Begin december 2009 heb ik bij Online mijn verhuizing aangekondigd en daarmee de wens dat mijn ADSL aansluiting mee zou verhuizen. Aangezien de verhuisdatum 31 december 2009 moest zijn was dit meer dan 3 weken van te voren zoals Online wenst. Echter is mijn ADSL verhuizing niet uitgevoerd op 31 december 2009 maar al op 28 december 2009 zonder enige voor aankondiging. Wel heb ik vante voren meerdere brieven ontvangen waarin mijn verhuizing bevestigd is met de mededeling dat de modem vanaf 31 december beschikbaar zou zijn. Inderdaad is mijn ADSL verbinding tot stand gekomen ,echter is het door online aan mij toegekende telefoonnummer niet beschikbaar; ik kan niet gebeld worden op dit nummer. Proefondervindelijk ben ik er achter gekomen dat mijn vorige telefoonnummer nog wel functioneert op mijn huidige (nieuwe) adres. Dit is zeer ongebruikelijk aangezien ik van Diemen naar een andere gemeente, te weten Hoorn, ben verhuisd en dienten gevolge een geheel nieuw nummer dien te krijgen. Dit verkeerde telefoonummer kan ook gevaarlijke sitiaties opleveren want bij het bellen van 112 zal een hulpdienst dus uitrukken naar Diemen en niet naar de gemeente Hoorn.
Ik heb sinds 2 januari 2010 meerder malen de helpdesk gebeld met mijn klacht. Maar tot op de dag van vandaag blijft mijn klacht bestaan. Op 7 januari zou de technische dienst gewezen zijn op mijn klacht en binnen 3 dagen zou ik terug gebeld worden maar dat is tot op de dag vanvandaag niet gebeurd.
Online stelt mij zeer teleur; ik ben voor velen niet bereikbaar omdat het beschikbaar gestelde nummer niet functioneert en ik moet zelf steeds contact moet zoeken met Online. Deze contacten zijn professioneel maar resulteren niet in een goed functionerend telefoonnummer. Ik heb al een klachtenbrief naar de klachtencommisie van Online gestuurd.Op 3 februari 2010 werd ik echter verrast met een mailtje waarin werd aangekondigd dat de adsl verbinding succesvol verhuisd zou zijn, en dat ik, indien ik “een nieuw telefoonnummer van ons heeft gekregen, dan kunt u dit nummer vanaf nu op uw nieuwe adres gebruiken”. Maar helaas is dit niet het geval. Op 3 februari heb ik wederom contact met online gehad en het probleem voorgelegd, mij is toen verteld dat in 24 uur het nieuwe telefoonnummer zou functioneren. Op 4 februari ben ik gebeld door een van de medewerkers van online die ik ook op 3 februari aan de lijn had gehad. Hij vroeg mij of de adsl verbinding het nu goed deed. “Nee” was mijn antwoord “want u belt mij waarschijnlijk met een 020 nummer?” ” Ja “was het antwoord. Dus de verbinding is nog steeds via mijn oude telefoonnummer.Dit ondanks meerdere malen “resetten” van het modem. Bij mijn weten vind het technische deel van een verhuizing plaats in de drie weken tussen aanvraag en daadwerkelijke verhuizing, dus in mijn geval tussen 8 december 2009 en 31 december 2009, dit is ook door een van de medewerkers bevestigd op 4 februari 2010. Maar tot op heden kan ik alleen gebeld worden via mijn oude 020 nummer. Wat ik ik verder nog doen? De automatische incasso stoppen? Naar een ander provider ben ik zeker van plan als alles achter de rug is.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] online adsl verhuizing
Re: online adsl verhuizing
Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Anette: uit je verhaal maak ik op dat het probleem meerdere malen kenbaar is gemaakt bij Online. Ik ga er dan ook vanuit dat het nu bij de desbetreffende afdeling ligt die aan Online kant zal moeten zorgen dat het nieuwe telefoonnummer zal worden toegekend. Als je ook nog een brief hebt gestuurd zal Online aan de hand daarvan ook nog contact worden opgenomen neem ik aan. Wellicht zal er dan wat spoed achter de zaak gezet worden. De situatie die je schetst met 112 kan voorkomen, ik heb zelf ooit 1 maal 112 moeten bellen, kortom de kans dat zoiets voorvalt is uitermate klein. Alhoewel het uiteraard verholpen zal moeten worden en het lastig is dat het nieuwe nummer nog niet beschikbaar is ben je in ieder geval niet verstoren van telefonie en maak ik op uit je verhaal dat je kunt bellen en bereikbaar bent, dat maakt de situatie wellicht iets minder nijpend dan wanneer ook dit niet het geval zou zijn.
Klaas: voor ADSL basis en extra abonnementen is geen gebruikersnaam of wachtwoord nodig. Na een reset zal er dan ook niets verloren gaan en de verbinding met internet gewoon blijven werken.
Klaas: voor ADSL basis en extra abonnementen is geen gebruikersnaam of wachtwoord nodig. Na een reset zal er dan ook niets verloren gaan en de verbinding met internet gewoon blijven werken.
Bedankt voor jullie reakties. Sinds gisteren doet mijn nieuwe telefoonnummer het weer!. Wel ruim een maand te laat maar goed. Dat de telefoonlijn het wel deed was in zo verre onhandig dat mensen die naar je infomeren willen hoe het bevalt in je nieuwe huis je niet te pakken krijgen omdat je toch een nieuw nummer hebt? Er zijn er maar een handje vol geweest die zo bijdehand waren om mijn oude nummer te draaien. Maar ik blijf erbij dat als de communicatie vanuit online beter was geweest dat de storing lang kon gaan duren ik daar veel meer vrede me had gehad, maar nu......