LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onjuiste registratie preventel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
misento

onjuiste registratie preventel

Ongelezen bericht door misento »

In augustus 2015 wilde mijn dochter (inmiddels 19) een eigen telefoonabonnement afsluiten. Haar toen huidige abonnement (wat ooit op mijn naam was afgesloten ivm destijds minderjarigheid) liep af. Omdat het vorige abonnement op mijn naam stond heb ik netjes gebeld met de KPN om het abonnement op te zeggen. Ik kreeg een mijnheer aan de telefoon die wilde weten waarom ze haar nummer niet wilde behouden. Ja dat wist ik ook niet, en heb hem geadviseerd om haar te bellen, maar liefst 's avonds en niet overdag ivm colleges (dan kan ze toch niet opnemen). En wat gebeurt er: er wordt toch overdag gebeld (zij kon niet opnemen en kpn belt zonder nummerherkenning). maar ondertussen kreeg ik maar steeds facturen van de KPN terwijl ze die telefoon en dat nummer niet meer gebruikte, en werd het abonnement ondanks herhaaldelijk verzoek niet opgeheven. Afijn om een lang verhaal kort te maken, het heeft even geduurd voordat ik er uit was met de KPN, ik heb toch nog wat facturen betaald, ze hadden inmiddels een incassobureau ingeschakeld, maar ik heb ook bezwaar aangetekend, En toen kreeg ik inderdaad nog een bedrag van ca 57 euro terug van de KPN wat teveel betaald zou zijn. Daarna nooit meer iets van de KPN gehoord. Hoeft ook niet, want we waren klaar.

Nu wilde ik onlangs voor mijn andere dochter een abonnement bij Tele 2 afsluiten (zij had abo bij Hollands Nieuwe) , en toen kon dit niet omdat ik geregistreerd zou staan bij Preventel. Nog nooit van gehoord. (Dus ik stond ergens geregistreerd zonder dat ik het wist).
Informatie opgevraagd bij Preventel , en wat blijkt ik sta daar inderdaad geregistreerd (registratiedatum niet vermeld ! ) door de KPN.

Ik de KPN gebeld, kunnen ze eerst niets vinden, nee mevrouw sorry we kunnen u niet helpen, maar na doorvragen zijn ze toch gaan zoeken en wat blijkt: er zou nog een rekening openstaan van 49 euro . Pardon, en daar sturen jullie mij geen rekening van? Nee mevrouw is inderdaad niet gebeurd, hij staat nog gewoon open.(lekker makkelijk) En ze crediteren mij vorig jaar april een bedrag van 57 euro , terwijl er volgens hun informatie (waar ze mij dus nooit een factuur van hebben gestuurd , en dat ontkennen ze ook niet) nog een bedrag van 49 euro openstaat. Hij adviseerde mij omdat alsnog over te maken. Ik heb geen rekening nummer, geen factuurnummer, helemaal niks. Als er nog iets openstaat, dan ga je toch geen client crediteren? KPN is namelijk erg goed in het verrekenen.

RADAR ik ben het hier absoluut niet mee eens. Ik heb al veel meer voor dit abonnement betaald dan was afgesproken, omdat de KPN maar steeds verzuimde het abonnement op te heffen, daardoor liepen de kosten door. Welke kosten, want er werd noch van de telefoon, noch van het nummer gebruik gemaakt. Uiteindelijk heeft KPN toch een bedrag naar mij vergoed wat ik teveel zou hebben betaald, en nu beweren ze doodleuk dat er nog een bedrag openstaat van 49 euro, terwijl ze daar nooit ook maar enige aanmaning van hebben gestuurd (en dat ontkennen ze ook niet). Als ik niet gebeld zou hebben, dan blijft dat bedrag openstaan???? Heel, heel raar verhaal.

Wat kan ik het beste doen?

Maar ja ondertussen sta ik wel geregistreerd, terwijl dit niet klopt.

NeoDutchio

Re: onjuiste registratie preventel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U wilde opzeggen, maar heeft dit niet gedaan. Nummerbehoud moet namelijk direct worden doorgegeven bij het opzeggen. Als u met KPN overlegd dat zij uw dochter moeten bellen om het onderling op te lossen blijft uw abonnement bestaan. En waarom kunt u het zelf niet vragen aan uw dochten over het nummer? Het is immers uw abonnement.

U heeft er zelf een rommeltje van gemaakt en ja, dan worden er fouten gemaakt. Het enige dat u kunt doen is betalen en hopen dat de registratie snel opgeheven wordt.

Gesloten