LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagd "Service thuis" van Planet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
MSleumer

Ongevraagd "Service thuis" van Planet

Ongelezen bericht door MSleumer »

Krijg in augustus een bevestiging van mijn (niet gedane) bestelling voor het "service pakket"thuis.
Klachtenbrief naar Planet dat ik dit niet heb genomen. (Heb in het telefonisch aanbod, in julie, hiervan duidelijk aangegeven dat ik dit niet nodig heb)
Ik krijg even later een rekening, per email, van € 7,19 voor "service thuis" voor anderhalve maand.
Klachtenbrief dat ik hier niet mee akkoord ga mijn afschrijvingen komende weken goed controleren.
Ze zullen me binnen een week antwoorden. Na 14 dagen niets gehoord maar wel € 7,19 afgeschreven.
Ik storneer dit.
En nu kunnen ze wel reageren want als ik dit niet betaal dan "kunnen ze me afsluiten volgens de algemene voorwaarden".
Klachtenbrief dat ik niet zal betalen voor iets dat ik niet besteld heb.
Reactie op eerste klachtenbrief komt nu binnen; "Sorry voor het ongemak we zullen met onmiddelijke ingang uw abbonnement "servicepakket thuis" beeindigen.
Klachtenbrief dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik eis dat met terugwerkende kracht het abbonnement word beeindigd vanaf de datum dat zij het in hebben laten gaan. Krijg binnen "drie weken" bericht.
Krijg eind september € 3,03 terug. Klachtenbrief gestuurd dat ik daar niet mee akkoord ga; ik heb immers € 7,19 moeten betalen dus ik corrigeer voorlopig niets. Ik zeg toe om € 7,19 over te maken als zij mij de volledige € 7,19 (van te voren) retourneren. Ondertussen eind september een brief waarin mij word gewezen op mijn wanbetalen en dat ze me bij niet betalen m.i.v 7 oktober zullen afsluiten. Klachtenbrief gestuurd dat ik ze verantwoordelijk stel voor de zakelijke schade die ik ondervind van hun eventuele afsluiting van mijn internetadres. Tevens laat ik ze weten dat bij een klant die jarenlang trouw betaald ze eerst eens bij zo'n akkefietje moeten kijken wat er eigenlijk aan de hand is en dan pas, indien nodig, moeten gaan dreigen met afsluiten. (Ook heb ik laten weten niet de dupe te willen worden van een op bonus beluste telfonische verkoper) Afwachten dus wat ze doen; maar ik denk dat alles daar langs elkaar heen gaat en ik zonder pardon wordt afgesloten. Daarom heb ik zo'n hekel aan automatisch betalen; ze doen maar en als je dan voor de eerste keer in je leven iets storneert klimmen ze in de hoogste boom alvorens uit te zoeken waar de fout ligt. Wort vervolgd per 7 oktober (de dag van de boven mijn hoofd hangende, dreigende, internet afsluiting)
Wees gegroet, M.J.Sleumer

gerard64

Re: Ongevraagd "Service thuis" van Planet

Ongelezen bericht door gerard64 »

Bij planet loopt alles langs elkaar heen ik had mijn abonnement opgezegd en kreeg te horen wanneer die was afgelopen toen de termijn er was bleef ik nog steeds lid na telefoneren kreeg ik te horen dat mijn abonnement niet die maand maar een maand later dat kan maar de volgende maand weer afschrijving en weer getelofoneerd en kreeg te horen via de telefoon dat ik gelijk had en dat ze dit zouden corrigeren maar het werd maar niet gedaan na vele telefoontjes en mailen waar ik via de telefoon gelijk kreeg maar bij de administratie steeds fout gaat ik heb toen mijn geld terug laten storten en naar 3 kwart jaar werd ik afgesloten. Dus u ziet bij planet loopt het vaak fout want bij andere mensen die bij planet waren heb ik deze probleem ook vernomen.

MSleumer

Vandaag gebeld naar KPN administratie (telefoonnummer stond in de laatste brief) Een begripvolle (echt waar) dame stond me te woord. Ze heeft me de rest van de € 7,19 doorgestreept en daarmee was de kous af volgens haar. Ik heb haar uitgebreid laten weten dat ik dit heel fijn vond en eigenlijk had verwacht dat ik minder begrip zou ontmoeten. Nu maar even afwachten of dit bij ieder segment van de administratie is doorgedrongen en dat ik na 7 oktober nog internet heb. Word vervolgd; maar zo te horen, voor mij, met een happy end.

santygo

Ongelezen bericht door santygo »

Het is inmiddels 8 oktober, heeft u nog internet? Nog steeds happy end, of is het vervolgverhaal niet meer mogelijk?

MSleumer

Dag Santygo, leuk dat je er naar vraagt. Het is goed gegaan voor mij. Niet afgesloten dus. Ik ben zo blij als een kind. Want laten we eerlijk zijn; zijn we niet allemaal een beetje bezig verslaafd te raken aan het internet. Bedankt voor je reaktie en voor mij is dit onderwerp dan ook nu afgesloten.

Bluehorse

Ongelezen bericht door Bluehorse »

Dit herken ik. Mijn vader heeft 1,5 jaar geleden een internet-abonnement bij Planet genomen. Plotseling wordt sinds juli van dit jaar elke maand EUR 4,95 afgeschreven naar een KPN rekening. Hij heeft een brief aan KPN geschreven met de vraag wat de reden daarvan is, maar KPN heeft geen antwoord gegeven. Toen ik vandaag zijn account bij Planet controleerde zag ik dat hij sinds juli een abonnement op Service thuis schijnt te hebben. Ik heb vandaag Planet gebeld en daar zeiden ze dat ze deze abonnementen de mensen telefonisch hebben aangesmeerd en dat er vervolgens ter bevestiging een email aan de klant is gestuurd waarbij de klant nog 7 dagen de tijd werd geboden ervan af te zien. Mijn vader is echter nooit gebeld door Planet en heeft ook nooit een email gekregen (hij heeft alle emails die hij sinds het begin van het abonnement heeft ontvangen bewaard dus dat was makkelijk te controleren). Bij Planet zouden ze nu KPN vragen het abonnement stop te zetten en geen eindrekening voor tussentijds beeindigen te zenden. Hierbij werd me wel duidelijk gemaakt dat dit een gunst is omdat wettelijk het contract al onherroepelijk was geworden. Teruggave van reeds betaalde bedragen zou waarschijnlijk niet meer worden gedaan. Bovendien is het de vraag op KPN bereid is de suggestie van Planet over te nemen om in te stemmen met tussentijdse beeindiging zonder extra kosten. Het probleem is dat ik niks kan bewijzen en dat Planet en KPN blijkbaar zomaar een contract kunnen verzinnen dat niet bestaat en je daar dan ook nog aan kunnen houden. Heeft iemand suggesties hoe nu te handelen?

Gesloten