LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Online - 700 MS/Ping in verschillende games
Online - 700 MS/Ping in verschillende games
Het probleem speelt sinds 25 Februari (24 Februari waren er dus geen problemen), mensen die Online als provider hebben lijken sindsdien allemaal last te hebben van het 700 MS/Ping probleem in verschillende games.
De games die zover bekend zijn en op verschillende forums worden aangegeven zijn:
- League of Legends (Riot Games)
- World of Tanks (Wargaming)
- World of Warcraft, Starcraft, Hearthstone (Blizzard Entertainment)
Op alle fronten wordt er momenteel geprobeerd om de oorzaak naar boven te krijgen.
De verschillende forums van LoL, WoT en Blizzard staan vol met dit probleem, waardus al snel uitbleek dat 99% die getroffen is door dit probleem klant is van Online.
Het probleem ligt dus ook waarschijnlijk bij Online, sinds het meerdere games van verschillende developers betreft, het veranderen van laptop/pc niet helpt, maar het veranderen van provider wel.
Er is al meedere malen met Online contact opgenomen, en ook is er momenteel 1 persoon die dit alles op sleeptouw heeft genomen om het op te lossen. Maar deze persoon heeft al aangegeven dat het contact met Online nogal traag verloopt.
Het Forum waar deze persoon zijn progressie post: http://online.gebruikers.eu/forum/viewt ... rowstart=0
Mijn vraag is dus eigenlijk wat je hier precies aan kan doen en of dit eigenlijk ook betekend dat de voorwaarden uit het contract niet worden nageleefd en je dus bijvoorbeeld makkelijker zou kunnen overstappen naar een andere provider. Hier zitten wij namelijk wel over na te denken.
(Overigens als je hier zelf last van hebt, zover is de enige oplossing het downloaden van WTFAST.
Hier kun je 30 dagen gratis gebruik van maken en lijkt te zorgen voor weer een normale ping/MS.)
De games die zover bekend zijn en op verschillende forums worden aangegeven zijn:
- League of Legends (Riot Games)
- World of Tanks (Wargaming)
- World of Warcraft, Starcraft, Hearthstone (Blizzard Entertainment)
Op alle fronten wordt er momenteel geprobeerd om de oorzaak naar boven te krijgen.
De verschillende forums van LoL, WoT en Blizzard staan vol met dit probleem, waardus al snel uitbleek dat 99% die getroffen is door dit probleem klant is van Online.
Het probleem ligt dus ook waarschijnlijk bij Online, sinds het meerdere games van verschillende developers betreft, het veranderen van laptop/pc niet helpt, maar het veranderen van provider wel.
Er is al meedere malen met Online contact opgenomen, en ook is er momenteel 1 persoon die dit alles op sleeptouw heeft genomen om het op te lossen. Maar deze persoon heeft al aangegeven dat het contact met Online nogal traag verloopt.
Het Forum waar deze persoon zijn progressie post: http://online.gebruikers.eu/forum/viewt ... rowstart=0
Mijn vraag is dus eigenlijk wat je hier precies aan kan doen en of dit eigenlijk ook betekend dat de voorwaarden uit het contract niet worden nageleefd en je dus bijvoorbeeld makkelijker zou kunnen overstappen naar een andere provider. Hier zitten wij namelijk wel over na te denken.
(Overigens als je hier zelf last van hebt, zover is de enige oplossing het downloaden van WTFAST.
Hier kun je 30 dagen gratis gebruik van maken en lijkt te zorgen voor weer een normale ping/MS.)
Re: Online - 700 MS/Ping in verschillende games
Download pingplotter (google maar, op site van world of tanks staat ook een how to ivm problemen met hun verbinding)
Plot het pad naar de sites waar je problemen mee hebt
Screenshot de plots
Stuur dat naar Online
Dan kun je precies zien welke hop de problemen geeft, en of dat uberhaupt iets is waar Online wat aan kan doen
Plot het pad naar de sites waar je problemen mee hebt
Screenshot de plots
Stuur dat naar Online
Dan kun je precies zien welke hop de problemen geeft, en of dat uberhaupt iets is waar Online wat aan kan doen
Online heeft geen invloed op ping...
Me dunkt dat Online daar heel veel invloed op kan hebben.bokkel schreef:Online heeft geen invloed op ping...
Oa al door welke routering er gebruikt wordt.
Als ik TS was zou ik eens een "traceroute" doen via Online en via een andere provider bij een kennis en daar eens vergelijken.
//mierenneukmode on
Overigens is "Ping" geen eenheid maar een programma om de "round trip time" (en die is inderdaad in milliseconden) te meten.
Oh, dacht het dus niet, een ISP heeft hgel vele invloed op de ping.bokkel schreef:Online heeft geen invloed op ping...
Nu is adsl / vdsl niet echt meer een medium van deze tijd.
en problemen zijn dan ook te verwachten.
Om maar een voorbeeld te noemen QoS kan een oorzaak zijn.
Vraag me alleen of of die mensen die porblemen hebben
ook teovallig tv hebben want dat kost ook bandbreedte.
Nou nou, wordt de QoS door de ISP ingesteld? En dit heeft wat precies te maken met de pingtijden? En op welke manieren kan een ISP dan invloed uitoefenen op hoge pingtijden zoals hier?sadfly schreef:Oh, dacht het dus niet, een ISP heeft hgel vele invloed op de ping.
