huren een koopwoning en waren ons er niet van bewust dat de eigenaar officieel geen toestemming geeft om het standaard kabel pakket uit te breiden.
Dus, nogmaals gebeld met UPC. De medewerker kon e.e.a. handmatig overrulen en dan zou alles binnen 48 tot 72 uur operationeel zijn. Hij heeft mij ook meteen ons nieuwe klantnummer doorgegeven. Een nummer bestaande uit 7(?) cijfers. Klantnummers bij UPC zijn 6-cijferig geloof ik.
Maar goed, dezelfde dag werkte alles gelukkig naar behoren.
Het internet behaald alleen bij lange na niet de beloofde snelheid. maximaal 19mb i.p.v. de beloofde 50mbps.
Dus, ik weer gebeld (45minuten met mobiel, vaste lijn doet het niet). Klantnummer doorgegeven. Klantnummer was bekend. Er zou wel even een monteur komen. Dat zou gebeuren op 22-12. Moet nu nog gebeuren want de beste man was door zijn rug gegaan. UPC zou contact opnemen met ons, niet gebeurd.
Nu bedacht ik me vandaag opeens dat er al een week overheen is dat UPC geen contact meer heeft opgenomen met ons en dat ik sinds 16 december nog helemaal nul post heb ontvangen.
Misschien gaan de welkomstberichten/facturaties online, dus ben ik het daar gaan zoeken.
Maar, ik heb ook nog helemaal geen mail ontvangen of iets.
Naar UPC.nl gegaan, daar moest ik me aanmelden met m'n klantnummer en achternaam en verassing: Mijn klantgegevens zijn weer is niet bekend!
Is er iemand die dit ooit heeft meegemaakt of die weet wat ik verder kan doen?
UPC helpdesk is behoorlijk waardeloos gebleken tot nu toe, mijn vriendin heeft laatst nog 10 minuten discussie gevoerd met een medewerkster die vol hield dat we toch echt een brief hebben ontvangen waarop rechtsboven het klantnummer staat. Niet dus. Dus kunnen we ook geen klant zijn, er is immers niets van ons geregistreerd bij UPC en ze kunnen ons niet helpen verder zonder klantnummer.
Alvast bedankt,
Rocky
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onbekend als klant bij UPC?
-
Re: Onbekend als klant bij UPC?
de medewerkers kunnen je ook in het syteem vinden aan de hand van je postcode/huisnummer.
dus dat ze zeggen dat ze toch echt je klantnummer moeten hebben is onzin.
dus dat ze zeggen dat ze toch echt je klantnummer moeten hebben is onzin.
wel handig...niet-klanten betalen ook niks
Het begin van je verhaal kan ik je niet mee helpen, maar over het testen van je lijn de tip om zo zuiver mogelijk te meten. Oftewel, vermoedelijk jouw PC in veilige modus (mét internet) opstarten en dan de speedtest doen. Geen toeters en bellen ertussen plaatsen ( dus, geen extra routers/switches, geen viruskillers, en vooral zo weinig mogelijk Windows "tools" ). Dan meet je waarschijnlijk wel direct tegen de 50mb.
To be utterly and insanely sure, ga met een laptop (in veilige modus + internet) naast het modem zitten en gebruik de korte gele cat5e / cat6 kabel , die je erbij kreeg van UPC. Als dat niet goed werkt en je TV is toch haarscherp, dan is je modem vermoedelijk gaar ( en/of je pc ).
Meten is weten is meten.
To be utterly and insanely sure, ga met een laptop (in veilige modus + internet) naast het modem zitten en gebruik de korte gele cat5e / cat6 kabel , die je erbij kreeg van UPC. Als dat niet goed werkt en je TV is toch haarscherp, dan is je modem vermoedelijk gaar ( en/of je pc ).
Meten is weten is meten.