Ongeveer een jaar geleden is het contract van mijn internet abonnement verlengd met 24 maanden. Nu zijn we een jaar later en wil ik dit contract graag opzeggen omdat ik overstap naar een andere provider. Voordat mijn contract werd verlengd met 24 maanden was het contract per maand opzegbaar. Ik heb van de 24 maanden die in het contract staan maar 6 maanden korting gekregen, dit komt overeen met de korting van een 1 jarig contract.
Mijn vraag is kan ik dit contract een jaar nadat het is aangevraagd opzeggen zonder dat er enige extra kosten voor mij bij komen? Ik heb namelijk een e-mail van online gekregen dat ik het verschuldigde bedrag van de resterende 12 maanden nog moeten betalen.
De Nederlandse wet geeft aan dat als een contract langer duurt dan 12 maanden en je van dit contract geen extra voordeel hebt ten opzichte van een 1 jarig contract, ik dit na het eerste jaar op kan zeggen.
Ik vroeg me af hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik wil namelijk niet 12 keer het bedrag gaan betalen wat ik normaal per maand betaalde voor iets dat ik niet gebruik.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Rick van Riel
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Online 2 jarig abonnement
-
Re: Online 2 jarig abonnement
ja voor zover ik weet zal je de 12 mnd moeten afkopen,is ook logisch,
je sluit een contract af voor 24 mnd?dan kan je niet na een jaar zeggen ik zeg op,ja kan wel,dan zeg je nu alvast op voor over 12 mnd?
je sluit een contract af voor 24 mnd?dan kan je niet na een jaar zeggen ik zeg op,ja kan wel,dan zeg je nu alvast op voor over 12 mnd?
Ik weet dat ik mijn abonnement kan opzeggen. Maar ben benieuwd hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Bij online zijn er 2 keuze mogelijkheden, je sluit een jaarcontract of , of voor 2 jaar, kijk je papieren nog eens goed na.
heb je een 2 jarig contract zal je die of moeten betalen of uitdienen, lijkt mij dat laaste verstandiger.
heb je een 2 jarig contract zal je die of moeten betalen of uitdienen, lijkt mij dat laaste verstandiger.
-
Ongeveer een jaar geleden is het contract van mijn internet abonnement verlengd met 24 maanden. Nu zijn we een jaar later en wil ik dit contract graag opzeggen omdat ik overstap naar een andere provider. Voordat mijn contract werd verlengd met 24 maanden was het contract per maand opzegbaar
kijk eerst eens na hoelang je abbo nog loopt?
je hebt voor zover je dus zelf aangeeft een contract voor 24 mnd,
als deze maanden voorbij zijn (2jr) dan kan je per maand op zeggen.
dus nu kan je wel opzeggen! alleen je toch de resterende tijd moeten betalen,aan abonnements geld,afkopen noemen ze dat..
ik zou dus lekker blijven zitten...wat ciske al zegt,
hou in de gaten wanneer hij afloopt en stuur 2 mnd van tevoren ,dus zegt dat hij op 1-8 2013 afloopt,stuur dan alvast lekker ruim op tijd 1-6-2013 alvast een brief waarin je opzegt...
daarna krijg je altijd een bevestingsbrief..
het feit dat je per maand kon opzeggen,kwam waarschijnlijk omdat toen de verplichte contractsduur voorbij was ,en dan mag je wel per maand op zeggen.
dus besluit jij volgend jaar om toch nog maar te blijven bij deze provider dan kan dat...en denk je nou ik wil nu toch weg,dan kan dat per mnd...
Hey...hoor ik daar een klok luiden?