QoS in dit kader betekent doorgaans dat een provider bepaald netwerkverkeer subtiel voorrang geeft over het andere, en dat zou, let wel zou, het geval kunnen zijn. Maar een hoge ping kan aan veel meer dingen liggen, en als dat bijvoorbeeld die game-servers zijn, ligt het duidelijk buiten de invloed van Online.bokkel schreef:Nou nou, wordt de QoS door de ISP ingesteld? En dit heeft wat precies te maken met de pingtijden? En op welke manieren kan een ISP dan invloed uitoefenen op hoge pingtijden zoals hier?sadfly schreef:Oh, dacht het dus niet, een ISP heeft hgel vele invloed op de ping.
In de link die TS geeft geeft aardig een idee wat er getest is en in welke hoek Online het moet zoeken.
Beetje flauw, je geeft in een eerder bericht aan dat de ISP invloed op ping kan hebben, maar je kunt niet zeggen hoe als ik dat vraag?bprosman schreef:In de link die TS geeft geeft aardig een idee wat er getest is en in welke hoek Online het moet zoeken.
Nu weet ik heel toevallig dat Online werkelijk niets traineert, dat kost uiteindelijk meer moeite om dat in goede conditie te houden.
Ik persoonlijk denk dat de gameserver een voorkeur heeft voor snellere verbindingen, maar waarom die pingtijd dan zo absurd omhoog gaat, geen idee.
Als een programma als WTFast, zo te lezen de pingtijd naar een acceptabel niveau kan krijgen, dan lijkt het wel alsof het een software-issue is, en daar kan online niks aan doen.bokkel schreef:Beetje flauw, je geeft in een eerder bericht aan dat de ISP invloed op ping kan hebben, maar je kunt niet zeggen hoe als ik dat vraag?bprosman schreef:In de link die TS geeft geeft aardig een idee wat er getest is en in welke hoek Online het moet zoeken.
Nu weet ik heel toevallig dat Online werkelijk niets traineert, dat kost uiteindelijk meer moeite om dat in goede conditie te houden.
Ik persoonlijk denk dat de gameserver een voorkeur heeft voor snellere verbindingen, maar waarom die pingtijd dan zo absurd omhoog gaat, geen idee.
@Bokkel, mijn antwoord was meer een reactie op Sjohie.
Wat betreft je vraag hoe een ISP daar invloed op kan hebben , een ISP heeft voor zichzelf ook weer ISP's waar zij bij zijn aangesloten en hun netwerkverkeer over routeren.
Hoe ze dit routeren daar hebben ze zelf invloed op en de ene ISP kan sneller zijn dan de andere.
De reactie van de "Game provider" geeft dit ook aan :
So, I ran some traces back to those IPs. Internap has multiple providers to route out of Frankfurt and couple of the paths shows high latency on the last 2 hops returning. It's actually sort of strange as the same nodes on the paths without that latency are the same as the nodes with the high latency.
For 212.64.110.98 the current outbound path is Verio/NTT. Latency looks fine but I believe that your ISP is also rate-limiting/blocking ICMP as it pinged a couple times and then quit responding.
Wat betreft je vraag hoe een ISP daar invloed op kan hebben , een ISP heeft voor zichzelf ook weer ISP's waar zij bij zijn aangesloten en hun netwerkverkeer over routeren.
Hoe ze dit routeren daar hebben ze zelf invloed op en de ene ISP kan sneller zijn dan de andere.
De reactie van de "Game provider" geeft dit ook aan :
So, I ran some traces back to those IPs. Internap has multiple providers to route out of Frankfurt and couple of the paths shows high latency on the last 2 hops returning. It's actually sort of strange as the same nodes on the paths without that latency are the same as the nodes with the high latency.
For 212.64.110.98 the current outbound path is Verio/NTT. Latency looks fine but I believe that your ISP is also rate-limiting/blocking ICMP as it pinged a couple times and then quit responding.
@Sjohie,
WTFast voor zover ik kan lezen routeert het verkeer ook om, dus ik denk dat ze wat truukjes uithalen met je DNS.
WTFast voor zover ik kan lezen routeert het verkeer ook om, dus ik denk dat ze wat truukjes uithalen met je DNS.
Heel veel reactie en een paar tips, maar mijn conclusie blijft dat het aan de kant van Online zit, omdat het dus vele games van verschillende developers raakt en ook zijn er mensen die hebben aangegeven dat het downloaden en het boeken van sites langzamer gaat. Hierbij zijn de mensen die problemen hebben bijna allemaal klant van Online.
Daarnaast helpt het wisselen van pc/laptop niet, maar het wisselen van provider wel (iemand die had Online & Ziggo, bij Ziggo werkte alles perfect).
Maar zou je met deze informatie makkelijker van het contract kunnen komen?
Daarnaast helpt het wisselen van pc/laptop niet, maar het wisselen van provider wel (iemand die had Online & Ziggo, bij Ziggo werkte alles perfect).
Maar zou je met deze informatie makkelijker van het contract kunnen komen?
Ik neem aan dat je bedoelt dat je van het lopende contract wil ontbinden op basis van dit.A2B schreef:... zou je met deze informatie makkelijker van het contract kunnen komen?
Neen, kansloze missie. Je krijgt wat er staat in het contract. Maar je kunt het proberen,nee heb je, ja kun je krijgen...